بازارچه ساختمان

همه چیز درمورد انواع سینک ظرفشویی گرانیتی و قیمت آن

سینک ظرفشویی گرانیتی

 

با توجه به پیشرفت تکنولوژی، استفاده از محصولات مدرن و جذاب برای دکوراسیون آشپزخانه رواج زیادی یافته است. سینک، گاز و یخچال سه ضلع مثلث کار یا مثلث طلایی آشپزخانه هستند. انتخاب سینک ظرفشویی مناسب یکی از دغدغه‌های همیشگی خانم‌های با سلیقه بوده است. انواع سینک ظرفشویی گرانیتی با قیمت مختلف در بازار موجود است اما شما باید سینکی را بخرید که مزایا و معایب آن را به طور کامل بدانید

مهمترین فاکتور در انتخاب سینک ظرفشویی مناسب، جنس آن است. سینک‌های ظرفشویی در جنس‌های متنوعی از شیشه، استیل، سنگ، چدن، سرامیک، مس، کامپوزیت (گرانیت مصنوعی) و گرانیت عرضه می‌شوند.

این سینک ظرفشویی را از کانی‌های مقاوم سنگ‌های گرانیتی مانند کوارتز می‌سازند. گرانیت یک سنگ آذرین طبیعی است که در عمق زمین ساخته شده است و از مواد معدنی تشکیل شده است.

برای تهیه این سینک ظرفشویی 80 درصد از سنگ گرانیت را با 20 درصد از رزین و چسب مخصوص ترکیب می‌کنند و از آنجایی که سنگ‌های گرانیت از مقاوم‌ترین مواد موجود درطبیعت است گزینه مناسبی برای ساخت سینک ظرفشویی است.

 

 

انواع سینک ظرفشویی گرانیتی

1- سینک ظرفشویی گرانیتی که از سنگ گرانیتی مثل کوارتز و مواد پلیمری ساخته شده است (آکرولیت).

این نوع سینک ظرفشویی کیفیت و قیمت بالاتری دارد و معمولا از 70 تا 80 در صد سنگ گرانیت ساخته شده است. این سینک به سینک ظرفشویی گرانیتی طبیعی معروف است. قیمت سینک ظرفشویی گرانیتی بالاتر از سینک‌های ظرفشویی دیگر است.

2- سینک ظرفشویی گرانیتی که فقط از مواد پلیمری ساخته شده است (آکرولیک).

سینک‌های ظرفشویی پلیمری که محصولی شبیه سازی شده هستند، به گرانیت مصنوعی معروف هستند.

سینک ظرفشویی کورین

سینک ظرفشویی کورین در ظاهر شبیه سینک‌های گرانیتی است اما ترکیبات آن آلومینیوم تری‌هیدرات و مایع آکریلیکی به نام  متیل‌متاکریلات است.

سینک کورین یک شبیه سازی ماهرانه از سینک‌های گرانیتی است. قیمت سینک ظرفشویی گرانیتی کورین ارزانتر از سینک گرانیتی طبیعی است اما با توجه به کیفیت آن رنج بسیار متفاوتی دارد و با هزینه بیشتر می‌توان کیفیت بهتری از آن را تهیه کرد.

سینک کورین به دلیل آنکه از مواد مصنوعی تشکیل شده است مقاومت کمی در برابر خط و خش دارد. اما مزیت سینک ظرفشویی کورین آن است که لکه‌ها کمتر در آن نفوذ می‌کنند چرا که مواد آکریلیک خاصیت نفوذ ناپذیری دارند.

اگر لکه‌های اسیدی برای مدت طولانی روی آن بمانند اثر آنها باقی می‌ماند اما به عمق نفوذ نمی‌کند و غالبا اثر لکه‌ها با مواد پاک کننده از بین می‌رود. سینک کورین وزن سبکی دارد. تشخیص ظاهری سینک کورین از سینک گرانیتی برای افراد غیر متخصص دشوار است.

سینک کورین نرم تر از گرانیت است و امکان افتادن خط و خش بر روی آن بیشتر است هرچند می‌توان خش‌ها را با ساب و پولیش رفع کرد. کورین در برابر حرارت مستقیم مقاومت کمتری به نسبت گرانیت دارد و اثر سوختگی روی آن باقی خواهد ماند.

برای تمیز کردن سینک کورین تنها از آب و صابون و یا محلول سرکه یا جوش شیرین استفاده کنید و به هیچ وجه از مواد شوینده قوی استفاده نکنید. بعد از پایان روز از باقی نماندن چربی و لکه بر روی آن مطمئن شوید.

شفافیت سینک کورین به مرور زمان از دست می‌رود اما در رنگ‌های سفید، کرم و مشکی با پولیش و ساب تا حدودی می‌توان شفافیت آن را بازگرداند.

 

سینک ظرفشویی گرانیتی

 

 

در همین رابطه بخوانید:

 

تشخیص سینک ظرف شویی گرانیتی با کیفیت

برای تشخیص سینک ظرف شویی گرانیتی از نوع مصنوعی آن دو راهکار به شما توصیه می‌کنیم:

  1. سینک گرانیتی با کیفیت و طبیعی مات است و هیچ براقیتی ندارد. اگر درصد مواد شیمیایی آکریلیک اضافه شود محصول نهایی براق خواهد شد.
  2. با لمس سینک گرانیتی با کیفیت حس لمس سنگ را خواهید داشت اما با لمس نوع مصنوعی و بی‌کیفیت، احساس می‌کنید پلاستیک را لمس کرده‌اید.

بین سینک‌های گرانیتی هم بعضی از برندها کیفیت بالاتری دارند که با انتخاب یک برند معتبر می‌توانید از کیفیت عالی آن مطمئن شوید.

مزایا سینک ظرفشویی گرانیتی

مقاومت و دوام

سینک ظرفشویی با کیفیت، تحت فشار زیاد ساخته می‌شود بنابراین بسیار محکم است و دوام بالایی دارد؛ حتی با سقوط  قابلمه و وسایل سنگین هم مشکلی برای سینک ظرفشویی پیش نخواهد آمد.

ضد خط و خش

هر قدر تراکم مواد به کار رفته در گرانیت سینک ظرفشویی بیشتر باشد خاصیت ضد خش بیشتری پیدا می‌کند. همچنین در سینک‌های گرانیتی با کیفیت موادی به عنوان لایه محافظتی در سطح بیرونی سینک استفاده می‌شود که مانع آسیب رسیدن به سینک می‌شود. در صورت آسیب لایه محافظ، با ساب و پولیش می‌توان آن را رفع کرد.

آنتی باکتریال

سینک ظرفشویی آشپزخانه محلی است که می‌تواند منشا آلوگی زیادی باشد. از مهمترین مزایا سینک ظرفشویی گرانیتی می‌توان به خاصیت آنتی باکتریال آن اشاره کرد. سینک‌های گرانیتی رشد هر گونه باکتری را تا 96 درصد کاهش می‌دهند.

رنگ ثابت

شن و ماسه‌های تشکیل دهنده کوارتز و ذرات رنگ در دمای بالای 1000 درجه فارنهایت کوره می‌شوند. این روش، رنگ یکنواخت و بادوامی را ایجاد می‌کند.

مقاومت بالا در برابر حرارت

یکی از مزایا تحمل حرارت بیشتر آن نسبت به سینک‌های ظرفشویی استیل است. این سینک ظرفشویی تا 280 درجه سانتیگراد در برابر گرما مقاومت می‌کند و تغییر رنگ نمی‌دهد. با این وجود برای افزایش عمر این سینک ظرفشویی بهتر است ظروف خیلی داغ را مستقیم روی آن قرار ندهیم.

زیبایی

سینک ظرف شویی گرانیتی با سطح یکنواخت و صیقلی و طراحی مدرن زیبایی منحصر به فردی به آشپزخانه‌هایی با سبک دکوراسیون مدرن و مینیمالیستی می‌دهد.

تنوع در رنگ

در طراحی دکوراسیون آشپزخانه استفاده از رنگ‌ها اهمیت زیادی دارد. سینک‌ ظرف شویی گرانیتی در رنگ‌های متفاوتی وجود دارد که به طراحی دکوراسیون آشپزخانه کمک می‌کند. طیف رنگ‌های سینک گرانیتی طبیعی سفید، مشکی و خاکستری است. اما سینک ظرف شویی گرانیت مصنوعی کورین، تنوع رنگ بالایی دارد.

محافظت از طعم مواد غذایی

اگر مواد غذایی مثل میوه و سبزیجات را ساعت‌ها بر روی این سینک ظرفشویی رها کنید به خاطر خاصیت محافظ غذا (food safe) که سنگ گرانیت دارد طعم و بوی مواد غذایی شما تغییر نمی‌کند و از خواص آن محافظت می‌شود.

مقاوم در برابر لکه‌های اسیدی

اگر این سینک ظرفشویی را از یک برند معتبر تهیه کرده باشید، لکه‌های لیمو، پرتقال و دیگر میوه‌های اسیدی منجر به تغییر رنگ آن نخواهد شد.

 

سینک ظرفشویی گرانیتی

 

 

درهمین رابطه بخوانید:

 

معایب سینک ظرفشویی گرانیتی

  • برای تمییز کردن این سینک ظرفشویی نباید از مواد شوینده قوی و اسیدی استفاده کرد. اسفنج و صابون مایع یا محلول جوش شیرین یا سرکه برای تمییز کردن آن مناسب است. اگر از مواد شیمیایی قوی برای تمییز کردن آن استفاده شود بعد از مدتی تغییر رنگ خواهد داد. هرچند برخی از برندهای معروف استفاده از شوینده‌های قوی را ضمانت می‌کنند اما اگر به برند و یا نوع گارانتی سینک ظرفشویی خود اطمینان ندارید به هیچ وجه از شوینده‌های قوی و اسیدی استفاده نکنید.
  • این سینک ظرفشویی بسیار سنگین است و حتما باید توسط نصاب حرفه‌ای نصب شود وهزینه نصب نسبتا بالایی دارد.
  • یکی از معایب سینک ظرفشویی گرانیتی قیمت سینک ظرفشویی گرانیتی است که نسبت به سینک‌های استیل بالاتر است.
  • بعضی از سینک‌های گرانیتی جایی برای نصب شیر آب ندارند اگر بخواهید در آن جای شیر آب تعبیه کنید ممکن است باعث شکستن آن شوید پس یا شیر آب را روی کابینت نصب کنید یا سینکی بخرید که جای شیر آب در آن تعبیه شده باشد.
  • بعد از مدتی استفاده ممکن است لکه آب روی سینک گرانیتی بیفتد بیشتر لکه‌ها به خاطر مواد معدنی موجود در آب است که با مراقبت روزانه میتوان از آن جلوگیری کرد. برای پاک کردن لکه‌های پایدار از پاک کننده‌های غیر ساینده مانند صابون مایع و سرکه استفاده کنید. لک آب مخصوصا بر روی این سینک ظرفشویی مشکی بیشتر مشخص می‌شود. نکته مهم دیگر این است که حتما باید لکه‎‌هایی که روی آن می‌افتد را فورا تمییز کرد.

 

سینک ظرفشویی گرانیتی

 

 

در همین رابطه بخوانید:

 

جمع‌بندی

  • مهمترین فاکتور در انتخاب سینک ظرفشویی مناسب جنس آن است. سینک‌های ظرفشویی در جنس‌های متنوعی از شیشه، استیل، سنگ، چدن، سرامیک، مس، کامپوزیت (گرانیت مصنوعی)  و گرانیت عرضه می‌شوند.
  • انواع سینک ظرفشویی گرانیتی موجود در بازار، سینک ظرفشویی گرانیتی و سینک ظرفشویی گرانیت مصنوعی (کورین) است.
  • گرانیت یک سنگ آذرین طبیعی است که در عمق زمین ساخته شده است.
  • سینک ظرفشویی کورین در ظاهر شبیه سینک‌های گرانیتی است اما ترکیبات آن آلومینیوم تری هیدرات و مایع آکریلیکی به نام  متیل‌متاکریلات است.
  • قیمت سینک ظرف شویی گرانیتی مصنوعی کورین با توجه به کیفیت آن بسیار متفاوت است و با هزینه بیشتر می‌توان کیفیت بهتری از آن را تهیه کرد.
  • از مزایا سینک ظرفشویی گرانیتی می‌توان به مقاومت بالا، جنس آنتی باکتریال و تنوع در رنگ و زیبایی اشاره کرد.
  • از معایب سینک ظرفشویی گرانیتی می‌توان به وزن سنگین، نصب دشوار و بالا بودن قیمت اشاره کرد.
  • سینک گرانیتی با کیفیت و طبیعی مات است و هیچ براقیتی ندارد، با لمس سینک گرانیتی با کیفیت حس لمس سنگ را خواهید داشت؛ اما با لمس نوع مصنوعی و بی‌کیفیت آن احساس می‌کنید پلاستیک را لمس کرده‌اید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *