فناوری اطلاعات در مسکن

اطلاعات بازار مسکن در سامانه کیلید

اطلاعات بازار مسکن

 

سایت کیلید با جمع آوری و تحلیل داده‌های رسمی، اطلاعات دقیقی از شرایط واقعی بازار خرید و فروش مسکن در مناطق 22 گانه تهران را در اختیار کاربران خود می‌دهد. این اطلاعات بازار مسکن به کمک هوش مصنوعی کیلید ارزیابی و ارائه می‌گردد. در ماه‌های گذشته دنیای گسترده بازار مسکن تغییرات مختلفی را به خود دیده است و قیمت مسکن به طور مداوم بالا و پایین می‌رود.

برای اینکه قیمت یک ملک را بخواهید پیدا کنید و یا حتی اگر بخواهید متوسط قیمت خانه‌های یکی از محله‌های مختلف مناطق 22 گانه تهران را بدانید، اولین راه حلی که به ذهن شما می‌آید مراجعه به مشاورین املاک است.

با توجه به گستره‌ی بسیار بزرگ شهر تهران شاید گزینه‌های انتخابی خرید خانه برای شما در چند محله‌ی مختلف با فاصله‌های زیاد با یکدیگر باشد. با کمی تأمل متوجه می‌شوید جستجوی خانه در محله‌ها و مناطق مختلف جدای هزینه‌ای که دارد بسیار وقت از شما می‌گیرد. فشاری که اگر در چنین شرایطی قرار بگیرید تصمیم گیری درست برای شما کمی سخت شده و نسبت به مقوله خرید و فروش مسکن مردد می‌شود.

 

در همین راستا در سایت کیلید بخشی با عنوان اطلاعات بازار مسکن وجود دارد که در آن تمامی اطلاعات خرید و فروش مسکن به راحتی قابل دسترسی و بررسی است. سایت کیلید با جمع آوری و تحلیل داده های رسمی، اطلاعات دقیقی را از شرایط واقعی بازار برای تصمیم گیری درست در اختیار درخواست کنندگان قرار می‌دهد.

این اطلاعات شامل متوسط قیمت میانگین خانه، متوسط میانگین قیمت هر متر مربع، قیمت هر متر مربع هر یک از محله‌های مناطق 22 گانه شهر تهران، تعداد معاملات انجام شده و میزان تغییرات قیمت می‌باشد. برای آشنایی هرچه بیشتر با ویژگی های این بخش به طور مفصل برای هر کدام توضیحاتی ارائه می‌گردد.

 

سایت کیلید

 

 

سایت کیلید با جمع آوری و تحلیل داده‌های رسمی، اطلاعات دقیقی از شرایط واقعی بازار خرید و فروش مسکن در مناطق 22 گانه تهران را در اختیار کاربران خود می‌دهد. این اطلاعات بازار مسکن به کمک هوش مصنوعی کیلید ارزیابی و ارائه می‌گردد.

 

سایت کیلید

 

اطلاعات بازار مسکن در سایت کیلید

برای اینکه بتوانید قیمت بازار مسکن را بررسی کنید در صفحه اول سایت کیلید بر روی اطلاعات بازار مسکن کلیک کنید تا صفحه جستجو برای شما باز شود. در صفحه باز شده دو فیلتر وجود دارد؛ یکی مربوط به شهر انتخابی و دیگری مربوط به منطقه‌‌های شهر انتخابی است. در صورتی که شهر مورد نظر را انتخاب کنید و منطقه‌ای از آن را انتخاب نکنید هوش مصنوعی کیلید اطلاعات متفاوت‌تری نسبت به زمانی که منطقه‌ای از شهر انتخاب شود ارائه می‌دهد.

در هر دو حالت زمانی که دکمه جستجو را بفشارید هوش مصنوعی کیلید اطلاعات مورد نظر شما را نمایش می‌دهد. در حالت اول در باکس اصلی که نقشه تهران وجود دارد با چهار فیلتر اصلی مواجه می‌شوید. فیلتر اول در مورد شهر و منطقه‌های انتخابی است. فیلتر دوم بازه زمانی جستجوی شما را مشخص می کند. شما می توانید بازه زمانی را از سه ماه تا  هفت سال تغییر دهید.

فیلتر بعدی سن بنا است. در این فیلتر خانه‌ها به دو دسته‌ی زیر پنج سال و بالای پنج سال تقسیم بندی شده‌اند. در اصطلاح عامیانه زیر پنج سال به خانه‌های نوساز و بالای پنج سال به خانه‌های چند سال ساخت اطلاق می‌شود.
فیلتر چهارم متراژ بنا است. خانه‌ها و آپارتمان‌ها در متراژهای مختلفی ساخته می‌شوند.

سایت کیلید با توجه به معاملات و بیشترین نیاز مردم این فیلتر را به سه بخش متراژ زیر 85 متر مربع، بین 85 تا 150 متر مربع و بالای 150 متر مربع تقسیم بندی کرده است. البته در نسخه وب موبایل همانگونه که در تصاویر مشخص است به جای 4 فیلتر 3 فیلتر وجود دارد. حالا با فیلترهای این بخش آشنا شدید اما حاصل آنالیز  و بررسی چه نتایجی را در اختیار شما قرار می دهد؟

 

هوش مصنوعی کیلید

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

نتایج جستجو

نتایج این جستجو در سه بخش مورد بررسی قرار می‌گیرد. بخش اول میانگین قیمت کل تمام مناطق بر روی نقشه ظاهر می شود. یعنی اگر شخصی بخواهد خانه‌ای در یکی از مناطق 22 گانه تهران خریداری کند به طور متوسط به چه مقدار بودجه احتیاج دارد. بخش دوم میانگین قیمت هر متر مربع است. که هوش مصنوعی کیلید هر منطقه را با توجه به محله‌ها و معامله‌های ثبت شده ارزیابی و ارائه می‌کند. در بخش سوم تعداد معاملات هر منطقه به تفکیک مشخص است.

شما می‌توانید با بررسی این اعداد متوجه میزان خرید و فروش مسکن در هر یک از مناطق 22 گانه تهران شوید. در  باکس اطلاعات جامع بازار مسکن نیز توضیحات تکمیلی در مورد تعداد معاملات، شاخص کیلید، میانگین قیمت معاملات و میزان تغییرات قیمت با توجه به فیلترهای انتخابی چهارگانه به شما نمایش داده می‌شود.

 

مناطق 22 گانه تهران

 

 

در بخشی از نتایج جستجو شما می‌توانید تعداد معاملات صورت گرفته در هر یک از مناطق 22 گانه تهران را بررسی کنید.

 

قیمت آپارتمان بر حسب متراژ در مناطق تهران

در صفحه آنالیز شده توسط سایت کیلید کمی پایین تر به بخش قیمت آپارتمان بر حسب متراژ در مناطق 22 گانه تهران می‌رسیم. تعدادی متراژ مسکونی منتخب با کمک تحلیل داده، هوش مصنوعی و معاملات ثبت شده برای میانگین قیمت مسکن در مناطق 22 گانه تهران ارائه شده است.

نمودارها بیانگر قیمت تقریبی یک خانه با متراژ انتخابی 60 و 80 و 100 و 120 و 150 متر مربع در شهر تهران بر مبنای آخرین معاملات بازار خرید و فروش مسکن است. این نمودار نشان می‎دهد که برای خرید در هر کدام از مناطق مختلف تهران، به طور حدودی چه مبلغی باید هزینه کرد. همچنین بیانگر وضعیت معاملات خرید و فروش مسکن یک ماه گذشته در مناطق مختلف تهران است.

 

اطلاعات بازار مسکن

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

روند تغییرات شاخص قیمت

اگر کمی پایین تر بروید بعد از قیمت آپارتمان بر حسب متراژ در مناطق تهران به بخش روند تغییرات شاخص قیمت برخورد می کنیم. در این بخش هفت  فیلتر جستجو برای نتیجه گیری بهتر وجود دارد. در سمت راست قیمت کل، قیمت متر مربع و درصد تغیرات و در سمت چپ زمان و سن بنا و متراژ  شش فیلتر یاری رسان هستند. 

اما فیلتر هفتم و اصلی این بخش مناطق تهران است. در جدول روبروی شما قبل از اینکه هر کدام از فیلترها را انتخاب کنید گرافی با رنگ بنفش روی نمودار مشخص است. این همان شاخص کیلید است که با روش های بسیار پیچیده و مهندسی شده با کمک هوش مصنوعی کیلید تهیه شده است. حال شما می توانید با انتخاب سه منطقه از شهر تهران، مناطق را با یکدیگر مقایسه کنید.

 

اطلاعات بازار مسکن

 

 

سایت کیلید با جمع آوری و تحلیل داده های رسمی، اطلاعات دقیقی را از شرایط واقعی بازار خرید و فروش مسکن در مناطق 22 گانه تهران را در اختیار کاربران خود می دهد. یکی از این اطلاعات محاسبه شده شاخص کیلید است که باعث می شود میانگین قیمت خانه با توجه به تمامی شرایط معلوم گردد.

 

اطلاعات بازار مسکن در مناطق مختلف

اما این پایان کار بخش اطلاعات بازار مسکن سایت کیلید نیست. اگر اطلاعات جزئی‌تری می خواهید در صفحه جستجوی اصلی باید بعد از انتخاب شهر مورد نظر، یکی از مناطق را نیز انتخاب کنید. قسمت اول این جستجو مانند آمارهای اولیه ی بالا در مورد آن منطقه ارائه می‌شود اما وقتی کمی پایین‌تر می روید با بخش و زیر بخش‌های جدیدی تحت عنوان “یک ماه گذشته در منطقه” رو به رو می‌شوید.

این بخش شامل نمودار مقایسه مناطق یک شهر در یک ماه گذشته، مقایسه محله‌های دورن آن منطقه‌ی انتخابی با یکدیگر و نمودار تعداد معاملات انجام شده در آن منطقه است. در این بخش دو فیلتر متر مربع و درصد تغیرات جستجوی دقیق‌تری را برای شما به ارمغان می‌آورند.

همانگونه که در چند خط بالاتر اشاره شد وقتی یکی از مناطق شهر انتخاب شود در زیر بخش مقایسه محله‌ها به راحتی می‌توانید قیمت هر متر مربع مسکن را در محله‌های یک منطقه با یکدیگر مقایسه کنید. در این نمودار گرانترین و ارزانترین محله به راحتی قابل تشخیص است.

یکی دیگر از تفاوت ها بین انتخاب شهر و انتخاب یک منطقه‌ای از شهر معرفی ملک‌های آن منطقه است که برای دیدن هرچه بیشتر با زدن دکمه همه پیشنهاد‌های خرید، تمام آگهی های آن منطقه مشخص مورد نظر را می بینید.

 

سایت کیلید

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

سایت کیلید

 

جمع بندی

  • سایت کیلید با استفاده از علم آمار و اقتصادسنجی، شاخص کیلید را ارائه داده است.
  • در سایت کیلید بخشی با عنوان اطلاعات بازار مسکن وجود دارد که قیمت مسکن را با توجه به داده‌ها، هوش مصنوعی کیلید و  معاملات ثبت شده ارزیابی کرده و به شما ارائه می‌دهد.
  • در بخشی از نتایج جستجو شما می‌توانید تعداد معاملات صورت گرفته در هر یک از مناطق 22 گانه تهران را بررسی کنید.
  • در بخش آنالیز منطقه‌ای می‌توانید قیمت‌های محله‌های یک منطقه را با یکدیگر مقایسه کنید.

مطالب مرتبط

راهنمای کامل فروش خانه و آپارتمان

فروش خانه یا املاک در هر شرایطی فرآیندی پیچیده و حساس است. مخصوصا که با افزایش قیمت مسکن در سال‌های گذشته، املاک همه یا بخش بزرگی از دارایی های افراد […]

معرفی منطقه 5 تهران و خرید خانه در این منطقه

خرید خانه و صاحب‌خانه شدن اگر بزرگترین آرزوی هر خانواده‌ای نباشد، بی‌شک از مهم‌ترین دغدغه‌های آن‌ها به شمار می‌آید. این امر در سال‌های اخیر و خصوصا در کلان‌شهرها بسیار سخت […]

پیش بینی آینده بازار مسکن تا پایان سال

در سال های اخیر بازار مسکن با فراز و نشیب های فراوانی همراه بوده است. در پی افزایش قیمت ارز در زمستان سال گذشته قیمت خانه در بازار مسکن روند […]

گزارش بانک مرکزی از بازار مسکن (آبان 1402)

انتشار گزارش از تغییرات قیمت مسکن توسط دولت در همه جای دنیا امری رایج به حساب می آید. در ایران هم یکی از مراجع رسمی ارائه گزارش درباره تغییرات قیمت […]

گزارش تغییرات قیمت خانه در محله جردن

محله پر آوازه جردن در مجاورت خیابان ولیعصر با محوریت خیابان آفریقا که نام قدیمی آن جردن بوده است و در سال های اخیر به نلسون ماندلا باز هم تغییر […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *