بازار مسکن کرج

شاهین ویلا چهارمین محله پرتقاضای کرج

شاهین ویلا

 

بر اساس داده‌های سامانه هوشمند کیلید، شاهین ویلا چهارمین محله پرتقاضای کرج است. با توجه به متوسط قیمت خانه در این محله، خرید خانه در شاهین ویلا و همچنین اجاره خانه در شاهین ویلا رونق دارد. شهرک‌های شاهین ویلا برای خانواده‌های کم جمعیت که در آمد متوسطی دارند محل مناسبی برای زندگی است.

این محله در منطقه 6 کرج واقع شده است. در ماه‌های گذشته این منطقه بیشترین تعداد معامله مسکن را در کلانشهر کرج به ثبت رسانده است.

  • معرفی محله شاهین ویلا
  • خرید خانه در شاهین ویلا
  • اجاره خانه در شاهین ویلا

 

خرید خانه درشاهین  ویلا

 

 

این محله در منطقه 6 کرج واقع شده است. در ماه‌های گذشته این منطقه بیشترین تعداد معامله مسکن را در کلانشهر کرج به ثبت رسانده است.

 

خرید خانه درشاهین  ویلا

بر اساس داده‌های سامانه هوشمند کیلید در آبان 98 و منطقه 6 کرج، 477 معامله به ثبت رسیده است. متوسط قیمت هر متر مربع خانه در این منطقه و در سه ماه گذشته نیز 3 میلیون تومان بوده است.

شاهین ویلا جز مناطق پر تقاضای منطقه 6 کلانشهر کرج است. این محله همچنین به عنوان چهارمین محله پرتقاضای کرج نیز شناخته می‌شود.

در سال‌های گذشته این محله مانند دیگر محله‌های کرج با افزایش قیمت خانه مواجه بوده است. بر اساس داده‌های سامانه هوشمند کیلید منطقه 6 کرج در یک سال گذشته رشد 76/5 قیمت ملک را تجربه کرده است.

این افزایش قیمت باعث شده ساخت و ساز در محله‌های منطقه 6 که شاهین ویلا نیز جز آن است؛ افزایش یابد. آپارتمان‌های نوساز این محله که اغلب کوچک متراژ هستند گزینه مناسبی برای زوج‌های جوان است.

خرید خانه در شاهین ویلا به عنوان چهارمین محله پرتقاضای کرج روند رو به رشدی دارد. در آبان 98 تعداد 136 معامله مسکن در این محله به ثبت رسیده است.

ارزش کل معاملات این منطقه در آبان 98 هم 41 میلیارد و 221 میلیون تومان ثبت شده است.

سهم خانه‌هایی با متراژ کمتر از 100 متر در معاملات آبان ماه منطقه 6 کرج، 78 درصد بوده و سهم خانه‌های بالای 100 متر، 22 درصد.

این محله دارای چند شهرک است. شهرک‌های شاهین ویلا محیط امنی برای شهروندان ساکن آن محله ایجاد کرده اند.

از جمله شهرک‌های شاهین ویلا می‌توان به شهرک ظفر، شهرک 350 متری، شهرک گلها و شهرک یاس اشاره کرد.

شهرک‌های شاهین ویلا البته در کنار سر و سامان دادن به وضعیت ساخت و ساز در این محله، باعث افزایش جمعیت نیز شده اند.

 اجاره خانه در شاهین ویلا

اجاره خانه در شاهین ویلا هم گزینه مناسبی برای خانواده‌هایی با درآمد متوسط است. در بازار اجاره این منطقه، فایل‌های متعددی وجود دارد که می‌تواند نظر مستاجران را جلب کند.

قیمت اجاره در این محله به نسبت برخی مناطق کرج، قیمت پایین‌تری است.

 

 اجاره خانه در شاهین ویلا

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

تاریخچه شاهین ویلا

این محله در ناحیه 6 و ناحیه 7 منطقه 6 کرج واقع شده است. این منطقه و محله‌های اطراف آن به خصوص باغستان، در سال‌های نه چندان دور باغ‌های سرسبزی بودند که حالا اثری از آن‌ها باقی نمانده است.

در سال‌های گذشته تب ساخت و ساز به این محله و دیگر محلات کلانشهر کرج رسیده است.

بافت محله

بافت این محله مانند محله‌های اطراف خود ترکیبی از خانه‌های نوساز و قدیمی ساز است. هرچند برخی از خانه‌های شاهین ویلا دیگر جز بافت فرسوده به حساب می‌آیند.

افزایش جمعیت در این محله و در سال‌های گذشته باعث شده است امکانات شهری نیز کم و بیش زیاد شود. در سال‌های گذشته و در این محله هم راستا با حضور شهروندان فضاهای تجاری و رفاهی نیز افزایش داشته است.

دسترسی شاهین ویلا

بلوار باهنر، بلوار ظفر و خیابان قلم از جمله مهمترین خیابان‌های این محله هستند. دسترسی این محله به مناطق دیگر از جمله مزیت‌های این محله است.

این محله از شمال به باغستان، از غرب به گلدشت، از شرق به گوهردشت و از جنوب به خیابان بهشتی و حصارک بالا دسترسی دارد.

ایستگاه اتوبوس باغستان در مجاورت این محله و در بلوار باغستان واقع است. از طرف دیگر در بلوار باهنر و بلوار ظفر نیز ایستگاه اتوبوس تعبیه شده است.

خطوط تاکسیرانی هم در این محله و محله‌های مجاور برای رفت و آمد شهروندان وجود دارد.

 

 

بلوار باهنر، بلوار ظفر و خیابان قلم از جمله مهمترین خیابان‌های این محله هستند. دسترسی این محله به مناطق دیگر از جمله مزیت‌های این محله است.این محله از شمال به باغستان، از غرب به گلدشت، از شرق به گوهردشت و از جنوب به خیابان بهشتی و حصارک بالا دسترسی دارد.

 

مراکز درمانی شاهین ویلا

 یکی از مهمترین بیمارستان‌های کلانشهر کرج یعنی بیمارستان فوق تخصصی کوثر در این محله واقع شده است. این بیمارستان به صورت شبانه روزی در حال ارائه خدمات به شهروندان است.

در کنار این بیمارستان درمانگاه شبانه روزی البرز و داروخانه چهارده معصوم  هم از دیگر مراکز درمانی این محله است. دندانپزشکی بهراد هم در این محله واقع شده است.

 

چهارمین محله پرتقاضای کرج

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

مراکز آموزشی شاهین ویلا

مهمترین مرکز آموزشی که در مجاورت این محله واقع شده است دانشگاه خوارزمی است. علاوه بر این مجموعه دانشگاهی، دانشکده پردیس فرهنگیان، دبیرستان فنی و حرفه ای حضرت زهرا، مدرسه شیخ مفید، مدرسه سیدالشهدا و چندین و چند مرکز آموزشی دیگر هم در این محله است.

مراکز مذهبی

مسجد امام حسین، مسجد چهارده معصوم، مسجد ثامن الائمه و مسجد علی ابن ابیطالب از جمله مراکز مذهبی چهارمین محله پرتقاضای کرج است که در طول سال میزبان شهروندان است.

مراکز تجاری

پس از ساخت و سازهای تازه در مچهارمین محله پرتقاضای کرج و همچنین شهرک‌های شاهین ویلا مراکز خدماتی و تچاری نیز در این منطقه افزایش چشمگیری پیدا کرد.

ورود به عرصه تهیه و توزیع غذا این روزها طرفداران بسیاری دارد. در این محله نیز طی سال‌های گذشته چندین و چند غذاخوری بزرگ و کوچک تاسیس شده است.

از جمله آن‌ها می‌توان به کافه‌های آلما، تمشک، راما و خودمون اشاره کرد. همچنین فست فودهایی نظیر آی سا، دالاهو، لا و … در این محله وجود دارند.

مجتمع اداری و تجاری مهرگان هم از جمله مهمترین پاساژهای واقع در این محله است. بازار روز هم در خیابان قلم سهم مبزرگی در رفع نیازهای مردم منطقه دارد.

فضای سبز

پارک‌های پامچال، افرا و میخک از جمله فضاهای سبز واقع در این محله هستند. تا چند سال پیش این محله و محله‌های اطراف سرسبز تر از امروز بود اما ساخت و سازهای تازه بافت محله را تغییر داده است.

در نزدیکی و مرز این منطقه و در قسمت شمال غربی هم پیست موتور کراس حصارک قرار دارد . همچنین ورزشگاه انقلاب کرج هم در این محله واقع شده است.

 

چهارمین محله پرتقاضای کرج

 

 

پارک‌های پامچال، افرا و میخک از جمله فضاهای سبز واقع در این محله هستند. تا چند سال پیش این محله و محله‌های اطراف سرسبز تر از امروز بود اما ساخت و سازهای تازه بافت محله را تغییر داده است.

 

مختصر در مورد محله

منطقه: 6 کرج

محل استقرار: شمال غرب کرج

بافت محله: نوساز

همسایه های محلی: شرق به گوهردشت | از شمال به باغستان| از غرب به گلدشت | از جنوب به خیابان سربازار گمنام

دسترسی : بلوار ظفر | بلوار باهنر | خیابان قلم

ایستگاه مترو : ندارد

ایستگاه BRT : ندارد

سطح قیمت: پایین

 

مطالب مرتبط

سهروردی شمالی محله‌ای با خانه‌های متنوع

سهروردی شمالی از خیابان‌های پردرخواست منطقه 7 تهران است. خیابانی حد فاصل خیابان مطهری تا پل سیدخندان و اتوبان رسالت. خرید خانه در سهروردی شمالی با توجه به قیمت متنوع […]

خرید و اجاره خانه در محله لویزان محله‌ای سبز

محله لویزان در منطقه ۴ شهرداری تهران یکی از دهکده‌های قدیمی شمیران است. شیان نیز یکی از محله‌های شمال شرقی شهر تهران محسوب می‌شود که در شمال پارک جنگلی لویزان […]

مرکز خرید عرش آجودانیه کجاست و چه امکاناتی دارد؟

مرکز خرید عرش آجودانیه یکی از گزینه‌هایی است که به دلیل موقعیت جغرافیایی عالی و کیفیت و امکانات بی نظیری که دارد معروف است. این روزها با گسترش مراکز خرید […]

محله جهاد با دسترسی مناسب

  محله جهاد در مرکز تهران و در منطقه شش شهرداری قرار دارد. این محله در گذشته جزئی از محله یوسف‌آباد تهران بود که در سال ۱۳۸۴ قسمت جنوبی یعنی محله […]

محله وصال شیرازی پر از دانشگاه و پاتوق دانشجویان

  اسم خیابان وصال شیرازی زیاد به گوشتان خورده است اما شاید برای شما جالب باشد که همین اسم روی یک محله نیز گذاشته شده باشد. محله وصال شیرازی در […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *