شگفت‌انگیزها

بزرگ‌ترین خانه‌های جهان را بشناسید

 

اگر بخواهیم فهرستی از بزرگ‌ترین خانه‌های جهان را تهیه کنیم قطعا تعداد زیادی قصر این فهرست را پر می‌کنند. مثلا قصر مرمرین سلطان برونئی صدر این فهرست قرار می‌گیرد. مساحت خانه یا قصر سلطان برونئی 2152782 متر مربع است. اما بنا است در این فهرست خانواده سلطنتی را حذف کنیم و از خانه‌های بزرگ و عمارت اشرافی و ویلاهای میلیاردهای معمولی صحبت کنیم که نسبتی با خانواده سلطنتی نداشته‌اند. طبعا ارزش خانه این میلیونرها بسیار زیاد است و هرکسی توان خرید ندارد. با این بناها بیشتر آشنا شوید:

بزرگ‌ترین خانه‌های جهان

وقتی صحبت از ثروت زیاد و خانه‌های بزرگ و عمارت اشرافی می‌شود بیشتر افراد یاد دونالد ترامپ یا بیل گیتس می‌افتند. اگرچه خانه‌ی این افراد بسیار بزرگ است اما ما سراغ افراد دیگری رفته‌ایم. جهت اطلاع مارالگو در پالم بیچ خانه‌ی سابق ترامپ که مساحت خانه 110000 متر مربع بود. خانه‌ی بیل گیتس هم البته کوچک نیست و 66000 مترمربع مساحت دارد. ساختمان مهمان هم در همین فضا قرار دارد.

 

 

وقتی صحبت از ثروت زیاد و خانه‌های بزرگ و عمارت اشرافی می‌شود بیشتر افراد یاد دونالد ترامپ یا بیل گیتس می‌افتند. اگرچه خانه‌ی این افراد بسیار بزرگ است اما ما سراغ افراد دیگری رفته‌ایم.

 

بزرگ‌ترین خانه‌های جهان : آنتیلیا، بمبئی، هند

موکش امبانی که سال 2018 به عنوان ثروتمندترین فرد هند شناخته شد صاحب یکی از همین خانه‌های بزرگ است. ارزش خانه 49 میلیارد دلار تخمین زده شده است. امبانی یکی از ثروتمندترین افراد جهان است.

با فعالیت در حوزه نفت و گاز او موفق شده صاحب یکی از بزرگ‌ترین و گران‌ترین خانه‌های بزرگ و عمارت اشرافی باشد. ارزش خانه دو میلیون دلاری آنتیلیا زمانی که آسمان خراش شد افزایش پیدا کرد. این آسمان‌خراش 27 طبقه است و در مرکز شهر بمبئی قرار دارد.

آمبانی با شرکت معماری پرکینز و ویل و شرکت هیرش بندر برای ساختن آسمان‌خراشش همکاری کرد. مساحت خانه در مجموع 400 هزار متر مربع است و ساخته شدنش 4 سال زمان برده.

برای جلوگیری از تکرار عناصر معماری، هیچ دو طبقه‌ای شبیه هم نیستند، چه از نظر نقشه و چه از نظر مصالح. سازه‌ی کلی طبق واستو، فلسفه‌ی ساخت‌وساز هندی که به فنگ‌شویی چینی شباهت دارد ساخته شده.

9 آسانسور افراد را در ساختمان جابه‌جا می‌کنند و طبقات بالا منظره‌ای پانوراما از خلیج عربی ارائه می‌دهند.

 

بزرگ‌ترین خانه‌های جهان

 

 

برای جلوگیری از تکرار عناصر معماری، هیچ دو طبقه‌ای شبیه هم نیستند، چه از نظر نقشه و چه از نظر مصالح. سازه‌ی کلی طبق واستو، فلسفه‌ی ساخت‌وساز هندی که به فنگ‌شویی چینی شباهت دارد ساخته شده.

 

بالتیمور استیت، اشویل، کارولینای شمالی

شاید بسیاری از شما سلطان حمل‌ونقل و جاده‌ها یعنی کورنلیوس وندربیلت را نشناسید اما باید بدانید او صاحب یکی از بزرگ‌ترین خانه‌های جهان است. عمارت اشرافی او سال 1895 تکمیل شد و 250 اتاق دارد. مساحت خانه 32 کیلومتر مربع است که مزرعه، اصطبل و باغ دارد. کورنلیا وندربیلت درهای خانه را سال 1930 روی عموم گشود. اگرچه شما نمی‌توانید در یکی از 34 اتاق خواب خانه اقامت کنید اما یک هتل، غذاخوری و کلبه وجود دارد که مهمانان را می‌پذیرد.

این عمارت اشرافی 43 سرویس بهداشتی، سه آشپزخانه، 65 شومینه، استخر 75000 گالنی، کتابخانه 23000 کتابی و فضای بولینگ دارد. به جز این‌ها تمام مظاهر دنیای مدرن که با الکتریسیته سروکار دارند مثل وسایل سرمایشی و گرمایشی، هشداردهنده آتش و آسانسور هم در این خانه وجود دارد. در میان خانه‌های بزرگ آمریکا این عمارت اشرافی 178926 مترمربعی بزرگ‌ترین عمارت شخصی است.

 

عمارت اشرافی و خانه‌های بزرگ جهان

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

بزرگ‌ترین خانه‌های جهان: عمارت سافرا، سائوپائولو، برزیل

در میان بزرگ‌ترین خانه‌های جهان این مورد با خانواده‌ای بانکدار سروکار دارد. خانواده سافرا مالک بانکی خصوصی در برزیل هستند. این عمارت اشرافی که از خانه‌های بزرگ به شمار می‌رود 130 اتاق دارد. طبق روزنامه برزیلی فولها مساحت خانه 10868 مترمربع است. دو استخر هم داخل این خانه وجود دارد.

این خانه که بزرگ‌ترین عمارت اشرافی در سائوپائولو است در محله مرومبی واقع شده است.  اگرچه این خانه محل برپایی مراسم‌های خانواده از جمله مراسم ازدواج فرزندان و نوادگان سافرا بوده عکس‌های آنلاین زیادی از آن وجود ندارد.

قطعا ارزش خانه بسیار بالاست اما این تنها خانه ارزشمند سافراها نیست. سال 2014 جوزف سافرا آسمان‌خراشی در لندن به ارزش 990 میلیون دلار خرید. جیکوب سافرا هم در سال 2017 خانه کودکی ژاکلین کندی را به قیمت 25 میلیون دلار خرید. ضمنا طبق فوربس جوزف سافرا در لیست میلیونرها جایگاه سی‌وششم را دارد.

 

عمارت اشرافی سافرا

 

 

عمارت سافرا بزرگ‌ترین عمارت اشرافی در سائوپائولو است در محله مرومبی واقع شده است.  اگرچه این خانه محل برپایی مراسم‌های خانواده از جمله مراسم ازدواج فرزندان و نوادگان سافرا بوده عکس‌های آنلاین زیادی از آن وجود ندارد.

 

ویتانهرست، لندن، انگلستان

در واقع قصر باکینگهام جزو بزرگ‌ترین خانه‌های جهان و بزرگ‌ترین عمارت اشرافی لندن است. مساحت کاخ باکینگهام 830هزار مترمربع است و 775 اتاق دارد. اما بنا شد ما از کاخ‌های پادشاهی صرف نظر کنیم بنابراین سراغ دومین خانه‌های بزرگ انگلستان می‌رویم.

این خانه را شرکت طراحی جورج هابرد به سبک جورجیایی طراحی کرده و عمارت اشرافی ویتانهرست بین سال‌های 1913 تا 1920 ساخته شده است.

مساحت خانه لیدی گریگ 4000 متر مربع است و به زیبایی بازسازی شده. به سبک دیگر خانه‌های بزرگ استخری بزرگ، سینما، سالن ماساژ، سونات، باشگاه، پارکینگ و دیگر امکانات رفاهی داخل این عمارت اشرافی قرار دارد.

سال 2008 مالکیت خانه تغییر کرد. ارزش خانه در آن سال 50 میلیون پوند بود که بعد از تغییر مالکیت نام خریدار نامشخص بود. سرانجام دتر سال 2015 مجله نیویورکر گزارش داد میلیونر روسی آندری گوریف این خانه را خریده است.

 

 

عمارت اشرافی ویتانهرست لندن

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

بزرگ‌ترین خانه‌های جهان: ورسایل، ویندرمیر، فلوریدا

این عمارت اشرافی بالا و پایین‌های زیادی داشته که در مستندی به نام ملکه ورسایل که سال 2012 نمایش داده شد آورده شده. تا پیش از سال 2017 به نظر می‌رسید زوج خانه را رها کرده‌اند اما در سال 2017 گزارش شد این زوج قصد داشتند کارکنان فلیپینگ اوت را استخدام کنند تا خانه را دکور کنند.

جف لوییس دکور این عمارت اشرافی را رد کرد. ضمنا مساحت خانه 90000 مترمربع بود. خانه 32 سرویس بهداشتی، 11 آشپزخانه، 14 اتاق خواب، اتاق بازی، باشگاه و سینما دارد. همچنین پارکینگ خانه گنجایش 30 ماشین را دارد و شش استخر خانه قدرت انتخاب به شما می‌دهند.

رویاهای زوج صاحبخانه همچنان بلندپروازانه است و اکنون که در سال 2019 هستیم ساخت‌وسازهای خانه به اتمام نرسیده اما انتظار می‌رود طی یک الی دو سال آینده بازسازی خانه تمام شود.

 

بزرگ‌ترین خانه‌های اشرافی جهان

 

ویلا لئوپولدا، فرنچ ریوریا

ویلا لئوپولدا جزو بزرگ‌ترین خانه‌های جهان است که قدمتی تاریخی هم دارد. این عمارت اشرافی تقریبا یک قرن پیش ساخته شده است. در میان خانه‌های بزرگ مساحت خانه 202342 مترمربع است و در اصل به دست شاه لئوپولد دوم از بلژیک ساخته شده و بعدها به عنوان هدیه به معشوقه داده شده.

داخل این عمارت اشرافی 11 اتاق خواب، 14 سرویس بهداشتی و گلخانه‌ای زیبا و وسیع وجود دارد. زمان جنگ جهانی اول از این خانه به عنوان بیمارستان استفاده می‌شد و پس از آن فیلم‌های زیادی در این خانه تولید شد. از جمله کفش‌های قرمز و اثر کلاسیک آلفرد هیچکاک: دستگیری دزد.

 

 عمارت اشرافی ویلا لئوپولدا

 

 

از ویلا لئوپولدا در زمان جنگ جهانی اول به عنوان بیمارستان استفاده می‌شد و پس از آن فیلم‌های زیادی در این خانه تولید شد. از جمله کفش‌های قرمز و اثر کلاسیک آلفرد هیچکاک: دستگیری دزد.

 

بزرگ‌ترین خانه‌های جهان: د وان، بلر، کالیفرنیا

بین بزرگ‌ترین خانه‌های جهان که تا به حال تعریف کردیم این مورد کمی متفاوت است. مساحت خانه 100000 مترمربع است اما همه این مساحت زیر یک سقف قرار ندارد. در واقع مساحت خانه مرکزی 73934 مترمربع است و ساختمان‌های دیگری طرفینش قرار دارند.

خانه در محله‌ای قرار دارد که بسیاری از هنرمندان آنجا زندگی می‌کنند. در واقع همسایه دیوار به دیوار خانه بازیگر نقش ریچل در سریال فرندز، جنیفر انیستون است. ارزش خانه 500 میلیون دلار است. همچنین خانه 20 اتاق خواب و 30 سرویس بهداشتی دارد.

نکته‌ی جالب درمورد این خانه این است که به صاحب خانه اجازه ساخت آشپزخانه دومخی درون عمارت داده نشد و گویا ساکنین محله با مهمانی‌های خانگی چندان قرابتی ندارند.

البته اگر مهمان این خانه باشید باز می‌توانید در اتاق کلاب یا اتاق بزرگ پذیرایی پذیرایی شوید و از دکوراسیون زیبا لذت ببرید.

 

بزرگ‌ترین خانه‌های جهان

 

 

خانه در محله‌ای قرار دارد که بسیاری از هنرمندان آنجا زندگی می‌کنند. در واقع همسایه دیوار به دیوار خانه بازیگر نقش ریچل در سریال فرندز، جنیفر انیستون است.

 

تائوهویوآن، سوژو، چین

برای برخی فقط منظره‌ی دریاچه کافی نیست و آن وقت است که باید دست به طراحی استخر و برکه هم بزنند. این همان منظره‌ای است که در باغ‌های سوژو که به جزو میراث جهانی یونسکو است دیده می‌شود.

باغ‌های سوژو با سنگریزه‌ها، برکه و دریاچه و گیاهان در همان شهری هستند که تائوهویوآن هم قرار دارد. مساحت خانه 72441 مترمربع  است و کنار دریاچه دوشو واقع شده است.

این عمارت اشرافی 32 اتاق خواب و سرویس بهداشتی دارد و سبک دکوراسیون این خانه ترکیبی از مدرن و سنتی است. سال 2016 زمانی که این خانه برای فروش گذاشته شد گران‌ترین خانه در چین بود. ارزش خانه 154 میلیون دلار تخمین زده می‌شود و مزایایی از جمله جزیره خصوصی، سقف‌ها و معماری سنتی دارد.

 

خانه‌های بزرگ و اشرافی جهان

 

 

برای برخی فقط منظره‌ی دریاچه کافی نیست و آن وقت است که باید دست به طراحی استخر و برکه هم بزنند. این همان منظره‌ای است که در باغ‌های سوژو که به جزو میراث جهانی یونسکو است دیده می‌شود.

 

بزرگ‌ترین خانه‌های جهان: پنزمور، هایلندویل، میسوری

اگرچه بیشتر خانه‌های بزرگ برای رفاه و زیبایی ساخته می‌شوند اما استیون هاف پنزمور را برای علم ساخت. بنا است پنزمور توانایی ایستادگی در برابر بمب و زلزله را داشته باشد. فیزیکدان نجومی و افسر سابق CIA این عمارت اشرافی 13 اتاق‌خوابه که 14 سرویس بهداشتی دارد را برای آزمایش زمین، تکنولوژی مقاومت در برابر زلزله، و بهره‌وری انرژی ساخته است.

البته متاسفانه آینده خانه کمی نامعلوم است. استیون هاف از نحوه ساخت خانه ناراضی بود و علیه شرکت سازنده شکایت کرد و ترجیح می‌داد خانه را خراب کند و مجددا بسازد. پرونده شکایت مختومه اعلام شد اما هاف نیز دیگر در خانه زندگی نمی‌کند.

 

خانه‌های بزرگ و اشرافی جهان

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

فیرفیلد، ساگاپونک، نیویورک

در میان خانه‌های بزرگ مساحت این خانه 64389 مترمربع است. امکانات خانه متعدد و شامل زمین‌های بولینگ و اسکواش، سالن سینما و زمین بسکتبال داخلی است.

خانه سال 1990 ساخته شد و ارزش خانه اکنون به 248 میلیون دلار می‌رسد. زمان ساخت فیرفیلد کورت ونه گات نویسنده معروف آمریکایی داستانی درمورد ساخت این خانه نوشت.

 

 عمارت اشرافی ساگاپونک

 

 

زمان ساخت فیرفیلد کورت ونه گات نویسنده معروف آمریکایی داستانی درمورد ساخت این خانه نوشت.

 

مطالب مرتبط

چرا کاغذ دیواری را باید برای دیوار خانه انتخاب کنیم؟

کاغذ دیواری تنوع زیادی در طرح، رنگ و جنس دارد و این یکی از مزایای دکوراتیو آن محسوب می‌شود. ترکیب طرح، جنس و رنگ‌های متنوع زمان زیاد و مهارت بالایی […]

بهترین ایده‌های طراحی دکوراسیون داخلی خانه و بازسازی ساختمان

این روزها طراحی دکوراسیون داخلی خانه به عنوان یک صنعت و هنر شناخته می‌شود که هدف اصلی آن بهینه سازی و زیبا سازی فضای داخلی ساختمان است. با توجه به […]

با انواع سبک‌های دکوراسیون داخلی برای منزل بیشتر آشنا شوید

  خانه محلی برای آرامش است. همه افراد دوست دارند تا بعد از گذراندن یک روز پرمشغله به خانه‌ای پر از آرامش و دل‌نشین برگردند و بتوانند در خانه به […]

مراحل باز طراحی منظر چیست و چه کارهایی باید انجام داد؟

  یکی از مهم ترین مسائلی که ذهن صاحبان حیاط و فضای سبز را بسیار به خود مشغول کرده، طراحی منظر است. البته پیش از طراحی فضای بیرونی ساختمان باید […]

طراحی راه پله خانه و تاثیر آن در دکوراسیون داخلی

  امروزه به طراحی مدرن انواع مدل دیوار راه پله داخل ساختمان توجه زیادی می‌شود و ایده‌های جذابی نیز برای طراحی راه پله وجود دارد. یکی از مهمترین آن‌ها راه […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *