اخبار بازار مسکن

اقدام ملی مسکن یک طرح ادامه‌دار است

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سهم بخش‌های مختلف همچون بازآفرینی شهری در طرح اقدام ملی مسکن گفت: سهم بازآفرینی شهری در طرح اقدام ملی مسکن ۱۰۰ هزار واحد مسکونی است. ۱۰۰ هزار واحد از ۴۰۰ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی در بافت فرسوده انجام می‌شود که تا امروز قرارداد ۲۰ هزار واحد آن با بانک‌ها منعقد شده است.

اسلامی با تاکید بر اینکه طرح اقدام ملی یک جریان ادامه دار است افزود: تولید مسکن در بافت‌های فرسوده، شهرهای جدید و سایر بافت‌ها یک جریان ادامه‌دار در کشور است و در آینده شتاب می‌گیرد. زیرا تمامی بررسی‌ها، پیش‌بینی‌ها و آماده‌سازی‌ها در این خصوص به ویژه برای طرح اقدام ملی مسکن، انجام شده است.

وی به مسکن اجتماعی نیز اشاره کرد و در این باره گفت: طرح مسکن اجتماعی طرحی بود که در زمان خود وارد عملیات اجرایی نشد.

اسلامی با تاکید به برنامه‌های این وزارت خانه و روند فعالیت‌ها در طرح اقدام ملی ادامه داد: ۲۰۰ هزار واحد مسکونی از طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای جدید احداث شده و ۱۰۰ هزار واحد در سایر شهرها را در برنامه های آتی وزارت خانه قرار دادیم. در مجموع، احداث ۱۸۰ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن آغاز شده است.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر لزوم تغییر نگرش‌ها به مسکن گفت: باید در مسیری حرکت کنیم که مسکن از کالای سرمایه‌ای خارج و تبدیل به کالای مصرفی شود. اینکه یک عده، برای حفظ پول خود و یا ارتقای آن اقدام به سوداگری در این بخش کنند، روشی است که درباره آن نیازمند تجدیدنظر هستیم.

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

طرح اقدام ملی مسکن، نیاز مسکن اقشار متوسط و کم درآمد را تامین می‌کند

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه دولت وظیفه تامین نیاز مسکن اقشار کم درآمد را بر عهده دارد اظهارکرد: دولت باید تقاضای واقعی مسکن را بشناسد و بر اساس آن، ظرفیت‌ لازم برای احداث مسکن را ایجاد کند. طرح اقدام ملی مسکن، طرحی است که نیاز مسکن اقشار متوسط و کم درآمد را تامین می‌کند و این طرح به منظور تحقق تکالیف قانون اساسی و تاکید مقام معظم رهبری و رییس جمهور برای فراهم کردن شرایط خانه دار کردن اقشار متوسط و کم‌درآمد عملیاتی شده است.

اسلامی یادآور شد: خانه دار کردن اقشار متوسط و کم درآمد جامعه، وظیفه دولت است. بدین معنا، دولت باید زمینه خانه‌دار کردن این قشر را فراهم کند. عرضه زمین با عملیاتی کردن طرح اقدام ملی مسکن، پاسخ به این نیاز (خانه دار کردن اقشار متوسط و کم درآمد) است.

عضو کابینه دولت دوازدهم اعلام کرد: زمانیکه عرضه بر اساس نیاز واقعی باشد و سوداگری نیز توسط سیستم مالیاتی و اقتصادی کنترل شود می‌توان به آینده مسکن در کشور امیدوار بود.

اسلامی از راه‌اندازی سامانه املاک و اسکان تا پایان امسال و تحویل آن به سازمان امور مالیاتی کشور خبر داد و گفت: بر اساس قانون مالیات‌ها، راه‌اندازی سامانه املاک و اسکان برعهده وزارت راه و شهرسازی است که کارهای آن در حال انجام است و تا پایان امسال جهت بهره‌برداری به سازمان امور مالیاتی تحویل خواهد شد.  

وی با اشاره به اینکه سیستم نرم‌افزاری این سامانه در دست تهیه است، افزود: با همکاری سازمان امور مالیاتی شناسایی خانه‌های خالی انجام و نسبت به اخذ مالیات از این واحدها اقدام خواهد شد. در نظر داریم تا منابع حاصل از این طرح را به سمت ساخت و ساز و تولید و عرضه مسکن هدایت کنیم.

اسلامی مشکل خانه‌های خالی را مربوط به کلانشهرها، به خصوص در مناطق شمالی شهر عنوان کرد و در این بازه گفت: سیستم نرم افزاری تهیه شده و مهم این است که سازمان امور مالیاتی از آن بهره‌برداری لازم را داشته باشد و دیگر دستگاه‌ها و نهادها نیز همکاری مناسب را با سازمان امور مالیاتی در این زمینه، داشته باشند.

 

مطالب مرتبط

تخمین هوشمند قیمت مسکن در وبسایت کیلید برای شهر تهران بروزرسانی شد

  طی دو ماه گذشته برای بسیاری از دنبال کنندگان قیمت خانه‌های مسکونی این سوال پیش آمد که چرا تخمین هوشمند قیمت مسکن ارائه شده توسط وبسایت کیلید بروزرسانی نمی‌شود. […]

آیا قیمت مسکن در سال 1400 هم افزایش می‌یابد؟

  مسئله خانه و داشتن سرپناه یکی از نیازهای اولیه هر فردی در اجتماع است و در زمینه اقتصاد کشورها نیز عوامل مختلفی در نوسانات موجود بر روی آن مانند […]

دومینوی بازار اجاره مسکن

  کشورهای توسعه‌یافته برای بازار اجاره مسکن یک سازوکار کلی در نظر گرفته و با اتکا به آن، سال‌هاست که مشکلی در بخش اجاره ندارد و هم مستأجران و هم […]

58% ثبت نام‌کنندگان، واجد شرایط طرح اقدام ملی هستند

  مراسم تودیع و معارفه رییس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی در روز یکشنبه 6 بهمن ماه در ساختمان شهید دادمان وزارت راه و شهرسازی با حضور محمد اسلامی برگزار […]

آخرین خبرها از سامانه املاک و اسکان و مالیات بر خانه‌های خالی

  قانون مالیات بر خانه‌های خالی که در سال ۱۳۶۶ تصویب شده و تا سال ۱۳۸۰ نیز ادامه داشت، در همین سال به دلیل بی اثر بودن از یک سو […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *