بازار مسکن کرج

مهرشهر محله خانه‌های ویلایی

مهرشهر

 

خانه‌هایی با سقف‌های بلند و پنجره‌های بزرگ. حیاطی پر دار و درخت و استخری به رنگ آسمان. خیابان‌های خلوت و عریض با درخت‌هایی که گوشه راه را هاشور زده‌اند. شاید تصور چنین محلی با ساختار شهری امروز دور از ذهن باشد. اما هنوز هستند محله‌هایی که می‌شود در آن‌جا نوع دیگری از زندگی را تجربه کرد. مهرشهر کرج چنین محله‌ای است. خانه‌های ویلایی مهرشهر فرصت زندگی دور از هیاهوی شهر را برای ساکنانشان فراهم می‌کند. فضای سبز مهرشهر مخصوصا باغ سیب مهرشهر از جمله مناطق خواستنی این محله است. به دلیل آب‌وهوای خوب و خانه‌های ویلای مهرشهر، خرید خانه در مهرشهر رونق دارد.

  • معرفی محله مهرشهر
  • تاریخچه مهرشهر
  • خرید خانه در مهرشهر

 

 

به دلیل آب‌وهوای خوب و خانه‌های ویلای مهرشهر، خرید خانه در مهرشهر رونق دارد.

 

خرید خانه در مهرشهر

مهرشهر جز بهترین مناطق شهر کرج برای زندگی است. فاضای سبز مهرشهر باعث شده این منطقه همواره آب و هوایی مطبوع داشته باشد.

بلوار شهرداری و بلوار ارم در این منطقه از جمله محله‌های پردرخواست این منطقه است. قیمت خانه در این محلات از متوسط سایر محله‌های کرج بالاتر است.

مهرشهر از مرکز شهر کرج 16 کیلومتر فاصله دارد و در تقسیم بندی این شهر، جز مناطق 4 و 12 قرار می‌گیرد. بر اساس داده‌های سامانه هوشمند کیلید متوسط قیمت خانه در منطقه 4 شهر کرج، 7 میلیون و 290 هزار تومان است و متوسط قیمت خانه در منطقه 12 این کلانشهر 4 میلیون و 740 هزار تومان.

مناطق کلانشهر کرج مانند دیگر مناطق کشور در سال‌های گذشته با رشد قیمت مسکن همراه بوده‌است. بر اساس داده‌های سامانه هوشمند کیلید مناطق 4 و 12 به ترتیب در یک سال گذشته 397 و 466 درصد افزایش قیمت را به ثبت رسانده‌اند.

 

فضای سبز مهرشهر

 

شهروندانی که این منطقه کرج را برای زندگی و خرید خانه انتخاب می‌کنند نیم نگاهی به سکونت در  منازل ویلایی دارند. خانه‌های ویلایی مهرشهر مهمترین ویژگی این منطقه شهری است.

اگر باز هم به سامانه هوشمند کیلید مراجعه کنیم خواهیم دید در منطقه 4 که بخش اعظم این محله در آنجا قرار دارد، خانه‌های بالای 100 متر سهمی 58 درصدی در معاملات مسکن و سهمی 86 درصدی در ارزش کل معاملات این منطقه دارند. خانه‌های ویلایی مهرشهر تاثیر خود را بر ارزش معاملات بازار مسکن کرج گذاشته اند.

تاریخچه مهرشهر

تاریخچه شکل گیری منطقه مهرشهر برمیگردد به سال 1340. آن زمان این منطقه، محله‌ای سبز بود با تک و توک خانه‌های روستایی.

شمس پهلوی خواهر محمدرضا پهلوی در آن زمان این محله را برای زندگی انتخاب کرد و دستور داد کاخی در آن محل ساخته شود.

کاخ که به اسم کاخ مروارید معروف است هنوز پابرجا است. هرچند در سال‌های بعد از انقلاب این کاخ متروکه شد و در دو سال اخیر سازمان میراث فرهنگی دست به احیای آن زده است.

شمس پهلوی که قبل‌تر نامش خدیجه بود، به آیین مهر پرستی روی آورد و به همین سبب اسم این محله را مهرشهر گذاشت! او دستور داد برای بهتر شدن آب و هوای این منطقه، باغ سیب بزرگی در محله احداث شود.

پس از احداث کاخ، دو بلوار بزرگ با نام‌های ارم و 4 بانده منتهی به منزل تازه شمس پهلوی ساخته شد و کلنگ احداث فازهای 1،2 و 3 مهرشهر زده شد.

خانه‌های ویلایی یک به یک ساخته شدند و سر و شکل منطقه را تغییر دادند. خانه‌هایی با معماری‌های مدرن و زیبا که متعلق به اعیان و کاخ‌نشینان بود.

بعد از انقلاب این محله به روی عموم مردم باز شد و زمین‌های این منطقه به بنیاد مستضعفان، بنیاد جانبازان و سپاه پاسداران منتقل گردید.

این منطقه تا قبل از سال 1379 خارج از منطقه شهری کرج بود. بعد از آن سال این محله نیز جزئی از کلانشهر کرج شد و پس از آن مجوز ساخت خانه‌های تازه صادر گردید.

آپارتمان‌هایی که جایگزین خانه‌های ویلایی مهرشهر شدند و بعضی از آن‌ها به فضای سبز مهرشهر صدمه زدند. از آن تاریخ این منطقه سر و شکل تازه‌ای پیدا کرده است.

 

فضای سبز و باغ سیب مهرشهر

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

بافت مهرشهر

درست است که پس از سال 1379 و با ساخت خانه‌های تازه و تراکم فروشی بخشی از هویت شهری این منطقه از بین رفت، اما هنوز این منطقه بافت مخصوص خود را دارد.

بلوارهای عریض با حاشیه‌نگاری سبز. پارک‌های ریز و درشت و باغ‌هایی به یادگار مانده از سال‌های گذشته. هرچند با افزایش جمعیت در این محله ناگزیر برخی المان‌های گذشته از بین رفتند و جای خود را به سازه‌های جدید دادند.

 

خرید خانه‌های ویلایی در مهرشهر

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

دسترسی

بلوار ارم بزرگ‌ترین بلوار این منطقه است. این بلوار تقریبا از وسط مهرشهر میگذرد و حد فاصل اتوبان کرج و بلوار هوا فضا در منطقه 12 کرج است.

مهرشهر از شمال به اتوبان کرج، از غرب به خیابان پیمان، از غرب به ماهدشت و از جنوب به شهرک فرهنگیان دسترسی دارد.

این منطقه به دلیل بافت شهری متفاوت، میزبان قشری خاص از شهروندان است. کسانی که در اصطلاح معمول زندگی نسبتا مرفهی دارند. به همین علت امکانات شهری خوبی در اختیار شهروندان ساکن این منطقه است.

بسیاری از احتیاجات روزانه ساکنان این منطقه در همین محله برطرف می‌شود. به همین علت نیازی نیست برای کارهای روزمره از آن ‌جا خارج شوند.

مراکز درمانی مهرشهر

بیمارستان ثارالله، بیمارستان ارم،کلینیک جامع فاز 4، کلینیک تخصصی شهید محمد حاجی زاده، درمانگاه حسن زاده، درمانگاه میلاد اندیشه، داروخانه شبانه روزی مرکزی مهرشهر، داروخانه دکتر جمشیدی، دارخانه دکتر سعادت، داروخانه پارس، داروخانه ایمان و … از جمله مراکز درمانی و پزشکی این منطقه است.

 

خرید خانه‌های ویلایی در مهرشهر

 

 

این منطقه تا قبل از سال 1379 خارج از منطقه شهری کرج بود. بعد از آن سال این محله نیز جزئی از کلانشهر کرج شد و پس از آن مجوز ساخت خانه‌های تازه صادر گردید.

 

مراکز فرهنگی مهرشهر

در این محله موسسات و مراکز آموزشی و فرهنگی پرتعدادی وجود دارد. مخصوصا برای کسانی که علاقه مند به یادگیری ساز هستند.

آموزشگاه آوای برتر و آموزشگاه موسیقی باران از جمله این مراکز آموزشی و ف رهنگی هستند. آموزشگاه شهناز روستایی هم در این محله و در زمینه فیلمنامه نویسی و داستان‌نویسی معروف است.

 

خرید خانه در مهرشهر

 

مراکز آموزشی مهرشهر

در سال‌های گذشته جمعیت این منطقه رو به افزایش بوده و به همین سبب به فراخور این اتفاق، مراکز آموزشی نیز در مهرشهر زیاد شده اند.

دبستان دولتی پسرانه امام حسن مجتبی، متوسطه دوره اول دخترانه شهید چمران، دبستان شهید باهنر، متوسط دوره دوم  پسرانه امیرالمومنین از جمله این مراکز آموزشی هستند.

دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد واحد کرج نیز در این منطقه بنا شده است.

مراکز مذهبی مهرشهر

تعداد مساجد مهرشهر بسیار زیاد است. مسجد امام حسن مجتبی، مسجد ابوالفضل، مسجد صاحب الزمان، مسجد حسین آباد ، مسجد امام حسین و … تنها بخشی از مراکز مذهبی فعال در این منطقه هستند.

 

باغ سیب و خانه‌های ویلایی مهرشهر

 

مراکز تجاری 

در سال‌های گذشته و تغییر بافت شهری مهرشهر، مراکز تجاری یک به یک در این محله ساخته شدند. از پاساژهای خرید تا بوتیک‌ها و رستوران‌های ریز و درشت.

از جمله مهمترین مراکز خرید در این منطقه می‌توان به مرکز خرید رویال و مرکز خرید مبنا اشاره کرد. این دو مرکز خرید از مراکز خرید شاخص این محله هستند.

فضای سبز مهرشهر

شاید مهمترین مشخصه این منطقه، بعد از خانه‌های ویلایی، فضای سبز باشد. فضای سبز مهرشهر، از باغ سیب مهرشهر تا بوستان‌های بزرگ و کوچک زندگی در این منطقه را مطبوع تر کرده است.

همانطور که گفتیم مهمترین بافت سبز این منطقه، باغ سیب مهرشهر است. باغ سیب مهرشهر با درخت‌های تنومند و کهنسال هر روز میزبان تعداد زیادی از شهروندان ساکن این منطقه و دیگر مناطق کرج است.

هرچند در سال‌های گذشته بی توجهی به نگهداری از این منطقه، آسیب‌های جبران ناپذیری به آن وارد کرده اما همچنان باغ سیب مهرشهر به عنوان مهمترین بخش از فضای سبز مهرشهر شناخته می‌شود.

بوستان هامون با سه هکتار فضا از دیگر مراکز تفریحی مهرشهر است. بوستانی تازه ساخت که توانسته مورد توجه ساکنین این منطقه قرار بگیرد.

 

باغ سیب مهرشهر

 

مختصر در مورد محله

منطقه: 4 و 12 کرج

محل استقرار: جنوب غرب کرج

بافت محله: قدیمی ساز

همسایه های محلی: شرق به مشکین دشت | از شمال به اتوبان کرج | از غرب به ملک آباد | از جنوب به کیانمهر

دسترسی : اتوبان کرج | خیابان پیام | خیابان یادگار امام

ایستگاه مترو : ندارد

ایستگاه: BRT  ندارد

سطح قیمت: متوسط رو به بالا

 

فضای سبز مهرشهر

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

 

مطالب مرتبط

سهروردی شمالی محله‌ای با خانه‌های متنوع

سهروردی شمالی از خیابان‌های پردرخواست منطقه 7 تهران است. خیابانی حد فاصل خیابان مطهری تا پل سیدخندان و اتوبان رسالت. خرید خانه در سهروردی شمالی با توجه به قیمت متنوع […]

خرید و اجاره خانه در محله لویزان محله‌ای سبز

محله لویزان در منطقه ۴ شهرداری تهران یکی از دهکده‌های قدیمی شمیران است. شیان نیز یکی از محله‌های شمال شرقی شهر تهران محسوب می‌شود که در شمال پارک جنگلی لویزان […]

مرکز خرید عرش آجودانیه کجاست و چه امکاناتی دارد؟

مرکز خرید عرش آجودانیه یکی از گزینه‌هایی است که به دلیل موقعیت جغرافیایی عالی و کیفیت و امکانات بی نظیری که دارد معروف است. این روزها با گسترش مراکز خرید […]

محله جهاد با دسترسی مناسب

  محله جهاد در مرکز تهران و در منطقه شش شهرداری قرار دارد. این محله در گذشته جزئی از محله یوسف‌آباد تهران بود که در سال ۱۳۸۴ قسمت جنوبی یعنی محله […]

محله وصال شیرازی پر از دانشگاه و پاتوق دانشجویان

  اسم خیابان وصال شیرازی زیاد به گوشتان خورده است اما شاید برای شما جالب باشد که همین اسم روی یک محله نیز گذاشته شده باشد. محله وصال شیرازی در […]

یک نظر در مورد “مهرشهر محله خانه‌های ویلایی

  1. خانه ویلایی یک نوستالژی جذاب و دوست داشتنی است خصوصا اگر در مناطق بکر شمال باشد اگر مایل به تجربه لحظاتی ناب در خانه های ویلایی چمستان هستید برای اجاره و خرید ویلا در چمستان املاک موسوی مشاوره خوبی برای شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *