اخبار بازار مسکن

58% ثبت نام‌کنندگان، واجد شرایط طرح اقدام ملی هستند

 

مراسم تودیع و معارفه رییس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی در روز یکشنبه 6 بهمن ماه در ساختمان شهید دادمان وزارت راه و شهرسازی با حضور محمد اسلامی برگزار شد.

اسلامی در ابتدا از اتمام غربالگری 240 هزار ثبت‌نام کننده طرح ملی مسکن طی امروز خبر داد و گفت: از این تعداد 42 درصد ثبت‌نام کنندگان واجد شرایط نبودند و 58 درصد واجد شرایط این طرح شناخته شدند. گفتنی است 58 درصد این تعداد حدودا  140 هزار نفر می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با اعلام این‌که فاز دوم ثبت‌نام طرح ملی مسکن را تا قبل از پایان سال انجام می‌شود، گفت: در سازمان نظام مهندسی نباید نگاه غیرحرفه‌ای داشته باشیم و باید همه باید با هم برای ساختن ایران تلاش کنیم که طرح اقدام ملی یکی از مهمترین آنهاست.

احمد خرم، جایگزین فرج الله رجبی شد


احمد خرم در ابتدای سخنرانی خود به مشکلات موجود و نبود انضباط سیستمی در سازمان نظام مهندسی انتقاد کرد و گفت: اگر شورای مرکزی انضباط و انسجام داشته باشد قشر عظیمی از مهندسان منتفع این نظم خواهند شد.

رییس جدید شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ادامه داد: به جرات می‌توان گفت سازمان نظام مهندسی بزرگترین “ngo” در کشور است و 550 هزار مهندس در این تشکل در حال فعالیت هستند. این یک لشگر بزرگ است و ما حق نداریم در مدیریت این لشگر بزرگ، خطا کنیم و حتی زمان را از دست بدهیم.

در ادامه محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی به 7 نکته مهم در مدیریت جدید این سازمان که در راستای جلب رضایت مردم و مبارزه با فساد است‌ را مطرح کرد. وی با اشاره به اینکه روند استقرار شورای هشتم نظام مهندسی و رئیس سازمان در یک روال مناسب انجام شد، گفت: شفافیت مالی، نوآوری، فرصت‌آوری برای جوانان و توجه به عدالت، هماهنگی با مدیران استان و مردم داری و پرهیز از ایجاد نارضایتی از جمله نکات منشور اخلاقی در سازمان‌های نظام مهندسی باشد.

محمد اسلامی با تاکید بر ارتقای جایگاه مهندسان در جامعه گفت: لذت انسجام و هماهنگی برای مردم است و ساخت و سازها به صورت حرفه‌ای انجام می‌شود. وقتی حادثه‌ای روی می‌دهد و متاثر از آسیب تاسیسات با مشکلی روبرو نمی‌شویم حاصل ارتقای ساخت و سازهاست.

وی با تاکید بر این‌که نباید نگاه مالی در سازمان نظام مهندسی داشته باشیم،  افزود: وحدت رویه در سازمان‌ها بسیار مهم است؛‌ از این رو همه مکلف به اجرای دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها هستند. به هیچ وجه این را نمی‌پذیریم و حتما با سازمان‌هایی که رفتار متفاوتی به عنوان جزیره مستقل داشته باشند، برخورد می‌کنیم.

اسلامی با تکرار اظهارات رئیس سابق نظام مهندسی ساختمان در خصوص نبود شفافیت مالی در سازمان‌های نظام مهندسی اظهار کرد: پروژه‌های بزرگ نباید بین هیئت‌مدیره و برخی اعضا نظام‌مهندسی تقسیم شود و باید این موضوع را رئیس جدید سازمان نظام مهندسی کنترل کند.

وی با بیان این‌که پروژه‌های بزرگ نباید به اشخاص خاص برسد، ادامه داد: ساخت و سازهای کشور طبق پروانه انجام نمی‌شود و این تخلف سازمان نظام مهندسی است. سازمان نظام مهندسی سازمان معیار است و نباید نادیده گرفتن در فرآیند کاری نداشته باشد. نباید اجازه دهیم بیش از این در ساخت و ساز مسکن هرج و مرج باشد. اسلامی اضافه کرد: آموزش نیروی کار یکی از مسائل بسیار مهم است. باید نیروی ماهر کار در ساخت و سازها در اختیار داشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر لزوم مردم محوری فعالیت‌ها گفت: باید از نارضایتی مردم پرهیز کنیم؛ در خیلی از شهرستان‌های محروم ساخت وسازهایی انجام می‌شود و نیاز داریم سازمان‌های نظام مهندسی تعرفه‌ها را متعادل کنند تا افرادی که دسترسی کمی دارند بتوانند با هزینه کمتر یا حتی رایگان خدمات نظام مهندسی را سریع دریافت کنند.

مطالب مرتبط

تخمین هوشمند قیمت مسکن در وبسایت کیلید برای شهر تهران بروزرسانی شد

  طی دو ماه گذشته برای بسیاری از دنبال کنندگان قیمت خانه‌های مسکونی این سوال پیش آمد که چرا تخمین هوشمند قیمت مسکن ارائه شده توسط وبسایت کیلید بروزرسانی نمی‌شود. […]

آیا قیمت مسکن در سال 1400 هم افزایش می‌یابد؟

  مسئله خانه و داشتن سرپناه یکی از نیازهای اولیه هر فردی در اجتماع است و در زمینه اقتصاد کشورها نیز عوامل مختلفی در نوسانات موجود بر روی آن مانند […]

آنچه بازار مسکن در پاییز 98 تجربه کرد

مرکز ملی آمار در گزارشی با عنوان نتایج طرح مطالعات قیمت و اجاره مسکن در شهر تهران در پاییز 98، تمام اتفاقاتی که در قیمت و تعداد معاملات بخش‌های مختلف […]

دومینوی بازار اجاره مسکن

  کشورهای توسعه‌یافته برای بازار اجاره مسکن یک سازوکار کلی در نظر گرفته و با اتکا به آن، سال‌هاست که مشکلی در بخش اجاره ندارد و هم مستأجران و هم […]

آخرین خبرها از سامانه املاک و اسکان و مالیات بر خانه‌های خالی

  قانون مالیات بر خانه‌های خالی که در سال ۱۳۶۶ تصویب شده و تا سال ۱۳۸۰ نیز ادامه داشت، در همین سال به دلیل بی اثر بودن از یک سو […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *