بازار مسکن تهران

محله مینی سیتی تهران با آب و هوایی خوب و عالی

محله مینی سیتی

 

محله مینی سیتی در واقع یکی از محلات شهر تهران است که در منطقه یک شهرداری و در محدوده شمیران واقع شده است. محله مینی سی تی از شمال در نزدیکی ارتفاعات رشته کوه البرز قرار دارد و از جنوب به زمین‌های لویزان، ازگل و اراج منتهی می‌شود. همچنین شرق این محله به سوهانک و لواسانات و غرب آن به محله اقدسیه محدود می‌شود. شهرک‌های موجود در محله مینیسیتی عبارتند از : شهرک‌های قائم، محلاتی، نفت، کوثر، لاله، دانشگاه، صدف، آتی ساز و یاس.

مهم‌ترین شهرک‌های مینیسیتی عبارتند از: شهرک نفت که سرای محله در این منطقه امکانات ورزشی و فرهنگی متعددی را در اختیار مردم قرار داده است. شهرک قائم که درمانگاه شبانه روزی محله مینی سیتی در آن واقع شده است و شهرک صدف که پشت شهرک نفت واقع شده است و دارای دو برج معروف با نام‌های دریا و خورشید است که دارای امکاناتی همچون استخر، سونا، جکوزی و سالن بدن سازی است.

محله مینی سی تی از جمله خوش آب و هواترین مناطق شهر تهران است که در زمستان هوایی بسیار سرد دارد. این منطقه بعد از انقلاب به سپاه و ارتش واگذار شد. به همین دلیل نیز حدود 80 درصد از محله مینی سیتی را بلوک‌های مسکونی تشکیل می‌دهد. در ادامه به بررسی محله مینی سی تی با سرفصل‌های زیر می‌پردازیم.

  • توضیحی در ارتباط با پیدایش محله مینی سیتی تهران
  • دسترسی به محله مینی سیتی تهران
  • مراکز فرهنگی و مذهبی محله مینی سیتی تهران
  • مراکز درمانی محله مینی سیتی تهران
  • مراکز مهم دولتی مینی سیتی تهران
  • بافت محله مینی سیتی تهران
  • قیمت آپارتمان در محله مینی سیتی تهران

 

مینیسیتی

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

توضیحی در ارتباط با پیدایش این محله

نخستین شهربازی تهران با نام شهربازی مینی سیتی یا پارک شادی مینی سی تی در این مکان ساخته شده بود که با گذشت زمان از اسم این شهربازی برای نام بردن این محله استفاده شد و تا به امروز نیز به همین نام اسمگذاری شده است. البته این شهربازی چند سال پیش به دنبال ساخت ایستگاه مترو شهید محلاتی و کارگاه آن  تخریب شد.

دسترسی به محله مینی سیتی تهران

ایستگاه مترو قائم از شمالی‌ترین ایستگاه‌های خط 3 مترو تهران که از طولانی‌ترین خط متروی خاورمیانه است در محله مینی سی تی قرار گرفته است. از طریق ایستگاه قائم می‌توان به سایر نقاط دسترسی پیدا کرد. برای دسترسی همچنین می‌توان از بزرگراه ارتش و امام علی نیز با استفاده از خودرو شخصی به این منطقه تردد کرد.

همچنین خط 9 اتوبوس‌های تندرو نیز با 33 کیلومتر مسافت که از طولانی‌ترین سامانه‌ها است شمال شرقی تهران را به جنوب متصل کرده و از این محله عبور می‌کند. در واقع این خط تمامی طول بزرگراه امام علی (ع) را پوشش داده و از ورودی شهرک لاله تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی در جنوب تهران ادامه پیدا می‌کند.

ایستگاه‌های این خط عبارتند از: ورودی شهرک لاله، بلوار ارتش، بلوارقائم، مینی سیتی، پیام نور، اوشان، میدان اراج، گلشن، شهید رجایی، شعبانلو، آزادی، کوثری، فرجام، رسالت، رحمتی، همسایگان، لشگر، سبلان، اکبرنژاد، خسروانی، دماوند، صفا، پیروزی، درودیان، رجبی، محلاتی، زمزم، خاوران، ابراهیمی، رضایی، بروجردی و حرم مطهر.

 

محله مینی سیتی

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

مراکز فرهنگی و مذهبی محله مینی سیتی تهران

مهم‌ترین مراکز خرید مینیسیتی عبارتند از: مجتمع تجاری ستا سنتر که دارای اجناسی شیک و با قیمت مناسب است، پاساژ زیتون که اغلب آتلیه‌ها و عکاسی‌ها در آن واقع شده‌اند، مرکز خرید پرنیان که در آن انواع پوشاک، عینک و زیورآلات به فروش می‌رسد و دارای چند رستوران است. همچنین پاساژ تخصصی بانوان یاس نیز در این محله قرار گرفته است.

همچنین چند مرکز آموزش عالی مانند دانشگاه پیام نور، آموزشگاه‌های زبان خارجی و غیره در منطقه مینیسیتی واقع شده اند و از دیگر اماکن تفریحی و مذهبی محله مینی سیتی به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

  • بوستان آفتاب، مریم، اقاقیا،  پارک کنگان ، بوستان نفت
  • ورزشگاه سرداران شهید
  • مسجد و حسینیه امام خمینی
  • مسجد حضرت ولی‌عصر
  • مسجد امیر المومنین
  • مسجد المهدی
  • مسجد پیامبر اعظم

مراکز درمانی

بیمارستان محک، بیمارستان 505 ارتش و درمانگاه قائم از جمله مراکز درمانی محله مینی سی تی هستند.

مراکز مهم دولتی مینی سیتی تهران

بانک پارسیان ، بانک صادرات ، بانک انصار ، بانک پاسارگاد ،بانک کشاورزی ، سازمان جنگل ها و مراتع آبخیز.

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

بافت محله مینی سیتی تهران

اغلب محلاتی که در بخش شمالی شهر تهران قرار گرفته اند بافت نوساز و با کیفیتی دارند که محله مینی سیتی نیز با توجه به این موضوع دارای خانه‌هایی با بافت بسیار خوب و نوساز است که بخشی از آن را خانه‌هایی ویلایی تشکیل می‌دهد اما این روزها در حال تبدیل شدن به برج و آپارتمان است.

از میان شهرک‌ها و محلات منطقه مینیسیتی محله کوی لاله یکی از امن‌ترین و بهترین قسمت آن به شمار می‌رود که عمدتا اعیان نشین و دارای ساختاری لوکس است. کوی لاله بسیار تمیز و آرام است.

قیمت آپارتمان در این محله

با توجه به آنکه مینی سیتی در شمال شهر تهران قرار دارد و از آب و هوای خوبی نیز برخوردار است قیمت خانه‌ها در این منطقه در مقایسه با دیگر مناطق تهران از قیمت بالاتری برخوردار است. اما با این حال متقاضیان خرید خانه در محله مینی سی تی همچنان بسیار هستند که این موضوع دلایل مختلفی دارد.

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

یکی از دلایل این موضوع وجود آب و هوای عالی در مقایسه با دیگر مناطق تهران است. همچنین از دیگر دلایل این موضوع وجود دو ایستگاه مترو در این منطقه است که دسترسی ساکنان را راحت‌تر کرده است. علاوه بر ساختمان و آپارتمان‌های نوساز و شیکی که در این منطقه ساخته شده، وجود خانه‌های ویلایی جذاب نیز افراد زیادی را برای خرید در این محله ترغیب می‌کند.

فضای سبز وسیع، امنیت بالای محله و وجود مراکز آموزشی و تفریحی و درمانی متعدد از دلایل دیگر رغبت خریداران و سرمایه گذاران در محله مینی سیتی و قیمت بالای خانه در این منطقه است.

 

مینیسیتی

 

 

 از میان شهرک‌ها و محلات منطقه مینیسیتی محله کوی لاله یکی از امن‌ترین و بهترین قسمت آن به شمار می‌رود که عمدتا اعیان نشین و دارای ساختاری لوکس است. کوی لاله بسیار تمیز و آرام است.


مختصری از محله مینی سی تی تهران

  • منطقه: 1
  • محل استقرار: شمال تهران
  • همسایه های محلی : محله مینی سی تی از شمال در نزدیکی ارتفاعات رشته کوه البرز قرار دارد و از جنوب به زمین‌های لویزان، ازگل و اراج منتهی می‌شود. همچنین شرق این محله به سوهانک و لواسانات و غرب آن به محله اقدسیه محدود می‌شود.
  • دسترسی : ایستگاه مترو قائم از شمالی‌ترین ایستگاه‌های خط 3 مترو تهران که از طولانی‌ترین خط متروی خاورمیانه است در محله مینی سی تی قرار گرفته است. از طریق ایستگاه قائم می‌توان به سایر نقاط دسترسی پیدا کرد. برای دسترسی همچنین می‌توان از بزرگراه ارتش و امام علی نیز با استفاده از خودرو شخصی به این منطقه تردد کرد.
  • همچنین خط 9 اتوبوس‌های تندرو نیز با 33 کیلومتر مسافت که از طولانی‌ترین سامانه‌ها است شمال شرقی تهران را به جنوب متصل کرده و از این محله عبور می‌کند. در واقع این خط تمامی طول بزرگراه امام علی (ع) را پوشش داده و از ورودی شهرک لاله تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی در جنوب تهران ادامه پیدا می‌کند.
  • ایستگاه مترو : ایستگاه مترو قائم و محلاتی.
  • بافت محله مینیسیتی : قدیمی و نوساز
  • سطح قیمت : بالا

 

مطالب مرتبط

3 نظر در مورد : “محله مینی سیتی تهران با آب و هوایی خوب و عالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *