بازار جهانی مسکن بازار مسکن

سرمایه‌گذاری در کانادا، فرصتی برای مالک شدن و اخذ اقامت

اخذ اقامت کانادا

یکی از کشورهای زیبا، مدرن و فوق‌العاده که گردشگران و مهاجران بسیاری را که به دنبال زندگی بهتر هستند به سمت خود می‌کشاند، کانادا است. کشور کانادا در قاره آمریکای شمالی واقع شده و دارای ده استان و سه قلمرو است که این پهنه از سمت شرق با اقیانوس اطلس، از غرب با اقیانوس آرام، از شمال با اقیانوس منجمد شمالی و از جنوب با کشور ایالات متحده همسایه است. همچنین مساحت ۹٬۹۸۴٬۶۷۰ کیلومتری این سرزمین، باعث معرفی کشور کانادا به‌عنوان دومین کشور پهناور جهان از نظر مساحت کلی و چهارمین کشور پهناور جهان از نظر مساحت خشکی شده است.

 

هرچیزی که باید در ارتباط با اقامت و خرید خانه در کانادا بدانید

خرید ملک در یک کشور خارجی، از راه‌های سرمایه‌گذاری است که مزایای زیادی را برای خریداران به‌ دنبال خود دارد. کشور کانادا یکی از محبوب‌ترین کشورهای جهان برای این شیوه از سرمایه‌گذاری است. کشور کانادا علاوه ‌بر عدم وجود محدودیت برای خرید ملک توسط سرمایه‌گذاران خارجی، داخلی و …، محدودیتی برای نوع ملک خریداری شده نیز تعیین نمی‌کند. این کار باعث آسان‌تر شدن شرایط خرید خانه در کانادا (Property Purchase in Canada) ‌می‌شود.

 

خرید خانه در کشور کانادا

خرید خانه در کانادا و اخذ اقامت این کشور

خرید ملک در کانادا برای افراد غیر مقیم این کشور، منجر به اقامت و یا شهروندی کانادا نمی‌شود و باید مراحل قانونی مهاجرت طی شود. تنها نکته قابل توجه این است که از 21 آوریل 2017 افرادی که مقیم کانادا نیستند باید 15% مالیات مازاد پرداخت کنند که البته فقط در منطقه‌های خاصی از کانادا اعمال می‌شود.

 

موارد مذاکره در قرارداد خرید ملک

  • تعیین قیمت مورد نظر شما برای پرداخت
  • تعیین مبلغ وثیقه
  • تعیین مبلغ پیش‌پرداخت
  • تعیین مبلغی که قرار است به عنوان وام از بانک دریافت کنید
  • توافق در مورد تاریخ انعقاد قرارداد به طور رسمی که معمولا بین ۶۰ تا ۹۰ روز از توافق اولیه خواهد بود
  • مدت زمان اعتبار پیشنهاد برای خرید

 

سرمایه‌گذاری در کانادا

 

وام مسکن کانادا

شرایط بانک‌های کشور کانادا برای وام مسکن به افراد غیر‌مقیم، به این صورت است که حداقل 35% از قیمت ملک را پیش پرداخت داشته باشند، تا 65% از قیمت خرید خانه به عنوان وام در اختیار وام گیرنده قرار بگیرد. در صورتی که معیارهای مورد نیاز برای دریافت وام را داشته باشید، بهره وام برای شما نیز مثل یک فرد ساکن کانادا محاسبه می‌شود. اما اگر این معیارها را نداشته باشید، باز هم می‌توانید وام با بهره بیشتری به عنوان کمک هزینه مسکن، دریافت کنید.

برای دریافت وام، به بانک مراجعه کرده و بعد از کسب صلاحیت با مصاحبه تلفنی که با بانک دارید، اطلاعات شخصی خود مثل دارایی، بدهی، تایید درآمد، بازگشت مالیاتی و … ارسال می‌کنید. برای تهیه اسناد، به یک وکیل که با اسناد رسمی کانادا آشنا باشد، نیاز خواهید داشت. در حالی‌که بخواهید خانه‌‌ای را که با وام خریداری کردید، بفروشید، حدود 1/5 برابر قسطی که پرداختید، ضرر می‌کنید.

 

در همین رابطه بخوانید:

 

جمع‌بندی

  • یکی از کشورهای زیبا، مدرن و فوق‌العاده که گردشگران و مهاجران بسیاری را که به دنبال زندگی بهتر هستند به سمت خود می‌کشاند، کانادا است.
  • کشور کانادا علاوه ‌بر عدم وجود محدودیت برای خرید ملک توسط سرمایه‌گذاران خارجی، داخلی و …، محدودیتی برای نوع ملک خریداری شده نیز تعیین نمی‌کند.
  • شرایط بانک‌های کانادا برای وام مسکن به افراد غیر‌مقیم، به این صورت است که حداقل 35% از قیمت ملک را پیش پرداخت داشته باشند، تا 65% از قیمت خرید خانه به عنوان وام در اختیار وام گیرنده قرار بگیرد.
  • در حالی‌که بخواهید خانه‌‌ای را که با وام خریداری کردید، بفروشید، حدود 1/5 برابر قسطی که پرداختید، ضرر می‌کنید.

 

اخذ اقامت کانادا آمریکا

مطالب مرتبط

یک نظر در مورد “سرمایه‌گذاری در کانادا، فرصتی برای مالک شدن و اخذ اقامت

  1. سلام
    وقتتون بخیر من مایل به خرید ملک در استان انتاریو هستم ولی اطلاعات زیادی ندارم اگر بتوانید کمکم کنید ممنون مشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *