دکوراسیون داخلی

با اشتباهات رایج در دکوراسیون داخلی بیشتر آشنا شویم

اشتباهات در دکوراسیون داخلی

 

اشتباه در چیدمان غلط در دکوراسیون داخلی خانه باعث آشفتگی بصری می‌شود، اگر می‌خواهید اشتباهات دکوراسیون داخلی را بدانید با ما همراه باشید. دکوراسیون و چیدمان منزل یکی از موضوعات مهمی است که شما را علاقمند به فضای خانه به خصوص در این روزهای درگیری با ویروس کرونا می‌کند. در بحث چیدمان منزل اغلب به آنچه باید انجام شود می‌اندیشیم؛ اما کنار گذاشتن کارهایی که نباید انجام دهیم نیز در این میان اهمیت دارند. برای مثال گاهی اوقات ما کاملا می‌دانیم که چه نکاتی را باید در ارتباط با دیزاین منزلمان رعایت کنیم، اما نمی‌دانیم که اشتباهات در دکوراسیون داخلی خانه ما کدام است؟

گاهی اوقات اشتباه در دکوراسیون داخلی انرژی‌های منفی را وارد منزل شما می‌کند و شما حس آرامش را به دنبال ایجاد آشفتگی در آن از دست می‌دهید. ما در این مقاله از کیلید به سراغ اشتباهات در چیدمان خانه رفته‌ایم که گاهی به دنبال یک خرید دکور نامناسب و یا چیدمان اشتباه به وجود می‌آیند؛ پس با ما همراه شوید.

استفاده از مبلمان غیر متناسب با فضا از اشتباهات در دکوراسیون داخلی

همه ما با این صحنه روبرو شده‌ایم که با ورود به یک فضای کوچک، مبلمان و لوازم چوبی بسیار بزرگ و حجیم را ببینیم. زمانی که می‌خواهیم اقدام به خرید لوازم خانگی کنیم، رعایت تناسب در اندازه وسایل نکته بسیار مهمی است که باید مد نظر داشته باشید. زمانی که فضای پذیرایی شما کوچک است، باید از مبلمان سایز کوچک استفاده کنید یا نوعی از آن را انتخاب کنید که قابل جمع شدن باشد.

گاهی اوقات این موضوع به صورت برعکس نیز دیده می‌شود. برای مثال در یک پذیرایی متعلق به خانه بزرگ، مبلمانی بسیار ظریف وجود دارد که این موضوع هارمونی خانه شما را بر هم می‌ریزد. بنابراین در هنگام خرید این دست لوازم منزل بهتر است یک تصویر ذهنی درست از فضایی که در اختیار شما است، داشته باشید.

انتخاب فرش کوچک از اشتباهات در دکوراسیون داخلی خانه

یکی دیگر از اشتباهات در چیدمان خانه آن است که به سراغ فرشی با ابعاد بسیار کوچک برویم. این موضوع به خصوص برای اتاق نشیمن بیشتر به چشم می‌خورد. بهتر است فرشی را انتخاب کنید که پایه‌های مبل روی آن قرار بگیرد و یا حداقل پایه‌های جلویی مبل را پوشش دهد و پایه‌های پشتی روی زمین باشند.

همچنین برای انتخاب فرش زیر میز ناهار خوری نیز دقت داشته باشید که فرشی را انتخاب کنید که هنگام نشستن برای صرف غذا، پاهایتان روی فرش قرار بگیرد. استفاده از فرش‌های کوچک یا خیلی بزرگ برای این فضا موجب می‌شود تا هنگام جابجایی صندلی، تناسب وسایل به هم بریزد.

 

اشتباهات در دکوراسیون داخلی

 

 

در همین رابطه بخوانید:

 

انتخاب رنگ به عنوان اولین گزینه از اشتباهات در دکوراسیون داخلی خانه

از دیگر گزینه‌های اشتباه در چیدمان خانه، آن است که برای دکوراسیون خانه خود ابتدا رنگ را انتخاب کنید. انتخاب رنگ با توجه به قیمت پایینی که این مورد دارد اشتباه است؛ زیرا شما به راحتی و با هزینه‌ای اندک می‌توانید آن را تغییر دهید. بنابراین اول گزینه‌های پرهزینه‌تر را دیزاین کنید و بعد از آن به سراغ تناسب رنگ‌ها بروید.

علاوه بر این، رعایت یک رنگ خاص به عنوان پیش زمینه نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است. برای مثال پس از انتخاب وسایل بزرگتر باید یک رنگ در تم چیدمان منزلتان برای رنگ پیش زمینه در قسمت دیوارها و پرده‌ها در نظر داشته باشید که هارمونی رنگ‌های منزل را نیز حفظ کند.

نزدیک کردن وسایل به دیوار

احتمالا شما نیز با این صحنه روبرو شده‌اید که برای مدیریت بهتر فضا، لوازمی مانند میز یا مبلمان به دیوارها چسبانده می‌شوند. این موضوع یکی از نکات در چیدمان غلط خانه است که در اغلب خانه‌های ایرانی به چشم می‌خورد و همه لوازم با رعایت فاصله کم به دیوارها چسبیده‌اند. بهتر است در هنگام مهمانی‌های بزرگ این موضوع رعایت شود، اما در حالت کلی باید مبلمان کمی از دیوار فاصله داشته باشد و برای زیباتر کردن فضا، در قسمت پشتی آنها از لامپ‌ها و چراغ‌های تزئینی استفاده شود.

 

اشتباهات در دکوراسیون داخلی

 

 

در همین رابطه بخوانید:

 

نصب تابلوها در ارتفاع بالا

خیلی از افراد عادت دارند تا تابلوهای هنری یا قاب عکس را در قسمت بالای دیوارها نصب کنند؛ در حالیکه استاندارد نصب تابلوها این است که باید هم ردیف با چشم افراد باشد تا بتوانند به خوبی آن را ببینند. این موضوع با توجه به قد افراد مختلف، متفاوت خواهد بود و شما باید قد خود را میزانی برای نصب تابلوهای منزل خود قرار دهید تا برای دیدن آنها نخواهید سرتان را بالا نگه دارید.

ایجاد یک تم ثابت از اشتباهات در دکوراسیون داخلی خانه

گاهی اوقات رعایت یک تم رنگ یا طرح در نگاه اول شاید جذاب و جالب به نظر برسد، اما بعد از گذشت مدت زمانی کوتاه شما از آن خسته می‌شوید و به سرعت نیز از مد خواهد افتاد و قدیمی می‌شود. برای همین موضوع نیز بهتر است در صورت علاقه به یک تم خاص، از چند المان آن در فضای اتاق یا پذیرایی خود استفاده کنید و همه فضا را متناسب با آن تغییر ندهید.

شلوغ کردن فضا از اشتباهات در دکوراسیون داخلی خانه

یکی از مهم‌ترین و رایج‌ترین اشتباه در دکوراسیون داخلی آن است که خانه به خصوص فضای پذیرایی و اتاق‌ها را با دکورهای ریز و درشت شلوغ کنیم. این کار چشم شما را به سرعت خسته می‌کند و به اعتقاد روانشناسان آرامش شما را بر هم می‌زند. به جای استفاده بیش از حد از لوازم دکوری بهتر است به تعداد محدودی لوازم شیک و باارزش بسنده کنیم تا از استرس لوازم زیاد در خانه هم جلوگیری شود.

 

 

استفاده از نور در بالای خانه

اشتباهات در چیدمان خانه کم نیستند. برای مثال اغلب ما عادت داریم تا نور اتاق‌ها را در قسمت سقف دیزاین کنیم؛ درحالیکه ترکیبی از انواع نورپردازی، جذابیت فضای شما را بیشتر می‌کند. برای این کار می‌توانید از چراغ‌های رومیزی، لامپ‌های ایستاده، کف و یا آویز برای روشنایی بیشتر فضایی که در اختیار دارید، استفاده کنید. با این کار هم تنوع بیشتری به خانه خود می‌دهید هم نور بیشتری را وارد آن می‌کنید و فضای زیباتر و دلچسب‌تری هم خواهید داشت.

عدم تناسب در چیدمان مبلمان از اشتباهات در دکوراسیون داخلی خانه

نکته دیگری که در ارتباط با اشتباه در چیدمان خانه وجود دارد، و عمدتا از آن غافل می‌شویم؛ آن است که اندازه را در چیدمان لوازم نادیده می‌گیریم. برای مثال شما یک کاناپه بزرگ را در کنار یک میز قهوه خوری خیلی بزرگ قرار می‌دهید. این موضوع توازن خانه شما را بر هم می‌ریزد.

همچنین در هنگام خرید مبلمان بسیاری از افراد تنها به زیبایی آن توجه می‌کنند، در حالیکه راحتی و کیفیت مبلمان گزینه اولی است که شما باید آن را بررسی کنید و سپس در صورت رضایت در ارتباط با ظاهر و زیبایی آن تصمیم بگیرید.

 

اشتباهات در چیدمان خانه

 

 

در همین رابطه بخوانید:

 

استفاده از اشیا قدیمی

گاهی اوقات به دلیل علاقه‌ای که به اشیا و لوازم قدیمی داریم، از آنها در دکوراسیون پذیرایی و نشیمن استفاده می‌کنیم و این موضوع، چیدمان غلط خانه را به همراه دارد. این در حالی است که استفاده زیاد از لوازم قدیمی و عتیقه موجب می‌شود تا هارمونی لوازم خانه شما بر هم بریزد و استفاده از لوازم جدید در کنار این دکورهای قدیمی تناقض بسیاری ایجاد کند.

دید یک دست از اشتباهات در دکوراسیون داخلی خانه

تصور بسیاری از ما بر آن است که وسایل و چیدمان را به صورتی قرار دهیم که در یک نگاه دیده شوند، در حالیکه این موضوع یکی از اشتباهات در چیدمان خانه است. اگر بخواهیم تمام وسایل و لوازم خانه ما به صورت همزمان دیده شوند، خانه ما شلوغ‌تر به نظر خواهد آمد و زیاده روی در این موضوع باعث خستگی شما در طولانی مدت خواهد شد.

درنظر نگرفتن سلیقه شخصی از از اشتباهات در دکوراسیون داخلی خانه

گاهی اوقات اشتباه در چیدمان خانه، تنها به دیزاین وسایل مربوط نمی‌شود و این شما هستید که با اهمیت ندادن به سلیقه خود، آن را کسل کننده می‌کنید. شما در درجه اول باید به بررسی علایق و سلیقه خودتان بروید و سعی کنید از آنچه دیگران انجام می‌دهند پیروی نکنید. اگر دقت کرده باشید همواره بناهایی مورد توجه و ماندگار بوده‌اند که بر اساس سلیقه شخصی طراحی شده‌اند. شما به راحتی با در نظر گرفتن اصول استاندارد و اولیه می‌توانید به آنچه دوست دارید در دکوراسیون داخلی برسید.

 

اشتباهات در چیدمان خانه

 

قرار دادن بالای تخت در پشت پنجره

یکی از نکاتی که در چیدمان اتاق خواب بسیار اهمیت دارد، محل قرار دادن تخت خواب است. اگر در داخل اتاق پنجره‌ای وجود داشته باشد یکی از نکات چیدمان غلط خانه آن است که آن را در پشت این پنجره قرار دهید. این موضوع از وارد شدن نور به داخل اتاق جلوگیری می‌کند و به لحاظ سلامتی نیز برای شما مناسب نیست.

استفاده از لامپ تک در دکوراسیون از اشتباهات در دکوراسیون داخلی خانه

نورپردازی مناسب گزینه‌ای است که به زیبایی فضای شما کمک بسیاری می‌کند و یکی از گزینه‌های اشتباه در کوراسیون داخلی آن است که تنها از یک لامپ برای روشنایی استفاده شود. این میزان از نور در کنار کم بودن، فضای شما را از زیبایی دور می‌کند و بهتر است به سراغ استفاده از دیوارکوب یا گزینه‌های جذاب‌تری برای روشنایی خانه خود بروید.

استفاده از دکوراسیون بی‌کیفیت

کیفیت در زمینه دکوراسیون و نوع آن، بسیار اهمیت دارد چرا که استفاده از لوازم بی‌کیفیت، زیبایی خانه شما را بسیار زیر سوال می‌برد. بهتر است تا جایی که می‌توانید از لوازم محدود اما با متریال با کیفیت استفاده کنید. این موضوع کمک می‌کند هم ماندگاری این وسایل بیشتر باشد و هم قدیمی و به دور از مد روز دنیا نبوده و با معیارهای روز هم سازگار باشد.

 

اشتباهات در چیدمان خانه

 

 

در هنگام خرید مبلمان بسیاری از افراد تنها به زیبایی آن توجه می‌کنند، در حالیکه راحتی و کیفیت مبلمان گزینه اولی است که شما باید آن را بررسی کنید و سپس در صورت رضایت در ارتباط با ظاهر و زیبایی آن تصمیم بگیرید.

 

جمع بندی

  • گاهی اوقات اشتباه در دکوراسیون داخلی انرژی‌های منفی را وارد منزل شما می‌کند و شما حس آرامش را به دنبال ایجاد آشفتگی در آن از دست می‌دهید.
  • زمانی که فضای پذیرایی شما کوچک است، باید از مبلمان سایز کوچک استفاده کنید یا نوعی از آن را انتخاب کنید که قابل جمع شدن باشد.
  • برای انتخاب فرش زیر میز ناهار خوری نیز دقت داشته باشید که فرشی را انتخاب کنید که هنگام نشستن برای صرف غذا، پاهایتان روی فرش قرار بگیرد.
  • از دیگر گزینه‌های اشتباه در چیدمان خانه، آن است که برای دکوراسیون خانه خود ابتدا رنگ را انتخاب کنید.
  • استاندارد نصب تابلوها این است که باید هم ردیف با چشم افراد باشد تا بتوانند به خوبی آن را ببینند اگ این مورد را رعایت نکنیم اشتباه در دکوراسیون داخلی انجام داده‌ایم.
  • گاهی اوقات رعایت یک تم رنگ یا طرح در نگاه اول شاید جذاب و جالب به نظر برسد، اما بعد از گذشت مدت زمانی کوتاه شما از آن خسته می‌شوید.
  • یکی از مهم‌ترین و رایج‌ترین اشتباه در دکوراسیون داخلی آن است که خانه به خصوص فضای پذیرایی و اتاق‌ها را با دکورهای ریز و درشت شلوغ کنیم.
  • گاهی اوقات به دلیل علاقه‌ای که به اشیاء و لوازم قدیمی داریم، از آنها در دکوراسیون پذیرایی و نشیمن استفاده می‌کنیم و این موضوع، چیدمان غلط خانه را به همراه دارد.
  • اگر بخواهیم تمام وسایل و لوازم خانه ما به صورت همزمان دیده شوند، خانه ما شلوغ‌تر به نظر خواهد آمد و این موضوع چیدمان غلط خانه است.
  • یکی از نکاتی که در چیدمان اتاق خواب بسیار اهمیت دارد، محل قرار دادن تخت خواب است.
  • کیفیت در زمینه دکوراسیون و نوع آن، بسیار اهمیت دارد چرا که استفاده از لوازم بی‌کیفیت، زیبایی خانه شما را بسیار زیر سوال می‌برد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *