بازار مسکن کرج

محله باغستان دومین محله پرتقاضای کرج

محله پرتقاضای کرج

 

کلانشهر کرج در سال‌های گذشته به سرعت پیشرفت کرده است. افزایش قیمت خانه در تهران سبب شده بسیاری به این شهر که لقب ایران کوچک را دارد کوچ کنند. از بین محله‌های ریز و درشت این شهر، محله باغستان به عنوان محله پرتقاضای کرج شناخته می‌شود. این محله در منطقه6 کرج واقع شده و در شمال غرب این کلانشهر جای دارد. خرید خانه در باغستان و همچنین اجاره خانه در باغستان طی ماه‌های گذشته همواره رونق داشته است.

به دلیل قرار گیری این منطقه در نزدیکی کوه‌های البرز، آب و هوای محله باغستان کوهستانی است. محله باغستان در انتهای منطقه6 کرج قرار دارد.

بر اساس اعلام شهرداری منطقه6 کرج، جمعیت این منطقه 270 هزار نفر است. جمعیتی که با توجه به رونق ساخت‌و‌ساز روزانه در حال افزایش است.

  • معرفی محله باغستان و موقعیت جغرافیایی
  • خرید خانه در باغستان و آماری از وضعیت بازار مسکن منطقه6 کرج
  • امکانات و معضلات محله باغستان

 

خرید خانه در باغستان

 

 

دومین محله پرتقاضای کرج می‌تواند در آینده پیشرفت کند. به شرطی که مسئولان شهری در کنار افزایش جمعیت این محله، امکانات را نیز افزایش دهند. این محله به دلیل قیمت پایین و منطقه جغرافیایی انتخاب خوبی برای زوج‌های جوان است.

 

خرید خانه در باغستان

بر اساس داده‌های سامانه کیلید، محله باغستان  دومین محله کرج به نسبت رقم خرید و فروش ملک است. خرید خانه در باغستان در ماه‌های گذشته رونق بیشتری پیدا کرده‌است.

با توجه به آنچه در صفحه اطلاعات مسکن شهر کرج در سامانه کیلید آمده، در مهرماه رقم کلی خریدو‌‌‌فروش خانه در این محله 61 میلیارد و 70 میلیون تومان بوده است.

از طرف دیگر محله باغستان در مهرماه 98 تعداد 130 معامله مسکن را به ثبت رسانده است. با توجه به آنکه قیمت زمین و خانه در این منطقه به نسبت باقی مناطق پایین‌تر است، از این رو خرید خانه در باغستان طرفداران بیشتری دارد.

اگر به سامانه کیلید سر بزنید، خواهید دید منطقه6 کرج که این محله در آن قرار دارد، طی یک سال گذشته 259 درصد رشد قیمت را تجربه کرده است.

این نشان دهنده این نکته است که تمام محلات این منطقه به ویژه باغستان به خاطر موقعیت جغرافیایی‌اش پتانسیل پیشرفت زیادی دارند.

میانگین قیمت کل معاملات مسکن در منطقه6 کرج 265 میلیون و 110 هزار تومان است. این منطقه در روزهای رکود بازار مسکن و کاهش قیمت خانه، با افزایش 4 درصدی قیمت ملک مواجه بوده است.

بر اساس داده‌های سامانه کیلید خانه‌های معامله شده در این منطقه بیشتر متراژی پایین‌تر از 100 متر دارند. نکته‌ای که با توجه به ساخت‌وسازهای تازه دور از ذهن نیست. این منطقه در سه ماه گذشته 1266 معامله ملک را به ثبت رسانده است.

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

اجاره خانه در باغستان

با توجه به ساخت‌وسازهای تازه، خانه‌های جدید ساخته شده در باغستان متراژی پایین دارند. خانه‌های نقلی که باب میل خانواده‌های کوچک است.

اجاره خانه در باغستان مناسب خانواده‌هایی است با درآمد متوسط رو به پایین. افزایش جمعیت این منطقه به نسبت‌ سال‌های گذشته باعث شده است مسئولان شهری به فکر افزایش امکانات محله باغستان بیفتند.

محله باغستان از دو بخش غربی و شرقی تشکیل شده است. محله باغستان غربی به دلیل نزدیکی به کوهپایه آب‌وهوای بهتری دارد و خانواده‌های بیشتری برای اجاره خانه در باغستان را جذب می‌کند.

 

خرید خانه در باغستان

 

 

محله باغستان در مهرماه 98 تعداد 130 معامله مسکن را به ثبت رسانده است. با توجه به آنکه قیمت زمین و خانه در این منطقه به نسبت باقی مناطق پایین‌تر است، از این رو خرید خانه در باغستان طرفداران بیشتری دارد.

 

تاریخچه باغستان

محله باغستان تازه تاسیس است. اگر 20 سال پیش به محله امروزی باغستان سر می‌زدید کوچه‌های خاکی می‌دیدید و خانه‌های ویلایی 1000 متری.

تب ساخت‌وساز در محله باغستان از سال 1377 داغ شد. آپارتمان‌ها یک به یک ساخته شدند و خیابان بندی‌ها سر وشکلی تازه به باغستان داد.

نام قدیم این محله، باغسبان بوده است و به نظر می‌رسد تغییرش به باغستان به دلیل فضاهای سبز و باغ‌هایی بوده که امروزه بسیاری از آن‌وجود ندارند.

این محله به دو بخش غربی و شرقی تقسیم می‌شود. هر دو محله در حال رشد است و آپارتمان‌های تازه بافت منطقه را تغییر داده است.

بافت محله باغستان

منطقه6 کرج به خصوص این محله روزانه در حال تغییر است. قیمت پایین زمین و خانه در این منطقه نسبت به مناطق دیگر کرج باعث شده تب ساخت و ساز بالا بگیرد.

خرید خانه در باغستان رو به افزایش است و از این رو نیاز به ساخت آپارتمان‌های تازه بیش از پیش احساس می‌شود. از طرف دیگر افزایش جمعیت در این منطقه می‌تواند سر و شکل بافت شهری را نیز تغییر دهد.

افزایش جمعیت لزوم ساخت امکانات و امکانات شهری را در اولویت قرار می‌دهد. مراکز درماین، مراکز آموزشی، تغییر خیابان‌بندی، افزایش فضاهای ورزشی و فرهنگی و …

 

خرید خانه در باغستان

 

دسترسی باغستان

این محله به بلوار و میدان ولیعصر، بلوار شبنم‌ها، خیابان آتشگاه و … راه دارد و بعد از ساخت ایستگاه مترو گلشهر، رفت و آمد به تهران هم برای اسکنین محله آسان‌تر شده است.

از این محله برای رسیدن به ایستگاه مترو گلشهر، اتوبوس و تاکسی وجود دارد.

مراکز درمانی محله باغستان

از جمله مزیت‌های این محله، وجود مراکز درمانی متعدد از جمله بیمارستان البرز است. بیمارستانی که بسیاری از شهروندان کرج برای رسیدگی به مشکلات پزشکی خود به انجا مراجعه می‌کنند.

به غیر از بیمارستان البرز، ساختمان پزشکان مشایخی، داروخانه دکتر طاهری،  بیمارستان البرز،  داروخانه شبانه روزی آذر، داروخانه دکتر باقری، داروخانه درمانگاه دکتر حسینی و داروخانه ارکیده می‌توان اشاره کرد.

 

محله پرتقاضای کرج

 

مراکز آموزشی محله باغستان

این محله پرتقاضای کرج البته مشکلاتی هم دارد. از جمله این مشکلات می‌شود به کمبود فضاهای آموزشی اشاره کرد. با توجه به ساخت خانه‌های کوچک و کوچ زوج‌های جوان و تک فرزند به این منطقه، لزوم ساخت فضاهای آموزشی جدید احساس می‌شود.

از جمله فضاهای آموزشی موجود در این منطقه می‌شود به دبستان دخترانه عترت، دبیرستان دوره اول دخترانه شهید رمضان پور، دبیرستان امام صادق، مدرسه علامه حلی، آموزشگاه زبان حکمت، آموزشکده شهید بهشتی شماره 2 کرج، دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی البرز و … اشاره کرد.

مراکز مذهبی محله باغستان

مسجد حضرت ابولفضل، مسجد امام حسین و مسجد شهدا از جمله مراکز کذهبی محله باغستان است. مساجری که در تمام سال میزبان مراسم‌های مذهبی و گردهمایی شهروندان کرجی است.

 

محله پرتقاضای کرج

 

مراکز تجاری محله باغستان

تب اجاره‌خانه در باغستان طی سال‌های اخیر افزایش یافته است و این نکته باعث شده جمعیت این منطقه در حال رشد باشد. نکته‌ای که باعث می‌شود امکانات خدمانی در این منطقه نیاز به افزایش داشته باشد.

در این سال‌ها و با ورود جمعیت تازه مجتمع‌های تجاری-خدماتی ریز و درشت در این منطقه ساخته شده اند. جدا از آن در محله باغستان همچنان به سبک قدیم جمعه بازار و پنجشنبه بازار برقرار است.

از جمله مراکز تجاری-خدماتی که در این محله دایر است می‌توان به فروشگاه کوروش، هایپر میوه تک، رستوران کلبه، رستوران طلایی، کافه لیانا، کافه تی‌تی، بریانکده ترنج و فست فود کارا اشاره کرد.

فضای سبز محله باغستان

باغستان جز مناطق پرتقاضای کرج است. شاید یکی از دلایل مهم اقبال مردم برای خرید خانه در باغستان جدا از قیمت پایین، موقعیت جغرافیایی این محله باشد.

همانطور که توضیح دادیم باغستان در شمال غرب کرج و در محدوده‌ای کوهپایه‌ای واقع شده است. فضای سبز این محله زیاد است و در چند سال گذشته چند طرح گردشگری در این منطقه اجرا شده است.

از جمله این طرح‌ها می‌توان به دهکده توریستی باغستان اشاره کرد. فضایی گردشگریکه در سال‌های گذشته بنا شده و جای پیشرفت بسیاری دارد.

همینطور اگر جاده آتشگاه در شمال این منطقه را دنبال کنید به منطقه گردشگری آتشگاه می‌رسید. فضای سبز انبود در کنار رستوران‌ها و کافه‌هایی که تازه راه اندازی شده اند.

در خود محدوده محله نیز بوستان ملت، بوستان پردیس، بوستان نرگس و بوستان نظری در دسترس شهروندان است.

 

منطقه6 کرج

 

 

بر اساس داده‌های سامانه کیلید خانه‌های معامله شده در این منطقه بیشتر متراژی پایین‌تر از 100 متر دارند. نکته‌ای که با توجه به ساخت‌وسازهای تازه دور از ذهن نیست. این منطقه در سه ماه گذشته 1266 معامله ملک را به ثبت رسانده است . این منطقه دومین محله پرتقاضای کرج است.

 

مختصر در مورد محله

منطقه: 6 کرج

محل استقرار: شمال غرب کرج

بافت محله: نوساز

همسایه های محلی: شرق به خیابان اشتراکی| از شمال به آتشگاه | از غرب به منطقه 8 و جهانشهر | از جنوب به شاهین‌ویلا و صوفی آباد

دسترسی : بلوار ولیعصر | بلوار شبنم‌ها | خیابان آتشگاه | خیابان البرز

ایستگاه مترو : دارد

ایستگاه: BRT  ندارد

سطح قیمت: پایین

 

منطقه6 کرج

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

مطالب مرتبط

سهروردی شمالی محله‌ای با خانه‌های متنوع

سهروردی شمالی از خیابان‌های پردرخواست منطقه 7 تهران است. خیابانی حد فاصل خیابان مطهری تا پل سیدخندان و اتوبان رسالت. خرید خانه در سهروردی شمالی با توجه به قیمت متنوع […]

خرید و اجاره خانه در محله لویزان محله‌ای سبز

محله لویزان در منطقه ۴ شهرداری تهران یکی از دهکده‌های قدیمی شمیران است. شیان نیز یکی از محله‌های شمال شرقی شهر تهران محسوب می‌شود که در شمال پارک جنگلی لویزان […]

مقایسه هزینه اجاره خانه تهران و دیگر کلان شهرها

  داشتن خانه و سرپناه، یکی از مهم ترین نیازهای انسان در طول دوره های مختلف زندگی بود و هست. اما در سال های اخیر برخلاف گذشته‌ها، خرید خانه، رهن […]

مرکز خرید عرش آجودانیه کجاست و چه امکاناتی دارد؟

مرکز خرید عرش آجودانیه یکی از گزینه‌هایی است که به دلیل موقعیت جغرافیایی عالی و کیفیت و امکانات بی نظیری که دارد معروف است. این روزها با گسترش مراکز خرید […]

محله جهاد با دسترسی مناسب

  محله جهاد در مرکز تهران و در منطقه شش شهرداری قرار دارد. این محله در گذشته جزئی از محله یوسف‌آباد تهران بود که در سال ۱۳۸۴ قسمت جنوبی یعنی محله […]

یک نظر در مورد “محله باغستان دومین محله پرتقاضای کرج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *