بازار جهانی مسکن

مقایسه هزینه اجاره خانه در تهران با دیگر شهرهای جهان

مفایسه هزینه اجاره خانه در تهران و دیگر شهرهای دنیا

 

 

خرید، رهن یا اجاره مسکن موضوعی است که همه ما در طول سالیان مختلف زندگی خود برای یک بار هم که شده قطعاً آن را تجربه خواهیم کرد. به‌طور معمول در سبد هزینه‌های هر خانواده بخش عمده و مهم مربوط به هزینه خرید یا رهن و اجاره خانه است و بقیه نیازها بخش کوچکی را به خود اختصاص می‌دهند؛ بنابراین طبیعتاً این مسئله به بخش مهمی از زندگی افراد تبدیل شده است.

اغلب همه ما مدام به دنبال بررسی و مقایسه هزینه اجاره خانه در تهران با دیگر شهرهای جهان هستیم. در این مطلب می‌خواهیم به‌طور مفصل در مورد اجاره‌بها در شهرهای مختلف جهان صحبت کنیم و تفاوت آنها را بررسی نماییم.

مقایسه هزینه اجاره خانه در شهرهای مختلف جهان

همان‌طور که می‌دانید مقایسه هزینه‌های اجاره خانه در تهران و شهرهای مختلف جهان به‌ هیچ عنوان کار ساده‌ای نیست؛ چراکه عوامل مختلفی نظیر کیفیت و استحکام سازه، متراژ، سال ساخت، تعداد اتاق خواب و… بر قیمت خانه در نقاط مختلف دنیا تاثیر می‌گذارند.

علاوه‌برآن میزان درآمد سالیانه خانوار نیز تاثیر مستقیمی بر میزان هزینه‌های اجاره خانه در تهران خواهد داشت؛ بنابراین قصد داریم ضمن بررسی میانگین درآمد افراد در شهرهای مختلف جهان، میزان هزینه‌های لازم برای اجاره یک خانه دو خواب با متراژ ۷۰ الی ۸۰ متر را در منطقه‌ای متوسط مورد بررسی قرار دهیم.

لندن؛ انگلستان

هزینه اجاره مسکن در لندن بسیار بالا است و زندگی در این شهر شرایط مالی مطلوبی را می‌طلبد‌. باتوجه‌ به اینکه میانگین درآمد افراد در لندن مبلغی بالغ بر 3200 پوند در ماه است، افراد برای سکونت در این شهر خاص و رویایی باید بطور میانگین برای یک خانه دو خوابه در مرکز شهر لندن 1900 پوند هزینه کنند.

هزیته اجاره خانه در لندن

 

پاریس؛ فرانسه

پاریس هم از نظر هزینه‌های سرسام‌آور زندگی دست کمی از لندن ندارد. درآمد ساکنان این شهر رویایی و جذاب به طور متوسط، 4700 دلار است. که باید بخش بزرگی از آن حدود ۲۸۰۰ دلار را صرف اجاره خانه‌ای معمولی کنند. برای اجاره یک خانه مبله 1 خوابه 30 تا 70 متری در پاریس باید از 1300 تا 3000 دلار در ماه هزینه کرد.

هزینه اجاره خانه در فرانسه

بیشتر بخوانید:

زوریخ؛ سوئیس

در میان کشورهای اروپایی، سوئیس یکی از ثروتمندترین‌ها به‌شمار می‌رود. بر اساس داده های اداره آمار فدرال سوئیس مردم پایتخت این کشور به‌طور متوسط و ماهانه 9.4 هزار دلار درآمد دریافت می‌کنند و برای یک خانه سه خوابه در مرکز شهر 4700 دلار آن را صرف اجاره مسکن می‌کنند؛ بنابراین از شرایط مالی فوق العاده مطلوبی برخوردار هستند.

 

توکیو؛ ژاپن

آمارها نشان داده است که درآمد مردم در توکیو پایتخت ژاپن ماهانه 4,229 دلار است و هزینه اجاره خانه بطور میانگین 2400 دلار در ماه است. به عنوان مثال هزینه اجاره آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز شهر توکیو ۵۹۷ دلار در ماه و هزینه اجاره آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر 2400 دلار می باشد. البته سبک زندگی و متراژ خانه ها در توکیو با توجه به تراکم بالای جمعیت با دیگر کشور های دنیا متفاوت است.

 

دهلی نو؛ هند

باتوجه به این‌که در این شهر متوسط حقوق ماهانه افراد مبلغی کمتر از ۲۰۰ دلار قلمداد شده است اما مردم ساکن در این شهر برای داشتن یک خانه با مشخصات مذکور لازم است مبلغی بالغ بر ۴۰۰ دلار هزینه نمایند؛ بنابراین بیشتر مردم این کشور مانند سایر مناطق دنیا سعی دارند برای کاهش هزینه اجاره‌ها، خانه‌هایی کوچک و با کمترین میزان امکانات را اجاره کنند و زندگی بسیار پایین‌تر از حد معمول داشته باشند.

اجلره خانه در دهلی نو

 

استانبول؛ ترکیه

برای انجام ساده‌ترین و معمولی‌ترین شغل‌ها در استانبول مبلغی بالغ بر 11000 لیر (حداقل حقوق) دریافت می‌کنید. در حالی که میانگین اجاره خانه‌ای با ویژگی‌های گفته شده در این شهر جذاب مبلغی بالغ بر 6 تا 7 هزار لیر می‌طلبد. به عبارتی دیگر هزینه هر متر مربع 150 لیر برای یک ماه است. استانبول یک کشور توریستی است که برای زندگی در آن باید هزینه‌های بالایی را متحمل شوید.

اجاره خانه در استانبول

 

برلین؛ آلمان

آلمانی‌ها برای اجاره یک خانه با شرایط معمولی در برلین باید یک چهارم از حقوق خود را خرج کنند. طبق آمار و تحقیقات به دست آمده میزان درآمد به‌طور متوسط در پایتخت این کشور 4560 یورو بوده و هزینه اجاره خانه در محله های ارزان تر بطور میانگین 11 یورو برای یک متر مربع و برای محله های گران این عدد 34 یورو در ماه میرسد.

هزینه اجاره خانه در آلمان

 

تورنتو؛ کانادا

تورنتو مرکز استان انتاریو از مهم ترین شهر های کانادا است. مردم به‌طور متوسط سالیانه 57،500 دلار و ماهیانه مبلغ 4800 دلار درآمد دارند و باید بطور میانگین 2300 دلار آن را صرف هزینه اجاره مسکن در تورنتو کنند. به عنوان مثال میانگین اجاره یک واحد دو خوابه در شهر تورنتو 2500 دلار در ماه هزینه دارد.

هزینه اجاره خانه در تورنتو

 

ملبورن؛ استرالیا

ملبورن و سیدنی از جمله شهرهای بزرگ و پرجمعیت استرالیا به‌شمار می‌روند که سهم اجاره بها در این دو شهر بالغ بر ۳۵ درصد حقوق متوسط افراد تلقی می‌شود. به‌طور‌مثال اگر یک فرد ساکن در ملبورن استرالیا میزان 7100 دلار استرالیا درآمد ماهانه داشته باشد، باید 2800 دلار آن را برای اجاره خانه بپردازد.

هزینه اجاره خانه در ملبورن

 

تهران؛ ایران

بر اساس آمار و اطلاعات به دست آمده در سال ۹۸، متوسط درآمد مردم ایران ۴۵۰ دلار یا به عبارتی ۵ میلیون و سیصد هزار تومان ثبت شده است. البته این میزان حقوق برای کلان‌شهرها بوده و مردم سایر شهرها مبالغی کمتر از این میزان را دریافت می‌کنند.

بررسی قیمت اجاره آپارتمان در تهران موضوع ساده‌ای نیست و خانه‌ای با معیارهای بیان شده در نقاط مختلف این شهر با توجه به متفاوت بودن میزان مبلغ رهن خانه در تهران، با مبالغ متفاوتی اجاره داده می‌شود. اگر قصد دارید به‌طور دقیق‌تری میزان هزینه اجاره خانه در تهران را مورد بررسی قرار دهید، می‌توانید به سایت کیلید مراجعه کنید.

در ایران مرسوم است برای اجاره خانه مبلغی به عنوان رهن دریافت شود. در حالی که در دیگر نقاط دنیا پول پیش برای اجاره خانه رد و بدل نمی شود. از این رو برای مقایسه هزینه اجاره خانه در تهران با دیگر شهر ها، فرض را بر این می‌گیریم که مدل اجاره در تهران بصورت نقدی و ماهانه است. بر اساس قیمت اجاره خانه در سال 1402، برای یک خانه یک خوابه در مرکز شهر تهران 23 میلیون تومان و برای یک آپارتمان سه خوابه در محله های خوب تهران چیزی حدود 46 میلیون تومان در ماه باید پرداخت کرد.

هزینه اجاره خانه در تهران

همچنین بخوانید:

 

کیلید این امکان را برای شما فراهم کرده که قیمت رهن آپارتمان در تهران را به دقت بررسی کرده و اطلاعات کامل و دقیقی را در این حوزه به دست آورید؛ بنابراین نیازی نیست که برای مقایسه قیمت اجاره خانه در تهران وقت و انرژی خود را صرف کرده و به این بنگاه و آن دفتر املاک سر بزنید، بلکه می‌توانید تنها در چند دقیقه، اجاره خانه در تهران و نقاط مختلف آن را مقایسه کنید و به تناسب بودجه خود، اقدام به اجاره خانه نمایید.

همان‌طور که می‌دانید ما در این مطالب به معرفی میزان درآمد مردم در پایتخت کشورها پرداختیم و قطعاً در سایر شهرها این میزان درآمد حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد کاهش پیدا می‌کند.

جمع‌بندی

نیاز به مسکن همواره از اصلی‌ترین و مهم‌ترین نیازهای بشر از ابتدای خلقت است. بخش عظیمی از درآمد خانوار به خرید، رهن یا اجاره مسکن مربوط می‌شود. در این مطلب سعی کردیم هزینه اجاره خانه در تهران را با دیگر شهرهای جهان مورد بررسی و مقایسه قرار دهیم و اطلاعات کامل و دقیقی را درباره این موضوع به شما همراهان گرامی ارائه کنیم. اجاره خانه در تهران با توجه به نوع منطقه، کیفیت ساخت، سال ساخت، تعداد خواب خانه و… متفاوت است و هر یک از این عوامل در کاهش یا افزایش قیمت مسکن تاثیرگذارند.

اگر تجربه زندگی در دیگر شهرهای دنیا را دارید نظر خود را در رابطه با نسبت هزینه مسکن به درآمد برای ما بنویسید.

مطالب مرتبط

محله نارمک، محله‌ی 100 میدان شرق تهران

محله نارمک محله‌ای خوش آب و هوا و سرسبز در شمال شرق تهران و منطقه 8 شهرداری است که به صد میدان نیز مشهور است. بافت نارمک منظم است و […]

محله یوسف‌آباد محله‌ای اصیل در تهران

محله یوسف‌آباد از محله‌های قدیمی و معروف تهران است که در گذشته باغ های زیادی داشته. این محله در مرکز تهران و منطقه ۶ شهرداری واقع شده. تاریخچه یوسف‌آباد گواه قدمت این محله است […]

مقایسه هزینه اجاره خانه تهران و دیگر کلان شهرها

  داشتن خانه و سرپناه، یکی از مهم ترین نیازهای انسان در طول دوره های مختلف زندگی بود و هست. اما در سال های اخیر برخلاف گذشته‌ها، خرید خانه، رهن […]

افزایش قیمت اجاره خانه 1402

افزایش اجاره خانه در پایان مدت قرارداد، دغدغه مشترک همه مستاجران است. نرخ بالای تورم سالانه در سال های اخیر باعث شده تا صاحبین خانه راهی جز افزایش اجاره خانه […]

قبل از اجاره آپارتمان در تهران حتما این مطلب را بخوانید

  این روزها قیمت خرید خانه آن‌قدر زیاد است که به راحتی‌ نمی‌توان صاحب خانه شد. در چنین حالتی اکثر افراد به اجاره آپارتمان روی می‌آورند. البته اجاره آپارتمان هم […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *