دکوراسیون داخلی

روش‌های خلاقانه استفاده از کاغذ دیواری در دکوراسیون منزل

کاغذ دیواری در دکوراسیون

 

استفاده از کاغذ دیواری در دکوراسیون منزل، سال‌ها است که یک روش متداول برای زیباتر کردن فضای داخلی خانه است که این روزها هم طرفداران بیشتری دارد چرا که در انواع و اقسام قابل شستشو و در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف متناسب با ذائقه طیف بسیاری از مشتریان وجود دارد. نقش و کاربرد و تاثیر کاغذ دیواری در دکوراسیون منزل غیرقابل انکار است. از مدل‌های مدرن تا کلاسیک هر کدام برای محیط خانه کاربرد دارد.

کاغذ دیواری گزینه بسیار مناسبی برای آن دسته از افراد است که دیوار خانه آنها آسیب دیده و نمی‌توانند به راحتی آن را ترمیم کنند. در واقع کاغذ دیواری یک روکش است که مزایای خاص خود را نیز دارد.

برای مثال بسیاری از افراد به بوی رنگ‌های صنعتی حساسیت دارند و نمی‌توانند دیوارهای خانه خود را رنگ بزنند، به همین دلیل هم به سراغ کاغذ دیواری می‌روند که بوی خاصی ندارد. همچنین کاغذ دیواری پس از نصب به سرعت قابل استفاده است در حالی که رنگ باید برای مدتی در تماس با هوای آزاد باشد.

یکی از معایبی که در گذشته موجب می‌شد تا افراد کمتر به سراغ این نوع از پوشش دیوارها بروند آن بود که در صورت کثیفی کاغذ دیواری باید آن را تعویض می‌کردند در حالیکه این روزها اغلب انواع کاغذ دیواری قابل شستشو هستند و در صورت کثیف شدن می‌توان هر قسمتی را که آلوده شده پاک کرد.

نقش کاغذ دیواری در دکوراسیون منزل و محل کار برای ایجاد هماهنگی رنگ‌ها بسیار مهم است چرا که شما می‌توانید با انتخاب یک نوع از کاغذ دیواری که متناسب با رنگ مبلمان شما باشد یا رگه‌هایی از رنگ پرده را داشته باشد در ترکیب رنگ خانه تعادل ایجاد کنید.

همچنین نقش کاغذ دیواری در دکوراسیون منزل را می‌توان به آزادی عمل بیشتری که در دیزاین خانه وجود دارد هم نسبت بدهیم، برای مثال شما با انتخاب کاغذ دیواری برای دکوراسیون مدرن منزلتان می‌توانید دیورا اتاق خواب یا آشپزخانه و راهروها را در طرح‌ها و رنگ‌های متفاوتی انتخاب کنید.

کاربرد کاغذ دیواری در دکوراسیون منزل

همانطور که اشاره کردیم استفاده از کاغذ دیواری در دکوراسیون داخلی کمک می‌کند تا بر خلاف طرح‌های محدودی که با استفاده از رنگ‌ها بر روی دیوار قابل اعمال بود، بتوانیم از بی نهایت رنگ و طرح در دکوراسیون خانه استفاده کنیم که با طیف وسیعی از سلیقه هماهنگ می‌شود.

همیشه در انتخاب رنگ و طرح کاغذ دیواری باید دقت کنید که سادگی در کنار طرح‌های شلوغ هماهنگی بیشتری ایجاد می‌کند برای مثال اگر کف خانه شما سرامیک ساده است باید برای کاغذ دیواری فضاهای خانه از طرح‌هایی که رنگ ملایمی را به فضای شما می‌دهند بهره بگیرید تا دکوراسیون شما بی روح نشود.

 

کاغذ دیواری در دکوراسیون

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

کاغذ دیواری پذیرایی

یکی از مهم‌ترین کاربرد کاغذ دیواری در دکوراسیون منزل استفاده از آن در دیوارهای اصلی پذیرایی است که نمای کلی خانه را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد.

انتخاب کاغذ دیواری در دکوراسیون پذیرایی از آن جهت اهمیت دارد که پذیرایی در واقع نخستین و مهم‌ترین قسمتی است که مهمانان شما در هنگام وارد شدن به خانه شما با آن روبرو می‌شوند و انتخاب یک کاغذ دیواری شیک سلیقه و حتی شخصیت شما را به مهمان نشان می‌دهد.

 آنچه در انتخاب طرح و رنگ کاغذ دیواری پذیرایی اهمیت دارد توجه به رنگ لوازم دیگر فضای پذیرایی است چرا که رنگ کاغذ دیواری نباید با رنگ وسایل دیگر در تضاد باشد تا بتواند یک فضای آرامش بخش را ایجاد کند.

همچنین کاغذ دیواری پذیرایی می‌تواند در کنار انواع دیوار پوش سنگی، چوبی و آجری استفاده شود تا جذابیت بیشتری برای هر دو پوشش ایجاد کند.

تاثیر کاغذ دیواری در دکوراسیون پذیرایی جذاب کردن فضای خانه برای شما و مهمان‌های شما است تا در طول زمان از آن خسته نشوید پس بهتر است در هنگام انتخاب آن برای فضای پذیرایی دقت بیشتری داشته باشید تا با گذشت زمان پشیمان نشوید.

شما همچنین می‌توانید عکس مد نظر خود را نیز به صورت ساده یا سه بعدی بر روی کاغذ دیواری منزلتان استفاده کنید.

یکی از دیوارهایی که برای چسباندن کاغذ دیواری در نظر گرفته می‌شود، دیوار پشت میز تلویزیون است که در انتخاب آن بهتر است از رنگ‌های ساده، مدرن یا سه بعدی استفاده شود.

استفاده از رنگ‌های تیره ساده پیشنهاد کارشناسان در زمینه طراحی داخلی است چرا که تماشای تلویزیون را نیز با کیفیت بهتری می‌توانید انجام دهید و آسیبی به چشم‌ وارد نمی‌شود.

 

کاغذ دیواری در دکوراسیون

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

کاغذ دیواری اتاق نشیمن

فضای نشیمن یک فضای بسیار مهمی است که اغلب وقتتان را در آن سپری خواهید کرد پس بهتر است از رنگ‌ها و طرح‌هایی برای کاغذ دیواری آن استفاده کنید که فضای روشن‌تری را داشته باشید.

استفاده از رنگ‌های سفید یا طیف رنگی خنثی فضای دکوراسیون نشیمن را پر نور کرده و جلوه خاصی به آن می‌بخشد.

برای اجرای کاغذ دیورای اتاق نشیمن با توجه به آنکه احتمالا تلویزیون و مبلمان در این فضا قرار دارند تنها یک دیوار هم برای کاغذ دیواری کافی است و برای باقی دیوارها می‌توانید از رنگ‌های هماهنگ با مبلمان استفاده کنید.

 

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

کاغذ دیواری اتاق خواب

یکی از دیوارهایی که اغلب برای اجرای کاغذ دیواری برای دکوراسیون مدرن اتاق خواب انتخاب می‌شود، دیوار  پشت تخت خواب است که بهتر است متمایز از طرح و رنگ دیوارهای دیگر باشد.

برای ایجاد هماهنگی بیشتر بهتر است بین رنگ چوب تخت یا رو تختی با رنگ کاغذ دیواری هماهنگی رنگ وجود داشته باشد.

در انتخاب کاغذ دیواری برای اتاق خواب حتی می‌توان از دو رنگ یا دو طرح متفاوت استفاده کرد به شرط آنکه نظم و هماهنگی همچنان در دکوراسیون کلی اتاق خواب از دست نرود. پس توجه به ترکیب رنگ بسیار مهم است.

ایده‌های استفاده از کاغذ دیواری برای دکوراسیون مدرن

همانطور که اشاره کردیم کاربرد کاغذ دیواری در دکوراسیون منزل با توجه به فضا، رنگ کاغذ دیواری و طرح آن مشخص می‌شود که در نهایت نیز سلیقه شخصی تعیین کننده همه چیز است چرا که عمل کردن بر خلاف قواعد کلی دکوراسیون داخلی نیز خود یک فعالیت نوآورانه است. در ادامه به چند ایده خلاقانه برای استفاده از کاغذ دیواری در دکوراسیون منزل می‌پردازیم.

استفاده از کاغذ دیواری در اندازه‌های بزرگ

زمانی که در دکوراسیون خانه شما نقش‌های شلوغ و ریز وجود دارد بهتر است از کاغذ دیواری‌هایی استفاده کنید که طرح‌هایی با مقیاس بزرگتر دارند یا برجسته هستند تا از این طریق با ایجاد یک تضاد در دکوراسیون کلی خانه، به ایجاد تعادل کلی در آن کمک کنید.

نباید فراموش کرد که تعادل تنها با ترکیب رنگ‌ها به وجود نمی‌آید بلکه ایجاد تعادل در طرح‌ها و مقیاس آنها نیز بسیار اهمیت دارد و فضای داخلی را جذاب‌تر خواهد کرد.

 

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

استفاده از کاغذ دیواری بر روی دیوارهای کمد

اغلب ما فکر می‌کنیم که کاربرد کاغذ دیواری با توجه به نام آن تنها بر روی دیوار است در حالی که استفاده از کاغذ دیواری و اجرای آن هیچ گونه محدودیتی ندارد و شما می‌توانید با اضافی کاغذ دیواری خانه خود روی سطح انواع کمد و کشو و در و پنجره اتاق‌ها را تزئین کنید.

استفاده از کاغذ دیواری بر روی درب کمدهای قدیمی که در حال حاضر قصد تعویض آنها را نداریم هم گزینه به صرفه و مناسبی است.

استفاده از کاغذ دیواری برای تزئین سرویس بهداشتی

گاهی اوقات نیاز نیست تمامی دیوارهای سرویس بهداشتی کاشی یا سنگ شود چرا که برخی از انواع کاغذ دیواری‌ها مقاومت بسیار خوبی در برابر رطوبت و نم دارند و استفاده از کاغذ دیواری در این قسمت از خانه می‌تواند تنوع بسیاری را به وجود بیاورد و این فضا را لوکس‌تر جلوه بدهد.

استفاده از کاغذ دیواری بر روی پله‌ها

یکی از گزینه‌های دیگری که شما می‌توانید در انتخاب کاغذ دیواری برای دکوراسیون مدرن از آن بهره ببرید، استفاده از این تزئینات در دیواره پله‌ها است.

شما می‌توانید با انتخاب رنگ‌های نزدیک به رنگ چوب در صورتی که پله‌های چوبی داشته باشید حال و هوای پله‌های خانه‌تان را عوض کنید و آن را از یکنواختی خارج کنید.

استفاده از کاغذ دیواری با رنگ خنثی در دکوراسیون

گاهی اوقات استفاده از رنگ‌های خنثی در کنار رنگ‌های گرم و پر انرژی گزینه بدی نیست چرا که فضای خانه شما را کلاسیک می‌کند و هیچ گاه نیز از مد نمی‌افتد.

در واقع انتخاب رنگ خنثی آرامش بیشتری را به فضای داخلی خانه تزریق می‌کند در عین اینکه از قواعد کلی کاغذ دیواری برای دکوراسیون مدرن هم پیروی نمی‌کند.

استفاده از کاغذ دیواری‌های عمودی و راه راه در دکوراسیون

اگر خانه شما متراژ کوچکتری دارد و یا سقف آن کوتاه است با استفاد از انواع کاغذ دیواری عمودی و یا طرح‌های راه راه می‌توانید دیوارها را بلندتر و سقف را مرتفع‌تر نشان دهید.

همچنین در صورت کوچک بودن اتاق، استفاده از کاغذ دیواری با طرح‌ها و راه‌های افقی می‌تواند با ایجاد یک خطای دید فضا را وسیع‌تر و پهن‌تر نشان دهد اما نباید فراموش کرد که سقف در این حالت کوتاه‌تر به نظر خواهد رسید.

اگر به طرح‌های پویا و پر انرژی علاقمند هستید می‌توانید برای کاغذ دیواری پذیرایی از طرح‌هایی با خطوط شکسته و تیز هندسی استفاده کنید.

استفاده از کاغذ دیواری تک رنگ در دکوراسیون

عمدتا از کاغذ دیواری‌هایی با یک رنگ برای فضای راهروها استفاده می‌شود تا جلوه خاصی را به فضاهایی که این راهروها آنها را به هم مرتبط می‌کنند، بدهد.

همچنین جلوه راهروها نیز با استفاده از رنگ‌های تک رنگ در طیف‌های مختلف بسیار جذاب‌تر خواهد بود.

 

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

جمع بندی

  • استفاده از کاغذ دیواری در دکوراسیون منزل، یک روش متداول برای زیباتر کردن فضای داخلی خانه است که این روزها هم طرفداران زیادی دارد چرا که در انواع و اقسام قابل شستشو و در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف متناسب با ذائقه طیف بسیاری از مشتریان وجود دارد.
  • کاغذ دیواری گزینه بسیار مناسبی برای آن دسته از افراد است که دیوار خانه آنها آسیب دیده و نمی‌توانند به راحتی آن را ترمیم کنند.
  • یکی از معایبی که در گذشته موجب می‌شد تا افراد کمتر به سراغ این نوع از پوشش دیوارها بروند آن بود که در صورت کثیفی کاغذ دیواری باید آن را تعویض می‌کردند در حالیکه این روزها اغلب انواع کاغذ دیواری قابل شستشو هستند و در صورت کثیف شدن می‌توان هر قسمتی را که آلوده شده پاک کرد.
  • نقش کاغذ دیواری در دکوراسیون منزل و محل کار برای ایجاد هماهنگی رنگ‌ها بسیار مهم است چرا که شما می‌توانید با انتخاب یک نوع از کاغذ دیواری که متناسب با رنگ مبلمان شما باشد یا رگه‌هایی از رنگ پرده را داشته باشد در ترکیب رنگ خانه تعادل ایجاد کنید.
  • استفاده از کاغذ دیواری در دکوراسیون داخلی کمک می‌کند تا بر خلاف طرح‌های محدودی که با استفاده از رنگ‌ها بر روی دیوار قابل اعمال بود، بتوانیم از بی نهایت رنگ و طرح در دکوراسیون خانه استفاده کنیم که با طیف وسیعی از سلیقه هماهنگ می‌شود.
  • یکی از مهم‌ترین کاربرد کاغذ دیواری در دکوراسیون منزل استفاده از آن در دیوارهای اصلی پذیرایی است که نمای کلی خانه را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد.
  • انتخاب کاغذ دیواری در دکوراسیون پذیرایی از آن جهت اهمیت دارد که پذیرایی در واقع نخستین و مهم‌ترین قسمتی است که مهمانان در هنگام وارد شدن به خانه با آن روبرو می‌شوند.
  • تاثیر کاغذ دیواری در دکوراسیون پذیرایی جذاب کردن فضای خانه است تا در طول زمان از آن خسته نشوید پس بهتر است در هنگام انتخاب آن برای فضای پذیرایی دقت بیشتری داشته باشید تا با گذشت زمان پشیمان نشوید.
  • یکی از دیوارهایی که برای چسباندن کاغذ دیواری در نظر گرفته می‌شود، دیوار پشت میز تلویزیون است که در انتخاب آن بهتر است از رنگ‌های ساده، مدرن یا سه بعدی استفاده شود.
  • زمانی که در دکوراسیون خانه نقش‌های شلوغ و ریز وجود دارد بهتر است از کاغذ دیواری‌هایی استفاده کنید که طرح‌هایی با مقیاس بزرگتر دارند یا برجسته هستند تا از این طریق با ایجاد یک تضاد در دکوراسیون کلی خانه، به ایجاد تعادل کلی در آن کمک کنید.
  • گاهی اوقات نیاز نیست تمامی دیوارهای سرویس بهداشتی کاشی یا سنگ شود چرا که برخی از انواع کاغذ دیواری‌ها مقاومت بسیار خوبی در برابر رطوبت و نم دارند و استفاده از کاغذ دیواری در این قسمت از خانه می‌تواند تنوع بسیاری را به وجود بیاورد و این فضا را لوکس‌تر جلوه بدهد.
  • گاهی اوقات استفاده از رنگ‌های خنثی در کنار رنگ‌های گرم و پر انرژی گزینه بدی نیست چرا که فضای خانه شما را کلاسیک می‌کند و هیچ گاه نیز از مد نمی‌افتد.
  • اگر خانه شما متراژ کوچکتری دارد و یا سقف آن کوتاه است با استفاد از انواع کاغذ دیواری عمودی و یا طرح‌های راه راه می‌توانید دیوارها را بلندتر و سقف را مرتفع‌تر نشان دهید.

 

مطالب مرتبط

چرا کاغذ دیواری را باید برای دیوار خانه انتخاب کنیم؟

کاغذ دیواری تنوع زیادی در طرح، رنگ و جنس دارد و این یکی از مزایای دکوراتیو آن محسوب می‌شود. ترکیب طرح، جنس و رنگ‌های متنوع زمان زیاد و مهارت بالایی […]

اصول و مراحل طراحی و چیدمان دکوراسیون منزل

  اگر بخواهیم محیطی که در آن زندگی می‌کنیم و لوازمی که در آن قرار دارند را جاگذاری و چیدمان کنیم، شاید حداقل به 10 روش ممکن بتوان این چیدمان […]

با انواع سبک‌های دکوراسیون داخلی برای منزل بیشتر آشنا شوید

  خانه محلی برای آرامش است. همه افراد دوست دارند تا بعد از گذراندن یک روز پرمشغله به خانه‌ای پر از آرامش و دل‌نشین برگردند و بتوانند در خانه به […]

کاربرد آینه در دکوراسیون داخلی خانه

  طراحی دکوراسیون در هر دوره‌ای از تاریخ، سبک‌ها و روش‌های خاصی داشته است. در هر سبک از وسایل و المان‌های ویژه‌ای استفاده می‌شود اما استفاده از برخی عناصر در […]

قبل از خرید و انتخاب کاغذ دیواری برای خانه، این مطلب را بخوانید

  بسیاری از افراد به دلیل فرآیند سخت و پیچیده رنگ کردن دیوارها، کاغذ دیواری را به عنوان یک جایگزین مناسب برای پوشش دیوارها انتخاب می‌کنند. انتخاب کاغذ دیواری با […]

3 نظر در مورد : “روش‌های خلاقانه استفاده از کاغذ دیواری در دکوراسیون منزل

  1. عرض سلام و احترام
    فقط ميخواستم از وقتي كه مي گذاريد و اطلاعات مفيدتون رو در اختيار مردم مي گذاريد تشكر كنم.
    شاد و پيروز و سربلند باشيد هميشه

  2. وای یادمه یه بار من کاغذ دیواری رو روی کمدم استفاده کردم همه منو داشتن مسخره میکردن…الان این مطلبتون رو واسشون فرستادم تا ببینن کارم درست بوده..مرسی واقعا

    11

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *