بازارچه ساختمان

مدل‌های تخت خواب دو نفره و یک نفره را بشناسیم

تخت خواب دو نفره

 

اهمیت مدل تخت خواب دو نفره و کیفیت آن در خواب بر هیچکس پوشیده نیست. خواب یکی از موارد تاثیرگذار بر چگونگی انجام کارهای روزانه است و در این میان بستر و جای خوب اهمیت زیادی دارد. از آن‌جا که دکوراسیون هم نقش مهمی در زیبایی خانه بازی می‌کند و خانه را به محیطی دوست‌داشتنی و دلخواه تبدیل می‌کند، داشتن تخت خواب دو نفره شیک حین خرید سرویس خواب جدید دغدغه‌ی بسیاری از افراد است. قیمت تخت خواب دو نفره هم ضلع دیگر این مثلث است که کیفیت و زیبایی را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد.

اگر قصد خرید سرویس خواب جدید را دارید در این متن با انواع مدل تخت خواب دو نفره و یک نفره آشنا شوید و سپس با نگاهی اجمالی به قیمت‌ها، خریدی آگاهانه و اصولی داشته باشید.

انواع مدل تخت‌های خواب از نظر ابعاد

هفت اندازه مختلف برای تخت‌های خواب دو نفره و یک نفره وجود دارد و البته این هفت اندازه، خود تعداد متنوعی مدل تخت‌های خواب دو نفره و یک نفره را شامل می‌شوند. حین خرید سرویس خواب جدید، تمرکز بیشتر ما روی داشتن تخت‌خواب دو نفره شیک است، در حالی که این ابعاد و اندازه‌های مختلف نقش مهمی در راحتی بدن هنگام خواب و البته کیفیت خواب دارند.

تخت خواب یک نفره سینگل

مدل سینگل کوچک‌ترین اندازه را میان تخت‌های خواب دارد و ابعاد آن 90 یا 100 در 200 سانتی‌متر است. این مدل یک نفره بیشتر برای خردسالان و بچه‌های کوچک مناسب است و معمولا تا اوایل دوران نوجوانی پاسخگوی نیاز فرزند شما خواهد بود.

تخت خواب یک نفره توئین

تخت خواب یک نفره توئین همان‌طور که از نامش پیداست کمی از سینگل بزرگ‌تر است. البته این بزرگی شامل طول نیست و فقط عرض این تخت کمی بزرگ‌تر از سینگل است. عرض تخت‌خواب یک نفره توئین 120 است. این مدل تخت‌های خواب یک نفره در شبانه‌روزی‌ها محبوب است و مدل متداولی محسوب می‌شود.

 

تخت خواب دو نفره

 

 

تخت خواب یک نفره توئین همان‌طور که از نامش پیداست کمی از سینگل بزرگ‌تر است. البته این بزرگی شامل طول نیست و فقط عرض این تخت کمی بزرگ‌تر از سینگل است.

 

تخت خواب یک نفره توئین XL

همان‌طور که حدس زده‌اید تخت‌های خواب یک نفره توئین XL هم کمی از توئین بزرگ‌تر است و عرض آن تا 140 سانتی‌متر می‌رسد. که اگر مدل آن در بزرگسالی هم مورد پسند فرزندتان باشد، می‌تواند سال‌ها از آن استفاده کند.

تخت خواب دبل یا فول

تخت‌های خواب دبل یا فول هم نوع دیگری از تخت‌های خواب یک نفره با ابعاد کمی بزرگ‌تر است که می‌تواند برای فرزند شما ماندگار باشد. طول این مدل از توئین XL کمی کوچک‌تر است و تا 190 سانتی‌متر می‌رسد، عرض آن اما مشابه مدل قبلی است.

 

تخت خواب دو نفره

 

 

هفت اندازه مختلف برای تخت‌های خواب دو نفره و یک نفره وجود دارد و البته این هفت اندازه، خود تعداد متنوعی مدل تخت‌های خواب دو نفره و یک نفره را شامل می‌شوند.

 

مدل تخت خواب دو نفره کوئین

این مدل تخت‌های خواب دو نفره رایج‌ترین مدل بین مشتریان خرید سرویس خواب جدید است. دو فرد که اندام متوسطی دارند به راحتی می‌توانند روی این تخت بخوابند. طول تخت‌های خواب دو نفره کوئین مانند تخت‌های خواب یک نفره 2 متر است و عرض آن 160 سانتی‌متر.

مدل تختخواب کینگ

اگر دوست دارید موقع خواب آزادی عمل داشته باشید و بتوانید راحت غلت بزنید و به شریک‌تان برخورد نکنید! تخت‌های خواب دو نفره کینگ مناسب حال شما است. عرض تخت‌های خواب دو نفره کینگ 180 سانتی‌متر است و دو نفر می‌توانند با حفظ فاصله کنار هم بخوابند. همچنین این مدل تخت‌های خواب دو نفره برای افرادی که جثه‌ای بزرگ دارند بسیار مناسب است.

مدل تخت خواب دو نفره کالیفرنیا کینگ

مدل بزرگ‌تری از تخت خواب دو نفره هم وجود دارد که به کالیفرنیا کینگ مشهور است. البته به این مدل سوپرکینگ هم گفته می‌شود. ابعاد این تختخواب دو نفره 2 متر در 2 متر است و برای زوج‌هایی که نوزادی دارند و می‌خواهند او را بین خودشان بخوابانند انتخابی ایده‌آل است. همچنین این مدل تخت‌‌های خواب دو نفره برای اتاق خواب‌های مستر مناسب است.

 

تخت خواب دو نفره

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

انواع مدل تخت خواب دو نفره

تنوع مدل تخت‌های خواب دو نفره بسیار زیاد است. همان‌طور که در دکوراسیون خانه سبک‌های متعددی وجود دارد، وسایل هم متاثر از همین سبک‌ها انواع و اقسام مختلفی دارند و از ساده‌ترین مدل‌ها تا لوکس‌ترین‌ها را می‌توان در بازار پیدا کرد. قیمت تختخواب هم با توجه به نوع چوب و نقش و نگار روی آن تعیین می‌شود. برای خرید سرویس خواب جدید بد نیست ابتدا با چند مدل تخت‌های خواب دو نفره آشنا شویم:

پنلی

تخت خواب پنلی ساده‌ترین مدل این نوع تخت است و یک صفحه چوبی در قسمت سر تخت دارد و به همین علت به همین نام خوانده می‌شود. بعضی از مدل‌های تخت خواب پنلی صفحه‌ای هم در انتهای تخت دارند. این مدل چارچوب یا فِرِمی در اطراف ندارد و انواع مدل‌هایش که با مصالح مختلفی ساخته شده موجود است. بیشتر مدل‌های تخت‌های خواب دو نفره پنلی هستند که با ویژگی‌های دیگری مثل مدرن یا آنتیک بودن تفکیک می‌شوند.

 

تخت خواب دو نفره

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

سورتمه‌ای

شکل کمانی این مدل تخت‌های خواب دو نفره در سر و انتهای تخت حالت قوسی شکلی به آن داده که باعث شده آن را تخت سورتمه‌ای بنامند. تخت‌های مدل سورتمه‌ای نسبت به سایر انواع تخت جای بیشتری نیاز دارند بنابراین اگر اتاق خواب کوچکی دارید شاید بهتر است سراغ این مدل تخت نروید.

مدل تخت‌های خواب دو نفره سورتمه‌ای انواع و اقسام مدل‌ها را دارد و معمولا با چوب‌های تیره ساخته می‌شود. اگر برای سرویس خواب جدید ترجیح می‌دهید تخت خوابی با چوب تیره تهیه کنید این مدل مناسب شما خواهد بود.

 

تخت خواب دو نفره

 

 

تخت خواب پنلی ساده‌ترین مدل تخت‌های خواب دو نفره است و یک صفحه چوبی در قسمت سر تخت دارد و به همین علت به همین نام خوانده می‌شود.

 

پوستر

تخت خواب دو نفره پوستر چهار ستون در چهار ضلع تخت دارد که ابعاد و شکل این ستون‌ها متنوع است. این مدل، تخت خواب دو نفره شیک محسوب می‌شود و افرادی که اتاق‌خواب‌های بسیار بزرگی دارند و برای خرید سرویس خواب جدید دنبال تخت خواب لوکس هستند سراغ خرید این مدل می‌روند. زیرشاخه‌های این مدل عبارت هستند از:

  • پوستر مدادی یا Pencil Poster

مدل پوستر مدادی از نیوانگلند راهش را به دنیای مدل تخت‌های خواب دو نفره باز کرد و در قرن هیجدهم میلادی پرطرفدار بود. ستون‌های این مدل تخت باریک و بلند هستند.

  • پوستر کوتاه

همان‌طور که از نامش پیداست این مدل تخت‌های خواب دو نفره پوستر، ستون‌های کوتاهی دارد و این تنها تفاوت آن با سایر مدل‌های پوستر است.

  • پوستر نیمه

ستون‌ها در مدل تخت‌های خواب دو نفره پوستر نیمه، باهم فرق دارند. دو ستون سر تخت بلند و دو ستون انتهایی کوتاه‌تر هستند.

 

تخت خواب دو نفره

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

کَنوپی

مدل تخت‌های خواب دو نفره کنوپی از خانواده پوستر به شمار می‌رود. مدل کنوپی مانند پوستر چهار ستون دارد که در بالا به هم می‌پیوندند و چارچوب تخت را تشکیل می‌دهند. در مدل‌های قدیمی‌تر دورتادور این چارچوب را پرده، مخصوصا پرده‌ی توری یا حریر می‌زدند اما در مدل‌های جدید معمولا از این ستون‌ها برای نمایش خلاقیت استفاده می‌شود و با چیز اضافه‌تری آراسته نمی‌شود.

اگر قصد خرید سرویس خواب جدید را دارید و مدل کنوپی چشم‌تان را گرفته، حواستان به سقف و ارتفاع تخت باشد. ارتفاع ستون‌های این تخت‌ها در خانه‌هایی با سقف کوتاه دردسرساز هستند.

 

تخت خواب دو نفره

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

مورفی

مدل تخت‌های خواب دو نفره مورفی برای خانه‌هایی که اتاق کوچکی دارند بهترین راه حل است. مدل مورفی که در ایران به مدل تاشو شهرت دارد قابل جمع شدن در دیوار است. بنابراین می‌توان شب‌ها تخت را باز کرد و روزها تخت را جمع و از فضای اتاق استفاده کرد.

 

سرویس خواب جدید

 

دیوان

تختخواب دو نفره دیوان هم برای افرادی طراحی شده که از کمبود فضا رنج می‌برند. مدل دیوان غالبا کشو دارد و می‌توان از فضای کشوی آن استفاده کرد. بعضی دیگر از مدل‌های دیوان کشو تعبیه نکرده‌اند و می‌توان وسایل اضافی را بدون محدودیت اندازه‌ی کشو زیر تخت جا داد.

همچنین سر مدل‌ تخت‌های دیوان نرم است و می‌توان به راحتی به آن تکیه داد و در تخت کتاب خواند یا تلویزیون تماشا کرد. همچنین به جز نرمی، زیبایی تخت‌های دیوان آن‌ها را به مدل تخت‌های خواب دو نفره شیک بدل کرده که توجه بسیاری را حین خرید سرویس خواب جدید جلب می‌کند.

 

سرویس خواب جدید

 

 

مدل مورفی که در ایران به مدل تاشو شهرت دارد قابل جمع شدن در دیوار است. بنابراین می‌توان شب‌ها تخت را باز کرد و روزها تخت را جمع و از فضای اتاق استفاده کرد.

 

جک‌دار

تخت خواب دو نفره جک‌دار هم راهکاری خوب برای افرادی است که از لحاظ فضا در مضیقه هستند. تخت‌های جک‌دار طوری طراحی شده‌اند که به راحتی می‌توان آن‌ها را بالا زد و وسایلی که کم‌تر استفاده می‌شوند را زیر آن‌ها جا داد.

راک

لابد دیده‌اید که اغلب نوزادان در حرکت بهتر می‌خوابند و به همین دلیل گهواره‌ها متحرک هستند یا پدر و مادر آن‌ها را در بغل تکان می‌دهند تا بخوابند. اگر شما هم هنوز عادت‌های دوران نوزادی‌تان را حفظ کرده‌اید یا عاشق صندلی راک‌تان هستید خبر خوب این است که تخت‌های خواب دو نفره راک هم وجود دارد.

تخت خواب راک با چوب‌های دایره‌ای شکلی ساخته می‌شود که امکان تحرک به تخت می‌دهد و شما می‌توانید با تکانی ملایم به خواب بروید!

 

سرویس خواب جدید

 

 

تخت خواب راک با چوب‌های دایره‌ای شکلی ساخته می‌شود که امکان تحرک به تخت می‌دهد و شما می‌توانید با تکانی ملایم به خواب بروید!

 

قیمت تخت خواب

قیمت تخت‌ خواب یک نفره

بازه قیمتی تخت‌خواب‌های یک نفره از 400 هزار تومان شروع می‌شود و تا 3 میلیون تومان پیش می‌رود. مدل‌های ارزان‌تر ساده‌تر هستند و فقط چارچوبی برای قرار گرفتن تشک را شامل می‌شوند. هرچه چارچوب تخت مدل‌دارتر باشد و از چوب مرغوب‌تری برای ساختش استفاده شده باشد، گران‌تر می‌شود.

قیمت تشک یک نفره

بخش مهمی از خرید سرویس خواب جدید به انتخاب تشک اختصاص دارد. تشک هم نقش مهمی در راحتی تخت‌های خواب بازی می‌کند. تشک‌های تخت یک نفره از 300 تومان شروع می‌شوند و تا 2 میلیون تومان هم بالا می‌روند.

قیمت تخت خواب دو نفره

بازه قیمت تخت خواب دو نفره ساده از 700 هزار تومان شروع می‌شود و تا اعدادی مثل 70 میلیون تومان هم بالا می‌رود! اما با کنار گذاشتن 2 الی 4 میلیون تومان می‌توانید تخت خواب دو نفره شیک خود را سفارش دهید و برای خرید سرویس خواب جدید که زیبا هم باشد لازم نیست پول زیادی خرج کنید.

قیمت تشک دو نفره

تشک تخت‌های خواب دو نفره هم از حدود 1.5 تا 2 میلیون شروع می‌شود و تا 20 میلیون تومان هم می‌رسد. برای خرید تشک نیز می‌توانید با توجه به نیاز بدن‌تان خرید کنید و لازم نیست حتما به دنبال گران‌ترین مدل تشک باشید.

 

سرویس خواب جدید

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

کوتاه در مورد تخت خواب دو نفره

  • تخت خواب‌های دو نفره و یک نفره در اندازه‌های مختلفی عرضه می‌شود که می‌توانید با توجه به اندازه‌ی اتاق و نیازتان بهترین انتخاب را داشته باشید.
  • تخت خواب‌های دو نفره تنوع زیادی دارد و طراحی‌ها با توجه به سلیقه و ابعاد اتاق انجام شده است.
  • می‌توان با کمی تحقیق هنگام خرید سرویس خواب جدید بهترین خرید را انجام داد.
  • قیمت تخت خواب دو نفره به تشک، ابعاد و چوب و مدل آن بستگی دارد.

 

مطالب مرتبط

با انواع درب داخلی ساختمان و متریال آنها بیشتر آشنا شوید

  درب‌های ساختمان یکی از اجزای اصلی در هر ساختمانی هستند که نقش زیادی نیز در جلوه و زیبایی آن ساختمان دارند که امروزه با پیشرفت هر روزه تکنولوژی و […]

رعایت این نکات به شما در خرید باربیکیو کمک قابل توجهی می‌کند

  یکی از بهترین روش‌ها برای کباب‌پز کردن و پخت کباب استفاده از باربیکیو است که می‌توان آن را درقسمت‌های داخلی خانه مانند پاسیو، حیاط خلوت، بالکن و حیاط نیز […]

این کفپوش‌های سنگی ارزش خانه شما را بالا می برند

  همانطور که می‌دانیم یکی از اجزایی که در دکوراسیون داخلی به زیبایی فضای داخلی کمک می‌کند کفپوش‌ها هستند. انواع کفپوش در بازار موجود است و مهم‌ترین نکته در انتخاب […]

راهنمای خرید انواع روشویی برای فضای بهداشتی

  متنوع بودن انواع روشویی سرویس بهداشتی باعث سردرگم شدن خریدار می‌شود. این سردرگمی باعث می‌شود انتخاب یک روشویی برای ما سخت و سخت‌تر شود. انتخاب صحیح روشویی برای فضای […]

راهنمای خرید فرش مناسب

فرش یکی از عناصر مهم در دکوراسیون خانه است و باعث جلوه و زیبایی در فضای خانه می‌شود. با رجوع به خاطرات گذشته‌مان متوجه پررنگ بودن نقش فرش در خانه‌ها […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *