بازار مسکن تهران

بلوار دادمان محله خانه‌های بزرگ متراژ

بلوار دادمان

 

خیابان‌های عریض و خلوت، خانه‌های ویلایی با نمایی آجری و  بالکن‌های سبز، مراکز تجاری ریز و درشت با مغازه‌هایی پر زرق و برق، کافه‌های شلوغ و رستوران‌های لاکچری، پارک‌های سبز و چشم اندازی رو به تهران. اینجا شهرک غرب است، محله ای در شمال غرب پایتخت که قبل از تبدیل شده به بخشی از تهران جز روستای خوردین بوده است. بلوار دادمان از خیابان‌های معروف این محله است. خرید و فروش خانه در بلوار دادمان رونق دارد. خانه‌های بلوار دادمان اغلب بزرگ متراژ هستند و قیمتی بالاتر از متوسط محله های دیگر پایتخت دارند. دسترسی بلوار دادمان در کنار مراکز تجاری بلوار دادمان از مزیت‌های این محله است.

  • معرفی بلوار دادمان
  • قیمت خرید خانه در بلوار دادمان
  • امکانات محله دادمان

 

بلوار دادمان

 

خرید خانه در بلوار دادمان

اگر به نقشه حرارتی سامانه هوشمند کیلید سر بزنید آگهی‌های متعددی در زمینه خرید خانه در این منطقه مشاهده می‌کنید.

بنا بر آمارهای سامانه کیلید در شمال بلوار دادمان میانگین قیمت خانه 23 میلیون و 500 هزار تومان است و در جنوب این محله 29 میلیون و 360 هزار تومان.

آگهی‌های ثبت شده در سامانه کیلید بیانگر این نکته است که خانه‌های بلوار دادمان ، مخصوصا آن‌هایی که برای فروش دسته بندی شده اند اغلب بزرگ متراژ هستند.

نکته‌ای که با توجه به وضعیت درآمدی اهالی شهرک غرب قابل پیشبینی است. تورم 150 درصدی خانه طی دو سال گذشته باعث شده است که خانواده‌هایی به در این محله ساکن شوند که وضعیت مالی خوبی دارند.

 

بلوار دادمان

 

شهرک غرب و بلوار دادمان در منطقه 2 تهران قرار دارند. بر اساس داده‌های سامانه هوشمند کیلید در سه ماه گذشته 855 معامله مسکن در این منطقه به ثبت رسیده است.

میانگین قیمت هر مترمربه خانه در منطقه 2 پایتخت، 20 میلیون و 290 هزار تومان است و میانگین ارزش کل معاملات 2 میلیارد و 483 میلیون تومان.

همانطور که اشاره شد، خانه‌های بلوار دادمان اکثرا بزرگ‌متراژ هستند. بر اساس آمارهای سامانه کیلید، 52 درصد معاملات مسکن در منطقه 2 برای خانه‌هایی با متراژ 85 تا 150 متر است.

 

شهرک غرب

 

با نگاهی به سن خانه‌های منطقه 2 نیز می‌توان دریافت اکثر خانه‌ها قدیمی‌ساز هستند. بر اساس داده‌های سامانه کیلید در منطقه‌ 2 ، 62 درصد خانه‌های معامله شده سنی بالای 5 سال دارند و 38 درصد زیر 5 سال.

 

شهرک غرب

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

اجاره خانه در بلوار دادمان

دسترسی بلوار دادمان در کنار امکانات شهری از جمله مراکز درمانی، مراکز آموزشی و تفریحی و فرهنگی  و… باعث شده بازار اجاره‌خانه در این محله داغ باشد.

درست است که نرخ اجاره خانه در این منطقه بالا است، اما همواره خانه‌های بلوار دادمان مشتری‌های پر و پا قرصی دارند.

از دیگر امتیازات این محله،ترافیک کم در ساعات مختلف روز است. خیابان بندی اصولی و کوچه‌هایی با عر بالا باعث شده محله بلوار دادمان و به طور کلی تمام خیابان‌های شهرک غرب همواره ترافیک روانی داشته باشند.

افتتاح ایستگاه مترو میدان صنعت نیز باعث شده حجم زیادی از ترافیک در این محله کم شود.

تاریخچه بلوار دادمان

تا سال 1340، محله ای که امروز به عنوان شهرک غرب یا شهرک قدس شناخته می‌شود، وجود نداشت. آن‌ سال‌ها در آن حوالی روستایی خوش آب و هوا بود با نام خوردین.

روستایی که بنا بر سرشماری‌های آن سال 40 نفر ساکن داشت که همگی مسیحی بودند. از سال 1340 کلنگ تغییر بافت و چهره این منطقه زده شد.

شرکت‌های امریکایی یک به یک برای سر و شکل دادن به محله ای مدرن به روستای خوردین آمدند و پس از مدت کوتاهی منطقه‌ای ساختند به سبک و سیاق محله‌های امریکایی.

برج‌های بلند و خانه‌های ویلایی با حیاط‌های سبز یک به یک ساخته شدند و جای خوردین را گرفتند. بعد از انقلاب هم روند تغییر چهره محله شهرک غرب ادامه داشت تا به امروز که دیگر هیچ نشانی از گذشته خود ندارد.

 

 خوردین

 

بافت محله

بافته بلوار دادمان و محل‌های اطراف در سال‌های گذشته تغییر یافته است. بسیاری از خانه‌های قدیمی و ویلایی جای خود را به آپارتمان‌های نوساز با نمای سنگی داده اند.

در سال‌های گذشته تب و تاب ساخت «مال» در تهران و مخصوصا محله‌های اعیان نشین بالاگرفته است. شهرک غرب نیز یکی از مناطق هدف سازندگان مراکز تجاری بزرگ است.

بیراه نیست اگر بگوییم این محله‌ها دیگر کم‌کم به بازاری بزرگ شبیه شده اند.

دسترسی بلوار دادمان

یکی از مزایای خانه‌های بلوار دادمان، دسترسی این محله به نقاط دیگر است. این محله از غرب به اتوبوان یادگار امام، از شمال به بلوار دریا و اتوبان نیایش، از جنوب به خیابان هرمزان و از شرق به بلوار خوردین و خیابان ایران‌زمین راه دارد.

ایستگاه اتوبوس این خیابان و همچنین نزدیکی به میدان صنعت و مترو صنعت و همچنین ایستگاه تاکسی‌های آن منطقه، دسترسی بلوار دادمان و بلوار خوردین را در وضعیت خوبی قرار داده است.

 

 خوردین

 

 

تا سال 1340، محله ای که امروز به عنوان شهرک غرب یا شهرک قدس شناخته می‌شود، وجود نداشت. آن‌ سال‌ها در آن حوالی روستایی خوش آب و هوا بود با نام خوردین.

 

مراکز فرهنگی و آموزشی

مجتمع آموزشی و فرهنگی ربانی، مجتمع آموزشی امام صادق، آموزشگاه موسیقی پویا، آموزشگاه زبان ایرانمهر، دبستان دخترانه بهزادی، دبیرستان رهنما، دبیرستان شهید عباس راصد، مدرسه برهان، ساختمان وزارت علوم و فناوری، دانشکده زبان‌های خارجی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز، دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد واحد تهران غرب تنها بخشی از مراکز آموزشی و فرهنگی این محله است.

مراکز خرید بلوار دادمان

همانطور که عنوان شد در مراکز شمالی تهران، تب و تاب ساخت مراکز تجاری بالا است. بلوار دادمان هم یکی از محله‌هایی است که در تیررس سازندگان مراکز تجاری است.

مرکز خرید سپهر، بازار روز دادمان، مجتمع دوبرال، رستوران باکس کلاسیک، طباخی کاج، ساندویچ هایدا، رستوران لانجین، رستوران رنسانس و ده ها رستوران و کافه و مرکز تجاری دیگر در این بلوار فعالیت می‌کنند.

 

شهرک غرب

 

مراکز مذهبی

مسجد امام حسن مجتبی، مسجد الزهرا از جمله مراکز مذهبی هستند که در تمام ایام سال میزبان شهروندان ساکن بلوار دادمان هستند.

مراکز درمانی

وجود مراکز درمانی از جمله ضروریات امکانات محلی است. اگر شهروندانم دسترسی آسانی به مراکزی چون داروخانه یا کیلینیک های پزشکی داشته باشند، خیالشان راحت است.

این محله از جمله محله‌هایی است که می‌توان به آن لقب شاخص در بحث سرانه درمان داد. از جمله مراکز درمانی که در بلوار دادمان فعال هستند عبارت اند از:

داروخانه دکتر غزالی، داروخانه دکتر قمی، سونوگرافی فلامک، بیمارستان آتیه، کیلینیک شیروانی، کیلینیک نوید و بیمارستان بهمن.

 

 

شهرک غرب

 

 

بنا بر آمارهای سامانه کیلید در شمال بلوار دادمان میانگین قیمت خانه 23 میلیون و 500 هزار تومان است و در جنوب این محله 29 میلیون و 360 هزار تومان.

 

فضاهای سبز محله دادمان

محله شهرک غرب تا 5 سال پیش روستای خوش آب هوایی بود که شاید هیچوقت خواب این را نمی دید که قسمتی از تهران امروز باشد.

از روزگار گذشته این منطقه سبز، چندان اثری باقی نمانده اما هنوز هم سرانه فضای سبز این منطقه نسبت به دیگران مناطق تهران بیشتر است.

در اطراف بلوار دادمان، چندین پارک و بوستان بزرگ و کوچک وجود دارد. از جمله این فضایهای سبز می‌توان به پارک صبا، پارک دادمان، بوستان نور ایمان، پارک سپهر، بوستان آتیه، پارک نیما، پارک دریا، بوستان مولانا، پارک شمس، بوستان آشیان و باغ خوردین اشاره کرد.

 

خانه‌های بلوار دادمان

 

مختصر در مورد محله

منطقه: 2 تهران

محل استقرار: شمال غرب

بافت محله: نوساز

همسایه های محلی: از شرق به بلوار ایران زمین| از شمال به بلوار دریا و اتوبان نیایش | از غرب به اتوبان یادگار امام | از جنوب به خیابان هرمزان

دسترسی: اتوبان یادگار | خیابان هرمزان | بلوار دریا | بلوار ایران زمین | بلوار خوردین

ایستگاه مترو : دارد

ایستگاه BRT : ندارد

 

خانه‌های بلوار دادمان

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

مطالب مرتبط

سهروردی شمالی محله‌ای با خانه‌های متنوع

سهروردی شمالی از خیابان‌های پردرخواست منطقه 7 تهران است. خیابانی حد فاصل خیابان مطهری تا پل سیدخندان و اتوبان رسالت. خرید خانه در سهروردی شمالی با توجه به قیمت متنوع […]

خرید و اجاره خانه در محله لویزان محله‌ای سبز

محله لویزان در منطقه ۴ شهرداری تهران یکی از دهکده‌های قدیمی شمیران است. شیان نیز یکی از محله‌های شمال شرقی شهر تهران محسوب می‌شود که در شمال پارک جنگلی لویزان […]

گزارش مرکز آمار ایران از تغییرات قیمت آپارتمان های شهر تهران (1402) 

بازار مسکن به عنوان یک بازار مطمئن برای سرمایه گذاری در همه جای دنیا شناخته می‌شود و بعد از بازار طلا و ارز از اولین بازارهایی است که تغییرات قیمت […]

مرکز خرید عرش آجودانیه کجاست و چه امکاناتی دارد؟

مرکز خرید عرش آجودانیه یکی از گزینه‌هایی است که به دلیل موقعیت جغرافیایی عالی و کیفیت و امکانات بی نظیری که دارد معروف است. این روزها با گسترش مراکز خرید […]

گرانترین و ارزانترین محله‌های تهران در دی ماه 1400

  بر اساس جدیدترین برآوردها در دی‌ماه ۱۴۰۰ قیمت مسکن در زعفرانیه به عنوان گرانترین محله شهر تهران ۹۱.۷ میلیون تومان در هر متر مربع و در خاورشهر به عنوان […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *