بازار مسکن تهران

خیابان سرو خیابان پر درخواست سعادت آباد

قیمت خانه خیابان‌ سرو

 

خیابان سرو از مهمترین و شناخته شده‌ترین خیابان‌های سعادت آباد است. این خیابان حدفاصل میدان قیصرامین پور (کتاب سابق) و میدان فرهنگ در منطقه 2 شهرداری تهران قرار دارد. متوسط قیمت خانه‌های خیابان سرو با توجه به داده‌های سامانه هوشمند کیلید 29 میلیون و 270 هزار تومان است. درست است که قیمت خانه در خیابان‌ سرو بالا است اما این منطقه همچنان جز مناطق پر درخواست محله سعادت آباد است. رستوران‌های خیابان سرو و حوالی آن همواره شلوغ است و مورد توجه شهروندان تهرانی. دسترسی خیابان سرو نیز از جمله مزیت‌های این خیابان گران تهران است.

این محله به لحاظ امکانات شهری به عنوان محله‌ای طراز اول دسته بندی می‌شود و قیمت بالای خانه‌های این محله به همین علت است.

  • معرفی خیابان سرو
  • قیمت خانه‌های خیابان سرو
  • رستوران‌های خیابان سرو

 

 

 

خیابان سرو از مهمترین و شناخته شده‌ترین خیابان‌های سعادت آباد است. این خیابان حدفاصل میدان قیصرامین پور (کتاب سابق) و میدان فرهنگ در منطقه 2 شهرداری تهران قرار دارد.

 

خرید خانه در خیابان سرو

قیمت خانه در خیابان‌ سرو بر اساس داده‌های سامانه هوشمند کیلید در شمال این خیابان 29 میلیون و 270 هزار تومان و در جنوب این خیابان 25 میلیون و 920 هزار تومان است.

همانطور که توضیح دادیم، این خیابان در سعادت آباد و منطقه 2 تهران واقع شده است. متوسط قیمت این منطقه نسبت به مناطق دیگر تهران بالاتر است.

اگر به داده‌های بخش اطلاعات مسکن سامانه هوشمند کیلید مراجعه کنید خواهید دید متوسط قیمت خانه در محله سعادت آباد 29 میلیون و 933 هزار تومان است.

از طرف دیگر متوسط قیمت خانه در منطقه 2 تهران نیز 20 میلیون و 290 هزار تومان است. میانگین قیمت کل معاملات هم 2 میلیارد و 483 میلیون تومان.

 

قیمت خانه در خیابان‌سرو

 

منطقه 2 تهران در یک ماه گذشته 354 معامله مسکن را به ثبت رسانده است. سهم خانه‌های زیر 85 متر در منطقه 2 ،35 درصد، خانه‌های 85 تا 150 متر، 52 درصد و خانه‌های بالای 150 متر، 13 درصد بوده است.

از طرف دیگر 38 درصد خانه‌های معامله شده در منطقه 2 تهران طی یک ماه گذشته نوساز و 72 درصد قدیمی‌ساز بوده اند.

در سامانه هوشمند کیلید، امروز 310 آگهی مسکن برای خانه‌های خیابان سرو وجود دارد.

اجاره خانه 

در سامانه هوشمند کیلید و قسمت آگهی‌های اجاره خانه، امروز 247 آگهی در محدوده این خیابان موجود است.

قیمت اجاره خانه در این محله بالا است. اما امکانات موجود در این محدوده از دسترسی خیابان سرو تا مراکز درمانی و تجاری و فضای سبز باعث شده متقاضیان اجاره خانه در این محله زیاد باشند.

 

قیمت خانه در خیابان‌سرو

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

تاریخچه سعادت آباد و خیابان سرو

تاریخچه محله سعادت آباد که خیابان سرو در آن واقع شده است، خواندنی است. اگر به شما بگویند بنیان‌گذار این محله چه کسی است، چه نام‌هایی به ذهنتان می‌رسد؟

ملاکان قدیمی و معروف تهران؟ خانواده سلطنتی و منصوبان دربار؟ بزرگان قوم و یا مردم عادی و ساکنین قدیمی اش؟ جواب این سوال اما نام دیگری است.

سید ضیاالدین طباطبایی. سیاستمدار مرموز و نخست وزیر کودتای رضاخانی. سید ضیا از جمله بدنام ترین سیاستمداران تاریخ سیاسی ایران است. عنصری وابسته که همواره نامش در کنار نام دولت‌های خارجی از جمله انگلستان آمده است.

او در سال 1327 ده مخروبه و ریگزاری که امروز تبدیل به محله مدرن و با امکانات سعادت آباد شده است را تملک کرد و با همکاری تعدادی کارگر که همه قوم و خویشش بودند آن‌جا را آباد کرد.

در ابتدا به دلیل اصل و نصب او و همراهانش این محله با نام سادات آباد معروف بود و بعدتر به دلیل راحتی تلفظ به سعادت آباد تغییر نام داد.

سیدضیا این محل را برای کشت گندم و یونجه و پرورش خرگوش انتخاب کرد و در کار خود نیز به موفقیت رسید. رفته رفته در سال‌های بعد این محل مورد توجه دیگر شهروندان قرار گرفت و بعدتر خانه‌ها و خیابان بندی‌های تازه سر و شکل آن‌جا را تغییر دادند.

بافت محله

خانه‌های خیابان سرو در سال‌های گذشته دچار تغییر و تحول شده اند. افزایش قیمت خانه و زمین در این محله باعث شده است انبوه سازان به آنجا ورود کنند.

قیمت خانه در خیابان‌ سرو بالا است و از همین رو مالکان خانه‌های قدیمی ترجیح داده‌اند آپارتمان‌های جدید بسازند و سر و شکل محله را تغییر دهند.

 

خانه‌های خیابان سرو

 

دسترسی خیابان سرو

دسترسی خیابان سرو از جمله مهمترین مزیت‌های این محله است. خیابان سرو از شمال به اتوبان یادگار امام، از غرب به خیابان کوهستان، از شرق به بلوار 24 متری و از جنوب به اتوبان نیایش دسترسی دارد.

دسترسی خیابان سرو تنها به اتوبان‌های اطراف این محل و مسیرهای آن خلاصه نمی‌شود. ایستگاه اتوبوس سعادت آباد، ایستگاه اتوبوس میدان فرهنگ، ایستگاه اتوبوس میدان قیصر امین پور و … تنها بخشی از امکانات حمل و نقل عمومی این محله است.

دسترسی این خیابان تاثیر بالایی در پر درخواست بودن این محله برای خریداران خانه دارد.

مراکز درمانی

مراکز درمانی این محله بسیار زیاد است. بیمارستان عرفان، بیمارستان شهید مدرس، بیمارستان پارسیان و کلینیک ایرانیان از جمله مراکز درمانی حوالی این خیابان هستند.

از طرف دیگر در این محله داروخانه‌های بسیاری نیز وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به داروخانه دکتر فرزاد شیرالی، داروخانه دکتر انصاری، داروخانه دکتر اقبال پور، داروخانه دکتر عابدی پور، داروخانه آسمان، داروخانه دکتر ثقفی و داروخانه دکتر دهقانپور اشاره کرد.

 

خانه‌های خیابان سرو

 

مراکز آموزشی

با ساخت و سازهای تازه در این خیابان و افزایش جمعیت، سرانه مراکز آموزشی نیز در محدوده این محله افزایش یافته است.

دبستان پسرانه راه رشد، دبستان دخترانه سعادت آباد، دبستان دخترانه حکمت، دبستان پسرانه سید رضی، دبیرستان علامه امینی، دبیرستان پیام معلم و چندین مرکز آموزشی دیگر در این منطقه در دسترس شهروندان است.

مراکز مذهبی 

مسجد الزهرا، مسجد صاحب الزمان، مسجد آل رسول و امام حسن مجتبی از جمله مراکز مذهبی هستند که در حوالی این خیابان بنا شده‌اند و در تمام مدت سال در اختیار مردم قرار دارند.

مراکز تجاری و رستوران‌های خیابان سرو

رستوران‌های خیابان سرو از جمله مشخصه‌های این محله‌اند. رستوران‌های خیابان سرو هر روزه میزبان تعداد زیادی از شهروندان تهرانی هستند.

از جمله رستوران‌های خیابان سرو می‌توان به نارنجستان، رستوران دریایی سعادت آباد، رستوران شاندیز، رستوران پستو، مستر جوجه و اوا اشاره کرد.

در کنار رستوران‌های خیابان سرو، دیگر مراکز تجاری موجود در این خیابان نیز مورد توجه شهروندان تهرانی است.

 

رستوران‌های خیابان سرو

 

فضای سبز 

یکی از دلایل بالا بودن قیمت خانه‌های این خیابان امکانات شهری است. با توجه به وضعیت مالی شهروندان ساکن این خیابان قابل پیشبینی است که امکانات شهری از حد متوسط بالاتر باشد.

در کنار مزیت‌هایی چون دسترسی خیابان سرو و یا رستوران‌های این محله و مراکز درمانی متعدد، فضاهای سبز این محله نیز وضعیت خوبی دارد.

پارک بوستان، پارک شکوفه، پارک لادن، بوستان صدف، بوستان گلریز، بوستان صرافها، پارک سنگی، پارک سعادت آباد و پارک فرهنگ از جمله فضاهای سبز این منطقه هستند.

 

دسترسی خیابان سرو

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

مختصر در مورد محله

منطقه: 2 تهران

محل استقرار: شمال غرب تهران

بافت محله: نوساز

همسایه های محلی: شرق به میدان فرهنگ | از شمال به اتوبان یادگار امام | از غرب به خیابان کوهستان | از جنوب به اتوبان نیایش

دسترسی : بلوار فرهنگ | میدان کاج میدان | قیصر امین پور | میدان فرهنگ

ایستگاه مترو : ندارد

ایستگاه: BRT  ندارد

سطح قیمت: بالا

 

مطالب مرتبط

سهروردی شمالی محله‌ای با خانه‌های متنوع

سهروردی شمالی از خیابان‌های پردرخواست منطقه 7 تهران است. خیابانی حد فاصل خیابان مطهری تا پل سیدخندان و اتوبان رسالت. خرید خانه در سهروردی شمالی با توجه به قیمت متنوع […]

خرید و اجاره خانه در محله لویزان محله‌ای سبز

محله لویزان در منطقه ۴ شهرداری تهران یکی از دهکده‌های قدیمی شمیران است. شیان نیز یکی از محله‌های شمال شرقی شهر تهران محسوب می‌شود که در شمال پارک جنگلی لویزان […]

گزارش مرکز آمار ایران از تغییرات قیمت آپارتمان های شهر تهران (1402) 

بازار مسکن به عنوان یک بازار مطمئن برای سرمایه گذاری در همه جای دنیا شناخته می‌شود و بعد از بازار طلا و ارز از اولین بازارهایی است که تغییرات قیمت […]

مرکز خرید عرش آجودانیه کجاست و چه امکاناتی دارد؟

مرکز خرید عرش آجودانیه یکی از گزینه‌هایی است که به دلیل موقعیت جغرافیایی عالی و کیفیت و امکانات بی نظیری که دارد معروف است. این روزها با گسترش مراکز خرید […]

گرانترین و ارزانترین محله‌های تهران در دی ماه 1400

  بر اساس جدیدترین برآوردها در دی‌ماه ۱۴۰۰ قیمت مسکن در زعفرانیه به عنوان گرانترین محله شهر تهران ۹۱.۷ میلیون تومان در هر متر مربع و در خاورشهر به عنوان […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *