بازار مسکن بازار مسکن سایر شهرها

معروفترین و بهترین محله‌ها در شهر همدان برای خرید خانه کدامند؟

معروفترین و بهترین محله‌ها در شهر همدان برای خرید خانه کدامند

برای خرید خانه در همدان ابتدا باید کمی با این شهر تاریخی ایران آشنا شوید. شهر همدان اولین پایتخت مادها بوده است. آثار باستانی بسیاری در این شهر وجود دارد که به همین دلیل هم این شهر را تبدیل به پنجمین شهر توریستی ایران کرده است. اگر قصد خرید خانه در همدان را دارید باید بدانید که استان همدان پایتخت تاریخ و فرهنگ ایران و یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ایران است. این استان دارای 8 شهرستان با نام‌های همدان، ملایر، تویسرکان، نهاوند، اسدآباد، کبودرآهنگ، بهار و رزن است و آب و هوای ارتفاعات آن سرد کوهستانی و مناطق جنوبی آن معتدل کوهستانی است.
گویش‌های متفاوتی در همدان مانند آذری، لر، لک، کرد و فارس وجود دارد و اغلب آنها شیعه بوده و البته مسیحی و یهودی نیز در این شهر زندگی می‌کنند. دانشگاه بو علی سینا یکی از دانشگاه‌های معروف هم در این شهر واقع شده است. درواقع شهر همدان به لحاظ علمی با وجود دانشگاه‌های بوعلی سینا، دانشگاه صنعتی همدان و دانشگاه آزاد اسلامی همدان و پیام نور همدان یکی از قطب‌های دانشگاهی کشور شناخته می‌شود. آرامگاه ابوعلی سینا نماد شهری شهر همدان و همچنین یکی از نمادهای پیشینه ایران در فرهنگ جهان و دانش و علم به شمار می‌رود. فرودگاه این شهر در 5 کیلومتری شهر همدان قرار گرفته است و عملیات اجرایی و بهسازی آن از سال 90 شروع شده است. پروازها به این شهر عمدتا از تهران، مشهد، بندر عباس و شیراز و تبریز است و با این طرح افزایش پروازها نیز صورت گرفته است به صورتی که پرواز حجاج ایرانی از 9 دی سال 1392 از این فرودگاه شروع شده است.

 

در همین رابطه بخوانید:

 

 

برای خرید خانه در همدان پارامترهای متعددی برای بررسی وجود دارد. همدان رتبه 9 قیمت خانه در کشور را دارد و به طور کلی این شهر به 4 منطقه شهری تقسیم شده است. مناطق یک و دو مربوط به دامنه کوهستان الوند هستند و به لحاظ آب و هوایی بسیار شرایط خوبی دارند. به همین دلیل هم بهترین بخش شهر همدان به شمار می‌روند. این قسمت بالای شهر همدان است و قیمت خرید خانه در همدان در مناطق یک و دو با هم فرق دارد.
مناطق سه و چهار به بخش‌های شمالی شهر مربوط می‌شود که شامل شهرک‌ها و حواشی آنها می‌شود. این مناطق در واقع پایین شهر همدان به شمار می‌آیند. شما باید برای خرید خانه در همدان یکی از این 4 منطقه را انتخاب کنید تا بر آن اساس بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. استادان و پردیس از جمله بهترین محله همدان برای خرید خانه هستند و موقعیت ملک بسیار خوبی داشته و رشد بالایی هم دارند.

بنابراین اگر قصد خرید خانه در همدان را دارید باید ابتدا با بهترین محله همدان، گرانترین محله همدان، ارزانترین محله همدان و به طور کلی قیمت خانه در همدان آشنا شوید. پس در ادامه این مقاله از کیلید ما را همراهی کنید.

 

بهترین محله همدان برای خرید خانه در همدان

همانطور که گفتیم برای خرید خانه در همدان باید محله‌های همدان را به خوبی بشناسید. سپس قیمت خانه در همدان را بدانید و بر اساس عوامل مختلفی بتوانید آن را ارزیابی کنید. یکی از اصولی که بر روی قیمت خانه در همدان اثر گذار است، نوع سازه مسکونی، نوی محله و امکانات آن است. البته متراژ سازه و سال ساخت نیز در این زمینه تاثیر قابل توجهی دارد. در بخش‌های شمالی همدا قیمت ملک ارزانتر است و شما می‌توانید ارزانترین محله همدان را در این قسمت پیدا کنید. اما در بخش‌های جنوبی همدان بهترین محله همدان و گرانترین محله همدان قرار دارد و به همین دلیل قیمت خرید خانه در همدان در این بخش‌ها بالاتر است.
یکی از محلاتی که در زمره بهترین محله همدان شناخته می‌شود، محله میدان بیمه است که از نظر دسترسی به دیگر نقاط شهر دارای شرایط خوبی در مقایسه با دیگر محلات است. قیمت خرید خانه در همدان در میدان بیمه بسیار بالا است. علاوه بر این محله، منطقه استادان و متخصصین در شهر همدان هم با توجه به بافت شهری مدرن و خاصی که دارید در زمره گرانترین محله همدان به شمار می‌رود. البته محلات دیگری مانند پردیس، سعیدیه و اعتمادیه هم از دیگر محلاتی هستند که در زمره بهترین محله همدان به شمار می‌روند. موقعیت خرید ملک در این مناطق بسیار خوب است. مبلغ اجاره و رهن نیز مانند خرید در بخش‌های جنوبی بسیار بالاتر از بخش‌های شمالی است.

امکانات رفاهی که در ساختمان‌های محلات جنوبی قرار دارد بسیار بالاتر از محلات شمالی است و علاوه بر این دسترسی به مراکز خرید و تجاری لوکس و پارک‌ها و بوستان‌ها نیز در این مناطق در شرایط بهتری قرار گرفته است. بافت شهری در بهترین محلات همدان به صورت ترکیبی از ویلا و آپارتمان است و خانه‌های ویلایی بسیار شیک و نوسازی در این مناطق ساخته شده است.
مرکز شهر همدان هم دسترسی خوبی به بخش‌های مختلف دارد و امکانات درمانی و تجاری و آموزشی در آن بسیار خوب است. محلات مرکزی اما قیمت متوسط و بهتری در مقایسه با گرانترین محله همدان دارند. قیمت خانه در همدان در این بخش‌ها به خصوص در خیابان‌های شریعتی و مدرس و تختی برای خرید و اجاره مناسب‌تر است. مناطقی مانند بوعلی و فردوسی هم در لیست بهترین محله همدان قرار دارند. محله‌هایی که در مرکز شهر واقع شده‌اند اغلب قدیمی بوده و خانواده‌های اصیلی از همدان در آنها زندگی می‌کنند. علاوه بر قیمت متوسط خرید خانه در این بخش‌ها، مبلغ رهن و اجاره هم متوسط است. محدوده شریعتی جزو گزینه‌های خوب برای خرید خانه است زیرا تنوع ساخت و ساز و امکانات مناسبی در آن قرار گرفته است و موقعیتی خوبی دارد. به لحاظ قیمت خرید خانه در همدان هم این محله گزینه خوبی است.

 

در همین رابطه بخوانید:

 

 

مناطق مرکزی خرید خانه در همدان

از جمله مناطق مرکزی با قیمت متوسط در همدان باید به خیابان باباطاهر اشاره کنیک. این خیابان شامل دو بخش است که بخش ابتدایی آن طرفداران بیشتری دارد. دو بخش مهم خرید خانه در این قسمت از شهر همدان بلوار کاشانی و شهرک مدنی هستند که موقعیت خوبی هم دارند. شهرک فرهنگیان دیگر محله این قسمت از همدان است. مناطق دیگری مانند حصار امام خمینی و خضر هم قیمت به نسبت ارزانتر و مناسب‌تری دارند.

 

ارزانترین محله همدان برای خرید خانه در همدان

قیمت خرید خانه در همدان در بخش‌های شمالی بهتر است و اگر بودجه محدودتری دارید بهتر است برای خرید خانه در همدان به سراغ محلات در این بخش‌ها بروید. محله‌های شمالی در مقایسه با محلات مرکزی و جنوبی ارزانتر هستند. شهرک مدنی یکی از محلاتی است که در زمره ارزانترین محله همدان قرار گرفته است. شهرک فرهنگیان و محله خضر هم از نظر قیمت خانه در همدان وضعیت خوبی دارد. در حالت کلی در این محلات در کنار قیمت مناسب می‌توان امکانات مناسبی را هم پیدا کرد. دلیل پایین بودن قیمت خرید خانه در همدان در این بخش‌ها از آن جهت است که محلات شمالی همدان فاصله بسیار زیادی با امکانات رفاهی و شهری دارد و قیمت در آنها بسیار ارزان است. همچنین سرعت ساخت و ساز در این محلات هم به کندی صورت می‌گیرد و شرایط ویژه و مخصوص به خود را دارد.

 

اگر قصد خرید خانه در همدان را دارید راه‌های دسترسی به این شهر به صورت زیر است:

  •     راه اصلی تهران-همدان به درازای ۳۴۱ کیلومتر که از قزوین می‌گذرد و ۲۰۰ کیلومتر آن آزادراه و بزرگراه است.
  •     بزرگراه تهران – همدان که از ساوه عبور می‌کند.
  •     بزرگراه تهران – خسروی که همدان در کیلومتر ۳۷۵ این مسیر از سوی تهران قرار دارد.
  •     راه اصلی تهران – سنندج که همدان در ۳۴۳ کیلومتری این مسیر قرار دارد.
  •     راه اصلی سنندج – همدان که به طول ۱۸۲ کیلومتر است.
  •     راه اصلی تبریز – زنجان – همدان – اهواز که به طول ۲۷۵ کیلومتر است.
  •     بزرگراه همدان – ملایر که به طول ۷۵ کیلومتر است.

 

دیدنی‌های همدان

تپه باستانی هگمتانه واقع در مرکز شهر همدان وسیع‌ترین تپه باستانی ایران با ۴۰ هکتار وسعت و بقایای ابنیه کاسی، مادی، هخامنشی و بعد از آن

  • گنبد علویان
  • آرامگاه باباطاهر بر فراز تپه‌ای در شمال غربی شهر همدان
  • آرامگاه بوعلی سینا بنای یادبود شیخ الرییس ابن سینا فیلسوف، دانشمند و طبیب مشهور ایرانی در مرکز شهر همدان
  • آبشار باشکوه گنج‌نامه، در کنار کتیبه‌های گنج‌نامه و دره زیبای عباس‌آباد در دامنه کوه الوند
  • بر گران سنگی از خارا نوشتارهایی از دوران داریوش و خشایار شاه هخامنشی
  • مجسمه شیر سنگی همدان
  • غار علی صدر

 

با این توضیحات اگر آمادگی زندگی در شهر همدان را دارید باید خود را برای زندگی در یک منطقه سردسیر کوهستانی آماده کنید. این نکته را نیز فراموش نکنید که برخی از محله‌های همدان مخصوص بومیان این شهر است و وضعیت زندگی برای مهاجران و افراد بومی کمی سخت خواهد بود. همدان در لیست شهرهایی قرار دارد که مردم در آن می‌توانند با شروع یک کار رشد اقتصادی خوبی را به دست بیاورند پس از این موضوع نگران کار خود نباشید. با توجه به آنکه همدان شهری گردشگری و توریستی است؛ بنابراین خرید خانه در همدان یک گزینه سودآورد است و برای شما می‌تواند نتایج خوبی را به همراه داشته باشد. شهر همدان در زمره شهرهایی قرار دارد که برای زندگی خانوادگی مناسب است و به لحاظ تفریحی هم گزینه خوبی برای سکونت و همچنین گردشگری به شمار می‌رود.

 

در همین رابطه بخوانید:

 

 

جمع بندی

  • شهر همدان اولین پایتخت مادها بوده است. آثار باستانی بسیاری در این شهر وجود دارد که به همین دلیل هم این شهر را تبدیل به پنجمین شهر توریستی ایران کرده است.
  • شهر همدان به لحاظ علمی با وجود دانشگاه‌های بوعلی سینا، دانشگاه صنعتی همدان و دانشگاه آزاد اسلامی همدان و پیام نور همدان یکی از قطب‌های دانشگاهی کشور شناخته می‌شود. آرامگاه ابوعلی سینا نماد شهری شهر همدان و همچنین یکی از نمادهای پیشینه ایران در فرهنگ جهان و دانش و علم به شمار می‌رود.
  • همدان رتبه 9 قیمت خانه در کشور را دارد و به طور کلی این شهر به 4 منطقه شهری تقسیم شده است. مناطق یک و دو مربوط به دامنه کوهستان الوند هستند و به لحاظ آب و هوایی بسیار شرایط خوبی دارند. به همین دلیل هم بهترین بخش شهر همدان به شمار می‌روند.
  • یکی از محلاتی که در زمره بهترین محله همدان شناخته می‌شود، محله میدان بیمه است که از نظر دسترسی به دیگر نقاط شهر دارای شرایط خوبی در مقایسه با دیگر محلات است. قیمت خرید خانه در همدان در میدان بیمه بسیار بالا است.
  • امکانات رفاهی که در ساختمان‌های محلات جنوبی قرار دارد بسیار بالاتر از محلات شمالی است و علاوه بر این دسترسی به مراکز خرید و تجاری لوکس و پارک‌ها و بوستان‌ها نیز در این مناطق در شرایط بهتری قرار گرفته است.
  • از جمله مناطق مرکزی با قیمت متوسط در همدان باید به خیابان باباطاهر اشاره کنیک. این خیابان شامل دو بخش است که بخش ابتدایی آن طرفداران بیشتری دارد.
  • قیمت خرید خانه در همدان در بخش‌های شمالی بهتر است و اگر بودجه محدودتری دارید بهتر است برای خرید خانه در همدان به سراغ محلات در این بخش‌ها بروید. محله‌های شمالی در مقایسه با محلات مرکزی و جنوبی ارزانتر هستند.
  • برخی از محله‌های همدان مخصوص بومیان این شهر است و وضعیت زندگی برای مهاجران و افراد بومی کمی سخت خواهد بود. همدان در لیست شهرهایی قرار دارد که مردم در آن می‌توانند با شروع یک کار رشد اقتصادی خوبی را به دست بیاورند.
1

مطالب مرتبط

یک نظر در مورد “معروفترین و بهترین محله‌ها در شهر همدان برای خرید خانه کدامند؟

  1. خدایی خودت میدان بیمه زندگی می‌کنی که اینقدر تبلیغ کردی…والا من الان ۴۰ساله نمیدانم تا حالا نشنیدم اعتمادیه بالای شهر باشه..اعتمادیه قشر متوسط همدان زندگی میکنن از اعتمادیه بخوای بیای داخل شهر کلا یک روزت تلف میشه

    9
    2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *