دکوراسیون داخلی

رنگ سال 2020 و ایده‌هایی برای دکوراسیون منزل

رنگ 2020

 

اگر اهل دنبال کردن ترندها باشید لابد می‌دانید که موسسه پنتون هر سال رنگی را به عنوان رنگ سال انتخاب می‌کند که این رنگ در صنایع مختلف به خصوص دکوراسیون و مد تاثیرگذار است. موسسه پنتون برای رنگ سال 2020 سراغ یک رنگ قدیمی رفت و آبی کلاسیک را انتخاب کرد. بنابراین آبی پررنگ تبدیل به رنگ سال 99 شد. حالا در تغییر دکوراسیون بهاره شاید بخواهید رنگ آبی در دکور را امتحان کنید و رنگ سرمه‌ای ملایم و آبی پررنگ را به خانه بیاورید. در ادامه بیشتر درمورد آبی کلاسیک رنگ سال 2020 و استفاده از رنگ آبی در دکور بخوانید:

چرا موسسه پنتون آبی کلاسیک را به عنوان رنگ سال 2020 انتخاب کرد؟

در بیانیه موسسه پنتون آمده است آبی کلاسیک از این جهت به عنوان رنگ سال 2020 انتخاب شده که به زمان محدود نیست و ماندگار است. همچنین آبی پررنگ در عین زیبایی ساده است. رنگ سال 2020 یادآور آسمان هنگام غروب است و همچنین نشان‌دهنده‌ی خواست ما برای ساختن پایه‌ای محکم و استوار برای ورود به دهه‌ی جدید است.

موسسه پنتون درمورد رنگ سال 2020 گفته است آبی کلاسیک در ذهن ما به عنوان رنگی آرامش‌بخش شناخته می‌شود و آبی پررنگ حس صلح و آرامش را به روح انسان القا می‌کند. آبی کلاسیک به ما برای تمرکز دوباره و جمع‌وجور کردن افکارمان کمک می‌کند.

قائم مقام مدیرعامل موسسه پنتون، لاری پرسمن در مورد رنگ سال 2020 گفته است آبی کلاسیک وابستگی، اعتماد، اطمینان و تداوم را القا می‌کند، صفاتی که در این شرایط پراسترس دنیای کنونی بسیار ارزشمند هستند. همچنین یادآوری غروب از دیگر دلایلی است که آبی پررنگ رنگ سال 2020 برای بسیاری از مردم خوشایند است. آسمان غروب رازآلود نیست و شما را به فکر وامی‌دارد. با دیدن آسمان غروب بسیاری به فردا و کارهای پیش رو فکر می‌کنند، به همین دلیل این رنگ یادآور چیزهایی است که در دسترس هستند.

نکته دیگر درمورد رنگ سال 2020 این است که محدود به فصل و جنسیت نیست و برای همه در دسترس و خواستنی است.

درمورد موسسه پنتنون و انتخاب رنگ سال بیشتر بدانیم

بیش از 20 سال است که موسسه پنتون عهده‌دار انتخاب رنگ سال است. رنگ سال بر تصمیم‌های صنایع مختلف از جمله مد، دکوراسیون خانه، طراحی صنعتی، بسته‌بندی و طراحی گرافیک تاثیرگذار است.

انتخاب رنگ سال به بررسی و بررسی ترندها نیاز دارد و افراد درموسسه پنتون ماه‌ها به تحقیق در این رابطه می‌پردازند. برای انتخاب رنگ سال موسسه پنتون در صنعت فیلم، مد، همه‌ی حوزه‌های طراحی، مقصدهای گردشگری محبوب، سبک زندگی، سبک بازی و اقتصاد تحقیق می‌کند و درمورد تاثیر رنگ بر حوزه‌های مختلف تکنولوژی، مواد، بافت و سایر موارد هم مطالعه می‌کند.

 

رنگ سال 99

 

 

قائم مقام مدیرعامل موسسه پنتون، لاری پرسمن در مورد رنگ سال 2020 گفته است آبی کلاسیک وابستگی، اعتماد، اطمینان و تداوم را القا می‌کند، صفاتی که در این شرایط پراسترس دنیای کنونی بسیار ارزشمند هستند.

 

چطور رنگ سال 2020 را به خانه بیاوریم

موسسه پنتون چند ماهی است که رنگ آبی کلاسیک را به عنوان رنگ سال 2020 انتخاب کرده است. آبی پررنگ تبدیل به رنگ سال 99 هم شده است. اگر در بحبوحه‌ی سال نو فرصت کافی برای آوردن رنگ آبی در دکور را نداشته‌اید و حالا با فراغ بال و در تغییر دکوراسیون بهاره به صرافت استفاده از رنگ آبی در دکور افتاده‌اید اما نمی‌دانید کجا و چه‌طور از رنگ آبی در دکور استفاده کنید ادامه‌ی متن را بخوانید:

برای استفاده از رنگ سال 2020 هماهنگی ایجاد کنید

رنگ سال 2020 یا آبی کلاسیک رنگی بسیار شیک است. رنگ سرمه‌ای ملایم حس کمال و تجملاتی بودن به خانه می‌بخشد. آبی پررنگ نسبتا تیره‌ است و با استفاده‌ی به‌جا و درست از رنگ آبی در دکور می‌توان در خانه تغییر شگرفی ایجاد کرد.

به دلیل تیره بودن رنگ سال 99 برخی ترجیح می‌دهند زیاد از آن استفاده می‌کنند و به استفاده از آبی کلاسیک برای رنگ یک دیوار یا تزئینات اتاق بسنده می‌کنند. این راهکار استفاده از رنگ آبی در دکور نیز مناسب است؛ می‌توان بدون استفاده‌ی زیاد آبی پررنگ را به خانه آورد تا فضای خانه خسته‌کننده نشود.

برای ایجاد هماهنگی حین استفاده از رنگ سال 2020 باید بدانید از رنگ سال 99 کجا و به چه میزان می‌خواهید استفاده کنید. اگر دوست دارید از این رنگ برجسته زیاد در خانه استفاده کنید، استفاده از رنگ آبی در دکور شامل آبی کردن یک دیوار کامل یا خریدن مبلمان به این رنگ راهکار شما است.

همچنین برای استفاده‌ی کمتر از رنگ آبی در دکور می‌توانید آثار هنری، چیدمان گل، ظروف یا موارد این چنینی را به رنگ سرمه‌ای ملایم تهیه کنید و در دکوراسیون قرار دهید. اگر بنا است رنگ آبی در دکور را با وسایل تزئینی به خانه بیاورید، رعایت یک‌دستی و هماهنگی مهم است. یعنی با گذاشتن یک گلدان آبی تغییر موردنظر شما حاصل نمی‌شود و لازم است اجزای دیگری در خانه مثل کوسن‌ها، تابلو یا قاب و وسایل دیگری را به رنگ سرمه‌ای ملایم تهیه کنید و در دکوراسیون قرار دهید.

رنگ آبی با آرامش و آسایش گره خورده که آن را به بهترین گزینه‌ برای اتاق خواب تبدیل می‌کند؛ همچنین رنگ سال 2020 به راحتی با رنگ‌های دیگر هماهنگ می‌شود. رنگ‌های پاستلی می‌توانند از تندی آبی کلاسیک کم کنند. خاکستری نیز رنگ دیگری است که با رنگ سال 99 هماهنگ است. در یک کلام می‌توان گفت آبی پررنگ قابلیت‌های زیادی برای زیبا کردت اتاق خواب دارد و با انتخاب رنگ و بافت مناسب می‌توان اتاق خوابی شیک و آرامش‌بخش داشت.

 

رنگ سرمه‌ای در دکور

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

اتاق مورد نظر را برای استفاده از آبی پررنگ را درنظر بگیرید

رنگ سال 99 برای اتاق‌های کوچک‌تر بسیار مناسب است و رنگ تیره اتاق کوچک را بزرگ‌تر نشان می‌دهد، درعین حال این رنگ اجازه خودنمایی سایر وسایل اتاق را هم می‌دهد. البته رنگ سرمه‌ای ملایم فقط مناسب اتاق‌های کوچک نیست و گزینه‌ای عالی برای اتاق نشیمن و اتاق کتابخانه است. چه به عنوان دیوار برجسته و چه برای رنگ کل دیوار.

اگر درمورد استفاده سایر رنگ‌ها در کنار رنگ سال 99 مردد هستید، باید گفت این رنگ با اکثر رنگ‌ها هماهنگ است اما با رنگ‌های زرد ملایم، سفید و خاکستری ترکیب جذاب‌تری ایجاد می‌کند.

پیش از استفاده‌ی رنگ آبی در دکور به سبک دکوراسیون‌تان نظری داشته باشید

استفاده از رنگ سال 2020 راهی هوشمندانه برای آرامش بخشیدن به فضا است. رنگ آبی یادآور آسمان و طبیعت است و استفاده از آن در خانه حسی از نزدیکی به طبیعت و آرامش القا می‌کند. بنابراین می‌توان از آن در همه اتاق‌های خانه استفاده کرد اما بهتر است سبک دکوراسیون فعلی‌تان را هم درنظر داشته باشید.

آبی پررنگ در آشپزخانه می‌تواند به عنوان رنگ کابینت‌ها یا جزیره به کار رود، اگر هم طرفدار استفاده‌ی کمتر از این رنگ در آشپزخانه هستید، قابلمه‌هایی به رنگ سرمه‌ای ملایم و ظروف تزئینی آبی کلاسیک را به آشپزخانه شما می‌آورند. همچنین آرامش‌بخش بودن باعث شده رنگ آبی در دکور اتاق غذاخوری هم استفاده شود.

 

دکور آبی سال 99

 

 

اگر درمورد استفاده سایر رنگ‌ها در کنار رنگ سال 99 مردد هستید، باید گفت این رنگ با اکثر رنگ‌ها هماهنگ است اما با رنگ‌های زرد ملایم، سفید و خاکستری ترکیب جذاب‌تری ایجاد می‌کند.

 

خلاقیت به خرج دهید

هیچ توصیه‌ای در زمینه‌ی دکوراسیون جای خلاقیت شما را نمی‌گیرد. شما بهتر از هرکسی به سلیقه‌تان آگاه هستید و از شرایط خانه‌تان خبر دارید بنابراین می‌توانید به صورت خلاقانه از رنگ سال 99 در هرجای خانه که فکر می‌کنید مناسب است استفاده کنید.

از طرح‌های جذاب که شکل‌های هندسی، خطی یا بیضی دارند نگذرید و این طرح‌های آبی پررنگ را در خانه استفاده کنید. رنگ سال 2020 قابل ترکیب با رنگ‌های بسیاری است و حتی می‌توانید برای دیوار سقف و پایین دیوار را سفید نگاه دارید و برای بقیه‌ی دیوار از آبی کلاسیک استفاده کنید.

 

آبی کلاسیک 99

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

7 راهکار برای استفاده از رنگ سال 2020 در دکوراسیون

با استفاده از آبی کلاسیک دیوار را برجسته کنید

رنگ سال 99 قابلیت هماهنگی بی‌نظیری با سایر رنگ‌ها دارد. بنابراین استفاده از رنگ سرمه‌ای ملایم برای یک دیوار و برجسته کردن آن هیچ ضرری ندارد. ضمن اینکه می‌توان دیواری که به رنگ آبی پررنگ درآمده را به عنوان نقطه کانونی اتاق درنظر گرفت. درمورد اتاق‌های کوچک‌تر که شاید ندانید این رنگ مناسب کدام دیوار است می‌توانید تمام دیوارها را به رنگ آبی کلاسیک درآورید!

از کاغذ دیواری به رنگ آبی پررنگ استفاده کنید

اگر از رنگ سال 99 در کاغذ دیواری استفاده شده باشد، هرگز ناامیدتان نمی‌کند. بنابراین می‌توانید برای استفاده از رنگ آبی در دکور به کاغذ دیواری هم فکر کنید. ضمن اینکه لازم نیست کاغذ دیواری به رنگ سرمه‌ای ملایم انتخاب کنید، بلکه کافی است طرح‌هایی به رنگ سال 2020 در آن کار شده باشد. این طرح‌ها می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • طرح‌های هندسی
  • خطوط راه‌راه کلاسیک
  • طرح‌های گل‌دار

 

سرمه‌ای ملایم سال 99

 

 

از طرح‌های جذاب که شکل‌های هندسی، خطی یا بیضی دارند نگذرید و این طرح‌های آبی پررنگ را در خانه استفاده کنید.

 

از رنگ سال 2020 در سرویس بهداشتی و حمام استفاده کنید

آبی کلاسیک رنگی فوق‌العاده برای سرویس بهداشتی و حمام است. از آنجا که آبی پررنگ آرامش‌بخش است، استفاده از حوله‌ای به رنگ سرمه‌ای ملایم پس از یک روز طولانی و خسته‌کننده می‌تواند خستگی‌تان را درببرد.

رنگ سال 2020 را به بیرون از خانه ببرید

رنگ سال 99 به دلیل تشابه با آسمان غروب حسی طبیعی و ارگانیک دارد بنابراین گزینه‌ی مناسبی برای مبلمان بالکن یا حیاط محسوب می‌شود.

چوب را با آبی پررنگ ترکیب کنید

برای استفاده از رنگی آبی در دکور ترکیب کردن آن با چوب و دیوار آجری راهگشا است. بنابراین می‌توانید مبلمان یا کاناپه‌ای به رنگ سرمه‌ای ملایم به ترکیب خانه اضافه کنید.

 

رنگ آبی در دکور

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

رنگ سال 99 را به کابینت‌ها اضافه کنید

راهکار دیگر استفاده از رنگ آبی در دکور می‌توانید در کابینت‌ها را آبی کنید و رنگ سال 99 را به آشپزخانه هم انتقال دهید. همچنین قفسه‌های قدیمی را هم می‌توانید با همین ترفند نو کنید.

آبی کلاسیک را با گیاهان ترکیب کنید

آبی پررنگ رنگی تطبیق‌پذیر است و ترکیب آن با برگ‌های سبز محشر است. بنابراین گلدان‌های آبی انتخاب مناسبی برای رنگ آبی در دکور هستند که با سبز بسیار زیبا می‌شوند.

به طور کلی باید گفت آبی پررنگ رنگی است که بدون زمان است و انتخاب غلطی درمورد این رنگ وجود ندارد. بنابراین می‌توانید بدون نگرانی رنگ آبی در دکور را برای هر اتاقی استفاده کرد.

 

 آبی و سرمه‌ای ملایم

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

جمع‌بندی

  • رنگ آبی کلاسیک آرامش‌بخش است و در دنیای امروز به کاهش تنش و استرس کمک می‌کند.
  • رنگ سال 2020 را با سایر دکوراسیون خانه هماهنگ کنید.
  • برای استفاده از رنگ آبی در دکور اتاق را در نظر بگیرید.
  • برای استفاده از رنگ سال 99 در خانه خلاقیت شما بهتر از هر راهکار دیگری است.
  • رنگ سرمه‌ای ملایم با اکثر رنگ‌ها سازگار و قابل ترکیب است و ترکیب آن با برگ‌های سبز گیاهان بسیار زیبا است.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *