فناوری در ساخت‌و‌ساز

مصالح جدید دکوراسیون داخلی برای ساخت خانه رویایی

 

پیشرفت فناوری‌ ساختمان تاثیر مستقیمی بر زندگی می‌گذارد. با روی کار آمدن مصالح جدید دکوراسیون داخلی می‌توانید خانه‌های مقاوم‌تر و زیباتری داشته باشید. بعضی از این مصالح شامل کاغذ دیواری نورانی و  شیشه لمینت و رزین لمینت و پنل دیواری مدرن می‌شوند که جزو بهترین و کاراترین مصالح پیشرفته هستند.
در کشورهای پیشرفته اروپایی استفاده از مصالح جدید در دکوراسیون داخلی دیگر جا افتاده است و مصالح قدیمی در جای خود ولی کمتر به‌کار می‌روند. واقعیت این است که فناوری مصالح وارد کشور ما نیز شده؛ اما قدر و قیمت آن‌ها هنوز آن‌طور که باید و شاید شناخته نشده است.
آشنایی با خواص و مصالح جدید می‌تواند طراحی خانه را بیشتر به خدمت آسایش و آرامش فضای داخلی آن دربیاورد. ضمن این‌که زیبایی منحصربه‌فردی را هم ایجاد می‌کنند.

کاغذ دیواری نورانی

  • استفاده از کاغذ دیواری از رایج‌ترین و پرطرفداران طراحی‌های داخلی ساختمان به‌شمار می‌آید. تنوع طرح‌ و سادگی نصب کاغذ دیواری از جمله دلایل محبوبیت آن است. با گذشت زمان و با پدید آمدن مصالح جدید دکوراسیون داخلی از محبوبیت و رواج کاغذ دیواری کم نشده است.
  • یکی از مصالح جدید دکوراسیون داخلی کاغذ دیواری نورانی است که اخیرا دکوراسیون داخلی منازل از آن استفاده می‌شود. کاغذ دیواری نورانی تفاوت زیادی با کاغذ دیواری معمولی ندارد. فقط در بافت کاغذ دیواری نورانی چراغ‌های LED  به‌کار رفته است که به آن زیبایی و جذابیت فوق‌العاده‌ای می‌بخشد.
  • شاید دانستن این نکته جالب باشد که کاغذ دیواری نوری تنها باعث زیبایی منزل نمی‌شود؛ بلکه می‌توان با استفاده از این فناوری مصالح جدید دکوراسیون داخلی، در مصرف انرژی نیز صرفه‌جویی کرد. چراکه با وجود نوری که از کاغذ دیواری نورانی ساطع می‌شود، می‌توان در منزل چراغ‌های کمتری روشن کرد.
  • ال.ای.دی‌های به‌کاررفته در کاغذ دیواری نوری 3 تا 5 ولت برق مصرف می‌کنند و نورشان شبیه به نور خورشید است. درست است که نمی‌شود میزان تابش نور خورشید را تنظیم کرد، اما نور چراغ‌های کاغذ دیواری نوری را می‌توان تنها با یک کلید کم و زیاد کرد.
  • کاغذ دیواری نوری یکی از مصالح دوست‌دار طبیعت شناخته می‌شود. چون با کاهش مصرف انرژی در منازل می‌تواند از ازدیاد گازهای گلخانه‌ای جلوگیری کند.
  • با وجود این‌که کاغذ دیواری نورانی یکی از مصالح جدید دکوراسیون داخلی محسوب می‌شود، مختص دکوراسیون مدرن نیست. از کاغذ دیواری نوری در دکوراسیون‌های کلاسیک هم استفاده می‌کنند.
  • در طراحی این کاغذدیواری‌ها نوعی ماده شیمیایی بی‌خطر به‌کار رفته است که امکان جالبی را ایجاد می‌کند؛ می‌توانید روی کاغذ دیواری نوری طرح‌های ساده‌ای بکشید و این طرح‌ها را نورانی کنید.

 

 

 

کاغذ دیواری نوری بسیار شبیه کاغذ دیواری‌های معمولی است؛ با این تفاوت که در بافت آن چراغ‌های ال.ای.دی به‌کار رفته است. نور این دیوارپوش جدید با یک کلید تنظیم می‌شود و به کاهش مصرف انرژی کمک فراوانی می‌کند. روی کاغذ دیواری نوری می‌توان طرح دلخواهتان را بکشید و آن طرح را نورانی کنید. ماده شیمیایی این کاغذ دیواری مضر نیست.


شیشه لمینت

یکی از انواع مصالح جدید دکوراسیون داخلی، شیشه لمینت است که استفاده از آن به‌ویژه در کشورهای اروپایی پیشرفته بسیار رایج است.

  • در شیشه لمینت بین دو ورقه شیشه محصولات مسطح و متنوعی قرار می‌گیرد که حین ساخت به هم فشرده می‌شوند. معمولا بین لایه‌ها لمینت یا رزین می‌گذارند تا بر مقاومت آن بیفزایند.
  • شیشه لمینت کاربردهای فراوانی در صنعت و دکوراسیون دارد. به دلیل مقاومت بالا در برابر ضربه، زلزله و آتش‌سوزی از این نوع شیشه استقبال زیادی می‌شود و بازار پررونقی دارد.
  • بیشترین کاربرد شیشه لمینت در ساخت استخر، آسانسور، ویترین فروشگاه‌ها، درهای ورودی شیشه‌ای، نرده‌های شیشه‌ای و نماهای شیشه‌ای خاص است. اما در کشورهای پیشرفته برای بالا بردن امنیت و زیبایی جاهایی مثل مدارس هم شیشه لمینت استفاده می‌کنند.
  • نام دیگر شیشه لمینت، شیشه نشکن است. اما منظور این نیست که شیشه لمینت نمی‌شکند؛ بلکه این شیشه‌ها بعد از شکسته شدن از هم نمی‌پاشند و انسجام خود را حفظ می‌کنند. مقاومت شیشه‌ لمینت در مقایسه با شیشه‌های معمولی 5برابر  بیشتر است.
  • در زمانه‌ای که آلودگی صوتی بیداد می‌کند، میان انواع مصالح جدید دکوراسیون داخلی شیشه لمینت غنیمت بزرگی است. زیرا مانند یک عایق صوتی عمل می‌کند و مانع از ورود صداهای محیط بیرون به درون منزل می‌شود.
  • خانه‌هایی که شیشه معمولی دارند و آفتاب‌گیر هستند، معمولا مبل و فرش و پرده‌شان زودتر از رنگ و رو می‌افتد. اما در خانه‌هایی که شیشه لمینت دارند، این‌طور نیست. زیرا شیشه لمینت اشعه UV خورشید را تا حد زیادی جذب می‌کند و اجازه ورود نور تند خورشید را به داخل خانه نمی‌دهد.
  • شیشه لمینت در برابر سرما و گرما مقاوم است و با تغییر دما ترک نمی‌خورد. این نوع شیشه را مقاوم‌ترین نوع شیشه می‌دانند و به‌تازگی در دکوراسیون داخلی منزل از آن استفاده می‌کنند.

 

مصالح جدید دکوراسیون داخلی

 

 

 شیشه لمینت به نام شیشه نشکن هم معروف است. میزان مقاومت بالای این شیشه‌ها به دلیل قرار گرفتن یک لایه میانی بین دو شیشه است که به هم فشرده می‌شوند. همچنین اگر خانه نورگیری دارید که باعث رنگ‌پریدگی فرش و مبلتان شده‌ است، بهتر است از شیشه لمینت کار بگذارید که اشعه UV خورشید را بسیار کمتر عبور می‌دهد.


رزین لمینت

در میان مصالح جدید دکوراسیون داخلی دیگر که این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است، باید از رزین لمینت هم نام برد. طراحان داخلی اغلب رزین لمینت را در ساخت و بافت کابینت به‌کار می‌گیرند.

در ساخت آباژور نیز رزین لمینت کاربرد دارد. اما موارد استفاده از آن به کابینت و آباژور محدود نمی‌شود. رزین لمینت را در مقیاس‌های بزرگ هم به‌کار می‌برند. در دکوراسیون داخلی برای ایجاد حریم و فیلتر نور رزین لمینت بهترین گزینه است. به‌ویژه در قسمت ورودی و راه‌پله‌ها می‌توان با استفاده از رزین لمینت‌های طرح‌دار فضای بسیار زیبایی ساخت.

رزین لمینت شباهت زیادی به شیشه لمینت دارد و از نظر مقاومت با آن رقابت می‌کند. انواع رزین لمینت را می‌شود در رنگ‌های مختلف پیدا کرد و برای زیباتر کردن فضای داخلی از آن بهره برد.

به‌کارگیری رزین لمینت صرفا برای زیبایی و مقاومت نیست. چراکه خاصیت آکوستیکی این مصالح جدید هم باعث می‌شود طراحان داخلی نسبت به استفاده از آن راغب‌تر باشند.

 

مصالح جدید دکوراسیون داخلی

 

 

 در همین رابطه بخوانید:


پنل دیواری مدرن

در مصالح جدید دکوراسیون داخلی نباید از پنل دیواری مدرن غافل شد. طراحان داخلی از قابلیت‌های پنل دیواری مدرن در دکوراسیون تا حد امکان استفاده می‌کنند. دیوار مهم‌ترین بخش در فضای داخلی و منزل به‌شمار می‌رود. با استفاده از انواع رنگ یا کاغذ دیواری نوری می‌توان فضای جدید و جذابی را درست کرد.

  • تنوع پنل دیواری مدرن بسیار بالا است و همین مساله به طراحان امکان جولان بیشتری می‌دهد و می‌توانند از مصالح جدید دکوراسیون داخلی در راستای ساخت منازل زیبا بهره‌مند شوند.
  • در استفاده از پنل دیواری مدرن محدودیتی وجود ندارد. یعنی چنان نیست که این پنل گچی را بتوان فقط در فضاهای مدرن به‌کار برد؛ بلکه در طراحی‌های کلاسیک هم یک امکان فوق‌العاده برای طراح است تا ایده‌های خود را به بهترین نحو پیاده کند.
  • پس از نصب پنل‌های دیواری مدرن می‌توان آن را با رنگ به شکل دلخواه درآورد. حتی مثل یک دیوار معمولی می‌توان روی آن تابلو یا هر دیوارکوب دیگری نصب کرد. همچنین با نورپردازی روی این پنل‌ها می‌شود طرح‌های منحصربه‌فردی ایجاد کرد که آن را از سایر مصالح جدید دکوراسیون داخلی متمایز کند.
  • خاصیت آکوستیکی و عایق صدا بودن، برای پنل دیواری مدرن مزیت بزرگی محسوب می‌شود. این پنل‌ها فاق و زبانه دارند و با توجه به نصب آسانشان، افرادی که مشاغل پرسروصدا دارند یا اهالی موسیقی می‌توانند به‌سادگی آن را در دفترکار یا اتاقشان کار بگذارند.
  • پنل دیواری مدرن از هر نظر به‌صرفه است. ضد زلزله و ضد حریق بودن در کنار دوام این پنل گچی باعث شده است که طراحان داخلی بیشتر به آن روی بیاورند. همچنین پنل دیواری مدرن تا 50 درصد از هزینه‌های استخدام نیروی انسانی برای نصب و کار کردن روی پنل می‌کاهد.
  • نصب پنل‌ها گرچه مثل ساخت یک دیوار معمولی نیست و به مراتب راحت‌تر از آن است؛ اما بهتر است به دست یک نصاب ماهر نصب شود تا خیالتان بابت کیفیت کارکرد آن هم راحت باشد.

 

پنل دیواری مدرن

 

 

پنل دیواری مدرن مثل یک دیوار معمولی قابل رنگ‌آمیزی و نصب دیوارکوب است. برای ایجاد یک فضای کلاسیک هم می‌توان از این پنل استفاده کرد و مختص فضاهای مدرن نیست. افرادی که مشاغل پرسروصدا دارند و می‌خواهند اتاق خود را آکوستیک کنند، می‌توانند با نصب پنل دیواری مدرن به هدف خود دست بیابند. استفاده از این پنل‌ هزینه‌ها را تا حد زیادی کاهش می‌دهد و کاملا مقرون به صرفه است.

 

پنل گچی

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

اگر در حال ساخت خانه جدیدی هستید یا قصد بازسازی خانه خود را دارید، دیگر لازم نیست طبق الگوی قدیمی و همیشگی مصالح مشخصی را بخرید. امروزه مصالح جدید دکوراسیون داخلی به بازار آمده‌اند که کارها را تا حد زیادی آسان‌تر و هزینه‌ها را کمتر می‌کنند.
مزایای خاص مصالح جدیدی همچون کاغذ دیواری نوری و شیشه لمینت و رزین لمینت و پنل دیواری مدرن باعث شده‌اند تا کشورهای اروپایی به شدت از این مصالح استقبال کنند. با استفاده از مصالح جدید، فضاهای داخلی خانه تغییر محسوسی می‌کند و هر کسی بنا بر سلیقه و نیاز خود می‌تواند فضای خاصی را بسازد.

مطالب مرتبط

چرا کاغذ دیواری را باید برای دیوار خانه انتخاب کنیم؟

کاغذ دیواری تنوع زیادی در طرح، رنگ و جنس دارد و این یکی از مزایای دکوراتیو آن محسوب می‌شود. ترکیب طرح، جنس و رنگ‌های متنوع زمان زیاد و مهارت بالایی […]

بهترین ایده‌های طراحی دکوراسیون داخلی خانه و بازسازی ساختمان

این روزها طراحی دکوراسیون داخلی خانه به عنوان یک صنعت و هنر شناخته می‌شود که هدف اصلی آن بهینه سازی و زیبا سازی فضای داخلی ساختمان است. با توجه به […]

با انواع سبک‌های دکوراسیون داخلی برای منزل بیشتر آشنا شوید

  خانه محلی برای آرامش است. همه افراد دوست دارند تا بعد از گذراندن یک روز پرمشغله به خانه‌ای پر از آرامش و دل‌نشین برگردند و بتوانند در خانه به […]

قبل از خرید و انتخاب کاغذ دیواری برای خانه، این مطلب را بخوانید

  بسیاری از افراد به دلیل فرآیند سخت و پیچیده رنگ کردن دیوارها، کاغذ دیواری را به عنوان یک جایگزین مناسب برای پوشش دیوارها انتخاب می‌کنند. انتخاب کاغذ دیواری با […]

طراحی راه پله خانه و تاثیر آن در دکوراسیون داخلی

  امروزه به طراحی مدرن انواع مدل دیوار راه پله داخل ساختمان توجه زیادی می‌شود و ایده‌های جذابی نیز برای طراحی راه پله وجود دارد. یکی از مهمترین آن‌ها راه […]

یک نظر در مورد “مصالح جدید دکوراسیون داخلی برای ساخت خانه رویایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *