بازارچه ساختمان

با کناف سقف و کاربردهای آن تا چه حد آشنا هستید؟

کناف سقف

 

کناف سقف از اتصال پنل‌های گچی یا غیر گچی به سقف اصلی شکل می‌گیرد و سازه‌های آن سازه‌هایی یکپارچه از جنس گالوانیزه است که با روکش گچ و سیمان پوشانده شده است و به سقف متصل می‌شود. سقف کناف در واقع یک نوع سقف کاذب است که در دو مدل ثابت و متحرک ساخته می‌شود. کناف سقف طرفداران بسیار دارد. کاربرد کناف می‌تواند در سقف اتاق خواب و آشپزخانه و اتاق کودک باشد. نصب کناف‌ روی سقف ساختمان ساده است.

در این مطلب به بررسی مزایا  و معایب کناف سقف‌ خانه به عنوان یک سقف کاذب می‌پردازیم و سپس به سراغ معرفی مدل‌ها و انواع آن می‌رویم.

مزایای استفاده از کناف سقف‌:

  • سقف‌های کاذب کناف در مقایسه با دیگر سقف‌های کاذب از نظر وزنی سبک‌تر هستند و هیچ بار اضافه بر ساختمان وارد نمی‌کنند.
  • در حداقل زمان ممکن قابل نصب و اجرا هستند.
  • قابل برداشت و تعمیر بوده و در صورت نیاز می‌توان به تاسیسات پشت آن دسترسی پیدا کرد.
  • امکان نصب چراغ‌های تزیینی روکار و توکار و نور مخفی برای افزایش زیبایی این نوع سقف وجود دارد.
  • سقف کناف نسبت به سایر انواع سقف تزیینی و دکوری از نظر اقتصادی مقرون به صرفه‌تر است.
  • از کناف می‌توان به عنوان یک پوشش ضد حریق و ضد آب بر روی سازه استفاده کرد. از کناف‌های ضد آب می توان در محیط‌هایی مانند آشپزخانه, استخر, سرویس‌های بهداشتی و غیره استفاده نمود.
  • سقف کناف پوششی عالی برای مخفی نمودن تاسیساتی است که در سقف تعبیه شده و نمایان هستند.

معایب استفاده از کناف سقف:

  • اجرای غیر اصولی کناف سقف‌‌ می‌تواند زمینه سقوط سقف را فراهم کند.
  • در صورتی که از مصالح بی کیفیت در این زمینه استفاده شود، باعث ایجاد ترک خوردگی در سقف می‌شود.
  • در برخی موارد به دلیل عدم رعایت استانداردهای لازم، امکان ایجاد تغییر ظاهری در سقف وجود دارد.
  • استفاده از پنل‌های کناف بی‌کیفیت از دیگر معایب اجرای کناف سقف‌‌ است.
  • پوشش کناف عمدتا در برابر ضربه از مقاومت بالایی برخوردار نیست.

 

کناف سقف

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

  • کناف سقف ساده چیست؟

کناف سقف ساده که به آن کناف سقف یکپارچه هم می‌گویند یک نوع سقف کاذب ثابت است که از یک زیر ساز معلق از جنس گالوانیزه و با مقاطع ناودانی شکل می‌گیرد که با استفاده از پنل‌های گچی یک لایه یا دو لایه پوشانده می‌شود.

درزهای میان پنل‌های نصب شده با استفاده از بتونه پوشانده شده که در نهایت یک سقف کناف شده یکپارچه ساده بدون هیچ درز و شکافی حاصل می‌شود.

کناف ساده سقف‌ اتاق خواب

یکی از قسمت‌های خانه که تاثیر زیادی را در آرامش و روحیه همه اعضای خانواده دارد، اتاق خواب‌ است که تاثیر بسیاری نیز در زیبایی کلی دکوراسیون می‌گذارد. کناف اتاق خواب‌ می‌تواند در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی اجرا شود که این موضوع بستگی به سلیقه شما، بودجه‌ای که در اختیار دارد و همچنین فضای در دسترس موجود در دکوراسیون خانه دارد. طراحان می‌توانند با استفاده از قابلیت‌های مختلفی که کناف دارد و اضافه کردن خلاقیت و ایده‌های ذهنی خود یک فضای منحصر به فرد را در اتاق خواب‌ ایجاد کنند.

کناف ساده سقف سالن

امروزه به جای استفاده از گچ بری سقف که زمانی برای فضای پذیرایی استفاده می‌شد، از کناف سقف پذیرایی استفاده می‌شود که امکان پیاده سازی انواع ایده‌ها در آن وجود دارد و با استفاده از رنگ آمیزی بر روی آن می‌توان هماهنگی میان رنگ‌های موجود در پذیرایی به وجود آورد.

کناف سقف پذیرایی 2020

با شروع سال 2020 طرح‌های جدیدی از کناف وارد بازار شده است که برای قسمت‌های مختلف خانه به خصوص پذیرایی مورد استفاده قرار می‌گیرد و شکل‌های منحنی برای سقف‌های با دکوراسیون کلاسیک و شکل‌های ساده‌تر برای دکوراسیون مدرن مناسب هستند.

کناف سقف ساده متری چند است؟

قیمت کناف ساده سقف کاذب به دو عامل بستگی دارد: کیفیت کناف سقف ساده و هزینه‌های اجرای آن. که کیفیت کناف سقف برای هر دو مورد ورق‌های گالوانیزه داخل آن و پنل گچی بیرونی آن به صورت متری در نظر گرفته می‌شود و در صورت اجراهای خاص مانند اجرای باکس و غیره به صورت توافقی انجام می‌شود. محدوده قیمت کناف سقف به شرح زیر است:

 

باکس دکور ساده طرح نورمخفی

برحسب متر مربع 100 هزار تومان ( مصالح شرکت کناف ) 90 هزار تومان ( مصالح متفرقه مثال : باتیس
باکس سینوسی طرح حلال و نیم حلال برحسب متر مربع ( پانل ورودی ) 115 هزار تومان ( مصالح شرکت کناف ) 105 هزار تومان ( مصالح متفرقه مثال : باتیس
باکس موج و منحنی برحسب متر مربع ( پانل ورودی ) 125 هزار تومان ( مصالح شرکت کناف ) 115 هزار تومان ( مصالح متفرقه مثال : باتیس
اجرای کناف آرک اپن و دایره و گل وسط سالن و … بصورت توافقی بصورت توافقی بصورت توافقی
دیوار ۷ سانتی متر با پانل معمولی W111/ RG

دیوار ۷ سانتی متر یک رو ضد آب و یک رو پانل معمولی MR&W111/ RG
دیوار ۷ سانتی متر دو رو ضد آب MR&W111/

برحسب متر مربع ( یک طرف محاسبه می‌شود)

برحسب متر مربع ( یک طرف محاسبه می‌شود)

برحسب متر مربع ( یک طرف محاسبه می‌شود)

170 هزار تومان ( مصالح شرکت کناف)

۱۹۰ هزار تومان ( مصالح شرکت کناف)

۲۱۰ هزار تومان ( مصالح شرکت کناف)

160 هزار تومان ( مصالح متفرقه مثال : باتیس

۱۸۰ هزار تومان ( مصالح متفرقه مثال : باتیس

۲۰۰ هزار تومان ( مصالح متفرقه مثال : باتیس

دیوار۱۰سانتی متر با پانل معمولی W111/ RG برحسب متر مربع ( یک طرف محاسبه می‌شود) 180 هزار تومان ( مصالح شرکت کناف) 170 هزار تومان ( مصالح متفرقه مثال : باتیس
تایل ۶۰ * ۶۰ گچی روکش رنگی

تایل ۶۰ * ۶۰ گچی روکش PVC

برحسب متر مربع

برحسب متر مربع

110 هزار تومان ( مصالح شرکت کناف)

۱۲۰ هزار تومان ( مصالح شرکت کناف)

110 هزار تومان ( مصالح متفرقه مثال : باتیس ،شیراز،یزد و…)
تایل ۶۰ * ۶۰ تمام PVC برحسب متر مربع 100 هزار تومان ( مصالح شرکت کناف) 90 هزار تومان ( مصالح متفرقه مثال : باتیس
اجرای بتونه تمام ماستیک برحسب متر مربع 15 هزار تومان 15 هزار تومان
برش هالوژن

برش پلکسی

برحسب عدد

برحسب عدد

5 هزار تومان

۹۰ هزار تومان

5 هزار تومان

۹۰ هزار تومان

 

کناف سقف

 

کناف سقف‌ اتاق خواب و انواع آن

طراحی دیوار و سقف اتاق خواب‌ به صورت کناف سقف‌ اتاق خواب‌ و دیوارها از مهم‌ترین عوامل در طراحی دکوراسیون داخلی خانه است که سرعت کارهای طراحی داخلی خانه را به شدت افزایش داده است. علاوه بر این هزینه دیزاین داخلی خانه با استفاده از کناف به مراتب کمتر از هزینه‌های گچ کاری و دیزاین سنتی خانه است.

یکی از مزایایی که استفاده از کناف سقف‌ اتاق خواب‌ دارد، مقاوم بودن در برابر زلزله است که در صورت هر گونه اتفاقی از این دست خسارات جانی را برای کسانی که در اتاق هستند به وجود نخواهد آورد. با ایجاد طرح‌های متنوعی در کناف سقف اتاق خواب‌ می‌توان از نورپردازی‌های متنوع نیز در این فضا استفاده کرد که موجب جذابیت بیشتری در آن می‌شود.

برای استفاده از انواع نورپردازی در کناف سقف‌ اتاق خواب‌ باید به ارتفاع سقف و معماری دیوارها توجه کرد. استفاده از کناف در داخل اتاق خواب کمک می‌کند تا هر قسمتی را در آن به رنگ دلخواه در بیاورید.

کناف سقف اتاق خواب در انواع مدرن، کلاسیک، صنعتی و امروزی قابل اجرا است که این نوع طراحی بر اساس خطوط و طرح‌های موجود در اتاق انجام می‌شود. برای مثال در دکوراسیون مدرن خطوط صاف و مستقیم و گوشه دار وجود دارد که هزینه کمتری نیز در مقایسه با انواع دیگر طرح‌ها دارد.

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

کناف سقف‌ اتاق خواب والدین

هر چند همه ما بیشتر از یک سوم عمرمان را در اتاق خواب می‌گذرانیم اما عمدتا انتخاب دکوراسیون اتاق خواب والدین با واسواس کمتری انجام می‌شود و این نشان می‌دهد که به توجه بیشتری برای طراحی اتاق خواب والدین باید توجه کرد و یک دکور شیک و در عین حال آرامش بخش را برای آن انتخاب کرد.

انتخاب کناف سقف‌ جدید برای اتاق خواب والدین باید بر اساس روحیات هر دو صورت بگیرد، برای مثال اگر علاقه به رنگ خاصی دارید یا زوج جوانی هستید می‌توانید از رنگ‌های شاداب برای کناف سقف‌ یا دیوار استفاده کنید اما نباید فراموش کنید که این رنگ‌ها به زودی خسته کننده خواهند شد.

کناف سقف‌ اتاق خواب مستطیلی

اغلب اتاق خواب‌ها به شکل مستطیل یا مربع طراحی می‌شوند و برای کناف کاری سقف اتاق خواب مستطیلی باید به سبک دکوراسیون خانه و اتاق خواب توجه کنید. برای مثال در صورتی که دکوراسیون اتاق خواب شما مدرن باشد می‌توانید از کناف با خطوط صاف و گوشه دار استفاده کنید و در صورتی که دکوراسیون شما کلاسیک باشد بهتر است از طرح‌های منحنی مانند بیضی و دایره استفاده کنید.

کناف سقف اتاق خواب پسرانه

همانطور که اشاره کردیم کناف سقف‌ و اجرای آن به دلیل هزینه پایین برای استفاده در اتاق خواب پسرانه و دخترانه کاربرد زیادی دارد. برای اجرای طرح‌های خلاقانه می‌توانید از فرزندتان ایده بگیرید برای مثال اتاق خواب پسرانه بهتر است با کناف سفید و ترکیب آن با رنگ‌های آبی تزئین شود.

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

کناف سقف اتاق خواب کوچک

در صورتی که اتاق خواب شما کوچک است می‌توانید با به کار گرفتن ایده‌هایی آن را بزرگتر به نمایش بگذارید. برای مثال اگر می‌خواهید از کناف سقف اتاق خواب‌ استفاده کنید بهتر است آن را به رنگ روشن رنگ آمیز کنید تا سقف بلندتر و فضای اتاق خواب‌ شما وسیع‌تر به نظر بیاید.

 

 

 

 انتخاب کناف سقف جدید برای اتاق خواب والدین باید بر اساس روحیات هر دو صورت بگیرد، برای مثال اگر علاقه به رنگ خاصی دارید یا زوج جوانی هستید می‌توانید از رنگ‌های شاداب برای کناف سقف یا دیوار استفاده کنید اما نباید فراموش کنید که این رنگ‌ها به زودی خسته کننده خواهند شد.

 

کناف سقف اتاق خواب دخترانه

برای اجرای کناف سقف اتاق خواب دخترانه بهتر است از ترکیب کناف و نور پردازی استفاده شود تا نورهای ملایمی با رنگ صورتی و گلبهی و غیره بتواند فضای داخل اتاق را تلطیف کند. این نورها با تابیدن بر روی دیوار رنگ آنها را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

کناف سقف آشپزخانه

کناف سقف آشپزخانه یک ایده جدید در دکوراسیون داخلی است که اغلب در ایران کاربرد دارد و باید برای انتخاب آن دقت و وسواس بیشتری به خرج بدهید چرا که طراحی آشپزخانه تاثیر بسیاری بر روی دکوراسیون کلی خانه شما دارد و زمان بیشتری نیز در آن صرف می‌شود. 

بهتر است برای انتخاب نوع کناف آشپزخانه به سراغ طرح‌های ساده‌تر بروید چرا که استفاده از طرح‌های شلوغ و برجسته به خصوص در خانه و آشپزخانه‌های کوچک، فضای شما را دلگیر و نامرتب نشان می‌دهد. همچنین استفاده از کناف سقف آشپزخانه به تفکیک فضای آشپزخانه از پذیرایی نیز کمک می‌کند.

 

 

 کناف سقف آشپزخانه یک ایده جدید در دکوراسیون داخلی است که اغلب در ایران کاربرد دارد و باید برای انتخاب آن دقت و وسواس بیشتری به خرج بدهید چرا که طراحی آشپزخانه تاثیر بسیاری بر روی دکوراسیون کلی خانه شما دارد و زمان بیشتری نیز در آن صرف می‌شود. 

 

انواع مدل کناف سقف آشپزخانه

مدل‌های کناف سقف آشپزخانه وابسته به دیزاین کلی خانه و آشپزخانه شما است و به منظور ایجاد یک سقف کاذب و استفاده از نور پردازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کناف سقف‌ آشپزخانه مدرن

این روزها آشپزخانه‌های مدرن دارای سقف‌های شکیل و نورپردازی شده هستند که تاثیر کانتر آشپزخانه، کابینت‌ها و دیوارها را نیز در زیبایی آشپزخانه نمی‌توان انکار کرد. در طراحی کناف سقف آشپزخانه مدرن علاوه بر کناف از مصالحی مانند چوب و آیینه و شیشه نیز استفاده می‌شود که جذابیت آن را بیشتر می‌کند.

برای یک آشپزخانه با دکوراسیون مدرن بهتر است از کناف با خطوط صاف و گوشه‌دار استفاده شود و برای نور پردازی آن از چراغ‌های ال ای دی به شکل توکار استفاده گرد. برای کناف سقف آشپزخانه مدرن می‌توانید یک مستطیل یا مربع را در وسط سقف آشپزخانه طراحی کنید.

 

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

کناف سقف‌ آشپزخانه آسمان مجازی

کناف سقف‌ آشپزخانه در انواع مختلفی وجود دارد که یکی از آنها آسمان مجازی است و این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است و با استفاده از نورپردازی داخل آن می‌توان زیبایی خیره کننده‌ای را به آشپزخانه تزریق کرد. بر روی این نوع از سقف می‌توان از طرح و نقش‌های مختلفی استفاده کرد و با استفاده از چند تایل آنها را به هم متصل کرد.

کناف سقف‌ اشپزخانه کلاسیک

برای کناف سقف‌ آشپزخانه کلاسیک بهتر است از طرح‌های گرد و دایره‌ای استفاده شود و نورپردازی داخل آن با استفاده از لوسترهای کریستالی با طراحی کلاسیک صورت بگیرد. در صورتی که آشپزخانه کوچک است بهتر است کناف سقف‌ به رنگ روشن رنگ آمیزی شود تا فضا گرم و صمیمی‌تر نیز به نظر برسد و برای آشپزخانه بزرگتر استفاده از رنگ تیره گزینه بهتری است.

 

 

 این روزها آشپزخانه‌های مدرن دارای سقف‌های شکیل و نورپردازی شده هستند که تاثیر کانتر آشپزخانه، کابینت‌ها و دیوارها را نیز در زیبایی آشپزخانه نمی‌توان انکار کرد. در طراحی کناف سقف آشپزخانه مدرن علاوه بر کناف از مصالحی مانند چوب و آیینه و شیشه نیز استفاده می‌شود که جذابیت آن را بیشتر می‌کند.

 

کناف سقف اتاق کودک و مدل‌های آن

اتاق خواب کودک باید دارای ویژگی‌های خاصی باشد برای  مثال برای انتخاب رنگ بهتر است از رنگ‌های آرامش بخش استفاده شود یا بهتر است نور بیشتری وارد اتاق کودک دلبند شما شود. برای انتخاب کناف سقف اتاق کودک نیز بهتر است بدانیم که طرح‌های متنوعی بر روی این مصالح قابل اجرا است که شما می‌توانید هر لحظه و یا زمانی که بخواهید رنگ آن را به دلخواه تغییر دهید.

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

کناف سقف اتاق کودک پسر

برای استفاده از کناف در اتاق کودک پسر هم می‌توانید از باکس‌هایی بر روی دیوار یا سقف به عنوان جایی برای پیاده کردن خلاقیت و انرژی آنها بهره بگیرید و برای رنگ آمیزی از رنگ‌هایی استفاده کنید که بتوانند با نقاشی روی آنها به راحتی آنها را پاک کنند. پسران به دلیل فعالیت و جنب و جوش بسیاری که دارند بهتر است از تم‌هایی با زمینه کهکشان، اقیانوس، فضا، سیارات و غیره بر روی کناف اتاق خواب استفاده کنید.

کناف سقف اتاق بچه دختر

برای کناف سقف خانه برای دختر بچه‌ها بهتر است از طرح‌های فانتزی‌تر و متنوعی مانند ستاره، دایره، ماه و غیره استفاده کنید یا از طرح کارتون‌هایی که دوست دارند الهام بگیرید. بهتر است رنگ کناف سقف‌ اتاق خواب کودک شما رنگ‌های نرم و ملایم باشد برای مثال سفید، نارنجی، صورتی و غیره.

 

 

 

 اتاق خواب کودک باید دارای ویژگی‌های خاصی باشد برای  مثال برای انتخاب رنگ بهتر است از رنگ‌های آرامش بخش استفاده شود یا بهتر است نور بیشتری وارد اتاق کودک دلبند شما شود. برای انتخاب کناف سقف اتاق کودک نیز بهتر است بدانیم که طرح‌های متنوعی بر روی این مصالح قابل اجرا است که شما می‌توانید هر لحظه و یا زمانی که بخواهید رنگ آن را به دلخواه تغییر دهید.

 

جمع بندی

  • کناف سقف‌‌ از اتصال پنل‌های گچی یا غیر گچی به سقف اصلی شکل می‌گیرد و سازه‌های آن سازه‌هایی یکپارچه از جنس گالوانیزه است که با روکش گچ و سیمان پوشانده شده است و به سقف متصل می‌شود.
  • سقف‌های کاذب کناف در مقایسه با دیگر سقف‌های کاذب از نظر وزنی سبک‌تر هستند و هیچ بار اضافه بر ساختمان وارد نمی‌کنند.
  • سقف کناف پوششی عالی برای مخفی نمودن تاسیساتی است که در سقف تعبیه شده و نمایان هستند.
  • اجرای غیر اصولی کناف سقف‌ می‌تواند زمینه سقوط سقف را فراهم کند.
  • استفاده از پنل‌های کناف بی‌کیفیت از دیگر معایب اجرای کناف سقف است.
  • کناف سقف ساده که به آن کناف سقف‌ یکپارچه هم می‌گویند یک نوع سقف کاذب ثابت است که از یک زیر ساز معلق از جنس گالوانیزه و با مقاطع ناودانی شکل می‌گیرد که با استفاده از پنل‌های گچی یک لایه یا دو لایه پوشانده می‌شود.
  • یکی از قسمت‌های خانه که تاثیر زیادی را در آرامش و روحیه همه اعضای خانواده دارد، اتاق خواب است که تاثیر بسیاری نیز در زیبایی کلی دکوراسیون می‌گذارد.
  • امروزه به جای استفاده از گچ بری سقف که زمانی برای فضای پذیرایی استفاده می‌شد، از کناف سقف‌ استفاده می‌شود که امکان پیاده سازی انواع ایده‌ها در آن وجود دارد و با استفاده از رنگ آمیزی بر روی آن می‌توان هماهنگی میان رنگ‌های موجود در پذیرایی به وجود آورد.
  • قیمت کناف سقف‌ کاذب به دو عامل بستگی دارد : کیفیت کناف سقف‌ و هزینه‌های اجرای آن. که کیفیت کناف سقف‌ برای هر دو مورد ورق‌های گالوانیزه داخل آن و پنل گچی بیرونی آن به صورت متری در نظر گرفته می‌شود و در صورت اجراهای خاص مانند اجرای باکس و غیره به صورت توافقی انجام می‌شود.
  • برای استفاده از انواع نورپردازی در کناف سقف‌ اتاق خواب باید به ارتفاع سقف و معماری دیوارها توجه کرد. استفاده از کناف در داخل اتاق خواب کمک می‌کند تا هر قسمتی را در آن به رنگ دلخواه در بیاورید.
  • اغلب اتاق خواب‌ها به شکل مستطیل یا مربع طراحی می‌شوند و برای کناف کاری سقف اتاق خواب مستطیلی باید به سبک دکوراسیون خانه و اتاق خواب توجه کنید.
  • کناف سقف آشپزخانه یک ایده جدید در دکوراسیون داخلی است که اغلب در ایران کاربرد دارد و باید برای انتخاب آن دقت و وسواس بیشتری به خرج بدهید چرا که طراحی آشپزخانه تاثیر بسیاری بر روی دکوراسیون کلی خانه شما دارد و زمان بیشتری نیز در آن صرف می‌شود.
  • . در طراحی کناف سقف آشپزخانه مدرن علاوه بر کناف از مصالحی مانند چوب و آیینه و شیشه نیز استفاده می‌شود که جذابیت آن را بیشتر می‌کند.
  • کناف سقف‌ آشپزخانه در انواع مختلفی وجود دارد که یکی از آنها آسمان مجازی است و این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است و با استفاده از نورپردازی داخل آن می‌توان زیبایی خیره کننده‌ای را به آشپزخانه تزریق کرد.
  • برای کناف سقف‌ آشپزخانه کلاسیک بهتر است از طرح‌های گرد و دایره‌ای استفاده شود و نورپردازی داخل آن با استفاده از لوسترهای کریستالی با طراحی کلاسیک صورت بگیرد.
  • برای انتخاب کناف سقف اتاق کودک نیز بهتر است بدانیم که طرح‌های متنوعی بر روی این مصالح قابل اجرا است که شما می‌توانید هر لحظه و یا زمانی که بخواهید رنگ آن را به دلخواه تغییر دهید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *