دکوراسیون اداری معماری و دکوراسیون

بهترین ایده‌های طراحی دکوراسیون داخلی خانه و بازسازی ساختمان

طراحی دکوراسیون داخلی

این روزها طراحی دکوراسیون داخلی خانه به عنوان یک صنعت و هنر شناخته می‌شود که هدف اصلی آن بهینه سازی و زیبا سازی فضای داخلی ساختمان است. با توجه به آنکه اغلب فعالیت افراد در فضای داخلی ساختمان صورت می‌گیرد بنابراین بهبود کیفیت این فضا بر عملکرد افراد هم موثر خواهد بود. دکوراسیون داخلی منزل در واقع کارایی بیشتری دارد و از دید برخی افراد بسیار کار ساده‌ای است اما این کار دارای نکات بسیار مهمی است که باید رعایت شود.

گاهی اوقات در دکوراسیون داخلی آپارتمان تغییرات عمده‌ای ایجاد می‌شود که به آن بازسازی می‌گویند. بازسازی خانه که به آن نوسازی هم گفته می‌شود به بهبود قسمت‌های ضعیف‌تر و یا قدیمی خانه اطلاق می‌شود تا فضا را زیباتر و دلپذیرتر کند. در کنار اصولی که در رابطه با رنگ، بافت و سبک دکوراسیون و اشیای آن باید در نظر گرفت، تناسبات ریاضی هم در آنها نقش دارد. با رعایت این موارد می‌توان از ایجاد دکوراسیون بی‌تناسب و شلوغ جلوگیری کرد. ما در ادامه به بررسی چند ایده برای طراحی داخلی منزل، بازسازی آن و بهترین دکوراسیون منزل می‌پردازیم. پس با ما همراه باشید.

 

 

  در همین رابطه بخوانید:

   ایده‌هایی برای دکوراسیون مغازه و طراحی فضای تجاری

 

طراحی ورودی خانه

طراحی این قسمت از خانه در دکوراسیون داخلی منزل اهمیت بسیار ویژه‌ای دارد زیرا این قسمت در هنگام ورود افراد در نگاه اول دیده می‌شود و بیانگر حال و احوال و فضای کلی خانه شما است که تاثیر بسیاری بر مهمانان خواهد گذاشت. برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه در این قسمت و ایجاد حس سرزندگی در آن می‌توانید از آینه‌های بزرگ استفاده کنید. استفاده از این کار باعث می‌شود تا نور بازتاب شده ورودی خانه را بزرگ‌تر از آن چه هست به نمایش بگذارد.

نور پردازی

یکی از دیگر نکات در دکوراسیون داخلی آپارتمان نور پردازی است. اگر نور پردازی به خوبی در فرایند بازسازی و طراحی داخلی ساختمان انجام شود، قسمت‌های زیبای یک ساختمان بیشتر به چشم می‌آید. شما می‌توانید با تصمیم خود برخی از قسمت‌های یک خانه را با استفاده از نورپردازی بیشتر و بهتر جلوه دهید و یا حتی برخی از عیب و نقص‌ها را پنهان کنید. برای این کار می‌توان در سقف خانه و آشپزخانه از نور مخفی و هالوژن استفاده کرد.

 

نور پردازی در طراحی دکوراسیون داخلی

 

در این زمینه باید دقت کنید که نوع سیم کشی ساختمان هم تاثیر بسیاری در زمینه نور پردازی دارد. اگر سیم کشی ساختمان به صورت غیر اصولی و اشتباه انجام گرفته باشد، موجب خرابی و هدر رفتن هزینه‌ها و سوختن وسایل برقی شما می‌شود. به همین دلیل هم بهتر است کار سیم کشی را بر عهده متخصص این حوزه قرار دهیم.

 

 

   در همین رابطه بخوانید:

   ایده‌های مهم و کاربردی برای دکوراسیون خلاقانه خانه

 

پایین آوردن ارتفاع فضای نشیمن در مقایسه با دیگر قسمت خانه

یک ایده جدیدی که در حوزه طراحی دکوراسیون داخلی خانه و بازسازی منزل صورت می‌گیرد، پایین آوردن سطح فضای نشیمن نسبت به بقیه قسمت‌های خانه است. این کار موجب می‌شود تا فضایی صمیمی‌تر در این قسمت ایجاد شود و سالن نشیمن شما بزرگتر به نظر برسد. بنابراین اگر به دنبال تغییر در دکوراسیون داخلی منزل خود هستید، این گزینه می‌تواند منحصر به فرد باشد.

 

استفاده از فضای زیر پله

اگر در دکوراسیون داخلی آپارتمان خود یک راه پله دارید، می‌توانید از فضای زیر آن هم استفاده کنید. شما می‌توانید این فضا را با اضافه کردن یک قفسه کتاب به یک کتابخانه کوچک تبدیل کنید. این کار کمک می‌کند تا ظاهر زیبایی در فضای خانه ایجاد شود.

استفاده از نور طبیعی

روشنایی و استفاده از نور طبیعی از عوامل مهم در بهترین دکوراسیون منزل در خانه‌های جذاب به شمار می‌رود. استفاده از نور طبیعی موجب تغییر حس و حال افراد شده و به اهالی خانه انرژی چند برابر می‌دهد. بهتر است از پرده‌های سنگینی که جلوی نور خورشید را می‌گیرد، استفاده نکنید. گاهی اوقات برای استفاده غیر مستقیم از نور طبیعی روز و خورشید می‌توان از پنجره‌های سقفی یا دیمر استفاده کرد که با آنها میزان نور اتاق کنترل می‌شود. استفاده از آباژور نیز گزینه دیگری است که به نورپردازی طبیعی و بهتر فضا کمک می‌کند.

استفاده از لوازم چوبی و مبلمان ساده

سعی کنید مبلمان را از مدل‌های ساده‌تر و ترکیب رنگ‌های یکدست استفاده کنید تا چیدمانی شیک و کامل‌تر در پذیرایی داشته باشید. اگر مبل‌های شما نیاز به تعمیر دارد، تغییر روکش آنها و استفاده از چند رنگ متفاوت از مدل‌های قبلی، گزینه مقرون به صرفه‌تری از عوض کردن آن خواهد بود.

در همین رابطه بخوانید:
• با انواع سبک‌های دکوراسیون داخلی برای منزل بیشتر آشنا شوید

استفاده از بافت‌های مختلف در اتاق‌ها

گاهی اوقات استفاده از گزینه‌هایی ساده مانند انواع کاغذ دیواری بافت دار، کوسن‌های نرم و غیره در کنار ایجاد زیبایی در دکوراسیون داخلی آپارتمان، حس آرامش را نیز القا می‌کنند و افراد در آن احساس راحتی بیشتری خواهند کرد. این گونه المان‌ها از انواع ایده برای طراحی داخلی منزل است که به راحتی در آن تلفیق می‌شود.

بافت‌های مختلف در دکوراسیون داخلی

 

ایجاد فضای قابل استفاده بیشتر در طراحی دکوراسیون داخلی خانه

یکی از نکات دیگری که دکوراسیون داخلی آپارتمان باید مد نظر قرار دهید، ایجاد فضایی بیشتر به منظور بهینه سازی در فرایند بازسازی و طراحی است. با این روش نحوه چیدمان مبلمان و دیگر وسایل نیز بهینه سازی می‌شود. برای مثال اگر خانه شما دارای ایوان است، شما می‌توانید با قرار دادن میز و صندلی آن را به فضایی برای غذا خوردن تبدیل کنید. یا آنکه به جای استفاده از کابینت در دار، از انواع جدیدتر آن استفاده کنید. کابینت‌های با درهای ریلی برای فضاهای کوچک مناسب‌تر هستند. این گزینه‌ها خانه شما را منحصر به فرد کرده و موجب صرفه جویی بیشتر در هزینه‌ها می‌شود.

 

استفاده از جزیره آشپزخانه یا نوسازی آن

زمانی که شما در دکوراسیون داخلی منزل خود از جزیره استفاده می‌کنید، کابینت‌های شما برای قرار دادن ظروف و وسایل بیشتر می‌شود. علاوه بر این با استفاده از جزیره می‌توانید خانه خود را عریض‌تر نشان داده و حتی با استفاده از چند صندلی از آن به عنوان میز غذاخوری استفاده کنید. گاهی اوقات از سقف بالای جزیره برای قراردادن قفسه لیوان هم استفاده می‌شود. این روزها در قسمت جزیره آشپزخانه‌ها از سیم کشی برق استفاده شده تا بتوانند لوازم برقی را هم بر روی آنها استفاده کنند.

 

جزیره در آشپزخانه

 

رنگ کاری در بازسازی خانه

یکی دیگر از انواع ایده برای دکوراسیون داخلی منزل استفاده از ترکیب رنگ مختلف است که حال و هوای تازه‌ای به خانه می‌بخشد. بهتر است در انتخاب رنگ برای رنگ آمیزی مجدد دیوارهای قدیمی دقت داشته باشید. برای آنکه بتوانید ظاهر بهتری ایجاد کنید؛ بهتر است کنتراست رنگی بیشتری را ایجاد کنید. استفاد از رنگ سفید معمولا گزینه مناسبی است که در کنار دیگر رنگ‌های روشن، فضای شما را روشن و سرزنده‌تر می‌کند و نشاط آورتر است.
بهتر است هر از چند گاهی از رنگ‌های با قیمت مناسب به ویژه برای اتاق خواب خود استفاده کنید، رنگ روشن تر نیاز شما به تغییر دکوراسیون داخلی را بیشتر می‌تواند برآورده کند و فضای شما را بزرگتر نشان خواهد داد.

استفاده از قفسه‌های دیواری

بهترین دکوراسیون منزل آنهایی هستند که از فضا بهترین استفاده را می‌کنند. یکی از این ایده‌ها استفاده از قفسه دیواری است. این لایه اضافه بر روی دیوار یک لایه بصری اضافه به دیوار خانه شما اضافه می‌کند که نه تنها در مدیریت فضا بهینه سازی می‌شود بلکه به زیبایی آن با استفاده از به نمایش درآوردن ظروف عتیقه، کتاب و دیگر تزئینات اضافه می‌کند. این قفسه‌ها می‌تواند بدون در و یا حتی با در شیشه‌ای و غیره طراحی شوند.

 

استفاده بهینه از گوشه‌های دنج ساختمان

از دیگر گزینه‌هایی که در طراحی دکوراسیون داخلی خانه می‌توان از آن استفاده کرد، استفاده بهینه از گوشه‌های دنج خانه است. برای مثال در اتاق‌های بزرگ می‌توان با انتخاب یک دست مبل مناسب سردی فضا را از بین برد. گاهی اوقات هم با استفاده از قرار دادن چند بالشت و یک زیرانداز مناسب در کنار فضاهایی دنج مانند کنار پنجره یا درب تراس، می‌توان فضایی منحصر به فرد برای مطالعه و کار فراهم کرد. این کار به سرزنده‌تر کردن آن اتاق هم کمک می‌کند. برای این کار تنها به چند بالشت و زیرانداز نیاز خواهید داشت.

 

طراحی داخلی

 

استفاده از گلدان و گل‌ها در دکوراسیون داخلی

استفاده از گل‌های تازه در فضای داخلی خانه، همیشه پیشنهاد ایده آلی برای تغییر حال و هوای خانه است، شما می‌توانید از گلدان‌های ارزان سرامیکی یا بلور ساده برای این کار استفاده کنید و با گل‌های رنگارنگ به آن ها رنگ و بو ببخشید.گل‌های مصنوعی با شاخه‌های بلند هم می توانند تصویر لوکس و زیبا‌تری از خانه شما بسازند.

 

 

   در همین رابطه بخوانید:

  تاثیر مستقیم انتخاب پرده در دکوراسیون داخلی

 

جمع بندی

  • این روزها طراحی دکوراسیون داخلی خانه به عنوان یک صنعت و هنر شناخته می‌شود که هدف اصلی آن بهینه سازی و زیبا سازی فضای داخلی ساختمان است.
  • گاهی اوقات در دکوراسیون داخلی آپارتمان تغییرات عمده‌ای ایجاد می‌شود که به آن بازسازی می‌گویند.
    یک ایده جدیدی که در حوزه طراحی دکوراسیون داخلی خانه و بازسازی منزل صورت می‌گیرد، پایین آوردن سطح فضای نشیمن نسبت به بقیه قسمت‌های خانه است.
  • اگر در دکوراسیون داخلی آپارتمان خود یک راه پله دارید، می‌توانید از فضای زیر آن هم استفاده کنید.
  • روشنایی و استفاده از نور طبیعی از عوامل مهم در بهترین دکوراسیون منزل در خانه‌های جذاب به شمار می‌رود. استفاده از نور طبیعی موجب تغییر حس و حال افراد شده و به اهالی خانه انرژی چند برابر می‌دهد.
  • گاهی اوقات استفاده از گزینه‌هایی ساده مانند انواع کاغذ دیواری بافت دار، کوسن‌های نرم و غیره در کنار ایجاد زیبایی در دکوراسیون داخلی آپارتمان، حس آرامش را نیز القا می‌کنند.
  • یکی از نکات دیگری که دکوراسیون داخلی آپارتمان باید مد نظر قرار دهید، ایجاد فضایی بیشتر به منظور بهینه سازی در فرایند بازسازی و طراحی است.
  • زمانی که شما در دکوراسیون داخلی منزل خود از جزیره استفاده می‌کنید، کابینت‌های شما برای قرار دادن ظروف و وسایل بیشتر می‌شود.
  • یکی دیگر از انواع ایده برای طراحی داخلی منزل استفاده از ترکیب رنگ مختلف است که حال و هوای تازه‌ای به خانه می‌بخشد.
  • بهترین دکوراسیون منزل آنهایی هستند که از فضا بهترین استفاده را می‌کنند.
  • از دیگر گزینه‌هایی که در طراحی دکوراسیون داخلی خانه می‌توان از آن استفاده کرد، استفاده بهینه از گوشه‌های دنج خانه است.

 

مطالب مرتبط

چرا کاغذ دیواری را باید برای دیوار خانه انتخاب کنیم؟

کاغذ دیواری تنوع زیادی در طرح، رنگ و جنس دارد و این یکی از مزایای دکوراتیو آن محسوب می‌شود. ترکیب طرح، جنس و رنگ‌های متنوع زمان زیاد و مهارت بالایی […]

ایده‌هایی برای نورپردازی خانه در فصول مختلف سال

  یکی از راه‌هایی که به زیبایی دکوراسیون داخلی کمک می‌کند، استفاده از نورپردازی خانه است و مهم‌ترین عنصر نورپردازی منزل، استفاده از نورهای طبیعی مانند نور خورشید است که […]

با انواع سبک‌های دکوراسیون داخلی برای منزل بیشتر آشنا شوید

  خانه محلی برای آرامش است. همه افراد دوست دارند تا بعد از گذراندن یک روز پرمشغله به خانه‌ای پر از آرامش و دل‌نشین برگردند و بتوانند در خانه به […]

قبل از خرید و انتخاب کاغذ دیواری برای خانه، این مطلب را بخوانید

  بسیاری از افراد به دلیل فرآیند سخت و پیچیده رنگ کردن دیوارها، کاغذ دیواری را به عنوان یک جایگزین مناسب برای پوشش دیوارها انتخاب می‌کنند. انتخاب کاغذ دیواری با […]

اکسسوری آشپزخانه چیست و انواع آن کدام است؟

  همانطور که می‌دانیم آشپزخانه در یک خانه، همان قلب خانه است که باید دائما در حال تپیدن باشد چرا که نه تنها فرآیندهای مهمی در آن انجام می‌شود بلکه […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *