خرید و فروش خانه

نکات مهمی که برای خرید ملک و ویلا در شمال کشور باید مد نظر داشته باشید

خرید ویلا در شمال

 

این روزها با گسترش پدیده شهرنشینی و رشد آپارتمان‌ها و برج‌های سر به فلک کشیده، اغلب مردم به دنبال فضای طبیعی و باز برای تمدد اعصاب هستند چرا که خانه‌های جدید اغلب متراژهای کوچکی داشته و پدیده شهرنشینی چشم انداز زیبایی را برای آپارتمان نشین‌ها فراهم نمی‌کند. با توجه به این موضوع بسیاری از مردم به سراغ خرید خانه در خارج از کلان شهرها می‌روند که اصلی‌ترین گزینه آنها خرید زمین و ویلا در شمال کشور است. خرید زمین و ویلا در شمال طرفداران بسیاری پیدا کرده است. این مقاله راهنمای پله به پله برای خرید زمین و ملک مناسب در شمال کشور با قیمت مناسب است. باهم بخوانیم:

 

 

 آمار خرید ویلا در شمال و خرید زمین در شمال کشور بسیار بالا رفته و هر کسی با توجه به توانایی مالی که دارد سعی می‌کند حتی یک خانه نقلی را در این خطه از کشور خریداری کند تا حداقل بتواند برای یک بار در ماه از بودن در طبیعت بکر لذت ببرد.


خرید ملک در شمال گاهی اوقات با خرید زمین در این نواحی شروع می‌شود چرا که در بسیاری از مناطق شهری و روستایی در شمال کشور قیمت زمین ارزان بوده و کسانی که قصد ساخت و ساز را دارند ترجیح می‌دهند خانه‌ای را که می‌خواهند در آن سکونت کنند به سلیقه خودشان ساخته شود. البته نباید این موضوع را فراموش کرد که گاهی اوقات دلیل ارزان بودن برخی از زمین‌ها به علت تغییر کاربری آنها است که در برخی موارد به صورت غیر قانونی انجام می‌گیرد.

برای مثال یک زمینی در گذشته زمین کشاورزی بوده و این روزها به صورت غیر قانونی و یا حتی قانونی تغییر کاربری پیدا کرده است. اغلب زمین‌هایی که مشکلی ندارند و سند نیز دارند قیمت‌های بالاتری دارند. در این مقاله به بررسی علل رشد خرید ویلا در شمال کشور می‌پردازیم و سپس به سراغ نکات مهمی که پیش از خرید ملک در شمال باید مد نظر قرار دهیم، می‌رویم.

 

خرید ویلا در شمال

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

علل رشد خرید ویلا در شمال کشور

شاید از خودمان بپرسیم که چرا بسیاری از افراد خرید ویلا در شمال را انتخاب می‌کنند و به سراغ گزینه‌های دیگری در دیگر مناطق نمی‌روند؟ در ادامه به بررسی چند علت در این زمینه می‌پردازیم.

  • بسیاری از افرادی که به سراغ خرید ملک در شمال کشور می‌روند آب و هوای مرطوب و بارندگی‌های فصلی را دلیل بر این انتخاب می‌دانند چرا که این ویژگی آب و هوایی حتی از خواص دارویی هم موثرتر است و گزینه مناسبی برای بیماران به خصوص بیماران قلبی و تنفسی است که می‌خواهند از آلودگی شهرها دور باشند.
  • خرید زمین در شمال کشور یک علت عمده دیگر نیز دارد و آن وجود دریای خزر و به دنبال آن رونق گرفتن ساخت ویلا در اطراف آن است. اغلب افرادی که به سراغ خرید ملک در شمال کشور می‌روند تمایل دارند که منطقه سکونت آنها نزدیک به دریا باشد.
  • دلیل دیگری که موجب خرید ویلا در شمال کشور می‌شود، مساعد بودن شرایط اقلیمی برای کشاورزی و فعالیت‌های مربوط به آن است که امکان کشت برنج، باغ‌های مرکبات و چای را فراهم کرده است و در کنار تفریح افراد می‌توانند با یک سرمایه گذاری اندک کسب و کار خود را نیز در این زمینه شروع کنند که فعالیت نسبتا سودآوری است.

 

خرید ویلا در شمال

 

نکات مهم برای خرید ملک در شمال کشور

علی رغم خرید و فروش زیادی که در ارتباط با زمین و ملک در شمال کشور انجام می‌شود، نباید این موضوع را ساده در نظر گرفت چرا که در صورت هماهنگ نبودن انتظارات شما و معامله‌ای که انجام داده‌اید و هزینه‌ای که پرداخت شده، نتیجه منفی بلند مدتی را تجربه خواهید کرد.

نکته مهمی که در انجام هر معامله‌ای از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، آگاهی و اشراف کامل به زمین، ملک یا ویلایی است که در حال معامله آن هستید و باید تمامی جوانب کار را در این زمینه مد نظر داشته باشید تا به یک معامله امن و موفق دست پیدا کنید. در ادامه به بررسی چند نکته مهم در خرید ملک در شمال کشور می‌پردازیم.

 

خرید ویلا در شمال

 

 

 یک دلیل مهمی که موجب خرید ویلا در شمال کشور می‌شود، مساعد بودن شرایط اقلیمی برای کشاورزی و فعالیت‌های مربوط به آن است که امکان کشت برنج، باغ‌های مرکبات و چای را فراهم کرده است و در کنار تفریح افراد می‌توانند با یک سرمایه گذاری اندک کسب و کار خود را نیز در این زمینه شروع کنند که فعالیت نسبتا سودآوری است.

 

  • تعیین کردن هدف

شما باید در گام اول تصمیم گیری خود بدانید که هدفتان از انجام این سرمایه گذاری چیست؟ و اینکه با خرید زمین در شمال تا چه حدی می‌توانید به این هدف نزدیک شوید؟ شما می‌توانید از ملک خود برای ساخت و ساز و تبدیل آن به ملک تجاری و یا انجام یک فعالیت استفاده کنید یا آن را به عنوان یک سرمایه برای خود نگهداری کنید.

  • تعیین کردن بودجه

زمانی که شما پیش از انجام هر کاری میزان سرمایه‌ای را که در دست دارید مشخص کنید سریع‌تر می‌توانید ملک و زمین مورد نظرتان را از میان گزینه‌های متعدد در حال فروش پیدا کنید. چرا که این ملک باید متناسب با بودجه شما باشد.

 

خرید ویلا در شمال

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

  • تعیین کردن منطقه خرید

زمانی که تصمیم خود را گرفتید و بودجه را نیز مشخص کردید حالا باید منطقه‌ای را که می‌خواهید در آن برای خرید ملک در شمال کشور انتخاب کنید، تعیین کنید. برای تعیین این مورد باید تمامی جوانب از جمله میزان رشد در آن منطقه، قیمت خرید و فروش و غیره را بررسی کنید تا اشراف بیشتری نسبت به منطقه مورد نظر به دست بیاورید.

همچنین اگر قصد خرید ویلا در شمال کشور را دارید باید بدانید که کدام مناطق به دریا نزدیک‌تر هستند و دید بهتری نسبت به آن دارند و کدام برای ساخت ویلایی جنگلی مناسب‌تر هستند.

علاقه شما تعیین کننده این گزینه خواهد بود. ویلاهای جنگلی برای افرادی مناسب است که می‌خواهند در دل طبیعت بوده و از هیاهو و سر و صدای شهر به دور باشند و ویلاهای ساحلی نیز مناسب افرداری است که عاشق دریا و ساحل هستند.

 با توجه به این موضوع، برای مثال شهر نوشهر گزینه خوبی برای آن دسته از افرای است که به خرید ویلای ساحلی علاقمند هستند چرا که نوشهر از مناطق خوب ساحلی است که گزینه‌های مناسبی برای گردشگران در روستاهای خود دارد و ویلاهایی با منظره‌های فوق العاده از دریا را برای فروش دارد.

  • بررسی سند زمین

پیش از انجام هر معامله‌ای باید از سند دار بودن زمین مطمئن شوید چرا که در برخی از معاملات، افراد سودجود و غیر قابل اعتمادی وجود دارند که اگر دقت و توجه کافی را نداشته باشید سرمایه خود را از دست خواهید داد و برای باز پس گرفتن آن دچار دردسر خواهید شد. برای انجام این کار بهتر است در هنگام معامله از کمک یک فرد متخصص و قابل اعتماد استفاده کنید.

 

خرید ویلا در شمال

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

  • بررسی حقوقی زمین

خرید زمین در شمال کشور از جمله کارهایی است که باید برای خرید در هر قسمتی از آن به سراغ شهرداری بروید و مطمئن شوید که این زمین یا ملک مشکلات ساختی و یا حقوقی نداشته باشد. برای مثال باید مطمئن شوید که زمین نیاز به عقب نشینی یا اعمال موارد حقوقی دیگری را نیز دارد یا خیر.

  • مشخص کردن کاربری زمین

شما باید هدف خود را از خرید ملک در شمال مشخص کنید. برای مثال اگر می‌خواهید اقدام به ساخت یک مجموعه تفریحی یا ورزشی یا تجاری کنید، باید کاربری آن را پیش از ساخت مشخص کرده و نیازهای آن منطقه را نیز برای احداث این دست بناها ارزیابی کنید چرا که نیازهای بالقوه‌ای که یک منطقه دارد به رشد کسب و کار شما کمک خواهد کرد.

 

ساختمان ویلایی

 

 

شهر نوشهر گزینه خوبی برای آن دسته از افرای است که به خرید ویلای ساحلی علاقمند هستند چرا که نوشهر از مناطق خوب ساحلی است که گزینه‌های مناسبی برای گردشگران در روستاهای خود دارد و ویلاهایی با منظره‌های فوق العاده از دریا را برای فروش دارد.

 

قیمت زمین برای خرید ویلا در شمال

قیمت زمین در شمال کشور عمدتا با توجه به میزان فاصله‌ای که با ساحل و دریا و جنگل دارد، محاسبه می‌شود. برای مثال قیمت ویلا در شمال زمانی که از ویو و محیط زیبایی برخوردار باشد بالاتر از گزینه‌های دیگر خواهد بود به خصوص اگر این منظره، چشم انداز دریا و جنگل باشد.

همچنین یک عامل تعیین کننده دیگر برای تعیین قیمت زمین در شمال کشور اجازه ساخت و برخورداری از خدمات رفاهی و تفریحی در آن منطقه است. قبل از انجام معامله بهتر است از مشاوران املاک در آن منطقه از نرخ قیمت ویلا در شمال کشور به خصوص آن منطقه کسب اطلاع کنید و اگر قیمت آن پایین بود بهتر است این ملک را به لحاظ مشکلات حقوقی و قانونی بررسی کنید.

 

ساختمان ویلایی

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

نکات مهم دیگر برای خرید ویلا در شمال

  • در هنگام خرید ویلا در شمال کشور حتما به موقعیت جغرافیایی آن دقت کنید چرا که بسیاری از ویلاهایی که با قیمت ارزان نیز به فروش می‌رسند، در مناطق خطرناکی مانند حریم رودخانه یا دامنه کوه ساخته شده اند که این موضوع به دلیل خط بلایای طبیعی امنیت شما را تهدید خواهد کرد.
  • قبل از ساخت ویلا در شمال کشور حتما مجوزهای رسمی برای ساخت و ساز ویلا را بررسی کنید و برای این منظور پیش از شروع کار پیمانکاری باید مهندسین ناظر مجوزهای لازم را کسب کنند چرا که در غیر این صورت ساخت ویلا غیر قانونی خواهد بود.
  • برای خرید زمین در شمال نکته بسیار مهم دیگری نیز وجود دارد که آن رعایت حریم جاده برای زمین‌های جنگلی و رعایت حریم ساحل برای زمین‌های ساحلی است که اگر در این زمینه با یک مشاور املاک مورد اعتماد مشورت نکنید گاهی اوقات مجبور خواهید شد که قسمت عمده‌ای از زمین خود را از دست بدهید و مجبور شوید آن را در اختیار شهرداری، راهداری و یا اداره منابع طبیعی قرار دهید.

 

ساختمان ویلایی

 

 

 قیمت زمین در شمال کشور عمدتا با توجه به میزان فاصله‌ای که با ساحل و دریا و جنگل دارد، محاسبه می‌شود. برای مثال قیمت ویلا در شمال زمانی که از ویو و محیط زیبایی برخوردار باشد بالاتر از گزینه‌های دیگر خواهد بود به خصوص اگر این منظره، چشم انداز دریا و جنگل باشد.

 

جمع بندی

  • این روزها با گسترش پدیده شهرنشینی و رشد آپارتمان‌ها و برج‌های سر به فلک کشیده، اغلب مردم به دنبال فضای طبیعی و باز برای تمدد اعصاب هستند چرا که خانه‌های جدید اغلب متراژهای کوچکی داشته و پدیده شهرنشینی چشم انداز زیبایی را برای آپارتمان نشین‌ها فراهم نمی‌کند.
  • آمار خرید ویلا در شمال و خرید زمین در شمال کشور بسیار بالا رفته و هر کسی با توجه به توانایی مالی که دارد سعی می‌کند حتی یک خانه نقلی را در این خطه از کشور خریداری کند تا حداقل بتواند برای یک بار در ماه از بودن در طبیعت بکر لذت ببرد.
  • بسیاری از افرادی که به سراغ خرید ملک در شمال کشور می‌روند آب و هوای مرطوب و بارندگی‌های فصلی را دلیل بر این انتخاب می‌دانند چرا که این ویژگی آب و هوایی حتی از خواص دارویی هم موثرتر است.
  • خرید زمین در شمال کشور یک علت عمده دیگر نیز دارد و آن وجود دریای خزر و به دنبال آن رونق گرفتن ساخت ویلا در اطراف آن است.
  • نکته مهمی که در انجام هر معامله‌ای از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، آگاهی و اشراف کامل به زمین، ملک یا ویلایی است که در حال معامله آن هستید و باید تمامی جوانب کار را در این زمینه مد نظر داشته باشید تا به یک معامله امن و موفق دست پیدا کنید.
  • زمانی که شما پیش از انجام هر کاری میزان سرمایه‌ای را که در دست دارید مشخص کنید سریع‌تر می‌توانید ملک و زمین مورد نظرتان را از میان گزینه‌های متعدد در حال فروش پیدا کنید. چرا که این ملک باید متناسب با بودجه شما باشد.
  • زمانی که تصمیم خود را گرفتید و بودجه را نیز مشخص کردید حالا باید منطقه‌ای را که می‌خواهید در آن برای خرید ملک در شمال کشور انتخاب کنید، تعیین کنید.
  • همچنین اگر قصد خرید ویلا در شمال کشور را دارید باید بدانید که کدام مناطق به دریا نزدیک‌تر هستند و دید بهتری نسبت به آن دارند و کدام برای ساخت ویلایی جنگلی مناسب‌تر هستند. علاقه شما تعیین کننده این گزینه خواهد بود.
  • پیش از انجام هر معامله‌ای باید از سند دار بودن زمین مطمئن شوید چرا که در برخی از معاملات، افراد سودجود و غیر قابل اعتمادی وجود دارند که اگر دقت و توجه کافی را نداشته باشید سرمایه خود را از دست خواهید داد.
  • خرید زمین در شمال کشور از جمله کارهایی است که باید برای خرید در هر قسمتی از آن به سراغ شهرداری بروید و مطمئن شوید که این زمین یا ملک مشکلات ساختی و یا حقوقی نداشته باشد.
  • قیمت زمین در شمال کشور عمدتا با توجه به میزان فاصله‌ای که با ساحل و دریا و جنگل دارد، محاسبه می‌شود.
  • در هنگام خرید ویلا در شمال کشور حتما به موقعیت جغرافیایی آن دقت کنید چرا که بسیاری از ویلاهایی که با قیمت ارزان نیز به فروش می‌رسند، در مناطق خطرناکی مانند حریم رودخانه یا دامنه کوه ساخته شده اند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *