سرگرمی

برای افزایش تحرک در دوران قرنطینه از ورزش خانگی غافل نشوید

ورزش خانگی در کرونا

 

با شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان و سیاست دولت‌ها مبنی بر قرنطینه زندگی روزانه مردم، باشگاه‌های ورزشی و فضاهای باز برای ورزش تعطیل هستند یا در صورت باز بودن، خطراتی را برای سلامتی شما دارند که در این زمینه بهترین گزینه ورزش خانگی در کرونا است. ورزش و نرمش سبک خانگی در دوران کرونا باعث لاغری و سلامت روح تمام خانواده مخصوصا برای کودکان در خانه می‌شود.

با توجه به اینکه یکی از اصلی‌ترین راه‌های مبارزه با ویروس کرونا، تقویت سیستم ایمنی است، انجام ورزش سبک در خانه به کمک شما می‌آید تا بتوانید بدنتان را قوی‌تر کنید. انجام نرمش سبک در خانه نه تنها جسم شما را سالم می‌سازد؛ بلکه روح شما را نیز سرزنده و شاداب می‌کند. انجام حرکات ورزشی انفرادی یا جمعی در هر زمانی از روز حال عمومی شما را در این روزها بهبود می‌بخشد. در این مقاله از کیلید ما را همراهی کنید تا با ورزش خانگی در کرونا بیشتر آشنا شویم.

فواید ورزش برای بدن

با توجه به اهمیتی که ورزش برای سلامت جسم و روح شما دارد، در ادامه به فواید آن اشاره می‌کنیم.

  • افزایش سوخت و ساز یا همان نرخ متابولیسم بدن
  • جذب بیشتر مواد مغذی که از خوراکی‌ها دریافت می‌کنید.
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف
  • بهبود عملکرد سیاهرگ‌های موجود در بدن
  • گردش یافتن بهتر جریان خون در بدن
  • تقویت روحیه و بهبود بیماری‌های جسمی و روحی

ورزش‌ خانگی برای لاغری از ورزش خانگی در کرونا

با توجه به طولانی شدن مدت زمان قرنطینه و کمبود تحرک، احتمالا اغلب ما دچار اضافه وزن شده‌ایم و به تاکتیک‌های ورزش خانگی برای لاغری نیاز پیدا می‌کنیم. در این زمینه باید از ورزش‌های مبتنی بر وزن بدنتان استفاده کنید. از جمله این تمرینات به شنای سوئدی، لانگز، تمرینات یوگا، تمرینات کششی، تمرینات ایزومتریک، تمرینات پیلاتس بدون وسیله و روی تشک و غیره می‌توان اشاره کرد که نه تنها بر روی بدن شما که بر ذهن هم تاثیرات بسیار مثبتی باقی می‌گذارند.

 

ورزش خانگی در کرونا

 

 

در همین رابطه بخوانید:

 

تمرینات ایزومتریک از ورزش خانگی در کرونا

تمرینات ایزومتریک یکی از بهترین گزینه‌ها برای ورزش خانگی برای لاغری در دوران کرونا است، زیرا این نوع ورزش را با استفاده از حرکاتی ساده، می‌توانید در اماکن مختلفی مانند خانه، پارکینگ منزل و غیره انجام دهید و به تجهیزات خاصی نیاز ندارند. از جمله این تمرینات که در ناحیه شکم و بالاتنه انجام می‌شود به تمرین پلانک و شنای سوئدی می‌توان اشاره کرد.

در هنگام انجام تمرینات ایزومتریک که به قوی شدن عضلات بدن کمک می‌کنند، عضلات بدن شما منقبض شده و به مدت طولانی تحت فشار و تنش قرار می‌گیرند که این موضوع جریان خون را در بدن بهبود بخشیده و قدرت سیستم ایمنی بدن را افزایش می‌دهد.

ورزش‌هایی با وسایل ورزشی خانگی از ورزش خانگی در کرونا

بسیاری از افراد در منزل دارای تجهیزات ورزشی مانند تردمیل، دوچرخه، کش‌های تمرین و کش تراباند هستند که با استفاده از آنها می‌توانند حرکات تی آر ایکس و پیلاتس را انجام دهند. طناب زدن نیز گزینه خوبی به خصوص برای ورزش خانگی برای کودکان است. شما می‌توانید حتی با داشتن یک دمبل برای انجام حرکات ساده ورزشی اقدام کنید. در این زمینه می‌توانید از راهنمایی‌های مربیان آنلاین نیز کمک بگیرید.

ورزش و موسیقی از ورزش خانگی در کرونا

یکی از راه‌هایی که به شما کمک می‌کند تا در دوران کرونا و قرنطینه خانگی برای ورزش سبک در خانه اقدام کنید استفاده از جذابیت‌های مختلف است که یکی از آنها کمک گرفتن از موسیقی است. موسیقی کمک می‌کند تا از تنها ورزش کردن در خانه خسته نشوید. برنامه‌های اینترنتی ورزشی نیز که به صورت آنلاین یا ویدئوهای آفلاین هستند به همراه مربیان مجرب به کمک شما در زمینه نرمش سبک در خانه خواهند آمد.

ورزش و سلامت بدن از ورزش خانگی در کرونا

به یاد داشته باشید که پیش از هر گونه اقدام برای حرکات ورزشی باید از سلامتی کامل بدنتان مطمئن شوید. این موضوع کمک می‌کند تا با توجه به شرایط جسمی خود نوع ورزش را انتخاب کنید. در برخی از موارد دیده شده که افراد با انجام حرکات ورزشی دچار آسیب‌هایی شده‌اند. در صورت هر گونه مشکل قلبی، فشار خون، قند خون و یا درد در مفاصل باید ورزش را متوقف کرده و آن را بررسی کنید.

کلاس‌های آنلاین ورزشی از ورزش خانگی در کرونا

این روزها بازار کلاس‌های مجازی داغ است و در زمینه ورزش نیز مربیان ورزشی فعال هستند. شما با ثبت نام در کلاس‌های آنلاین می‌توانید در روزهای کرونایی فعالیت بدنی خود را بیشتر کرده و حرکات جدیدتری را بیاموزید. به این صورت برنامه مدونی برای نرمش سبک در خانه خواهید داشت و هیچ گاه از آن خسته نمی‌شوید.

 

ورزش سبک در خانه

 

 

یکی از راه‌هایی که به شما کمک می‌کند تا در دوران کرونا و قرنطینه خانگی برای ورزش سبک در خانه اقدام کنید استفاده از جذابیت‌های مختلف است که یکی از آنها کمک گرفتن از موسیقی است.

 

ورزش خانگی برای کودکان از ورزش خانگی در کرونا

یکی از راه‌هایی که انجام ورزش در خانه را جذاب می‌کند انجام دادن حرکات ورزشی به همراه اعضا خانواده یا کودکان است. ورزش خانگی برای کودکان با توجه به تحرک کمی که به دنبال شرایط قرنطینه دارند این روزها بسیار واجب است و انجام حرکات را برای شما هم جذاب‌تر خواهد کرد. باید دقت داشته باشید که ورزش خانگی برای کودکان متناسب با سن آنها و توانایی‌شان در نظر گرفته شود.

نیاز به ورزش خانگی برای کودکان در سنین مختلف، متفاوت است. برای مثال نوزادان زیر 1 سال نیاز دارند که چند بار در روز از لحاظ بدنی فعالیت داشته باشند. کودکان زیر 5 سال باید حداقل 180 دقیقه در روز فعالیت بدنی داشته باشند و این میزان برای کودکان 3 تا 4 سال نیز معادل 1 ساعت در روز است. در سنین 5 تا 17 سال این میزان به حداقل 60 دقیقه در روز می‌رسد که باید حداقل 3 روز در هفته انجام شود. در این زمینه فعالیت‌های بدنی متوسط تا شدید مورد توجه است که استخوان و ماهیچه را استحکام می‌بخشد.

برنامه ریزی از ورزش خانگی در کرونا

در دوران کرونا بهتر است ورزش خانگی برای لاغری و سلامتی شما در بازه‌ای از زمان صورت گیرد که مناسب شما است. با توجه به اینکه بسیاری از فعالیت‌های اداری این روزها به صورت دورکاری صورت می‌گیرد، انتخاب شما در این زمینه راحت‌تر هم صورت خواهد گرفت. بسیاری از افراد علاقه دارند تا در میان کارهای خود، حرکات ورزشی را انجام دهند و به عنوان استراحت این کار را می‌کنند. این کار به شما کمک می‌کند تا سرحال شوید و با انرژی بیشتری برای ادامه کار آماده شوید.

 

ورزش خانگی در کرونا

 

 

در همین رابطه بخوانید:

 

یک روال مشخص از ورزش خانگی در کرونا

برای آنکه انجام ورزش سبک در خانه برای شما تبدیل به یک برنامه ثابت شود باید آن را در برنامه روزانه خود قرار دهید. می‌توانید از یک دفتر یادداشت استفاده کنید و حرکات ورزشی را در زمره فعالیت‌های روزانه خود یادداشت کنید.

برای مثال هرروز پیاده روی کنید حتی در حیاط یا فضای خانه و یک روز در میان حرکات و تمرینات کششی را در این دفتر به خودتان یادآوری کنید. از حرکات قدرتی نباید غافل شوید زیرا این حرکات به استحکام ماهیچه و استخوان‌های شما کمک می‌کنند. اگر نمی‌توانید بر روی برنامه خود پایبند بمانید می‌توانید از اپلیکیشن‌های ورزشی در خانه استفاده کنید تا ریتم مرتب ورزشی خود را حفظ کنید.

اختصاص فضای ورزشی از ورزش خانگی در کرونا

برای انجام حرکات ورزشی در دوران کرونا بهتر است یک اتاق یا گوشه مشخصی را در خانه به ورزش خانگی برای لاغری اختصاص بدهید. این قسمت به عنوان محل ورزش شما مشخص می‌شود و شما می‌توانید ابزارهای ورزشی را در آن قسمت قرار دهید.

این کار کمک می‌کند تا با دیدن این قسمت انگیزه بیشتری برای انجام تمرینات ورزشی پیدا کنید. نکته مهم دیگر این است که برای ورزش در خانه هم، مانند انجام حرکات ورزشی در باشگاه، لباس مخصوص ورزشی در نظر بگیرید؛ این کار انگیزه شما را برای ورزشکار ماندن بیشتر می‌کند.

تغذیه ورزشی از ورزش خانگی در کرونا

انجام ورزش خانگی برای لاغری به معنای آن نیست که تغذیه خودتان را محدود یا حذف کنید. توجه به تغذیه برای تقویت سیستم ایمنی شما بسیار اهمیت دارد و در صورت رژیم‌های سنگین غذایی می‌تواند به ضعف در سیستم ایمنی بدنتان منجر شود.

همیشه باید حرکات ورزشی را با تقویت سیستم ایمنی بدنتان همراه کنید. برای مثال شما نباید چربی‌های حیوانی را حذف کنید بلکه باید آنها را به میزان کم مصرف کنید زیرا این نوع از چربی‌ها به جذب ویتامین‌ها که آنتی اکسیدان‌هایی قوی برای سیستم ایمنی بدن شما هستند کمک می‌کند.

به یاد داشته باشید که اگر کمبود خاصی در زمینه مواد مغذی ندارید نیازی به مصرف ویتامین‌ها و مواد معدنی نیست؛ زیرا خود این قرص‌ها آثار منفی بر عملکرد ایمنی بدن شما خواهد گذاشت.

 

ورزش سبک در خانه

 

 

در همین رابطه بخوانید:

 

نکات دیگر

برای انجام ورزش سبک در خانه شما با مشکلی به لحاظ جسمانی روبرو نخواهید شد. اما اگر به جای نرمش سبک در خانه، فعالیت‌های بیشتری انجام می‌دهید، باید بدانید که ورزشکارانی که فعالیت‌های سنگین‌تری انجام می‌دهند؛ و دارای تمریناتی سنگین‌تر در روز هستند، باید در دوران ریکاوری پس از تمرین موارد متعددی را رعایت کنند؛ چرا که این افراد بیشتر در معرض عفونت قرار خواهند گرفت.

برای مثال این افراد باید از تماس با افراد دارای نشانه‌های عفونت پرهیز کنند و در اماکن شلوغ و پر رفت و آمد حضور پیدا نکنند. شستشوی مرتب دست‌ها به خصوص پس از تماس با سطوح مشکوک به آلودگی نیز از موارد ضروری است که بارها به آن تاکید شده است.

با توجه به نیاز ورزشکاران به نوشیدن مرتب آب، باید از آب‌های بهداشتی و خانگی برای این کار استفاده کنند و پس از ورزش از شنا و سونا برای ریکاوری استفاده نکنند. با توجه به اهمیت این موضوع، کارشناسان به ورزشکاران پیشنهاد می‌کنند که در میان تمرینات ورزشی به بدن خود استراحت بیشتری بدهند.

حرکات ورزشی ساده

  • اگر کمر درد و زانو درد ندارید، طناب بزنید.
  • با فیلم‌های ورزشی همراه شوید.
  • با اعضای خانواده از دستگاه‌های هوازی مانند تردمیل و دوچرخه ثابت استفاده کنید.
  • بازی‌های پرتحرک با اعضای خانواده و دوستان داشته باشید.
  • به دور از فضاهای شلوغ و در جاهای خلوت محلتان پیاده روی کنید.
  • پیاده روی در طبیعت و پارک به کمک تقویت سیستم ایمنی شما می‌آید.
  • دوچرخه سواری را فراموش نکنید.
  • اگر باغچه دارید باغبانی کنید.
  • یوگا و حرکات اسکات مانند نشستن و برخاستن را انجام دهید.

 

ورزش سبک در خانه

 

 

چربی‌های حیوانی نباید از برنامه غذایی افراد حذف شوند؛ بلکه باید آنها را به میزان کم مصرف کنید؛ زیرا این نوع از چربی‌ها به جذب ویتامین‌ها که آنتی اکسیدان‌هایی قوی برای سیستم ایمنی بدن شما هستند کمک می‌کند.

 

جمع بندی

  • انجام نرمش سبک در خانه نه تنها جسم شما را سالم می‌سازد؛ بلکه روح شما را نیز سرزنده و شاداب می‌کند.
  • تمرینات ایزومتریک یکی از بهترین گزینه‌ها برای ورزش خانگی برای لاغری در دوران کرونا است، زیرا این نوع ورزش را با استفاده از حرکاتی ساده، می‌توانید در اماکن مختلفی مانند خانه، پارکینگ منزل و غیره انجام دهید و به تجهیزات خاصی نیاز ندارند.
  • یکی از راه‌هایی که به شما کمک می‌کند تا در دوران کرونا و قرنطینه خانگی برای ورزش سبک در خانه اقدام کنید استفاده از جذابیت‌های مختلف است که یکی از آنها کمک گرفتن از موسیقی است.
  • پیش از هر گونه اقدام برای حرکات ورزشی باید از سلامتی کامل بدنتان مطمئن شوید.
  • یکی از راه‌هایی که انجام ورزش در خانه را جذاب می‌کند انجام دادن حرکات ورزشی به همراه اعضا خانواده یا کودکان است.
  • در دوران کرونا بهتر است ورزش خانگی برای لاغری و سلامتی شما در بازه‌ای از زمان صورت گیرد که مناسب شما است.
  • برای آنکه انجام ورزش سبک در خانه برای شما تبدیل به یک برنامه ثابت شود باید آن را در برنامه روزانه خود قرار دهید.
  • برای انجام حرکات ورزشی در دوران کرونا بهتر است یک اتاق یا گوشه مشخصی را در خانه به ورزش خانگی برای لاغری اختصاص بدهید.
  • انجام ورزش خانگی برای لاغری به معنای آن نیست که تغذیه خودتان را محدود یا حذف کنید.
  • توجه به تغذیه برای تقویت سیستم ایمنی شما بسیار اهمیت دارد.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *