بازارچه ساختمان

این کفپوش‌های سنگی ارزش خانه شما را بالا می برند

کفپوش‌های سنگی

 

همانطور که می‌دانیم یکی از اجزایی که در دکوراسیون داخلی به زیبایی فضای داخلی کمک می‌کند کفپوش‌ها هستند. انواع کفپوش در بازار موجود است و مهم‌ترین نکته در انتخاب جنس آن‌ها، میزان رفت و آمد در آن محل است. اگر این رفت و آمدها کمتر باشد می‌توانید از کفپوش‌هایی استفاده کنید که بیشتر جنبه تزئینی دارند. کفپوش‌های سنگی ارزش بیشتری نسبت یه سایر کفپوش‌ها از جمله کفپوش سرامیک دارند. انواع سنگ برای کفپوش نیز در بازار قابل خریداری است. در این مطلب به موارد زیر پرداخته می‌شود:

  • انواع و اقسام کفپوش‌ها 
  • کفپوش‌های سنگی 
  • انواع کفپوش سنگی 
  • مزایا و معایب کفپوش سنگی

انواع کفپوش

  • کفپوش سرامیک یکی از انواع کفپوش

در گذشته کفپوش سرامیک طرفداران بیشتری داشتند اما امروزه استفاده از آن‌ها به عنوان کفپوش کمتر شده است. کفپوش سرامیک در انواع مختلف اندازه و رنگ و طرح در بازارهای سنگ موجود هستند که با توجه به کیفیت لعاب و ظاهرشان قیمت های متفاوتی با هم دارند.

خراش‌پذیری و سرد بودن از جمله معایب کفپوش سرامیک است که استفاده از آنها را به خصوص در مناطق سردسیر کمتر کرده است. همچنین درزهای مابین کفپوش سرامیک به راحتی تمیز نمی‌شوند و از این لحاظ سنگ‌ها برتری دارند.

 

کفپوش‌های سنگی

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

  • کفپوش موزائیک یکی از انواع کفپوش

موزائیک در مقایسه با کفپوش سرامیک ابعاد بزرگتری دارد به همین دلیل هم نسبت به کفپوش سرامیک نصب آسان‌تری دارد و نیاز به نصاب حرفه‌ای ندارد همچنین عمده کاربرد موزائیک‌ها در اماکن پر رفت و آمدی مثل سرویس‌های بهداشتی عمومی است زیرا مقاومت بالایی داشته و برای نصب آن‌ها حتما باید زیرسازی محکمی انجام شود.

  • کفپوش پارکت یکی از انواع کفپوش

در کفپوش‌های چوبی همانند پارکت از چوب درختانی همچون افرا، صنوبر، کاج و بلوط استفاده می‌شود و از مهم‌ترین دلایلی که اغلب مردم برای کفپوش خانه‌ها از آن استفاده می‌کنند گرم بودن سطح آن است اما پارکت‌ها هم همانند کفپوش‌های دیگر معایبی دارند که بعد از مدتی دچار خرابی، به صدا افتادن و … شده و نیاز به تعمیرات پیدا می‌کنند.

همچنین به دلیل خطراتی که در آتش سوزی‌ها دارد و یا حتی نفوذ جانوران و حشراتی همچون موریانه، پارکت‌ها نیازمند مراقبت و نگهداری بیشتری هستند.

  • کفپوش لمینت یکی از انواع کفپوش

به دنبال رفع ایرادات در کفپوش‌های چوبی پارکت، کفپوش‌های لمینت به بازار آمدند که از الیاف فشرده چوب ساخته می‌شوند و در مقایسه با پارکت مقاومت خوبی داشته و معایب آن‌ها همچون باد کردن و نفوذ رطوبت و حشرات را ندارند زیرا صفحات آنها در یکدیگر قفل می‌شوند.

 

کفپوش‌های سنگی

 

 

 در همین رابطه بخوانید :

 

  • کفپوش پی وی سی یکی از انواع کفپوش

این کفپوش‌ها عایق گرما هستند و در زمستان گرم و در تابستان سرد می‌شوند. همچنین به لحاظ اقتصادی هم در مقایسه با دیگر کفپوش‌ها ارزانتر هستند. به این کفپوش‌ها، کفپوش‌های شیشه‌ای هم گفته می‌شود و به دلیل مقاومت بالا عمدتا در اماکن عمومی همچون بیمارستان‌ها کاربرد دارند.

  • کفپوش سنگ یکی از انواع کفپوش

سنگ‌ها از مقاوم‌ترین و گران‌ترین نوع کفپوش‌ها هستند که امروزه به خصوص برای فضاهای بیرونی خانه‌ها کاربرد بیشتری پیدا کرده‌اند اما در کنار زیبایی خیره کننده‌شان معایبی هم دارند که به طور مفصل در این مطلب به آنها می‌پردازیم.

 

کفپوش سرامیک

 

 

کفپوش‌ها از اجزای اصلی در دکوراسیون داخلی هستند و به زیبایی فضای داخل کمک می کنند و مهم‌ترین نکته در انتخاب جنس آن‌ها میزان رفت و آمد در محلی است که مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

کفپوش‌ها پوشش‌هایی هستند که برای کف ساختمان‌ها و منازل مسکونی و اداری از آنها استفاده می‌شود. کفپوش‌های ساختمانی یکی از عناصر اصلی در زیبایی‌های یک منزل مسکونی به شمار می‌روند که در انواع و رنگ‌های مختلفی در بازار خرید و فروش می‌شوند.

این کفپوش‌ها می‌توانند سرامیک، سنگ، چوب، لمینت و پی وی سی باشند. اما در این میان کفپوش‌های سنگی از زیبایی چشم گیری برخوردار بوده و به لحاظ ماندگاری و مقاومت و عمر طولانی آن در مجتمع‌های مسکونی بزرگ، داخل واحدها و لابی آن‌ها بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اگر به لحاظ مالی محدودیتی در خرید کفپوش ندارید سنگ‌ها با زیبایی طبیعی‌شان جزو بهترین گزینه‌های پیش روی شما هستند چرا که این نوع از کفپوش‌ها بر خلاف انواع دیگر انتقال دهنده گرما هستند که این مساله به خصوص در فصل زمستان از اهمیت بیشتری برخوردار است.

علاوه بر این عمر این کفپوش‌ها به حدی است که در طول استفاده از آن‌ها کمتر نیاز به تعویض یا تعمیر پیدا می‌کنند. نکته دیگری که می‌توان در زمره مزایای این کفپوش‌ها نام برد سهولت در نظافت آن‌ها و این مساله است که خاک و آلودگی کمتری را به خود جذب می‌کنند.

 

کفپوش سرامیک

 

 

 در همین رابطه بخوانید :

 

انواع کفپوش‌های سنگی

کفپوش‌های سنگی از گران‌ترین و مقاوم‌ترین کفپوش‌ها هستند به همین دلیل هم اغلب در مکان‌های پر رفت و آمد از آن‌ها استفاده می‌شود. در ادامه به چند نوع از این کفپوش‌ها و معایب و مزایای آن‌ها می‌پردازیم.

  • کفپوش‌های سنگی گرانیت

کفپوش‌های سنگی گرانیت از مقاوم‌ترین نوع سنگ‌ها هستند که به دلیل زیبایی خیره کننده‌ای که دارند اغلب برای کف پذیرایی منازل از آن‌ها استفاده می‌شود. این نوع سنگ‌ها در رنگ‌های قرمز، سیاه، قهوه‌ای، شکلاتی، صورتی، آبی و سبز به فروش می‌رسند.

به دلیل ترکیب‌پذیری این سنگ با سنگ‌های دیگر مشتریان این سنگ طیف گسترده‌تری را در مقایسه با سنگ‌های دیگر تشکیل می‌دهند. از این سنگ در نمای ساختمان و زیباسازی آشپزخانه و سرویس‌های بهداشتی هم استفاده می‌شود. قیمت این کفپوش‌ها از متر مربعی 65 هزار تومان شروع می‌شود و با توجه به طرح و نوع ترکیبی که دارند متفاوت است.

  • کفپوش سنگی تراورتن

تراورتن در مقایسه با سنگ‌های گرانیتی از مقاومت کمتری برخوردار است به همین دلیل هم بیشتر جنبه تزئینی داشته یا در مکان‌های کم رفت و آمدتر استفاده می‌شود. این سنگ در خودش حفره‌ها و خلل و فرجی دارد که اغلب رنگ سفید و کرم یا خاکستری دارد. معادن زیادی از این سنگ‌ها در کشورمان وجود دارد که از معروف‌ترین آن‌ها به تراورتن حاجی آباد، تراورتن عباس آباد و تراورتن آتش کوه می‌توان اشاره کرد.

تراورتن بر خلاف گرانیت گرما را جذب نمی‌کند و اغلب سطح خنکی دارد به همین دلیل هم برای انتقال این حس در حمام‌ها و استخرها بیشتر استفاده می شود. بزرگترین عیب این نوع سنگ احتمال خش افتادن بر سطح آن است. قیمت کنونی این سنگ در بازار 220 هزار تومان در یک متر مربع است.

  • کفپوش سنگی آهکی

برای آن دسته افرادی که در دکوراسیون منزل‌شان به دنبال رنگ‌های ملایم و سبک هستند کفپوش‌های آهکی گزینه‌های مناسبی هستند زیرا این نوع از کفپوش‌ها اغلب در رنگ‌های مات و ملایم صیقلی و عمدتا در رنگ‌های خاکستری موجود هستند.

سادگی و شیک بودن این سنگ‌ها باعث شده تا کاربرد بیشتری در لابی مجتمع‌های مسکونی داشته باشند. هر چند طرح‌های خال‌دار این سنگ‌ها هم نوع دیگری است که مورد استفاده قرار می‌گیرد. قیمت کنونی این سنگ‌ها در بازار با توجه به ترکیب شیمیایی و  فیزیکی آن توافقی صورت می‌گیرد و متغیر است.

 

کفپوش سرامیک

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

  • کفپوش سنگی مرمر

سنگ مرمر هم نوعی سنگ آهکی است که بهترین و پرکاربردترین سنگ در کف ساختمان‌های مسکونی است. براق بودن این سنگ‌ها باعث شده تا در کنار مزایایی که دارند هزینه بالایی هم داشته باشند. با این همه برای نگهداری از آن باید مراقبت زیادی به خرج داد زیرا این سنگ‌ها به راحتی خش می‌افتند و گرد و خاک را به خود جذب می کنند.

همچنین برای تمیز کردن آن‌ها به هیچ عنوان نباید از مواد سفید کننده و اسیدی استفاده کرد. این سنگ‌ها بسیار سنگین و در عین حال شکننده هستند و به دلیل لیز و لغزنده بودن آن‌ها نباید در مکان‌هایی مثل کف استخرها و حمام‌ها استفاده شوند. قیمت فعلی این سنگ در بازار ایران از ساده‌ترین نوع آن‌ها یعنی مترمربعی 30 هزار تومان آغاز می‌شود.

  • کفپوش سنگی مرمریت دهبید

این سنگ‌ها از با کیفیت‌ترین نوع سنگ‌های مرمریت هستند که از رنگ‌های کرم روشن تا بژ را تشکیل می‌دهند و به دلیل زیبایی خیره کننده در دکوراسیون صنایع ساختمانی مثل لابی هتل‌ها و ساختمان‌های لوکس کاربرد دارند.

این سنگ شهرت جهانی داشته و معدن بزرگ آن واقع در شهر شیراز است. این سنگ در زمره سنگ‌های لوکس دسته‌بندی می‌شود که در رقابت با انواع خارجی قیمت مناسب تری دارد. قیمت کنونی این سنگ از 30 هزار تا 500 هزار تومان در متر مربع متفاوت است و با توجه به معیارهایی همچون معدن سنگ، درجه سنگ، ابعاد سنگ و کیفیت فرآوری سنگ جابه‌جا می‌شود.

 

سنگ

 

 

کفپوش‌های سنگی انواع و اقسامی دارند که با توجه به نوع معدن استخراجی، نوع ترکیب طبیعی و حتی نحوه نصب کردن آن‌ها معایب و مزایایی در مقایسه با یکدیگر دارند.

 

مزایا و معایب انواع سنگ و کفپوش‌های سنگی

مزایای انواع سنگ و کفپوش‌های سنگی

  • سنگ‌ها به بالا بردن ارزش مالی و ظاهری ساختمان شما کمک می‌کنند.
  •  ماندگاری بالای سنگ باعث می‌شود تا عمر این کفپوش‌ها بیشتر شده و کمتر نیاز به تعویض یا تعمیر پیدا کنند.
  • سنگ‌ها با محیط زیست سازگار بوده و به دلیل آنکه هیچ آلودگی ندارند و خود زمین آن‌ها را می‌سازد هیچ آسیبی به محیط زیست نمی‌زنند.
  • سرعت نظافت در بهداشت و تمیزی این سنگ‌ها بسیار بالا است کافی است از کمی آب و یک دستمال برای پاک کردن لکه استفاده کنید و نتیجه را ببینید.
  • این سنگ‌ها کاربرد زیادی در مناطق سردسیر دارند زیرا به خوبی انتقال دهنده گرما بوده و در صورت استفاده از سیستم گرمایش از کف می‌توانند فضای خانه را به خوبی گرم کنند.
  • همچنین علاوه بر انتقال دادن گرما در فصل تابستان نیز خنک بوده و به متعادل نگه داشتن فضا کمک می‌کنند که این خاصیت برای استفاده از آن‌ها در مناطق گرم بسیار مفید است.
  • زیبایی منحصر به فرد این سنگ‌ها کمک می‌کند تا به تنهایی منزل شما لوکس جلوه کند.
  • تنوع طرح و رنگ در سنگ‌ها هم باعث شده تا طیف گسترده‌ای از مشتریان را راضی نگه دارد همچنین طبیعی بودن سطح این سنگ ها موجب شده تا معایب آن‌ها کمتر به چشم بیاید.
  • نور به خوبی در سنگ‌ها نفوذ کرده و سنگ به انعکاس آن کمک می‌کند و همین موضوع به روشنایی بیشتر فضا کمک می‌کند.
  • کارشناسان این حوزه معتقدند حتی با گذشت زمان نه تنها از ارزش سنگ کاسته نمی‌شود بلکه ظاهر زیباتری پیدا می‌کند.
  • کفپوش‌های سنگی به دلیل آنکه هیچ منفذی برای نفوذ ندارند کمتر گرد و غبار را به خود جذب می‌کنند پس اگر نسبت به گرد و خاک حساس هستید به سراغ کفپوش‌های سنگی بروید.
  • امکان پولیش کردن.
  • متفاوت بودن طرح و حتی طیف رنگی هر کدام از سنگ‌ها جذابیت بیشتری را به فضاهای مسکونی می‌دهند.

 

سنگ

 

 

ماندگاری بالای سنگ باعث می‌شود تا عمر این کفپوش‌ها بیشتر شده و کمتر نیاز به تعویض یا تعمیر پیدا کنند.

 

معایب انواع سنگ و کفپوش‌های سنگی

  • قیمت بالای این کفپوش‌ها موجب شده تا کمتر کسی به سراغ آن‌ها برود و یا اغلب در فضاهای لوکس و دکوراسیون‌ها استفاده شود.
  • سنگین بودن وزن این کفپوش‌ها موجب شده تا از طرفی برای نصب آن‌ها نیاز به نیروی کار بلد و حرفه‌ای باشد و از طرف دیگر میزان آسیب آن‌ها نیز به خصوص در منازلی که کودکان حضور دارند بیشتر است چرا که در حین زمین خوردن آسیب آن‌ها بیشتر از چوب و سرامیک است.
  • کفپوش‌های سنگی بسیار پر سر و صدا هستند و در صورت جابجایی وسایل صدا و مزاحمت زیادی را برای دیگر طبقات ایجاد می کنند.
  • لیز بودن سطح سنگ احتمال سر خوردن را بیشتر می‌کند به خصوص اگر خیس باشند.
  • احتمال خراش‌پذیری این سنگ‌ها بسیار بالا است به خصوص اگر در کف پذیرایی منازل استفاده شوند و احتمال جابه‌جایی وسایل در آن‌ها زیاد باشد.

 

سنگ

 

 

 در همین رابطه بخوانید :

 

جمع بندی

  • کفپوش‌ها پوشش‌هایی برای کف اماکن اداری، منازل، ساختمان‌ها و … هستند.
  • کفپوش‌ها با توجه به کیفیت و ترکیب آن‌ها در انواع چوبی ( پارکت و لمینت)، موزائیک، پی وی سی، سنگ و کفپوش سرامیک در بازار موجود هستند.
  • کفپوش سنگی در میان انواع کفپوش‌ها از گران‌ترین و کفپوش‌های پی وی سی از ارزان‌ترین نوع آن‌ها هستند.
  • کفپوش سنگی در مقایسه با معایبی که دارند مزایای بیشتری داشته و عمدتا به دلیل مقاومت بالا در ساختمان‌ها استفاده می‌شوند.
  • زیبایی کفپوش سنگی به حدی است که در دکوراسیون داخلی به خصوص در فضاهای لوکس از آن‌ها استفاده می‌شود.
  • کفپوش گرانیت، تراورتن، آهک، مرمر و مرمرین دهبید از اصلی ترین نوع کفپوش‌های سنگی هستند که با توجه به نوع ترکیب طبیعی آن‌ها مزایا و معایبی دارند.
  • علاوه بر ظاهر و زیبایی سنگ‌ها اجزا تشکیل دهنده آن‌ها در قیمت این نوع کفپوش‌ها موثر است.
  • زیبایی منحصر به فرد، مقاومت بالا، سازگاری با محیط زیست، سهولت در نظافت از جمله فواید کفپوش‌های سنگی است.
  • خراش‌پذیری و احتمال آسیب دیدگی، گران بودن، لیز بودن و پر سر و صدا بودن در صورت جابه‌جایی وسایل از معایب کفپوش‌های سنگی هستند.

 

مطالب مرتبط

با انواع درب داخلی ساختمان و متریال آنها بیشتر آشنا شوید

  درب‌های ساختمان یکی از اجزای اصلی در هر ساختمانی هستند که نقش زیادی نیز در جلوه و زیبایی آن ساختمان دارند که امروزه با پیشرفت هر روزه تکنولوژی و […]

مدل‌های تخت خواب دو نفره و یک نفره را بشناسیم

  اهمیت مدل تخت خواب دو نفره و کیفیت آن در خواب بر هیچکس پوشیده نیست. خواب یکی از موارد تاثیرگذار بر چگونگی انجام کارهای روزانه است و در این […]

رعایت این نکات به شما در خرید باربیکیو کمک قابل توجهی می‌کند

  یکی از بهترین روش‌ها برای کباب‌پز کردن و پخت کباب استفاده از باربیکیو است که می‌توان آن را درقسمت‌های داخلی خانه مانند پاسیو، حیاط خلوت، بالکن و حیاط نیز […]

راهنمای خرید انواع روشویی برای فضای بهداشتی

  متنوع بودن انواع روشویی سرویس بهداشتی باعث سردرگم شدن خریدار می‌شود. این سردرگمی باعث می‌شود انتخاب یک روشویی برای ما سخت و سخت‌تر شود. انتخاب صحیح روشویی برای فضای […]

راهنمای خرید فرش مناسب

فرش یکی از عناصر مهم در دکوراسیون خانه است و باعث جلوه و زیبایی در فضای خانه می‌شود. با رجوع به خاطرات گذشته‌مان متوجه پررنگ بودن نقش فرش در خانه‌ها […]

یک نظر در مورد “این کفپوش‌های سنگی ارزش خانه شما را بالا می برند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *