دکوراسیون داخلی

طراحی دکوراسیون آشپزخانه با 5 ترفند ساده

طراحی دکوراسیون آشپزخانه

 

برای تغییر در طراحی دکوراسیون آشپزخانه با امکانات محدود و ساده باید قبل از هر چیز به ایجاد تغییراتی در دیوارها اندیشید. تغییر رنگ دیوار آشپزخانه و نصب طاقچه‌ها می‌تواند شکل فضای آشپزخانه را به راحتی عوض کند. دیوارها یکی از اساسی‌ترین بخش‌های هر آشپزخانه هستند که باعث تغییر محسوس فضای آشپزخانه می‌شوند و به چیدمان دکوراسیون آشپزخانه تنوع می‌دهند.

اگر بودجه‌ی کافی در اختیار ندارید یا زمان شما بسیار محدود است می‌توانید با تلفیق روش‌های زیر با سلیقه‌ی خودتان، به نتیجه‌ی دلخواه‌ برسید:

 

طراحی دکوراسیون آشپزخانه

 

راز رنگ‌ها در طراحی دکوراسیون آشپزخانه

در طراحی دکوراسیون آشپزخانه‌های زیبا توجه به سه نکته اهمیت دارد:
۱.گاهی رنگ قسمتی را نمی‌توان تغییر داد، مانند رنگ کابینت‌ها یا پیشخوان.
۲. گاهی اوقات رنگی خنثی مورد پسند و پذیرش‌تان است که در این صورت باید این رنگ را برای زمینه برگزینید.
۳ .گاهی نیز باید رنگی خاص برای ابزارهای موجود در آشپزخانه انتخاب کرد. برای رسیدن به رنگ مطلوب باید با توجه به این سه نکته، با آزمون و خطا هماهنگی رنگ‌ها را با هم بررسی کنید و سپس یک مورد را برگزینید. توجه به این سه نکته، بسیار مهم و تعیین‌کننده است.

 

طراحی و رنگ دکوراسیون آشپزخانه

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

نقطه‌ی کانونی در طراحی و چیدمان دکوراسیون آشپزخانه

برای طراحی فضایی جذاب باید به دیوار و نقطه‌ی کانونی آشپزخانه توجه کنید. و این نقطه را که اول از همه به چشم مخاطب می‌آید با رنگی خاص و هماهنگ یا کاغذ دیواری و تزئینی چشم‌گیری، منحصربه‌فرد کنید. در واقع نقطه‌ی کانونی مکانی از آشپزخانه است که در نگاه اول به شدت به چشم بیننده می‌آید و باعث جلب توجه او می‌شود.

استفاده از رنگی خاص، اثری هنری یا کاغذدیواری‌ای با طرحی خاص در جلوه بخشیدن به ظاهر این بخش بسیار مهم و تأثیرگذار خواهد بود.

 

طراحی و رنگ دکوراسیون آشپزخانه

 

 

در همین رابطه بخوانید:

 

طاقچه‌ها در طراحی دکوراسیون آشپزخانه

استفاده از طاقچه‌ها و کابینت‌های باز این روزها بسیار رایج و البته زیباست. اما فراموش نکنید که ظروف نازیبا و ناهماهنگ را باید در کابینت‌های دردار جا داد. می‌توان برای تنوع در بعضی کابینت‌ها را جدا کرد و با کاغذدیواری یا رنگ مناسب آن به آن‌ها تنوع و جلوه‌ای خاص بخشید.

اهمیت نورپردازی در آشپزخانه

استفاده از لامپ‌های ال‌.‌ای‌.‌دی نیز برای افزودن جلوه‌ی بیشتر به این قفسه‌ها، کابینت‌ها و فضا مؤثر است.

 

 

در همین رابطه بخوانید:

 

استفاده از گالری عکس در طراحی دکوراسیون آشپزخانه

برای دیوار خالی می‌توانید از انواع تصاویر و قاب‌ها یا حصیر و ظروف دکوری کوچک در کنار هم استفاده کنید. همه چیز به سلیقه‌ی شما بستگی دارد. فقط قبل از زخمی کردن دیوار ترکیب قاب‌ها در کنار هم را روی زمین بررسی و امتحان کنید تا به ترکیب دلخواه خود برای دیوار آشپزخانه برسید.

نصب ظروف قدیمی روی دیوار آشپزخانه

ظروف قدیمی دکوری یا انواع قاب‌های مختلف با تصاویر و طرح‌های دلخواه شما گزینه‌ی بسیار خوبی هستند.

 

طراحی و رنگ دکوراسیون آشپزخانه

 

 

در همین رابطه بخوانید:

 

استفاده از تخته‌ی گچی در طراحی و چیدمان دکوراسیون آشپزخانه

برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه می‌توانید یکی از دیوارها، یا در صورت کمبود فضا، در یکی از کابینت‌ها را به تخته‌ی گچی بدل کنید و با استفاده از رنگ مشکی، آن را جالب و دیدنی کنید. افزودن طاقچه‌ها در کنار تخته‌ی روی دیوار آن را زیباتر خواهد کرد.
وجود تخته‌ی گچی در فضای آشپزخانه را به شدت خصوصی و متعلق به شما می‌کند و می‌توانید روی آن با سلیقه‌ی خود یادداشت‌هایی بنویسید.

 

مطالب مرتبط

اصول و مراحل طراحی و چیدمان دکوراسیون منزل

  اگر بخواهیم محیطی که در آن زندگی می‌کنیم و لوازمی که در آن قرار دارند را جاگذاری و چیدمان کنیم، شاید حداقل به 10 روش ممکن بتوان این چیدمان […]

با انواع سبک‌های دکوراسیون داخلی برای منزل بیشتر آشنا شوید

  خانه محلی برای آرامش است. همه افراد دوست دارند تا بعد از گذراندن یک روز پرمشغله به خانه‌ای پر از آرامش و دل‌نشین برگردند و بتوانند در خانه به […]

کاربرد آینه در دکوراسیون داخلی خانه

  طراحی دکوراسیون در هر دوره‌ای از تاریخ، سبک‌ها و روش‌های خاصی داشته است. در هر سبک از وسایل و المان‌های ویژه‌ای استفاده می‌شود اما استفاده از برخی عناصر در […]

قبل از خرید و انتخاب کاغذ دیواری برای خانه، این مطلب را بخوانید

  بسیاری از افراد به دلیل فرآیند سخت و پیچیده رنگ کردن دیوارها، کاغذ دیواری را به عنوان یک جایگزین مناسب برای پوشش دیوارها انتخاب می‌کنند. انتخاب کاغذ دیواری با […]

روش‌های خلاقانه استفاده از کاغذ دیواری در دکوراسیون منزل

  استفاده از کاغذ دیواری در دکوراسیون منزل، سال‌ها است که یک روش متداول برای زیباتر کردن فضای داخلی خانه است که این روزها هم طرفداران بیشتری دارد چرا که […]

یک نظر در مورد “طراحی دکوراسیون آشپزخانه با 5 ترفند ساده

  1. سلام. هارمونی رنگ ها بسیار بحث شگفت انگیزیه. ما حتی تو دیوایس های تولیدی مون سعی میکنیم این مبحث رو رعایت کنیم. مرسی از شما که به شرح این مطالب مبپردازید. براتون ارزوی موفقیت دارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *