خرید و فروش خانه

راهنمای خرید ویلا در نور و عباس آباد مازندران

خرید ویلا در نور

 

شهرهای شمالی کشور یکی از خوش آب و هواترین و در عین حال زیباترین مناطق برای خرید ویلا در شمال هستند که با توجه به فشارهای زندگی در شهرها و انواع آلودگی محیطی و صوتی بسیاری از مردم از یک سو و وجود جنگل‌های بکر و سرسبز این مناطق و دریا از سوی دیگر، برای خرید ویلا به سراغ آنها می‌روند. برای خرید ویلا در شمال کشور باید به نکات بسیاری توجه کرد که بخشی از آنها ظاهر ساختمان و موقعیت مکانی آن است و بخشی دیگر استعلام قیمت و تحقیق در ارتباط با آن که در این مطلب به بررسی آنها و وضعیت خرید و فروش ویلا در دو شهر نور و عباس آباد مازندران می‌پردازیم.

خرید ویلا در نور

شهرستان نور به مرکزیت نور، شهری است در مازندران که از شمال به دریای مازندران و از شرق به شهرستان آمل، از شمال شرقی به شهرستان محمود آباد و از جنوب به استان تهران و از غرب به شهرستان نوشهر و چالوس منتهی می‌شود. نام سابق نور رستمدار بوده که از 4 ناحیه تشکیل می‌شده است.

پیش از این و در سالهای نه چندان دور، نور بخشی از شهرستان آمل به حساب می‌آمد و پس از جدا شدن از آمل دارای سه بخش مرکزی، بلده و چمستان است که بخش مرکزی شهرستان نور، شامل شهرهای نور، رویان، ایزد شهر و روستاهای آن است.

 

خرید ویلا در نور

 

 

شهرستان نور به مرکزیت نور، شهری است در مازندران که از شمال به دریای مازندران و از شرق به شهرستان آمل، از شمال شرقی به شهرستان محمود آباد و از جنوب به استان تهران و از غرب به شهرستان نوشهر و چالوس منتهی می‌شود.

 

خرید ویلا در مازندران و به خصوص شهرشتان نور یک انتخاب فوق العاده است چرا که این منطقه دقیقا در خط ساحلی قرار گرفته و از مناظر بسیار با شکوه بهره مند است که یک سمت آن را دریا و سمت دیگر را جنگل تشکیل داده است.

برای خرید ویلا در نور مازندران بهتر است به چند نکته مهم توجه کنید که ما در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

 

 

در همین رابطه بخوانید:

 

تعیین مکان خرید ویلا در نور

زمانی که مازندران و شهرستان نور را برای خرید ویلا در شمال انتخاب کردید احتمالا باز هم با گزینه‌ها و شرایط و پیشنهادات متفاوتی روبرو خواهید شد که شما باید با توجه به بودجه و سرمایه‌ای که در اختیار دارید تحقیقات خود را با مراجعه حضوری به همه شهرها و یا روستاهایی از نور که مد نظر دارید انجام دهید تا ابهامات کمتری داشته باشید.

سپس علاقمندی خود را به فضاهای شهرستان مشخص کنید، برای مثال شما به آب و هوای کوهستانی در این منطقه علاقمند هستید یا ویلایی ساحلی و جنگلی مد نظر دارید. البته نباید فراموش کنید که خرید ویلا در مناطق کوهستانی علی رغم زیبایی خیره کننده و مناظری که دارند، به دلیل فاصله از مرکز شهر، دسترسی‌های سخت‌تری داشته و گاها موقت هستند چرا که این مسیرها اغلب در شش ماهه دوم سال با توجه به بارندگی شدید باران و برف تردد دشواری دارند.

این در حالی است که خرید ویلا در محدوده ساحلی یا جنگلی برخلاف کوهستانی، به دلیل حضور گردشگران و امکانات توریستی که دارند، دسترسی مناسب‌تری داشته و مراکز خرید و امکانات شهری بهتری دارند.

 

خرید ویلا در نور

 

 

خرید ویلا در شمال ایران مازندران و به خصوص شهرشتان نور یک انتخاب فوق العاده است چرا که این منطقه دقیقا در خط ساحلی قرار گرفته و از مناظر بسیار با شکوه بهره مند است که یک سمت آن را دریا و سمت دیگر را جنگل تشکیل داده است.

 

خرید مطمئن

از هویت فروشنده پیش از اقدام به خرید مطمئن شوید. برای مثال بهتر است از مجوزهای فروش و پیش فروش مراکزی که اقدام به ساخت ویلا یا شهرک‌های ویلایی می‌کنند مطمئن شوید. یا آنکه مطمئن شوید که این مراکز مشاوره دارای مجوز و گواهینامه لازم از مراجع قانونی هستند یا خیر.

 

 

در همین رابطه بخوانید:

 

انتخاب نوع ویلا

اغلب ویلاها به یک طبقه، دو یا سه خوابه یا ویلاهای دوبلکس و دو طبقه  و در بعضی مواقع تریپلکس 3 تا 6 خوابه تقسیم می‌شوند که ویلاهای بزرگتر به مراتب گران قیمت‌تر هستند. بهتر است ویلایی را بخرید که متناسب با هدف شما باشد، براس مثال اگر زمان زیادی نمی‌خواهید از ویلای خود استفاده کنید و در هنگام استفاده نیز تعدادتان کم است نیازی به هزینه بیشتری برای ویلاهای بزرگتر ندارید.

از دیگر نکات خرید ویلا در نور به وضعیت فونداسیون مربوط می‌شود، حتما مطمئن شوید که ویلای شما فونداسیون مناسبی دارد. چرا که با توجه به شرایط آب و هوایی شهرستان نور و بارش‌های مداوم آن باید پی ریزی مناسبی برای ویلا انجام شده باشد.

همچنین عایق بندی کف و سقف و دیوارهای ویلا و کیفیت انجام آن نیز بسیار مهم است که از نفوذ سرما و رطوبت به داخل ویلا جلوگیری کند. علاوه بر این اسکلت بندی ویلا باید از ستون‌های بتنی مسلح باشد و بر اساس استانداردهای مهندسی در مقابل زلزله ساخته شده باشد.

 

 

 

اغلب ویلاها به یک طبقه، دو یا سه خوابه یا ویلاهای دوبلکس و دو طبقه  و در بعضی مواقع تریپلکس 3 تا 6 خوابه تقسیم می‌شوند که ویلاهای بزرگتر به مراتب گران قیمت‌تر هستند. بهتر است ویلایی را بخرید که متناسب با هدف شما باشد، براس مثال اگر زمان زیادی نمی‌خواهید از ویلای خود استفاده کنید و در هنگام استفاده نیز تعدادتان کم است نیازی به هزینه بیشتری برای ویلاهای بزرگتر ندارید.

 

زمان مناسب خرید ویلا در نور

زمان مناسبی که برای خرید ویلا پیشنهاد می‌شود، مانند دیگر بخش‌های معاملات مسکن، فصل تابستان است که رونق بیشتری دارد. البته نباید این نکته را فراموش کرد که خرید ویلا مانند خرید یک خانه شهری نیست و بسیاری از آیتم‌هایی که در آن مد نظر است مانند آرامش و علاقه به طبیعت و غیره با بحث زمان تداخل چندانی ندارد.

اما گاهی اوقات با نزدیک شدن فصل سرما و کاهش تب و تاب خرید ویلا در نور قیمت‌ها به شکل قابل توجهی کاهش پیدا می‌کنند و شما می‌توانید با استفاده از این وضعیت اقدام به خرید یک ویلای شیک بکنید.

 

 

در همین رابطه بخوانید:

 

مزایای خرید ویلا در نور

اگر قصد خرید ویلا در نور را دارید با این انتخاب از مزیت‌های بسیاری می‌توانید استفاده کنید که از مهم‌ترین آنها بازدید از زیباترین جاذبه‌های نور و سرمایه گذاری‌های مناسب در این شهر است. از مهم‌ترین جاذبه‌های این شهرستان عبارتند از:

  • آبشار آب پری : این آبشار در 5 کیلومتری شهر نور قرار گرفته و از مناطق بکر این شهر به شمار می‌رود. این آبشار به دلیل واقع شدن در نزدیکی جاده دسترسی بسیار مناسبی دارد.
  • پارک جنگلی کشپل : یکی از زیباترین جاذبه های دیدنی شهرستان نور پارک جنگلی کشپل است که در جاده نور به سمت چمستان قرار گرفته و مساحت 7 هکتاری دارد.

خرید ویلا در عباس آباد

شهرستان عباس آباد یکی از شهرستان‌های استان مازندران در شمال ایران است که از غرب به شهرستان تنکابن و از شرق به شهرستان چالوس، از شمال به دریای خزر و از جنوب به رشته کوه‌های البرز و شهرستان کلاردشت متصل می‌شود. مرکز شهرستان عباس آباد شهر عباس آباد است که شامل بخش‌های مرکزی، سلمانشهر و کلارآباد می‌شود.

خرید ویلا در عباس آباد مازندران این روزها رونق زیادی دارد و شهرک‌های زیادی مانند شهرک‌های واقع در بلوار کرکاس هستند که در کل بافتی تهرانی نشین دارند. این بلوار با توجه به چشم اندازهای فوق العاده زیبایی که دارد و متریال‌های عالی که در ساخت ویلا از آنها استفاده شده، مورد توجه بسیاری از پایتخت نشین‌ها قرار گرفته است.

عباس آباد از شمال به آب‌های دریای خزر، از شرق به سلمانشهر، از غرب به جنگل‌های خشکه داران و از سمت جنوب به کلاردشت متصل می‌شود. از جاذبه‌های این منطقه به دریاچه عباس آباد، پارک جنگلی خشکه داران، پلاژ ساحلی عباس آباد و غار دهچال می‌توان اشاره کرد. در ادامه به بررسی نکات خرید ویلا در عباس آباد مازندران می‌پردازیم.

 

 

 

در همین رابطه بخوانید:

 

تعیین بودجه

برای پیدا کردن یک ویلای خوب که با نیازهای شما منطبق باشد باید ابتدا سرمایه خود را بررسی کنید و با توجه به گذشت زمان برای پیدا کردن ویلا دقت داشته باشید که این بودجه تغییر پیدا نکند چرا که در این صورت مجبور می‌شوید تمامی راه‌های رفته را مجددا بروید.

تعیین مکان

برای خرید ویلا در عباس آباد بهتر است ابتدا مشخص کنید که در کدام شهر یا روستای این منطقه می‌خواهید اقدام به خرید کنید که این موضوع باید با بودجه شما نیز هماهنگ باشد. برای مثال خرید ویلا در بلوار کرکاس همانطور که اشاره کردیم با توجه به امکانات و شرایطی که دارد، نیازمند بودجه به مراتب بالاتری است.

 

 

عباس آباد از شمال به آب‌های دریای خزر، از شرق به سلمانشهر، از غرب به جنگل‌های خشکه داران و از سمت جنوب به کلاردشت متصل می‌شود. از جاذبه‌های این منطقه به دریاچه عباس آباد، پارک جنگلی خشکه داران، پلاژ ساحلی عباس آباد و غار دهچال می‌توان اشاره کرد.

 

امنیت

اولین شرط خرید ویلا امنیت آن است. برای این منظور خرید ویلاهای شهرکی گزینه‌های مناسبی هستند چرا که شما در زمانی که در ویلا حضور ندارید نگهبانی آن منطقه رفت و آمدها را کنترل خواهد کرد. این نگهبانی به صورت 24 ساعته از منطقه مراقبت می‌کند و از ورود غریبه‌ها به شهرک جلوگیری می‌کند. در اغلب این شهرک‌ها امکانات تفریحی مانند زمین بازی کودکان، فضای سبز و غیره وجود دارد.

دقت در معامله

از حداقل مدارکی که برای خرید یک ویلا نیاز دارید عبارتند از : سند رسمی تک برگ، پروانه ساخت، پایان کار، سند تفکیکی که حتما باید از موجود بودن آن مطمئن شوید و نزد مراکز و مراجع مرتبط این موضوع را استعلام کرده و از صحت و سلامت آن مطمئن شوید.

 

عباس آباد

 

 

در همین رابطه بخوانید:

 

جمع بندی

  • شهرستان نور به مرکزیت نور، شهری است در مازندران که از شمال به دریای مازندران و از شرق به شهرستان آمل، از شمال شرقی به شهرستان محمود آباد و از جنوب به استان تهران و از غرب به شهرستان نوشهر و چالوس منتهی می‌شود.
  • خرید ویلا در شمال ایران مازندران و به خصوص شهرشتان نور یک انتخاب فوق العاده است چرا که این منطقه دقیقا در خط ساحلی قرار گرفته و از مناظر بسیار با شکوه بهره مند است که یک سمت آن را دریا و سمت دیگر را جنگل تشکیل داده است.
  • خرید ویلا در محدوده ساحلی یا جنگلی برخلاف کوهستانی، به دلیل حضور گردشگران و امکانات توریستی که دارند، دسترسی مناسب‌تری داشته و مراکز خرید و امکانات شهری بهتری دارند.
  • از هویت فروشنده پیش از اقدام به خرید مطمئن شوید. برای مثال بهتر است از مجوزهای فروش و پیش فروش مراکزی که اقدام به ساخت ویلا یا شهرک‌های ویلایی می‌کنند مطمئن شوید. یا آنکه مطمئن شوید که این مراکز مشاوره دارای مجوز و گواهینامه لازم از مراجع قانونی هستند یا خیر.
  • از نکات خرید ویلا در نور به وضعیت فونداسیون مربوط می‌شود، حتما مطمئن شوید که ویلای شما فونداسیون مناسبی دارد. چرا که با توجه به شرایط آب و هوایی شهرستان نور و بارش‌های مداوم آن باید پی ریزی مناسبی برای ویلا انجام شده باشد.
  • زمان مناسبی که برای خرید ویلا پیشنهاد می‌شود، مانند دیگر بخش‌های معاملات مسکن، فصل تابستان است که رونق بیشتری دارد.
  • اگر قصد خرید ویلا در نور را دارید با این انتخاب از مزیت‌های بسیاری می‌توانید استفاده کنید که از مهم‌ترین آنها بازدید از زیباترین جاذبه‌های نور و سرمایه گذاری‌های مناسب در این شهر است.
  • شهرستان عباس آباد یکی از شهرستان‌های استان مازندران در شمال ایران است که از غرب به شهرستان تنکابن و از شرق به شهرستان چالوس، از شمال به دریای خزر و از جنوب به رشته کوه‌های البرز و شهرستان کلاردشت متصل می‌شود. خرید ویلا در این شهر پرطرفدار است.
  • برای پیدا کردن یک ویلای خوب که با نیازهای شما منطبق باشد باید ابتدا سرمایه خود را بررسی کنید.
  • اولین شرط خرید ویلا امنیت آن است. برای این منظور خرید ویلاهای شهرکی گزینه‌های مناسبی هستند چرا که شما در زمانی که در ویلا حضور ندارید نگهبانی آن منطقه رفت و آمدها را کنترل خواهد کرد. این نگهبانی به صورت 24 ساعته از منطقه مراقبت می‌کند.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *