بازار مسکن تهران

بلوار شاهد محله پر درخواست تهرانپارس

بلوار شاهد

 

بلوار شاهد به عنوان محله پر درخواست تهرانپارس شناخته می‌شود. قیمت خانه در بلوار شاهد نسبت به محله‌های اطراف پایین‌تر است و این عاملی است برای افزایش تقاضا. خرید خانه در بلوار شاهد و همچنین اجاره خانه در بلوار شاهد در روزهای رکود بازار مسکن همچنان رونق دارد. دسترسی بلوار شاهد به محله‌های دیگر در کنار مراکز درمانی و تجاری و …  از جمله مزیت‌های این منطقه است.

  • معرفی بلوار شاهد
  • خرید خانه در بلوار شاهد
  • اجاره خانه در بلوار شاهد
  • قیمت خانه در بلوار شاهد

 

 

بلوار شاهد به عنوان محله پر درخواست تهرانپارس شناخته می‌شود. قیمت خانه در این محله نسبت به محله‌های اطراف پایین‌تر است و این عاملی است برای افزایش تقاضا.

 

خرید خانه در بلوار شاهد

بر اساس داده‌های سامانه هوشمند کیلید، متوسط قیمت خانه در بلوار شاهد 10 میلیون و 700 هزار تومان است. اگر به نقشه حرارتی سامانه هوشمند کیلید سر بزنید خواهید دید این منطقه و مناطق شرقی‌تر تهرانپارس قیمتی پایین‌تر از مناطق دیگر دارند.

خرید خانه در بلوار شاهد با توجه به قیمت متوسط خانه در این منطقه رونق دارد و باید این منطقه را به عنوان محله پر درخواست تهرانپارس بشناسیم.

در سال‌های گذشته با توجه به افزایش قیمت خانه ساخت و ساز آپارتمان‌های تازه در این محله رونق گرفته است. آپارتمان‌های بعضا کوچک متراژ که باعث افزایش جمعیت این منطقه شده اند.

این محله در مرز تهرانپارس غربی و شرقی قرار دارد. این منطقه جز منطقه 4 تهران است. بر اساس داده‌های سامانه هوشمند کیلید میانگین قیمت متوسط خانه در منطقه 4 تهران، 13 میلیون و 480 هزار تومان است.

 متوسط قیمت کل نیز در این منطقه 1 میلیارد و 297 میلیون تومان است. در آبان ماه، در منطقه 4 تهران 328 معامله مسکن به ثبت رسیده است.

از این تعداد معامله، سهم خانه‌های زیر 85 متر، 55 درصد، سهم خانه‌های 85 تا 150 متر 39 درصد و خانه‌های بالای 150 متر 6 درصد است.

44 درصد خانه‌های معامله شده در منطقه 4 تهران و آبان ماه نوساز بوده‌اند و 56 درصد قدیمی‌ساز. در یک سال گذشته قیمت خانه در منطقه 4 تهران 39/72 درصد افزایش داشته است.

خرید خانه در بلوار شاهد به دلیل مجموعه مزیت‌های این محله چون ارزان بودن، وجود مراکز درمانی و تجاری متعدد و دسترسی به مناطق دیگر رونق دارد.

 

محله پردرخواست تهرانپارس

 

اجاره خانه در بلوار شاهد

اجاره خانه در بلوار شاهد مانند خرید خانه در این منطقه و در شرایط رکود بازار اوضاع بدی ندارد. خیابان‌های عریض و امکانات آموزشی و درمانی متعدد در این منطقه باعث شده مستاجران روی خوشی به بلوار شاهد داشته باشند.

اجاره خانه در بلوار شاهد مخصوصا برای خانواده‌هایی با درآمد متوسط در اوضاع اقتصادی امروز، گزینه بدی نیست.

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

تاریخچه بلوار شاهد

همانطور که گفتیم این منطقه در مرز تهرانپارس غربی و شرقی قرار دارد و به عنوان محله پر درخواست تهرانپارس شناخته می‌شود. تاریخچه این محله و به طور وسیع‌تر منطقه تهرانپارس می‌رسد به دو روستا که دیگر اثری از آن‌ها نیست.

روستاهای مهدی آباد و حسین آباد. دکتر ستوده در مورد روستای مهدی آباد اینطور نوشته است:

«مهدی آباد در هفت کیلومتری شمال جاده  دماوند است. فعلا (1327: ه.ش) قلعه خرابه و چند چهار دیواری از آن باقی است. این چهار دیواری ها روزی حصار باغ ها بوده است.

روزی که مهدی آباد مسکون بود، دو آسیاب داشت، یکی نزدیک قلعه طرف شرق و دیگری در یک کیلومتری قلعه طرف غرب.

آسیاب نزدیک قلعه از مدتی پیش از کار افتاده بود ولی آسیاب غربی تا سال 1326 ه.ش به کار بود.

 آب این قلعه را آمریکایی ها برای باغ سفارت آمریکا در خیابان امجدیه خریده اند و از روزی که آب به آن سفارت خانه رفت، مهدی آباد خراب شد و اهالی پراکنده شدند.»

همچنین محله تهرانپارس دارای چهار فلکه است. ساختار شهرسازی این ناحیه هم چون نارمک برپایه اصول شهرسازی نوین بنا شده است.

 مالک اصلی تهرانپارس، فردی زرتشتی به نام ارباب هرمز بوده و در حال حاضر نیز زرتشتیان در این محله(به ویژه فلکه دوم) ساکن هستند.

 در خیابان جشنواره، آتشکده زرتشتیان قرار دارد. از ویژگی های مهم تهرانپارس، نام گذاری کوچه های این محله است که برمبنای شماره گذاری اعداد زوج است و به صورت شرقی و غربی از سه راه تهرانپارس تا فلکه چهارم ادامه دارد.

 

اجاره خانه در بلوار شاهد

 

بافت بلوار شاهد

تا چند سال پیش راستای این خیابان پر بود از مغازه‌های مکانیکی و شکل و شمایلی داشت مانند شهرهای اطراف تهران یا محله‌های خارج از شهر.

اما با گران شدن قیمت خانه و زمین و افزایش جمعیت و ساخت و سازهای تازه سر و شکل و بافت محله تغییر کرد. مراکز تجاری و فست فودها و ساختمان‌های اداری تازه نمای خیابان را عوض کرد و آپارتمان‌های جدید نمای داخل کوچه‌ها را.

 

 

تا چند سال پیش راستای این خیابان پر بود از مغازه‌های مکانیکی و شکل و شمایلی داشت مانند شهرهای اطراف تهران یا محله‌های خارج از شهر.

 

دسترسی بلوار شاهد

دسترسی بلوار شاهد از جمله مهمترین ویژگی‌های این منطقه است که باعث شده به عنوان محله پر درخواست تهرانپارس مطرح باشد. این محله از شمال به اتوبان زین الدین، از غرب به فلکه سوم تهرانپارس، از شرق به بلوار اتحاد و از جنوب به اتوبان حکیم و یاسینی و خیابان دماوند راه دارد.

دسترسی بلوار شاهد به سه اتوبان مهم تهران باعث شده بسیاری از کسانی که شغل‌هایی به دور از مناطق شرقی تهران هم دارند بتوانند در این محله ساکن شوند.

دسترسی بلوار شاهد فقط به اتوبان‌های تهران خلاصه نمی‌شود، دسترسی به مترو فرهنگسرا و تهرانپارس نیز از مزیت‌های این منطقه است. از شمال این بلوار نیز برای مناطقی چون پاسداران و تجریش خط اتوبوس وجود دارد.

 

محله پردرخواست تهرانپارس

 

مراکز درمانی

با افزایش درخواست برای خرید خانه در بلوار شاهد و به تبع آن افزایش جمعیت منطقه، مراکز درمانی متعددی در این محله ساخته و آغاز به کار کردند.

از جمله این مراکز درمانی می‌شود به درمانگاه شبانه روزی سیدالشهدا، درمانگاه شبانه روزی مهر تهرانپارس، مرکز بهداشتی و درمانی کادوس، مجتمع دارویی و درمانی هلال احمر،  داروخانه اسدی، داروخانه وفا، داروخانه خالقی، داروخانه ساعدی نژاد، داروخانه حافظی مقدم، داروخانه هرندیان و … اشاره کرد.

مراکز آموزشی 

جمعیت این منطقه در حال افزایش است و مسئولان شهری باید فکری به حال امکانات شهری بکنند. در سال‌های گذشته تعداد زیادی مرکز آموزشی در این محله و اطراف آن شکل گرفته است.

از جمله این مراکز می‌توان به دبستان دخترانه خدابخش، مدرسه راهنمایی آیندگان، مدرسه راهنمایی پیچک، دبیرستان مالک اشتر، دبیرستان پور داوود، دبیرستان نور، دبیرستان بعثت،  دبیرستان صادقی، دبیرستان دکتر شریعتی، دبیرستان پیشتاز،  هنرستان امام علی، هنرستان خواجه نصیرالدین طوسی،  آموزشگاه فنی و حرفه ای آرین بانو و مجتمع آموزشی آزین قلم اشاره کرد.

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

مراکز مذهبی بلوار شاهد

سرانه فضاهای مذهبی در این محله بالا است. از مراکز مذهبی این محله می‌توان به مسجد امیرالمومنین، مسجد احرار، سجد سیدالشهدا، مسجد قمر بی هاشم، مسجد ابوالفضل، مسجد سلمان فارسی،  موسسه قرآنی بیت الزهرا و … اشاره کرد.

مراکز تجاری

در سال‌های گذشته تعداد زیادی تعمیرگاه ماشین در این محله وجود داشت. در یکی دو سال اخیر اما  با تغییر بافت شهری، مراکز تجاری و پاساژهای ریز و درشت و کافه‌ها و رستوران‌های متعددی در این محله تاسیس شد.

از جمله غذاخوری‌های این محله می‌توان به فست فود خان بابا، پیتزا تنوری یاس، کافه رستوران پاتوق، تهیه غذای اوین، فست فود رازقی، فست فود آشنا، چایخانه فرهنگ و … اشاره کرد.

همچنین در این محله و سال‌های اخیر چندین و چند فروشگاه زنجیره‌ای افتتاح شده است.

فضای سبز 

پارک آب، پارک سحر، پارک ارغوان، بوستان شهید عراقی، پارک فتاحی، گذر شاهد، پارک معین نژاد، پارک بهارک، پارک گویش، پارک گلشن و … از جمله فضاهای سبز بلوار شاهد است.

 

خرید خانه در بلوار شاهد

 

مختصر در مورد محله

منطقه: 4 تهران

محل استقرار: شرق تهران

بافت محله: نوساز

همسایه های محلی: شرق به خیابان اتحاد | از شمال به اتوبان زین الدین| از غرب به فلکه سوم تهرانپارس | از جنوب به اتوبان رسالت، اتوبان یاسینی و خیابان دماوند

ایستگاه مترو : دارد

ایستگاه: BRT  دارد

سطح قیمت: متوسط

 

 

در سال‌های گذشته تعداد زیادی تعمیرگاه ماشین در این محله وجود داشت. در یکی دو سال اخیر اما  با تغییر بافت شهری، مراکز تجاری و پاساژهای ریز و درشت و کافه‌ها و رستوران‌های متعددی در این محله تاسیس شد.

 

مطالب مرتبط

سهروردی شمالی محله‌ای با خانه‌های متنوع

سهروردی شمالی از خیابان‌های پردرخواست منطقه 7 تهران است. خیابانی حد فاصل خیابان مطهری تا پل سیدخندان و اتوبان رسالت. خرید خانه در سهروردی شمالی با توجه به قیمت متنوع […]

خرید و اجاره خانه در محله لویزان محله‌ای سبز

محله لویزان در منطقه ۴ شهرداری تهران یکی از دهکده‌های قدیمی شمیران است. شیان نیز یکی از محله‌های شمال شرقی شهر تهران محسوب می‌شود که در شمال پارک جنگلی لویزان […]

گزارش مرکز آمار ایران از تغییرات قیمت آپارتمان های شهر تهران (1402) 

بازار مسکن به عنوان یک بازار مطمئن برای سرمایه گذاری در همه جای دنیا شناخته می‌شود و بعد از بازار طلا و ارز از اولین بازارهایی است که تغییرات قیمت […]

غرب یا شرق تهران؟ کدام برای سکونت بهتر است

تهران کلان‌شهری بزرگ است که به جرات می‌توان گفت هر نقطه از آن مانند شهری مستقل بوده و از جهات گوناگون با منطقه دیگر تفاوت دارد. در میان مناطق مختلف […]

مرکز خرید عرش آجودانیه کجاست و چه امکاناتی دارد؟

مرکز خرید عرش آجودانیه یکی از گزینه‌هایی است که به دلیل موقعیت جغرافیایی عالی و کیفیت و امکانات بی نظیری که دارد معروف است. این روزها با گسترش مراکز خرید […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *