بازارچه ساختمان

مصالح مناسب کف حمام چیست؟

 

چه وسط بازسازی حمام باشید چه در مراحل ساخت خانه نباید انتخاب مصالح مناسب کف حمام را فراموش کنید. بیشتر افراد درگیر افزایش فضا در حمام هستند یا به طیف رنگی مناسب برای کاشی‌های دیوار فکر می‌کنند اما انتخاب مصالح مناسب کف حمام به خصوص برای ایمنی اهمیت زیادی دارد. داشتن اطلاع کافی درمورد قیمت، مقاومت دربرابر سُر خوردن و طرز نگهداری و عمر و دوام آن می‌تواند در هزینه‌های‌تان صرفه‌جویی کند. گزینه‌های زیادی برای کف حمام وجود دارند از سنگ گرفته تا سرامیک. در میان انواع سنگ مناسب کف حمام مرمر و تراورتن برای کف حمام وجود دارد. سرامیک  و چوب نیز دو مورد دیگر هستند.

در متن زیر با مصالح مناسب کف حمام و مزایا و معایب هر مورد آشنا شوید:

مرمر، مصالحی مناسب کف حمام

مرمر از انواع سنگ مناسب کف حمام سنگی صاف است که ظاهر چشم‌نوازی هم دارد. مرمر برای کف حمام دو نوع عمده دارد. براق کلاسیک و مات. پیچ‌وتاب‌های خاکستری و کرم سنگ برای جا شدن در دل هر صاحبخانه و انتخاب مرمر کافی است. از گذشته تا کنون مرمر برای کف حمام محبوب بوده و همچنان این محبوبیت را حفظ کرده است.

 

مصالح کف حمام

 

ویژگی‌های مثبت مرمر در کف حمام

بزرگ‌ترین ویژگی مرمر برای کف حمام زیبایی خیره‌کننده آن است. مرمر برای کف حمام لوکس و عالی است که محدود به زمان نیست و رمانتیک هم هست. مرمر برای کف حمام به طرز اعجاب‌انگیزی انعطاف‌پذیر است و می‌توان آن را به شکل‌های مختلف از کاشی‌های گرد تا چهارگوش برید. این تنوع محبوبیت مرمر برای کف حمام را افزایش داده است.

ویژگی‌های منفی

اگرچه مرمر برای کف حمام بسیار زیبا است اما از جهات متعددی می‌توان گفت سنگ مناسب کف حمام نیست. روی مرمر خط می‌افتد و لکه به جا می‌ماند.

در سایر فضاها شاید این دو مورد گرفتاری بزرگی به نظر نرسد اما درمورد حمام قضیه متفاوت است. حمام جایی است که مدام آب، صابون و مواد شیمیایی رد می‌شود که می‌تواند به مرور زمان روی مرمر خط بیندازد و لکه به جای بگذارد. بنابراین داشتن روکش برای مرمر کف حمام واجب است. مرمر ساده از مرمر صیقلی مقاومت بیشتری در برابر خط و خش دارد.

همچنین مورد بعدی که مرمر را از لیست مصالح مناسب کف حمام خارج می‌کند مقاومت آن در برابر سُر خوردن است که نسبت به تراورتن و کاشی سرامیکی مقاومت کمتری دارد و ممکن است خطرناک باشد.

در کل باید گفت مرمر می‌تواند جزو مصالح مناسب کف حمام به شمار رود و اشکال و سبک‌های مختلف مرمر برای کف حمام به شما اجازه می‌دهید بافتی زیبا و چشم‌نواز در حمام ایجاد کنید. اما معایب خاص خود را هم دارد و در نهایت این شما هستید که باید ببینید معایب برای‌تان مهم‌تر است یا مزایا.

مصالح مناسب برای کف حمام مانند تراورتن برای کف حمام

بعید است نتوانید حین انتخاب سنگ مناسب کف حمام نوعی از تراورتن را پیدا کنید که مطابق با سلیقه‌تان نباشد. انواع مختلف تراورتن با طرح‌های مختلف وجود دارند که شما را مجاب می‌کنند در انتخاب مصالح مناسب کف حمام تراورتن را لحاظ کنید.

این سنگ مناسب کف حمام و طبیعی یکی از بهترین رنگ‌های کرم، قهوه‌ای، خاکستری و طلایی را دارد و می‌توانید با انتخاب تراورتن برای کف حمام حمام شما را تبدیل به محیطی رویایی کند.

 

مصالح کف حمام

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

ویژگی‌های مثبت تراورتن در کف حمام

معمولا صاحبخانه‌ها عاشق تراورتن برای کف حمام هستند. انتخاب تراورتن به عنوان مصالح کف حمام فقط به دلیل زیبایی نیست بلکه مقاومت بالایی در برابر سُر خوردن دارد و دوامش هم بالا است. بنابراین تراورتن برای کف حمام انتخاب بسیاری به عنوان سنگ مناسب کف حمام است.

ویژگی‌های منفی

تراورتن پر از منفذ است و ممکن است آب به لای سنگ نفوذ کند و دردسرساز شود. توصیه می‌شود هر یکی دو سال از نگهدارنده مناسب تراورتن برای کف حمام استفاده کنید.

عیب بعدی تراورتن برای کف حمام باقی ماندن لکه روی آن است. هرچیزی به جز شوینده‌های ملایم سطح تراورتن برای کف حمام را تحت تاثیر قرار می‌دهند و لک می‌کنند. پس باید حواس‌تان به نحوه نظافت و شوینده‌های موردنظرتان باشد.

تراوتن هم جزو مصالح مناسب کف حمام به شمار می‌رود و ابعاد متنوعی دارد. می‌توانید از کاشی‌های استاندارد 50 سانتی‌متری تا 15 سانتی‌متری استفاده کنید.

شیشه از مصالح مناسب کف حمام

شیشه هم جزو مصالح مناسب کف حمام است که تمیز، رنگی و درخشان است و حس خوبی را حین حمام کردن به شما منتقل می‌کند.

 

مصالح کف حمام

 

 

انتخاب تراورتن فقط به دلیل زیبایی نیست بلکه مقاومت بالایی در برابر سُر خوردن دارد و دوامش هم بالا است.

 

ویژگی‌های مثبت

دنبال مصالح مناسب کف حمام هستید و زیاد از نظافت خوش‌تان نمی‌آید؟ شیشه بهترین انتخاب برای شما است. تمیز کردن شیشه بسیار راحت و ساده است و با یک دستمال و کمی مواد شوینده مشکل حل می‌شود. سطح نیمه‌شفاف شیشه می‌تواند حمام را بزرگ‌تر و پرنورتر هم نشان دهد.

ویژگی‌های منفی

یکی از بدترین عیب‌های شیشه به عنوان مصالح مناسب کف حمام گران بودن آن است. شیشه کردن کف حمام ممکن است تکان اساسی به حساب بانکی‌تان بدهد.

عیب بزرگ دیگر این است که مقاومت سر خوردن شیشه کم است و برای افراد سالخورده یا حتی سایر صاحبخانه‌ها اصلا گزینۀ مطلوبی محسوب نمی‌شود.

موزاییک‌های شیشه‌ای انواع و اقسام رنگ‌ها را دارند و در دو گونه‌ی مات و براق عرضه می‌شود. با تمام تفاسیر شیشه جزو مصالح مناسب محسوب می‌شود که محبوبیت بالایی هم دارد.

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

سرامیک یکی از انواع مصالح مناسب کف حمام 

در میان انواع مصالح مناسب کف حمام و سنگ مناسب کف حمام سرامیک یکی از بهترین گزینه‌ها است. سرامیک ظاهری زیبا دارد، ضدآب است و دهه‌ها باقی می‌ماند و بادوام است.

 

مصالح کف حمام

 

ویژگی‌های مثبت

سرامیک بسیار انعطاف‌پذیر است که همین آن را به مصالح مناسب کف حمام تبدیل کرده است. سرامیک می‌تواند دربرابر شوینده‌ها، خط و خش و ریزش طولانی‌مدت آب دوام بیاورد. همچنین می‌توان با ابزار و روکش‌های خاص به آن ظاهری چوب، سنگ یا مرمر مانند داد. یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت سرامیک به عنوان مصالح مناسب این است که نگهداری‌اش کم‌دردسر و زحمت است و نظافت چندانی لازم ندارد.

 

 

از ویژگی‌های مثبت سرامیک به عنوان مصالح مناسب کف حمام این است که نگهداری‌اش کم‌دردسر و زحمت است و نظافت چندانی لازم ندارد.

 

ویژگی‌های منفی

فواصل بین سرامیک می‌تواند مشکل‌زا باشد. نظافت فواصل بین سرامیک برای کف حمام دشوار است و می‌تواند دردسرساز شود.

چوب،مصالح مناسب کف حمام

چوب یکی از انواع مصالح مناسب کف حمام است که گرما و زیبایی را به حمام شما می‌آورد. همچنین ورودی مسطح و صافی برای حمام ایجاد می‌کند.

 

مصالح کف حمام

 

ویژگی‌های مثبت

حمام‌هایی با کف چوبی ظاهری مینیمال دارند که بسته به سبک دکوراسیون خانۀ شما می‌تواند مصالح مناسب کف حمام به شما رود. چوب اگر درست نصب شود روی سطح زمین قرار می‌گیرد و آب را درست به چاهک هدایت می‌کند که ویژگی مهم و مثبتی به شمار می‌رود. نظافت و نگهداری چوب هم کار دشواری نیست به شرطی که روکش خوبی داشته باشد و رطوبت به آن نفوذ نکند.

ویژگی‌های منفی

همه‌ی ما از رابطه‌ی چوب و آب آگاه هستیم. قرارگیری طولانی مدت در برابر رطوبت سبب خرابی چوب می‌شود. همچنین چوب جزو مصالح مناسب اما گران است و احتمالا خرج زیادی روی دست‌تان می‌گذارد.

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

کاشی‌های شنی، مصالح کف حمام  

کاشی‌های شنی ظاهری زیبا دارند و حس نزدیکی به طبیعت را زنده می‌کنند که سبب می‌شود احساس سرزندگی را در شما ایجاد می‌کنند.

 

کاشی شنی

 

 

کاشی‌های شنی جزو سنگ مناسب کف حمام محسوب می‌شوند که ظاهری اسپا مانند و آرامش‌بخش به حمام شما می‌دهند و حمام شما را خاص می‌کنند.

 

ویژگی‌های مثبت

بافت کاشی‌های شنی مقاومت خوبی دربرابر سُر خوردن دارند. ظاهر زیبای این کاشی‌ها هم بسیاری از صاحب‌خانه‌ها را به استفاده از آن‌ها به عنوان مصالح مناسب کف حمام مجاب می‌کند. کاشی‌های شنی جزو سنگ مناسب کف حمام محسوب می‌شوند که ظاهری اسپا مانند و آرامش‌بخش به حمام شما می‌دهند و حمام شما را خاص می‌کنند.

ویژگی‌های منفی

مانند سرامیک فواصل بین کاشی‌های شنی هم در تمیزکاری تبدیل به معضل می‌شود. پس از انتخاب کاشی‌های شنی به عنوان مصالح مناسب خیال‌تان از سُر خوردن راحت است اما می‌تواند کف پای‌تان را خراش دهد. مخصوصا اگر طولانی‌مدت و بدون دمپایی روی آن بایستید.

اگر در محل زندگی شما آب سنگین است و املاح زیادی دارد نظافت روزانه هم به وظایف شما اضافه می‌شود که احتمالا خوشایند نیست.

چنان‌چه با تمام این تفاسیر دوست دارید از کاشی‌های شنی استفاده کنید سعی کنید از کاشی‌هایی استفاده کنید که صاف و صیقلی شده‌اند و به پای‌تان آسیب نمی‌رسانند. البته همچنان نظافت بین فواصل کاشی‌ها معضل باقی می‌ماند.

 

مطالب مرتبط

تاثیرات بازسازی و تعمیرات بر افزایش قیمت خانه

  شاید برای شما سوال پیش آمده باشد که آیا قیمت خانه پس از بازسازی تغییر می‌کند و افزایش می‌یابد؟ پس از بازسازی خانه به چه میزان برروی قیمت خانه […]

هر آنچه در ارتباط با بازسازی خانه باید بدانید

  بازسازی یا مرمت یک بنا به مجموعه فعالیت‌هایی اطلاق می‌شود که با انجام دادن آن بر روی یک بنا عمر آن سازه را افزایش داده و با انجام تعمیرات […]

شرایط دریافت وام تعمیرات مسکن بانک صادرات

  خانه‌ها به مرور نیاز به تعمیرات پیدا می‌کنند. به عنوان مثال شیرآلات در اثر استفاده مداوم دچار فرسودگی می‌شوند یا در و پنجره‌ها برای جلوگیری از هدررفت انرژی نیاز […]

با انواع درب داخلی ساختمان و متریال آنها بیشتر آشنا شوید

  درب‌های ساختمان یکی از اجزای اصلی در هر ساختمانی هستند که نقش زیادی نیز در جلوه و زیبایی آن ساختمان دارند که امروزه با پیشرفت هر روزه تکنولوژی و […]

مدل‌های تخت خواب دو نفره و یک نفره را بشناسیم

  اهمیت مدل تخت خواب دو نفره و کیفیت آن در خواب بر هیچکس پوشیده نیست. خواب یکی از موارد تاثیرگذار بر چگونگی انجام کارهای روزانه است و در این […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *