بازار مسکن بازار مسکن سایر شهرها

معروفترین و بهترین محله‌ها در شهر کرمان برای خرید خانه کدامند؟

معروفترین و بهترین محله‌ها در شهر کرمان برای خرید خانه کدامند؟

شهر کرمان با مساحتی حدود 240 کیلومتر مربع مرکز استان کرمان، وسیع‌ترین استان جنوب شرقی ایران است. این شهر به دلیل وجود صنایع فعال مس، زغال، سیمان و همچنین توسعه کشاورزی و صنایع‌دستی مقصد مهاجرت افراد زیادی از نقاط مختلف کشور است. از سویی موقعیت منحصر به فرد تاریخی و باستانی این شهر آن را به یکی از قطب‌های اصلی گردشگری ایران تبدیل کرده است. رشد صنعتی، اقتصاد پویا و بازار کار فعال کرمان در سال‌های اخیر، تقاضا برای خرید خانه در کرمان را افزایش داده است. با توجه به تنوع آب و هوا در مناطق مختلف این شهر، یکی از فاکتورهای مهم تعیین قیمت خانه در کرمان، نزدیکی به مناطق خوش آب و هوا، در عین دسترسی به امکانات مناسب شهری است. اما بهترین محله کرمان برای خرید خانه کدام است؟ گرانترین محله کرمان برای سکونت کدام محله است؟ ارزانترین محله کرمان برای خرید و اجاره مسکن کدام است؟

بهترین محله کرمان

برای خرید خانه در کرمان باید از محلات مختلف کرمان و موقعیت و امکانات آنها مطلع باشید. اما بهترین محله کرمان برای خرید خانه در بالاشهر کرمان کدام است؟
به طور کلی محلات مرفه‌نشین و لوکس کرمان در مناطق غربی و مرکزی این شهر قرار دارند. بهترین محله کرمان در این محدوده محله الهیه کرمان است. این محله به برج‌های بلند و پنت‌هاوس‌های لوکس معروف است. اکثر واحدهای ساختمان‌های این محله متراژ بالایی دارند و به ندرت می‌توان آپارتمانی با متراژ زیر صد متر در این محله اعیان نشین کرمان پیدا کرد. محله شهرک الهیه از شرق با بلوار امام رضا و از غرب با بلوار پزشک محدود شده است و در مجاورت محله‌های شهرک دانشگاه و کوی ذوب آهن قرار دارد.

 

در همین رابطه بخوانید:

 

 

گرانترین محله کرمان

اگر از بودجه مناسبی برای خرید خانه در کرمان برخوردار هستید بهتر است به محله‌های لوکس و اعیان‌نشین این شهر در مناطق خوش آب و هوا و خوش نشین آن سر بزنید. مناطق غربی شهر کرمان به عنوان بالا شهر این شهر شناخته می‌شوند. خانه های این مناطق که سازه‌های شیک و زیبایی دارند در قالب آپارتمان‌هایی با متراژ بالا یا خانه‎های ویلایی ساخته شده‌اند.
محله الهیه یا محله شهرک الهیه که از آن به عنوان بهترین محله کرمان نام بردیم در زمره گرانترین محله کرمان نیز قرار دارد.
محله‌های هزار و یک شب، بهمنیار، شفا و برات‌کرمانی به واسطه برج‌های مسکونی بلند، فضای سبز وسیع، آب و هوای معتدل و شبهای سرزنده در زمره گرانترین محله کرمان قرار دارند. در محله‌های شفا و برات‌کرمانی خانه‌ها بیشتر در سبک ویلایی هستند. متقاضیان خرید خانه در کرمان به محله‌های غربی و مرکزی این شهر که دسترسی مطلوبی به امکانات شهری دارد تمایل بیشتری دارند.
اگر برای خرید خانه در کرمان بودجه کمی در اختیار دارید، محله‌های خواجه‌خضر، شهرک فرهنگیان، شهرک ارتش و همچنین خیابان‌های مدرس، عطار و بلوار جهاد ضمن دسترسی مناسب به مناطق مختلف کرمان، قیمت متوسط و مناسبی دارند. این محله‌ها از لحاظ خرید و فروش ملک رونق زیادی دارد و بیشترین معاملات در آنها انجام می‌شود.

 

ارزانترین محله کرمان

قیمت خانه در کرمان با حرکت به سمت مناطق شرقی این شهر کاهش می‌یابد. محله‌های سرباز، سرسبیل، فیروز آباد، خورشید و مهدیه در زمره ارزانترین محله کرمان قرار دارند. در این محله‌ها هم خانه‌های قدیمی و هم آپارتمان‌های نوساز برای خرید وجود دارد.
برای خرید خانه در کرمان با قیمت ارزان بهتر است از آپارتمان‌های مجتمع مسکن مهر کرمان، شهرک مطهری و شهرک‌های افضلی‌پور و ولایت هم دیدن کنید. اما ارزانترین محله کرمان که دسترسی کمتری به امکانات شهری دارد، محله سر آسیاب سنگی و خیابان شهید دستغیب و توکل آباد است. اگر دسترسی به امکانات شهری و فضای سبز در این محله‌ها توسط شوراها و شهرداری فراهم شود زندگی در این محله‌ها هم می‌تواند به سطح رفاهی مطلوبی برسد.

 

قیمت خانه در کرمان

طبق اعلام مرکز آمار ایران در سال 98 که گرانترین و ارزانترین استان ایران از لحاظ قیمت مسکن را اعلام کرد، استان کرمان چهارمین استان ارزان ایران شناخته شد؛ اما این استان و بالاخص مرکز آن، شهر کرمان با افزایش قیمت بی‌سابقه‌ای در سال‌های اخیر رو‌به‌رو بوده است.
طبق گزارش خبرگزاری مهر در سال‌های بین 96 تا 98 افزایش 100 درصدی قیمت خانه در کرمان اتفاق افتاده است. طبق گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر در سال 99 این افزایش قیمت خانه در کرمان ادامه یافته است تا جایی که قیمت آپارتمان در مجتمع‌های قدیمی از 60 میلیون به 500 میلیون و در بهترین محله کرمان از 200 میلیون به یک میلیارد رسیده است. در سال 99 قیمت آپارتمان 75 متری در مجتمع‌هایی چون ولایت و افضلی‌پور که فاقد آسانسور و تجهیزات امروزی است از 100 تا 150 میلیون تومان به 450 تا 500 میلیون تومان رسید. افزایش قیمت خانه در کرمان که ناشی از افزایش قیمت مصالح و کاهش ساخت و ساز و همچنین انتظارات تورمی موجود است موجب شده است خرید خانه در کرمان برای اقشار متوسط و ضعیف بسیار سخت شود. افزایش قیمت خانه در کرمان موجب نابسامانی در بازار اجاره نیز شده است. طبق گزارش خبرگزاری مهر مردم قبلا تمایلی به اجاره واحدهای مسکن مهر کرمان نداشتند، اما پس از افزایش چشمگیر قیمت‌ها بیشترین تقاضا برای اجاره و خرید خانه در کرمان به سمت این واحدها سرازیر شده است. برای کنترل بی‌رویه قیمت خانه در کرمان سازمان صمت به این موضوع ورود کرد و بازرسان این سازمان از مردم کرمان در خواست کرده‌اند هرگونه افزایش قیمت مصالح ساختمانی از نرخ مصوب را گزارش کنند.

 

دسترسی شهر کرمان

امکان دسترسی سریع و آسان به مناطق مختلف کشور یکی از معیارهای خرید خانه درکرمان است. این شهر به عنوان مرکز بزرگترین استان ایران، وضعیت حمل و نقل و دسترسی مناسبی به سایر مناطق کشور و جهان دارد. فرودگاه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و شرکت هواپیمایی ماهان ایر که در سال 1371 در کرمان تاسیس شد امکان پرواز از کرمان به اقصی نقاط ایران و جهان را فراهم کرده است.
راه‌آهن شهر کرمان با اتصال مناطقی چون سیرجان و سپس شیراز به آن امکان رشد اقتصادی و صنعتی این منطقه را فراهم کرده است.
پایانه مسافربری کرمان که با نام آدینه کریمان در سال 92 تاسیس شد نیز که مجهز به هتل و امکانات رفاهی است؛ یکی از مدرن‌ترین پایانه‌های مسافربری جنوب شرق ایران است.

 

آب و هوا

یکی از عوامل تاثیرگذار بر رنج متفاوت قیمت خانه در کرمان آب و هوای متنوع مناطق مختلف این شهر است. قسمت‌های شمال و شمال شرق شهر کرمان در نزدیکی کوه‌های صاحب‌الزمان، آب و هوای معتدل و دلپذیری دارد و قسمت‌های جنوب و جنوب غربی آن که در مجاورت کویر قرار دارد آب هوای گرم و خشک و غبار آلودی دارد.
شهر کرمان چهارمین مرکز استان مرتفع ایران است؛ ارتفاع شهر کرمان از سطح دریا 1755 متر است. شهر کرمان در میان کوه‌های بلند جوپار، جفتان، پلوار و لاله‌زار قرار دارد و زمستان‌های بسیار سردی دارد. کوه‌های جنوب و جنوب شرق شهر کرمان در تمام طول سال پوشیده از برف است. میزان بارش سالانه در شهر کرمان 135 میلی‌متر است. شهر کرمان اقلیمی نیمه‌کویری دارد اما آب و هوای معتدل و دلپذیر آن به دلیل وجود کوه‌های بلند و ارتفاع بالای این شهر است. شهر کرمان تابستان‌های گرمی دارد و فصل بهار در این شهر اغلب با طوفان شن از جانب کویر لوت همراه است.

 

مناطق ییلاقی

در شمال شرق کرمان مجموعه‌ای از روستاهای خوش آب و هوا قرار دارد که به کوهپایه معروف است و در تابستان آب و هوای خنک و دلپذیری دارد، آبشار کوهپایه نیز در این منطقه واقع شده است که محلی برای تفریح و اوقات فراغت اهالی شهر کرمان است.

 

جاذبه‌های تاریخی

اماکن تاریخی و فرهنگی، شهر کرمان را به یکی از اصلی‌ترین مراکز گردشگری ایران تبدیل کرده است و موجب رشد اقتصادی آن در سال‌های اخیر شده است. شهر کرمان که در متون ایران باستان، از آن با نام کارمانیا، کارمان، کریمان و… یاد شده است؛ یکی از 5 شهر تاریخی بزرگ ایران است.
قلعه دختر یا آتشکده آناهیتا و قلعه اردشیر که در شرق شهر کرمان قرار دارند از یادگارهای بی‌نظیر معماری و هنر ایران در عصر ساسانیان است. از دیگر ابنیه تاریخی این شهر می‌توان به مسجد ملک ، آرامگاه مشتاق علیشاه یا سه گنبد، مسجد جامع مظفری،گنبد گبر، مجموعه گنجعلی‌خان، مجموعه وکیل، مجموعه ابراهیم‌خان، تخت‌ درگاه قلی‌بیگ و حصار شهر قدیم کرمان اشاره کرد .

 

در همین رابطه بخوانید:

 

 

صنایع و کسب و کار

وجود معادن و صنایع وابسته به آن در شهر کرمان موجب رشد اقتصادی این منطقه و افزایش مهاجرت و تقاضا برای خرید خانه در کرمان شده است. صنایع فعال شهر کرمان عبارتند از:

  • صنایع مس شهید باهنر
  • صنایع ذغال سنگ
  • سیمان ممتازان
  • فرش الماس کویر
  • صنایع سیمان کرمان
  • صنایع پزشکی کرمان
  • نیروگاه سیکل ترکیبی کرمان
  • صنایع لاستیک بارز

کسب و کار آنلاین نیز در سال‌های اخیر در شهر کرمان رشد زیادی داشته است. این شهر به عنوان پایلوت دولت الکترونیک شناخته شده است. استارتاپ‌هایی مانند قرمز استوک و آل دیجیتال و تریپ ساز از استارتاپ‌های فعال در این شهر هستند.

 

مراکز تفریحی

دسترسی به مراکز تفریحی یکی از معیارهای خرید خانه در کرمان و از فاکتورهای تعیین کننده قیمت خانه در کرمان است. برخی از مراکز تفریحی شهر کرمان عبارتند از:

  • شهربازی بزرگ کرمان
  • پارک جنگلی شهید باهنر
  • پیست اسکی سیرچ
  • تله کابین کرمان در بام کرمان
  • جنگل پردیسان قائم
  • آسیاب بادی کرمان
  • پیست کارتینک و پیست موتور کراس
  • باغ وحش کرمان
  • شهربازی سرپوشیده مادر

 

در همین رابطه بخوانید:

 

 

فرهنگ، زبان و قومیت مردم کرمان

اگر قصد مهاجرت و خرید خانه در کرمان را دارید مطمئن باشید مشکلی برای برقراری ارتباط با مردم خونگرم و مهمان نواز این شهر نخواهید داشت. مردم کرمان از لحاظ قومیت، فارس هستند و زبان آنها فارسی با لهجه کرمانی است. دین اکثر مردم، اسلام و مذهب آنها شیعه است. جمعیتی چند هزار نفری از هموطنان زردشتی و کلیمی نیز در این شهر زندگی می‌کنند. شهر کرمان از معدود شهرهایی است که جشن باستانی سده، هر ساله دهم بهمن ماه در آن برگزار می‌شود.
هرکدام از ابنیه تاریخی شهر کرمان که امروز موجب رونق گردشگری در این شهر است، داستانی از تمدن و فرهنگ مردم را در دل دارد که بیم‌ها و امیدها، شکست و پیروزی دیگر تفاوت چندانی در نقل وقایع آن نمی‌کند. صدایی که امروز از میان آنها شنیده می‌شود مربوط به بزنگاه‌های شهامت و دفاع از سرزمین است. میان وقایع تاریخی اخیر، روایت ماندگار پناه دادن مردم این شهر در 240 سال پیش به لطفعلی‌خان‌زند از فراموش نشدنی‌ترین صحنه‌های محاصره و جانفشانی در تاریخ ایران است. این مقاومت تا پای جان مردم کرمان و سپس قتل عام آنها توسط محمدشاه قاجار از وقایع تلخی است که بعد از گذشت بیش از دو قرن هنوز آوای زنده‌ای از شجاعت حماسی مردم این مرزبوم را زمزمه می‌کند.

 

جمع‌بندی

  • شهر کرمان به دلیل وجود صنایع فعال مس، زغال‌سنگ ، سیمان و همچنین توسعه کشاورزی و صنایع‌دستی مقصد مهاجرت افراد زیادی از نقاط مختلف کشور است.
  • رشد صنعتی، اقتصاد پویا و بازار کار فعال این شهر در سال‌های اخیر، تقاضا برای خرید خانه در کرمان را افزایش داده است.
  • با توجه به تنوع آب و هوا در مناطق مختلف کرمان یکی از فاکتورهای مهم در تعیین قیمت خانه در کرمان نزدیکی به مناطق خوش آب و هوا، در عین دسترسی به امکانات مناسب شهری است.
  • بهترین محله کرمان که در غرب این شهر قرار دارد، محله الهیه کرمان است. این محله به برج‌های بلند و پنت هاوس‌های لوکس معروف است.
  • محله‌های هزار و یک شب، بهمنیار، شفا و برات‎کرمانی به واسطه برج‌های مسکونی، فضای سبز وسیع، آب و هوای معتدل و شب‌های سرزنده در زمره گرانترین محله کرمان قرار دارند.
  • اگر برای خرید خانه در کرمان، بودجه کمی در اختیار دارید، محله‌های خواجه خضر، شهرک فرهنگیان و شهرک ارتش ضمن دسترسی مناسب به مناطق مختلف کرمان، قیمت مناسبی نیز دارند.
  • قیمت خانه در کرمان با حرکت به سمت مناطق شرقی این شهر کاهش می‌یابد؛ محله‌های سرباز، سرسبیل، فیروز آباد، خورشید و مهدیه در زمره ارزانترین محله کرمان قرار دارند.
  • ارزانترین محله کرمان که دسترسی کمتری به امکانات شهری دارد محله سر آسیاب سنگی و خیابان شهید دستغیب و توکل آباد است.
3

مطالب مرتبط

3 نظر در مورد : “معروفترین و بهترین محله‌ها در شهر کرمان برای خرید خانه کدامند؟

  1. داداش چرا چرت و پرت میگی اولا تو الان تو بهمنیار خونه بخری به خاطر ترافیک دهنت سرویسه بعد الان توی بلوار معلم و فرهنگیان خونه ها ۱۵ یا ۱۶ میلیاردن هر کدوم اطلاعات نداری چرا میگی یچیزی همینطوری؟

  2. سلام
    بعنوان مشاور املاک در شهر کرمان عرض می کنم که کلی اطلاعات غلط در این مقاله وجود داره
    و به جد خواهان تصحیح این اطلاعات هستم
    اطلاعات غلط باعث می شود که ضرر مالی به مخاطبان و سرمایه گذاران و خریداران ملک برسد
    بااحترام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *