سرگرمی

بهترین سریال نمایش خانگی در سال 1400 کدام است؟

بهترین سریال نمایش خانگی

 

در این مقاله بهترین و جدیدترین سریال شبکه نمایش خانگی و جدول پخش آن گفته شده است. شبکه نمایش خانگی در سال 1400 با سریال‌های جدید همراه است. اولین سریال ایرانی که به طور رسمی درشبکه نمایش خانگی توزیع شد، سریال قهوه تلخ به کارگردانی مهران مدیری بود این سریال که در سال 1389 پخش شد، هرچند با اقبال عمومی بینظیر‌ی مواجه شد.

اما مشکلاتی مثل سختی‌های تکثیر و توزیع همزمان دی‌وی‌دی‌ها در سراسر کشور، قاچاق دی‌وی‌دي‌ها و هزینه‌های بالای تبلیغات و جوایز سختی‌های زیادی را برای تیم تهیه و توزیع آن به همراه داشت. با وجود این مشکلات سریال قهوه تلخ یک تجربه پر مخاطب، موفق و رکورد شکن بود که سرمایه‌گذاران زیادی را برای سریا‌ل‌سازی در شبکه‌های نمایش خانگی جذب کرد. 

از سال 1393 که اولین سامانه نمایش درخواستی اشتراکی (VOD) در ایران راه‌اندازی شد، بسیاری از مشکلات تکثیر و توزیع سریال‌های نمایش خانگی رفع شد و تولید سریال‌های نمایش خانگی، رونق بیشتری پیدا کرد. با امکان تماشای آنلاین سریال با اینترنت نیم بها و حذف هزینه‌های تهیه و توزیع سی‌دی و دی‌وی‌دی، کاربران پلتفرم‌های پخش آنلاین فیلم وسریال افزایش یافت. از سویی با اقبال تهیه‌کنندگان و بازیگرانی که قصد داشتند در قابی متفاوت از تلویزیون دیده شوند، به مرور سریال‌های جذابتری برای پخش در شبکه نمایش خانگی آماده شد.

در ادامه این مقاله، ابتدا به معرفی بهترین سریال نمایش خانگی می‌پردازیم، سپس سریال‌های در حال پخش  و چند سریال نمایش خانگی جدید را معرفی می‌کنیم.

بهترین سریال نمایش خانگی

برای معرفی بهترین سریال نمایش خانگی، براساس امتیازی که هر فیلم از آرای مخاطبان در سایت IMDB کسب کرده است و جوایز دریافتی آنها، سریال‌هایی در ژانرهای مختلف را انتخاب کرده‌ایم که در ادامه درباره هر کدام از آنها توضیح مختصری خواهیم داد.

 

بهترین سریال نمایش خانگی

 

سریال شهرزاد

سریال شهرزاد، یک سریال عاشقانه که داستان آن در پیچ و تاب تاریخ سیاسی و اجتماعی ایران رقم می‌خورد. سریالی که در میان کش و قوس‌های دراماتیک، هم به وقایع دوران مصدق می‌پردازد و هم  زندگی اجتماعی مردم ایران زیر سایه خان و خانزاده به تصویر می‌کشد. یکی از نقاط قوت این سریال استفاده از بازیگران حرفه‌ای همچون: علی نصیریان، شهاب حسینی و ترانه علیدوستی بود. بازیگرانی که با بازی ملموس خود، یک عاشقانه تاریخی باورپذیر را رقم زدند. این سریال در3 فصل و 59 قسمت ساخته شد. نقدهایی نسبتا کمی به این سریال وارد شده است که اغلب مربوط به فصل‌های 2 و 3 این سریال می‌شود. بسیاری معتقدند شهرزاد باید با خاتمه فصل اول در اوج، پایان می‌یافت. این سریال جوایز بهترین مجموعه، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه و… را در جشن حافظ سال 95 دریافت کرد. امتیازIMDB  این سریال 1/8 از 10 است. از آنجاییکه سریال شهرزاد در مجموع با در نظر گرفتن کسب امتیاز مردمی و کسب جوایز پیشتاز بوده است می‌توان سریال شهرزاد را بهترین سریال نمایش خانگی ایران نامید.

 

بهترین سریال نمایش خانگی

 

سریال قورباغه

سریال قورباغه که در ژانر جنایی درام ساخته شده است، یک سریال هیجانی با ماجراهایی معماگونه و غیرقابل پیش‌بینی است که روایتی جذاب دارد. کیفیت بالای این سریال رضایت بالای مخاطبان را به دنبال داشته است. ای سریال که از دی ماه 99 در شبکه نمایش خانگی پخش شد در 15 قسمت ساخته شده است. امتیاز این سریال در سایت IMDB  0/8 است و از این جهت می‌توانیم آن را بهترین سریال نمایش خانگی ایران در ژانر جنایی درام بنامیم. کارگردان و نویسنده این سریال هومن سیدی است و بازیگرانی چون: نوید محمد زاده، صابر ابر و سحر دولتشاهی در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند. سریال قورباغه صحنه‌های خشن زیادی دارد که انتقادهای زیادی را به دنبال داشت. داستان این فیلم از سه دوست آغاز می‌شود که با دزدیدن اسلحه از یک مامور زخمی دست به سرقت از همکلاسی قدیم خود که بسیار پولدار شده است می‌زنند و این آغازی برای تغییر سرنوشت آنهاست.

سریال هیولا

سریال هیولا به کارگردانی مهران مدیری و نویسندگی پیمان قاسم خانی در سال ۹۸ در ژانر کمدی اجتماعی ساخته شد. این سریال که در 19 قسمت ساخته شد، روایتگر زندگی یک معلم شیمی شرافتمند است که در تنگنای مالی با فردی آشنا می‌شود که با کلاهبرداری و پولشویی به ثروت بسیاری دست یافته است. این سریال در بیستمین دوره جشن حافظ برنده جایزه بهترین مجموعه، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه شد و می‌توان از آن به عنوان بهترین سریال نمایش خانگی در ژانر کمدی سیاسی اجتماعی نام برد. امتیاز این فیلم در سایت IMDB 1/7 است.

 

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

سریال هم گناه

این سریال که در ژانر خانوادگی اجتماعی ساخته شده است، روایتگر زندگی یک خانواده بزرگ است که در گذشته گناهی مشترک مرتکب شده‌اند و امروز همگی تاوان پس می‌دهند. این سریال به کارگردانی مصطفی کیانی در 24 قسمت ساخته شده است. یکی از نقاط قوت این سریال حضور بازیگرانی چون پرویز پرستویی و هدیه تهرانی در کنار بازیگران نسل جدید است. امتیار IMDB این سریال 8/6 است. این سریال رکورد جدیدی را در تماشای آنلاین به نام خود ثبت کرده است، قسمت آخر این سریال رکورد 20 میلیون دقیقه تماشا در 24 ساعت را کسب کرد و از این جهت می‌توان آن را بهترین سریال نمایش خانگی ایران نامید.

سریال ممنوعه

این سریال که به کارگردانی امیر پورکیان در ژانر درام اجتماعی عاشقانه در سال 96 ساخته شد، روایتگر زندگی چند جوان است که رفاقت زیادی با هم دارند، داستان فیلمنامه روایتگر مشکلاتی است که برای هر کدام از آنها پیش می‌آید. یکی از ویژگی‌های مثبت این سریال پیشبرد همزمان چند داستان در خلال فیلمنامه است که بر جذابیت‌های تماشای آن افزوده‌است. پررنگ‌ترین قصه این سریال روایت عاشقانه‌ای پر مخاطره است که در مسیری غیر قابل پیش‌بینی اتفاق می‌افتد و مخاطب را بهت‌زده با خود همراه می‌کند.این سریال در دو فصل 13 قسمتی ساخته شده است. بازی درخشان هادی حجازی‌فر و میلاد کی‌مرام در این سریال ستودنی است. ازمیان سایر بازیگران این سریال میتوان از نیکی کریمی، آتیلا پسیانی، امیرحسین آرمان و آناهیتا درگاهی نام برد. مخاطبان، این سریال را اثری با کیفیت و در خور توصیف می‌کنند. این سریال در سایت IMBD امتیاز 2/5 را کسب کرده است.

 

 

سریال آقازاده

این سریال که در‍‍ ژانر درام اجتماعی سیاسی ‍‍‍‍در 29 قسمت ساخته شد روایتگر داستانی هیجان انگیز است که حول موضوع  جنجالی این روزها یعنی «آقازادگی» اتفاق می‌افتد. این سریال با نویسندگی حامد عنقا و کارگردانی بهرنگ توفیقی توانست مخاطبان زیادی را با خود همراه کند. یکی از نقاط قوت این فیلم حضور بازیگران حرفه ای همچون امین تارخ و لعیا زنگنه در کنار معرفی یک چهره جوان در نقش اول سریال به نام پردیس پورعابدینی است. امتیازاین سریال در سایت IMBD  7/4 است. تماشای آنلاین این فیلم در شبکه آنلاین نمایش خانگی رکورد شکن بوده است و می‌توان این فیلم را به لحاظ اقبال زیاد مخاطبان به عنوان بهترین سریال نمایش خانگی ایران در ژانر درام اجتماعی سیاسی نام برد.

سریال مانکن

این سریال که در ژانر درام اجتماعی ساخته شده است، داستان عشق دختر و پسر جوانی است که مشکلات اقتصادی باعث جدایی آنها می‌شود و در ادامه با مشکلات جدی‌تری مواجه می‌شوند. این سریال که به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده و نویسندگی بابک کایدان در 26 قسمت ساخته شد با حضور بازیگرانی چون مریلا زارعی، محمدرضا فروتن، امیرحسین آرمان و نازنین بیاتی توانست رضایت مخاطبان را تاحدود زیادی جلب کند. امتیازIMBD این سریال 5/4 است. این سریال جوایز متعددی را از بیستمین دوره جشن حافظ از آن خود کرد، از جمله جایزه بهترین مجموعه، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه و جایزه بهترین بازیگر مرد درام تلویزیونی. سریال مانکن با وجود کارگردانی که مخاطب را می‌شناسد و فیلمنامه‌ای که داستان جدیدی را روایت میکند می‌تواند در زمره بهترین سریال نمایش خانگی ایران قرار گیرد.

 

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

جدول پخش شبکه نمایش خانگی

 هم اکنون در دو پلتفرم فیلیمو و نماوا سریال‌های پرمخاطبی در حال پخش هستند. جدول پخش شبکه نمایش خانگی این سریال‌ها به همراه معرفی کوتاهی ازآنها را در ادامه این مقاله بیان خواهیم کرد.

سریال می‌خواهم زنده بمانم

این سریال جدیدترین سریال نمایش خانگی در ژانر درام اجتماعی است که به کارگردانی شهرام شاه حسینی ساخته شده است. فیلمنامه این سریال روایتگر داستانی عاشقانه است که در سالهای دهه 60 اتفاق میافتد. بازیگران اصلی این سریال: سحر دولتشاهی، حامد بهداد و پدرام شریفی هستند.

زمان پخش: دوشنبه

پلتفرم: فیلیمو

قسمت‌های پخش شده تاکنون: 11 قسمت

سریال دراکولا

این سریال فصل دوم سریال پر بیننده هیولا است که در ژانر کمدی خانوادگی ساخته شده است. هیولا به کارگردانی مهران مدیری و نویسندگی پیمان قاسمخانی و امیر برادران هم اکنون قسمت های آغازین پخش خود را می‌گذراند و جدیدترین سریال نمایش خانگی در ژانرکمدی است. بازیگران اصلی این سریال مهران مدیری، ویشکا آسایش ونیما شعبانژاد هستند.

روز پخش: یکشنبه

پلتفرم: فیلیمو و نماوا

قسمت‌های پخش شده تاکنون:7 قسمت

 

نمایش خانگی در سال 1400

 

سریال ملکه گدایان

 این سریال در ژانر خانوادگی و اجتماعی به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده ساخته شده است که به معضل کودکان کار و اعتیاد می‌پردازد و داستان‌های عاشقانه و رازآلودی در این بین اتفاق می‌افتد. بازیگران اصلی این سریال نمایش خانگی جدید: باران کوثری، آرمان درویش و رویا نونهالی هستند.

روز پخش: چهارشنبه

پلتفرم: فیلیمو

قسمت‌های پخش شده تاکنون:17 قسمت

سریال سیاوش

سیاوش جدیدترین سریال نمایش خانگی سایت نماوا است که در ژانر اجتماعی ساخته شده است. این سریال به کارگردانی سروش محمد زاده به معضلات اجتماعی و مشکلات زندگی یک قهرمان ورزشی می‌پردازد، بازیگران اصلی این سریال میلاد کی مرام، ترلان پروانه و رضا کیانیان هستند.

روز پخش : جمعه

پلتفرم: نماوا

قسمت‌های پخش شده تاکنون: 14 قسمت

سریال گیسو

گیسو سریالی با ژانر ‍درام معمایی و عاشقانه است که به کارگردانی منوچهرهادی ساخته شده است. این سریال نمایش خانگی جدید ادامه سریال عاشقانه است و رویکردی اجتماعی دارد. بازیگران اصلی این سریال: محمد رضا گلزار، هومن سیدی، حسین یاری و هانیه توسلی هستند.

روز پخش: چهارشنبه

پلتفرم: نماوا

قسمتهای پخش شده تاکنون: 9 قسمت

 

نمایش خانگی در سال 1400

 

 

 در همین رابطه بخوانید

 

نمایش خانگی در سال 1400

به نظر میرسد نمایش خانگی در سال 1400 سال درخشانی را در پیش‌رو داشته باشد، به غیر از سریال‌هایی که در حال پخش هستند سریال‌های جیران، قبله عالم، خاتون و میدان سرخ در مراحل فیلمبرداری و تولید برای نمایش خانگی قرار دارند.

سریال جیران به کارگردانی حسن فتحی و نویسندگی احسان جوانمرد داستان زندگی جیران سوگلی ناصرالدین شاه را در سال ۱۲۶۸ روایت خواهد کرد.

سریال قبله عالم یک سریال کمدی فانتزی است که به کارگردانی حامد محمدی در کاشان در حال فیلمبرداری است. بازیگران این سریال حامد کمیلی، هادی کاظمی و شقایق دهقان و سوگل خلیق هستند. این سریال روایتگر داستانی است که به نوشیدن اکسیر حیات توسط ناصرالدین شاه و اتفاقات کمدی بعد از آن می‌پردازد.

سریال خاتون به کارگردانی و نویسندگی تینا پاکروان، مراحل فیلمبرداری خود را در شهر انزلی می‌گذراند این سریال در ژانر تاریخی با بازی مهران مهران مدیری و نگار جواهریان برای شبکه نمایش خانگی ساخته خواهد شد.

میدان سرخ سریالی اکشن و مهیج به کارگردانی ابراهیم ابراهیمیان با بازی حمید فرخ نژاد است که کمتر از سریال‌های دیگر خبرساز شده است اما با توجه به سابقه کارگردان آن می‌تواند یکی از بهترین سریال‌های نمایش خانگی در سال 1400 باشد.

 

نمایش خانگی در سال 1400

 

 

 در همین رابطه بخوانید

 

جمع بندی

  • در این مقاله بهترین و جدیدترین سریال شبکه نمایش خانگی و جدول پخش آن گفته شده است. شبکه نمایش خانگی در سال 1400 با سریال‌های جدید همراه است.
  • از سال 1393 که اولین سامانه نمایش درخواستی اشتراکی (VOD) در ایران راه‌اندازی شد، بسیاری از مشکلات تکثیر و توزیع سریال‌های نمایش خانگی رفع شد و تولید سریال‌های نمایش خانگی، رونق بیشتری پیدا کرد.
  • امکان تماشای آنلاین سریال با اینترنت نیم بها و حذف هزینه‌های تکثیر و توزیع دی‌وی‌دی، کاربران پلتفرم‌های نمایش آنلاین فیلم و سریال را افزایش داد.
  • برای معرفی بهترین سریال نمایش خانگی براساس اقبال عمومی مخاطبان، امتیاز کسب شده در سایت IMDB  وجوایزی دریافتی، می‌توان از سریال‌های شهرزاد، قورباغه،هیولا، هم گناه، مانکن، آقازاده و ممنوعه نام برد.
  • برای معرفی جدیدترین سریال نمایش خانگی با توجه به جدول پخش شبکه نمایش خانگی می‌توان از سریال‌های می‌خواهم زنده بمانم، ملکه گدایان، دراکولا، گیسو و سیاوش نام برد.
  • به نظر می‌رسد نمایش خانگی در سال 1400  سال درخشانی را در پیش‌رو داشته باشد. سریال‌های جیران، قبله عالم، خاتون و میدان سرخ در مراحل فیلمبرداری و تولید، برای پخش قرار دارند.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *