خرید و فروش خانه

برای خرید ملک در زیبا کنار به چه نکاتی باید توجه کرد؟

خرید ملک در زیبا کنار

 

شهر زیبا کنار که در استان گیلان قرار گرفته است، ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که آن را از تمامی شهرهای شمالی متمایز کرده است. خرید ملک و زمین و ویلا در زیبا کنار به عبارتی دیگر پاسخگوی تمامی سلیقه‌ها است زیرا این منطقه دارای انواع ساحل و تالاب و دریا و جنگل است. در این متن به معرفی این شهر می‌پردازیم.

این منطقه همچنین به دلیل موقعیت جغرافیایی کم نظیر، آب و هوای عالی و معتدل، فضاهای تفریحی و گردش پذیر، مناطق گردشگری همچون پارک ملی بوجاق، پارک های ساحلی زیبا و آرام، رودخانه و تالاب‌های دل انگیز و سواحل شنی و دریایی، به تعبیر برخی افراد بهشت ایده‌آل مشتریان برای خرید و فروش است.

فاصله زیبا کنار تا تهران حدود سیصد کیلومتر است که یکی از مزایای این شهر، وجود فرودگاه رشت است که در نزدیکی این شهر واقع شده و امکان دسترسی سریع و آسان را فراهم می‌کند.

برای معرفی بهتر این شهر باید بگوییم که منطقه زیبا کنار همچنین از شهر انزلی ده کیلومتر فاصله داشته و جزو مناطق آزاد به حساب می‌آید و اگر قصد خرید ملک در زیبا کنار را داشته باشید می‌توانید از بسیاری از فرصت‌های تجاری نیز بهره مند شوید.

این روزها پدیده ساخت و ساز در زیبا کنار نیز مانند دیگر شهرهای شمالی رو به افزایش است و با توجه به اینکه بسیاری از زمین‌های این منطقه کاربری کشاورزی دارند برای خرید زمین در زیبا کنار باید بسیار مراقب افراد سودجو باشید.

برای خرید زمین در زیبا کنار این نکته را فراموش نکنید که شما تنها مجاز به استفاده از 25 درصد از مساحت زمین برای ساخت و ساز هستید و برای خرید ویلا در زیبا کنار اگر این مورد رعایت نشده باشد معامله شما غیر قانونی خواهد بود.

 

خرید ملک در زیبا کنار

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

با توجه به اینکه منطقه زیبا کنار از امکانات بیشتری در مقایسه با مناطق دیگر برخوردار است و خانه و ویلاهای لوکسی در آن ساخته شده و همچنین منطقه شناخته شده‌تری است، قیمت خرید زمین در زیبا کنار نسبتا بیشتر از مناطق دیگر است.

آب و هوای زیبا کنار همانند دیگر شهرهای شمالی مرطوب و شرجی بوده و در پاییز و زمستان اغلب روزها ابری بوده و بارندگی فراوانی را تجربه می‌کند. اگر بخواهیم جمعیت این منطقه را بررسی کنیم با توجه به خرید و فروش زیادی که اخیرا در این شهر انجام می‌شود، اغلب جمعیت غیر بومی داشته و به خصوص در شهرک‌های نوساز و مناطق ویلایی تهرانی‌ها سکونت دارند. در ادامه به مسیرهای دسترسی به شهر زیبا کنار و نکاتی که برای خرید ملک در زیبا کنار باید مد نظر قرار دهید می‌پردازیم.

 

 

با توجه به اینکه منطقه زیبا کنار از امکانات بیشتری در مقایسه با مناطق دیگر برخوردار است و خانه و ویلاهای لوکسی در آن ساخته شده و همچنین منطقه شناخته شده‌تری است، قیمت خرید زمین در زیبا کنار نسبتا بیشتر از مناطق دیگر است و این شهر نسبت به سایر مناطق بیشتر به دیگران معرفی می‌شود.

 

مسیرهای دسترسی به زیبا کنار برای خرید ملک

مسیر اول:  از محورهای قزوین – رشت – زیباکنار از جنوب استان گیلان

مسیر دوم:  از محورهای رامسر – رودسر – لنگرود – جاده ساحلی چمخاله، از سمت شرق استان گیلان

مسیر سوم:  از محور های اردبیل – آستارا – تالش – بندر انزلی، از سمت غرب استان گیلان

 

 زیبا کنار

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

نکات خرید ملک در زیبا کنار

با توجه به افزایش قیمت‌ها در زیبا کنار اگر قادر به خرید ملک در زیبا کنار نیستید، می‌توانید اقدام به خرید زمین در زیبا کنار کنید چرا که در این صورت بودجه کمتری باید هزینه کنید و از طرف دیگر با این کار هر سبک ویلایی که علاقه دارید می‌توانید طراحی کرده و به مرحله اجرا در بیاورید. در ادامه به چند نکته مهم برای خرید ملک در زیبا کنار می‌پردازیم.

توجه به آب و هوا

همانطور که اشاره کردیم خرید ملک در زیبا کنار به دلیل آنکه آب و هوای مطبوعی داشته و امکانات شهری زیادی دارد، گزینه مناسبی است اما زیبا کنار به دلیل نزدیکی به دریا به خصوص در فصل تابستان، بیش از حد شرجی بوده و اگر از این ویژگی آب و هوایی استقبال نمی‌کنید باید در زمین‌های جنگلی این شهر اقدام به خرید زمین در زیبا کنار کنید.

 

زیباکنار

 

 

با توجه به افزایش قیمت‌ها در زیبا کنار اگر قادر به خرید ملک در زیبا کنار نیستید، می‌توانید اقدام به خرید زمین در زیبا کنار کنید چرا که در این صورت بودجه کمتری باید هزینه کنید و از طرف دیگر با این کار هر سبک ویلایی که علاقه دارید می‌توانید طراحی کرده و به مرحله اجرا در بیاورید.

 

توجه به مجوز ساخت و پایان کار

زمانی که می‌خواهید برای خرید ملک در زیبا کنار اقدام کنید، باید به مجوزهای ساخت آن ملک دقت کنید و مطمئن شوید که آن ویلا بر اساس استاندارهای شهرداری ساخته شده است. چرا که در صورت هر گونه تخلف سازنده اخطاریه شهرداری پس از خریدتان، گریبان شما را خواهد گرفت.

اطمینان از امکانات ملک

پس از بررسی مجوزهای ملک، باید از امکانات موجود در ویلا مطمئن شوید. گاهی اوقات برخی از فروشنده‌ها به شما می‌گویند که فروشنده بعد از عقد قرارداد برخی از امکانات را فراهم خواهد کرد در حالیکه این موارد باید دقیقا در قرارداد شما ذکر شود یا پیش از بستن قرارداد تمامی آن انجام شود.

 

زیباکنار

 

 

 زمانی که می‌خواهید برای خرید ملک در زیبا کنار اقدام کنید، باید به مجوزهای ساخت آن ملک دقت کنید و مطمئن شوید که آن ویلا بر اساس استاندارهای شهرداری ساخته شده است. چرا که در صورت هر گونه تخلف سازنده اخطاریه شهرداری پس از خریدتان، گریبان شما را خواهد گرفت.

 

اطمینان از مصالح ملک

با توجه به اینکه میزان رطوبت و بارش باران در زیبا کنار زیاد است باید برای ساخت ملک از مصالحی استفاده شود که به بافت ساختمان آسیبی وارد نشود. برای همین منظور بهتر است پیش از اقدام به خرید از یک کارشناس در این زمینه کمک بگیرید.

بررسی قیمت

با توجه به اینکه زیبا کنار این روزها تبدیل به یک منطقه توریستی شده و خرید و فروش در آن زیاد است باید توجه داشته باشید که قیمت ملک در نقاطی که دسترسی بیشتری دارد به مراتب بیشتر است.

اما برای اطمینان از دقیق بودن قیمت ملک یا زمین بهتر است از قیمت ویلاها یا زمین‌های مجور مطلع شوید. برای این کار تنها راه شما مشاوران املاک نیستند بلکه از همسایه‌ها نیز می‌توانید در ارتباط با قیمت ملک در آن منطقع از زیبا کنار کسب اطلاع کنید.

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

زمان مناسب خرید

همیشه برای خرید بهتر است زمانی مناسب را انتخاب کنید تا با شرایط عالی خرید کنید. فصل تابستان بهترین زمان برای خرید ویلا در زیبا کنار است چرا که در این زمان فروشندگان یا انبوه سازان ویلا شرایط خاص و استثنائی را برای فروش ویلاهای خود در نظر می‌گیرند که با اطلاع از زمان آنها می‌توانید سود بسیاری در خریدتان داشته باشید.

 

زیباکنار

 

 

 با توجه به اینکه زیبا کنار این روزها تبدیل به یک منطقه توریستی شده و خرید و فروش در آن زیاد است باید توجه داشته باشید که قیمت ملک در نقاطی که دسترسی بیشتری دارد به مراتب بیشتر است. اما برای اطمینان از دقیق بودن قیمت ملک یا زمین بهتر است از قیمت ویلاها یا زمین‌های مجور مطلع شوید.

 

جمع بندی برای خرید ملک در زیبا کنار

  • شهر زیبا کنار که در استان گیلان قرار گرفته است، ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که آن را از تمامی شهرهای شمالی متمایز کرده است.
  • برای معرفی بهتر این شهر باید بگوییم که فاصله زیبا کنار تا تهران حدود سیصد کیلومتر است که یکی از مزایای این شهر، وجود فرودگاه رشت است که در نزدیکی این شهر واقع شده و امکان دسترسی سریع و آسان را فراهم می‌کند.
  • برای خرید زمین در زیبا کنار این نکته را فراموش نکنید که شما تنها مجاز به استفاده از 25 درصد از مساحت زمین برای ساخت و ساز هستید و برای خرید ویلا در زیبا کنار اگر این مورد رعایت نشده باشد معامله شما غیر قانونی خواهد بود.
  • آب و هوای زیبا کنار همانند دیگر شهرهای شمالی مرطوب و شرجی بوده و در پاییز و زمستان اغلب روزها ابری بوده و بارندگی فراوانی را تجربه می‌کند.
  • زمانی که می‌خواهید برای خرید ملک در زیبا کنار اقدام کنید، باید به مجوزهای ساخت آن ملک دقت کنید و مطمئن شوید که آن ویلا بر اساس استاندارهای شهرداری ساخته شده است.
  • با توجه به اینکه میزان رطوبت و بارش باران در زیبا کنار زیاد است باید برای ساخت ملک از مصالحی استفاده شود که به بافت ساختمان آسیبی وارد نشود.
  • با توجه به اینکه زیبا کنار این روزها تبدیل به یک منطقه توریستی شده و خرید و فروش در آن زیاد است باید توجه داشته باشید که قیمت ملک در نقاطی که دسترسی بیشتری دارد به مراتب بیشتر است.
  • همیشه برای خرید بهتر است زمانی مناسب را انتخاب کنید تا با شرایط عالی خرید کنید. فصل تابستان بهترین زمان برای خرید ویلا در زیبا کنار است چرا که در این زمان فروشندگان یا انبوه سازان ویلا شرایط خاص و استثنائی را برای فروش ویلاهای خود در نظر می‌گیرند.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *