بازارچه ساختمان

رعایت این نکات به شما در خرید باربیکیو کمک قابل توجهی می‌کند

باربیکیو

 

یکی از بهترین روش‌ها برای کباب‌پز کردن و پخت کباب استفاده از باربیکیو است که می‌توان آن را درقسمت‌های داخلی خانه مانند پاسیو، حیاط خلوت، بالکن و حیاط نیز تعبیه کرد. عده زیادی این کباب‌پز را در بالکن خانه‌های آپارتمانی قرار می‌دهند. به عبارت دیگر اینگونه هم می‌توان گفت که باربیکیو یک روش پخت است که با قرار دادن انواع مواد غذایی مانند مرغ، گوشت یا ماهی بر روی حرارت آن در فضای باز ساخته می‌شود. به منظور تامین انرژی حرارتی در همه باریکیوها از جمله آجری از زغال، اجاق گاز برقی یا اجاق گازی و چوب هم می‌توان استفاده کرد.

بر خلاف گذشته که برای پخت کباب دردسرهای زیادی مثل کثیفی دوده و خاکستر و دود زیاد و روشن کردن سخت ذغال وجود داشت و درست کردن کباب تنها از طریق هیزم و زغال میسر بود امروزه با ساخت باربیکیوهای گازی و برقی به راحتی می‌توانید در فضای باز منزلتان نشسته و به راحتی کباب آماده کنید این باربیکیوها در سایزها و قیمت‌های مختلف در فروشگاه‌ها وجود دارند. نحوه ساخت باربیکیو آپارتمانی از طرف دیگر هم به نوعی به فضاسازی و زیباسازی فضای بیرون خانه‌های ویلایی هم کمک می‌کند و بر خلاف پخت غذا بر روی فر یا گاز طعم اصیل و منحصر به فردی دارند.

طبخ غذا در همه جای دنیا به دو صورت شعله یا حرارت مستقیم و شعله و حرارت غیر مستقیم انجام می‌گیرد و تجهیزاتی که در آشپزخانه‌های خانگی یا رستوران‌ها به کار گرفته می‌شوند هم بر همین اساس طراحی شده اند. از طرف دیگر کباب، همواره یکی از غذاهای خوشمزه و مورد علاقه ما مردم ایران است که طرفداران زیادی هم در سرتاسر دنیا دارد به عبارت دیگر در یک سفره ایرانی از زمان قدیم، درست کردن غذاهای کبابی یکی از اصیل‌ترین و قدیمی‌ترین روش‌های پخت غذا بوده است و کباب‌ها از غذا های متداول سفره های ایرانی به حساب می‌آیند به همین دلیل هم باربیکیوها و یا کباب‌پز ذغالی و یا هیزمی کم کم جای خود را در بین خانواده ها باز نمود و به دنبال آن این روزها در انواع و طرح های مختلف سنتی و مدرن آن در بازار به فروش می‌رسد.

 

باربیکیو

 

 

باربیکیو یک روش پخت است که با قرار دادن انواع مواد غذایی مانند مرغ، گوشت یا ماهی بر روی حرارت آن در فضای باز ساخته می‌شود. به منظور تامین انرژی حرارتی در باریکیو از زغال، اجاق گاز برقی یا اجاق گازی و چوب هم می‌توان استفاده کرد.

 

همچنین از این باربیکیوها می توانیم در حیاط منزل، پشت بام (یا در حالت بهتر آن روف گاردن)، رستوران، باغ‌ها و … نیز استفاده کنیم. از طرف دیگر باربیکیوها به نوعی دیگر هم می‌توانند به عنوان بخشی از دکوراسیون فضای سبز خانه استفاده شوند. اگرچه این روزها به غیر از پختن و کباب کردن غذا، گریل کردن، رست کردن، ساته کردن و… نیز به روش‌های پخت و پز از طریق آتش و باربیکیو آپارتمانی اضافه شده و طرفداران بیشتری هم پیدا کرده است.

 دستگاه کباب‌پز در انواع مختلفی ساخته می‌شوند که از میان آنها به کباب‌پز رومیزی، کباب‌پز ایستاده، کباب‌پز گازی، کباب‌پز برقی و کباب‌پز ذغالی می توان اشاره کرد. بعضی از انواع ایستاده کباب‌پزها قابلیت تنظیم ارتفاع دارند و انواع برقی و گازی باربیکیو برای استفاده در مکان های سرپوشیده است که در آن مکان‌ها، امکان اتصال به گاز یا برق وجود داشته باشد اما در نوع ذغالی کباب‌پز برای استفاده در مکان های باز و مکان  هایی است که تامین انرژی در آن از طریق گاز و برق وجود ندارد.

در این مطلب به بررسی مزایای باربیکیو و انواع باربیکیو آپارتمانی و کباب‌پز می‌پردازیم و آنها را به لحاظ قیمت با هم مورد مقایسه قرار می‌دهیم و سپس به ارائه ایده‌هایی می‌پردازیم که به شما در انتخاب باربیکو مناسب منزلتان کمک می‌کند.

 

 

دستگاه باربیکیو یا کباب‌پز در انواع مختلفی ساخته می‌شوند که از میان آنها به کباب‌پز رومیزی، کباب‌پز ایستاده، کباب‌پز گازی، کباب‌پز برقی و کباب‌پز ذغالی می توان اشاره کرد.

 

مزایای انواع باربیکیو آپارتمانی

– همانطور که در مقدمه هم اشاره‌ای به این موضوع داشتیم استفاده از باربیکیو آپارتمانی بر خلاف انواع قدیمی آن که موجب سفت و خشک شدن گوشت می‌شد، از هرگونه خشک شدن گوشت جلوگیری کرده و آب موجود در آن را حفظ می‌کند.

– در نوع کباب‌پز ذغالی که طرفداران زیادی هم دارد، طعم دودی که به گوشت وارد می‌شود استفاده از آنها را جذاب‌تر می‌کند.

– در این نوع باربیکیو آپارتمانی بر خلاف نوع سنتی آنها که حرارت به سختی کم یا زیاد می‌شد حرارت و آتش قابلیت تنظیم دارند و از خامی یا سوختگی کباب جلوگیری می‌شود.

– باربیکیوها این قابلیت را دارند که به صورت خودکار قطع می‌شوند و شما می‌تواند به دیگر کارهایتان در آشپزخانه برسید.

– ایمنی در هنگام کار با انواع باربیکیو آپارتمانی هم از مزایای دیگری است که از بروز حوادث ناشی از روشن کردن آتش جلوگیری می‌کند.

 

باربیکیو

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

معرفی انواع باربیکیو آپارتمانی

  • باربیکیو گازی

یکی از پر طرفدارترین و پر کاربردترین نوع از انواع باربیکیو، باربیکیو گازی آن است چرا که به راحتی در تراس، حیاط و پشت بام نصب می‌شود. در نوع گازی از انواع باربیکیو آپارتمانی نوع سوخت مصرفی، گاز مایع یا گاز شهری است که در جنس های مختلفی نظیر چدنی، آجری، استیل و … در بازار موجود است و شما برای نظافت این کباب پز نیاز به زمان و انرژی زیادی ندارید. این نوع باربیکیو آپارتمانی از قیمت 100 هزار تومان در بازار موجود است و با توجه به قابلیت‌های دیگری که به آنها اضافه می‌شود هزینه بیشتری همراه دارد.

  • باربیکیو ذغالی

اگر شما به طعمی که دود ناشی از ذغال به کباب می‌دهد علاقه دارید کباب‌پز ذغالی بهترین گزینه برای شما است اما از طرف دیگر باید بدانید که این نوع از انواع باربیکیو آپارتمانی به دلیل خاکستری که تولید می‌کنند به نظافت زیادی پس از پخت نیاز دارند و همچنین نمی‌توان از مضرات مصرف زیاد ذغال و دود ناشی از آن برای سلامت بدن هم غافل شد.

همچنین سرعت طبخ کباب در این نوع از کباب‌پز آپارتمانی کمتر از نوع گازی آن است. خرید کباب‌پز ذغالی در مقایسه با باربیکیو گازی هزینه کمتری دارد و یکی از دلایل پرطرفدار بودن آن در میان انواع باربیکیو آپارتمانی است. باربیکیو ذغالی یکی از انواع باربیکیو آپارتمانی است که در نوع ثابت و متحرک آن به فروش می‌رسد و شما باید به نیاز خودتان برای خرید آنها توجه کنید. شروع قیمت این نوع از باربیکیو آپارتمانی از 74 هزار تومان در بازار است.

 

باربیکیو

 

 

خرید کباب‌پز ذغالی در مقایسه با باربیکیو گازی هزینه کمتری دارد و یکی از دلایل پرطرفدار بودن آن است. باربیکیو ذغالی یکی از انواع کباب‌پز آپارتمانی است که در نوع ثابت و متحرک آن به فروش می‌رسد و شما باید به نیاز خودتان برای خرید آنها توجه کنید.

 

  • باربیکیو سنگی

باربیکیو سنگی یک نوع خاصی از کباب‌پز آپارتمانی است که عمدتا در محوطه سازی حیاط ویلاهایی که در فضاسازی آنها از سنگ بیشتری استفاده شده به چشم می‌خورد. این نوع باربیکیوها چهره زیبا و منحصر به فردی را به فضای حیاط و ویلای شما می‌بخشند. با توجه به اینکه باربیکیو سنگی بر طبق سلیقه و خواست مشتری طراحی می‌شود قیمت آن هم توسط فروشنده تعیین می‌شود.

  • باربیکیو گابیونی

این نوع از باربیکیو آپارتمانی ساخته شده از نوعی سنگ است که به این صورت طراحی می‌شود که سبدهایی از سیم وجود دارند که داخل آنها را می‌توان از انواع سنگ پر کرد که استفاده از سنگ‌های زیبا با رنگ‌ها و طرح های متنوع زیبایی خاصی را به فضای خارجی منزل شما می‌بخشد. قیمت این نوع از باربیکیو آپارتمانی هم همانند نوع سنگی آن است.

  • باربیکیو آجری

باربیکیو آجری مزایای دیگری بر خلاف انواع دیگر آن به خصوص باربیکیو برقی و گازی دارد و این مزیت به دلیل فضای محفوظی است که باربیکو آجری داشته و مانع از پخش گرد و غبار ناشی از سوختن ذغال، چوب و… می‌شود، به همین دلیل هم می‌توان از باربیکیو آجری در فضاهایی مثل بالکن ، پاسیو و یا حیاط خلوت استفاده کرد. قیمت باربیکیو آجری به مصالح و نوع آجر استفاده شده در آن بستگی دارد.

  • باربیکیو برقی

بر خلاف باربیکیو آجری، باربیکیو برقی از باربیکیو آپارتمانی در اماکنی استفاده می‌شود که دسترسی به پریز برق وجود داشته باشد. در واقع باربیکیو برقی به دلیل منشا انرژی برقی، بر خلاف باربیکیو گازی یا ذغالی که به صورت انواع متحرک آنها هم وجود دارند در یک نوع ثابت به فروش می‌رسد. محدوده قیمت باربیکیو برقی از حدود 200 هزار تومان شروع می‌شود.

 

باربیکیو

 

 

در باربیکیو آجری مزایای دیگری بر خلاف انواع دیگر آن به خصوص باربیکیو برقی و گاری وجود دارد و این مزیت به دلیل فضای محفوظی است که این باربیکیو داشته و مانع از پخش گرد و غبار ناشی از سوختن ذغال، چوب و… می‌شود، به همین دلیل هم می‌توان از باربیکیو آجری در فضاهایی مثل بالکن ، پاسیو و یا حیاط خلوت استفاده کرد.

 

ایده‌هایی برای انتخاب باربیکیو مناسب منزل شما

  • قیمت باربیکیو

اگرچه قیمت آیتم مهمی در خرید انواع باربیکیو آپارتمانی است اما باید این نکته را هم مدنظر قرار دهید که باربیکیوهایی که از جنس بدنه محکمی همچون آلومینیوم یا استیل برخوردارند مقاومت بیشتری داشته، ضد زنگ هستند و از آنها برای مدت زمان بیشتری می‌توانید استفاده کنید و کمتر نیاز به تعمیر یا تعویض پیدا می‌کنند. همچنین کیفیت و زیبایی این انواع باربیکیو آپارتمانی در طول زمان از بین نمی‌رود پس هزینه‌ای که می‌پردازید به نوعی به جیب خودتان برمی‌گردد.

 

باربیکیو

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

  • نوع صفحه گریل

بهترین ماده‌ای که برای صفحه گریل از آن استفاده می‌شود، چدن است که بیشترین ظرفیت حرارتی را داشته و انرژی گرمایی بیشتری را در خود نگه می‌دارد که این موضوع به طبخ سریعتر و برشتگی بیشتر کباب و همچنین طعم بهتر غذا کمک می‌کند و همچنین با گذشت زمان در ظاهر این صفحه‌ها تغییری ایجاد نمی‌شود. برای نظافت این صفحه‌ها می توان باربیکیو را بدون مواد غذایی روشن کرده و درب آن را ببندید سپس می‌بینید که پس از چند دقیقه مواد چسبیده به این صفحه‌ها کاملا سوخته و با یک برس فلزی به راحتی تمیز می‌شوند.

  • سینی‌های اطراف باربیکیو

نکته دیگری که در انتخاب باربیکیوهای آپارتمانی باید مد نظر قرار دهید لوازم جانبی آن همانند سینی‌های اضافه در طرفین این دستگاه‌ها است به خصوص اگر باربیکو شما در جایی نصب می‌شود که به میز یا هیچ سطح دیگری دسترسی ندارید می‌توانید باربیکیویی را تهیه کنید که در دو طرف آن میز‌های متحرک داشته و می‌توانید برای قرار دادن کباب‌ها از آن استفاده کنید.

  • دریچه هوا

فن موجود در باربیکیوها و دریچه هوادهی به خصوص در باربیکیو آجری که در آنها تعبیه می‌شود و هود از دیگر سیستم های کاربردی بر روی دستگاه های باربیکیو و نکات مهمی است که نه تنها به لحاظ ایمنی حائز اهمیت است بلکه در باربیکیوهایی که عمل اشتعال و اکسیژن رسانی به آتش به خوبی انجام نمی‌گیرد کارکرد آنها به درستی انجام نشده و فرایند طبخ کباب به کندی صورت می‌گیرد.

 

کباب‌پز

 

 

علاوه بر قیمت باربیکیو آپارتمانی عوامل دیگری همچون نوع صفحه گریل، سینی‌های اطراف باربیکیو، دریچه هوا، گریل متحرک و تعداد نفرات خانواده از دیگر آیتم‌هایی هستند که باید در هنگام خرید و انتخاب خود مد نظر قرار دهید.

 

  • گریل متحرک

پرتابل و متحرک بودن صفحات گریل به خصوص در مدل گازی و برقی باربیکیو هم از نکاتی است که باید به آنها توجه کرد برای مثال شما می‌توانید از این صفحات برای نگهداشتن سیخ‌های کباب به صورت مجزا هم استفاده کنید. یا از آن به عنوان کباب‌پز استفاده کرد.

  • تعداد نفرات خانواده

در آخر هم باید به این نکته اشاره کنیم که برای انتخاب یک باربیکیو آپارتمانی مناسب و باکیفیت که به دلخواه شما هم باشد باید به غیر از مساله قیمت، که  مهم‌ترین فاکتور در خرید برای اغلب ما است، به تعداد افراد درون خانواده و افرادی که می‌خواهیم برایشان غذا تهیه کنیم هم باشیم علاوه بر این دقت به فضایی که در دسترس داریم نیز کمک می‌کند تا در انتخاب ابعاد باربیکیو هم دقت بیشتری داشته باشیم.

 

کباب‌پز

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

جمع بندی

  • یکی از بهترین روش‌ها برای طبخ کباب استفاده از باربیکیوهای آپارتمانی و کباب‌پز است که می‌توان آن را درقسمت‌های داخلی خانه مانند پاسیو، حیاط خلوت، بالکن و حیاط نیز تعبیه کرد.
  • این روزها بر خلاف گذشته که برای پخت کباب دردسرهای زیادی مثل کثیفی دوده و خاکستر و دود زیاد به دنبال روشن کردن پر دردسر ذغال وجود داشت و درست کردن کباب تنها از طریق هیزم و زغال میسر بود، با ساخت باربیکیوهای گازی و برقی به راحتی می‌توانید در فضای باز منزلتان نشسته و به راحتی کباب آماده کنید.
  • کباب‌پزها در سایزها، ابعاد و قیمت‌های مختلف در فروشگاه‌ها وجود دارند.
  • طبخ غدای تازه و سالم، حفظ تازگی گوشت و رعایت نکات ایمنی و پیشگیری از حوادث آتش سوزی از مزایایی است که باربیکیو آپارتمانی امروزه در مقایسه با کباب‌پزهای قدیمی دارند.
  • باربیکیوهای آپارتمانی در انواع گازی، ذغالی، برقی، سنگی، آجری و گابیونی در بازار به فروش می‌رسد.
  • قیمت باربیکیو، نوع صفحه گریل، وجود سینی‌های اطراف باربیکیو، دریچه مناسب هوا، گریل متحرک و تعداد نفرات خانواده از آیتم‌هایی هستند که باید در هنگام خرید و انتخاب باربیکیوها مد نظر قرار دهید.

 

مطالب مرتبط

اختلافات رایج در آپارتمان میان ساکنان ساختمان

اگر افراد از قوانین آپارتمان نشینی آگاه نباشند اختلاف میان ساکنان ساختمان ، هر بار به شکایت و دادسرا کشیده خواهد شد. رایج‌ترین اختلاف بین همسایه‌ها درگیری بر سر مشاعات […]

ورزش در خانه با تمرین‌های مختصر و مفید

  این روزها آنقدر برنامه‌ زندگی‌‌مان فشرده شده است که کمتر برای سلامتی‌مان وقت می‌گذاریم. زندگی ماشینی تحرکمان را به حداقل ممکن رسانده و به همین دلیل است که روز […]

تجربه متفاوت زندگی در پنت هاوس و مزایا و معایب آن

  احتمالا همه ما با نام پنت هاوس آشنا هستیم و این روزها به خصوص با رشد و پیشرفت آپارتمان‌سازی و برج‌سازی با این پدیده بیشتر هم روبرو می‌شویم. ویژگی […]

طراحی باشگاه ورزشی خانگی بهداشتی و سالم

  این روزها استفاده از باشگاه‌های ورزشی طرفداران زیادی دارد اما در کنار مزایایی که این باشگاه‌ها دارند معایبی هم دارند که استفاده از آنها برای هر فردی با شرایط […]

همه آنچه می خواستید درباره روف گاردن بدانید

  معماری سبز یا معماری پایدار روشی بسیار حرفه‌ای ومناسب برای زندگی انسان معاصر است که کیفیت زندگی را ارتقا می‌دهد. گیاهان نقش پر رنگی در کاهش میزان آلودگی‌ها دارند، […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *