خرید و فروش خانه

معروفترین و بهترین محله‌ها در شهر شیراز برای خرید خانه کدامند؟

خرید خانه در شیراز

 

خرید خانه در شیراز یک انتخاب عالی برای افراد بومی و غیربومی است زیرا شهری با فرهنگ و تمدن چندین ساله است که مرکز استان فارس بوده و همسایگان آن از شمال آباده، از شرق فسا، نی ریز و استهبان و از جنوب فیروزآباد و از غرب کازرون هستند. بسیاری از محلات قدیمی شیراز همچنان پابرجا هستند و در این شهر و ما در این مقاله از کیلید مگ می‌خواهم به سراغ بهترین محله شیراز برای سکونت و خرید خانه برویم و موضوعاتی همچون گرانترین محله شیراز، ارزانترین محله شیراز و قیمت خانه در شیراز را ارزیابی کنیم.

در واقع برای خرید خانه در شیراز باید بدانید که این شهر از شهرهای تاریخی و سرسبز کشورمان است که مردم آن به مهمان نوازی معروف هستند و به همین دلیل هم گزینه خوبی برای مهاجرین به حساب می‌آید. در گذشته شیراز دارای 11 محله و 8 دروازه بوده که این روزها با توجه به دارا بودن اماکن تارخی و فرهنگی- مذهبی پذیرای تعداد زیادی از گردشگران است.

اگر به شهر شیراز رفته باشید، متوجه خواهید شد که بافت قدیمی همچنان در این شهر به چشم می‌خورد و در کنار آنها خانه‌های نوساز زیادی هم ساخته شده است.

این محلات قدیمی اما عمدتا در بخش جنوبی شهر شیراز واقع شده‌اند که  این قسمت‌ها را می‌توان در زمره ارزانترین محله شیراز به حساب آورد. قیمت خانه نیز در این قسمت مناسب‌تر از محله‌هایی است که خانه‌های نوساز دارند. با ادامه مقاله همراه شوید تا بهترین محله شیراز برای خرید خانه را به شما معرفی کنیم.

خرید خانه در شیراز: محله معالی آباد

معالی آباد درواقع در قسمت غربی شهر شیراز قرار گرفته است و در زمره محلات شلوغ و پررفت و آمد آن برای خرید خانه در شیراز به حساب می‌آید. در این محله ساختمان‌های نوساز و لوکسی ساخته شده‌اند که بافت غالب در این محله آپارتمانی بوده و کمتر خبری از خانه‌های حیاط دار و ویلایی است.

وجود مراکز خریدی مانند آفتاب فارس، مجتمع گاندی، مجتمع تجاری یونیک و غیره در کنار ساخت و سازهای لوکس و آب و هوای مطبوع این منطقه موجب شده است تا قیمت خانه در این منطقه بالا باشد و در زمره گرانترین محله شیراز شناخته شود.

آپارتمان‌های 4 تا 8 طبقه در معالی آباد بسیار دیده می‌شود و برای خرید خانه در شیراز باید بدانید که قیمت خانه‌ در شیراز در بافت ویلایی این شهر تقریبا نصف قیمت آپارتمان نوساز تمام می‌شود.

البته در محله معالی آباد یک بخشی از آپارتمان‌های قدیمی نیز به چشم می‌خورد که به فرانسوی ساز معروف هستند و در قسمت راست بلوار شریعتی قرار گرفته‌اند. این آپارتمان‌های قدیمی قیمت مناسب‌تری در مقایسه با کل محله معالی آباد دارند.  این محله همچنین پیشنهاد خوبی برای گذران چند روزه مسافران است.

 

خرید خانه در شیراز

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

خرید خانه در شیراز: محله قصر دشت

محله قصر دشت یکی از بهترین محله شیراز برای سکونت و سرمایه گذاری است که در قسمت شمال غربی شهر واقع شده است که در زمان‌های قدیم به مسجد بردی معروف بوده است و گزینه خوبی برای خرید خانه در شیراز است. دلیل نام گذاری این محله در گذشته به دلیل وجود یک مسجد سنگی در این قسمت بوده است.

البته این محله نام‌های دیگری نیز در گذشته داشته است که از جمله آنها به شربت خانه می‌توان اشاره کرد که به دلیل فراوانی باغ‌های میوه در این منطقه بوده است. در واقع این محله در گذشته باغ بوده است که بعدها در این باغ‌ها خانه ساخته شده است.

امروزه هم خانه باغ‌هایی با هکتار بالا در این منطقه به چشم می‌خورد که البته قیمت بسیار بالایی دارند. این محله یکی از محلات قدیمی و خوب شیراز است که بافت خانه‌ها در آن عمدتا ویلایی بوده که کم و بیش نیز برج سازی در آن دیده می‌شود. این محله نیز مانند معالی آباد در زمره بهترین محله شیراز برای خرید خانه بوده و البته جزو گرانترین محله شیراز نیز به حساب می‌آید.

محله دروازه اصفهان شیراز

دروازه اصفهان یکی دیگر از گزینه‌هایی است که به عنوان بهترین محله شیراز شناخته می‌شود. دروازه اصفهان محله‌ای قدیمی است که مجموعه‌ای از محله‌های درب شاهزاده، چپرخانه، محله ده بزرگی ها و بازارچه فیل، آن را تشکیل داده‌اند.

این محله در گذشته به عنوان گرانترین محله شیراز شناخته می‌شده و اشرافیان و افراد ثروتمند در این محله زندگی می‌کردند که شغل عمده این افراد چوب فروشی بوده است. دروازه اصفهان که از بخش غربی به محله موردستان و از شرق به خیابان شهناز منتهی می‌شود، در زمره بهترین محله شیراز برای خرید خانه به شمار می‌رود.

خرید خانه در شیراز: محله سنگ سیاه

انتخاب دیگری که برای خرید خانه در شیراز می‌توانید داشته باشید محله سنگ سیاه است که از قدیمی‌ترین محلات شهر شیراز به حساب می‌آید. این محله از آن جهت به این نام نامگذاری شده است که یک سنگ سیاه چهار گوش در آرامگاه سیبویه در این منطقه قرار دارد و در زمان قدیم مردم برای شفا به این سنگ مراجعه می‌کردند. محله سنگ سیاه به دلیل کوچه‌های تنگ و باریکی که دارد در شهر شیراز معروف است.

 

خرید خانه در شیراز

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

خرید خانه در شیراز: محله گلستان

از دیگر انتخاب‌هایی که برای بهترین محله شیراز می‌توان داشت، محله گلستان است. این محله در سالهای گذشته با توجه به آنکه مسافت زیادی از مرکز شهر داشت، اهمیت کمتری داشت اما این روزها با تراکم جمعیت و گسترش شهرها اهمیت بیشتری پیدا کرده است و قیمت خانه در شیراز در این محله نیز بالا رفته است.

وجود هایپر استار خلیج فارس در فضایی بزرگ که از مهم‌ترین پاساژهای تجاری ایران به شمار می‌رود در محله گلستان موجب شده تا بسیاری از افراد حتی از محلات دیگر برای خرید ماهانه خود به این مجتمع آمده و از محصولات متنوع آن استفاده کنند.

محله گلستان در مقایسه با دیگر محلات شیراز کمی سردتر است و در زمستان‌ها برف نیز در آن دیده می‌شود. اما اگر قصد خرید خانه در شیراز را دارید و به دنبال یک منطقه آرام هستید، محله گلستان همان چیزی است که به دنبالش هستید زیرا محله‌ای خلوت و بی سر و صدا بوده و برای زندگی انتخاب بسیار خوبی است.

محله آستانه

محله آستانه شهر شیراز از محلات قدیمی و مناسب برای زندگی در شهر شیراز است که در مرکز شهر قرار گرفته است و در بین مردم شیراز محبوبیت بسیاری دارد. وجود آرامگاه سید علاء الدین حسین از فرزندان امام موسی کاطم از مهم‌ترین مکان‌های این محله است که بعد از شاهچراغ مهم‌ترین زیارتگاه شهر شیراز است.

محله فرهنگ شهر

محله فرهنگ شهر در کنار محله معالی آباد قرار گرفته است که یکی دیگر از انتخاب‌ها برای بهترین محله شیراز و برای سکونت است. فرهنگ شهر منطقه‌ای اعیان نشین به حساب می‌آید و به همین جهت هم قیمت خانه در شیراز در این محله بالا بوده و از جمله گرانترین محله شیراز به حساب می‌آید.

شما باید هزینه زیادی را برای خرید یا اجاره خانه در فرهنگ شهر بپردازید که البته این موضوع به دلیل آرامش و دوری این منطقه از سر و صدا است. علاوه بر این دسترسی به حمل و نقل عمومی همچون مترو در این منطقه راحت است.

خرید خانه در شیراز: محله عفیف آباد

محله عفیف آباد را نیز می‌توانیم در زمره بهترین محله شیراز برای زندگی بدانیم. این محله مجتمع‌های تجاری متعددی مانند ستاره، حافظ و غیره دارد و با فست فودها و رستوران‌های لوکسی مانند رستوران صوفی و غیره که به عنوان یکی از گرانترین محله شیراز به حساب می‌آید. البته وجود باغ عفیف آباد در این منطقه نیز که باغ زیبا و قدیمی است در اهمیت این منطقه تاثیر دارد.

 

بهترین محله شیراز

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

خرید خانه در شیراز: محله ستارخان

محله ستارخان را نیز می‌توانیم از بهترین محله شیراز بدانیم زیرا محله‌ای خوب برای زندگی بوده و اعیان نشین به حساب می‌آید. البته ستارخان از جمله گرانترین محله شیراز نیز به شمار می‌رود زیرا برای خرید یا اجاره باید هزینه بسیاری بپردازید. در این منطقه مراکز خرید و پاساژهای لوکسی وجود دارد که موجب رونق محله شده است.

محله ارمنی‌ها

یکی از قدیمی‌ترین محلات شیراز محله ارمنی‌ها است که در زمان قدیم تمام عیسویان شیراز در این منطقه زندگی می‌کردند و در دوران شاه عباس دوم ارامنه در شهرهای شیراز و اصفهان ساکن شدند. از اماکن مهم و تاریخی این محله به مکتب خانه، کلیسا، قراول خانه، بازار و بازارچه مخصوص عیسویان می‌توان اشاره کرد.

محله بازار مرغ

این محله نیز از محلات قدیمی شهر شیراز است که امروذه در محل کنونی شاهچراغ قرار گرفته است. در گذشته محله شاهچراغ و محله بازار مرغ این محله را تشکیل می‌دادند. در این محله یک بازار به مساحت یک کیلومتر وجود دارد که سقف آن نیز پوشیده شده و کف آن نیز گود است. با توجه به کم نور بودن این محله، این منطه در شب‌ها تاریک است.

 

بهترین محله شیراز

 

محلات قدیمی عمدتا در بخش جنوبی شهر شیراز واقع شده‌اند که  این قسمت‌ها را می‌توان در زمره ارزانترین محله شیراز به حساب آورد.

 

خرید خانه در شیراز: محله گودعربان

محله گودعربان شیراز قدمت بسیار زیادی دارد و در قسمت مرکزی شهر شیراز قرار گرفته است. این محله در دوران قاجار و قبل از آن به عنوان دارالحکومه شیراز شناخته می‌شد که دارای مسجدهای قدیمی زیادی بود. مساجد معروف زیاد و اماکن مهمی مانند مسجد نصیرالملک، مدارس علمیه خان، کاخ قوام الملک،  آرامگاه شیخ روزبهان، حسینیه قوام، نارنجستان قوام، مدرسه خان، امامزاده زنجیری و … در این محله قرار گرفته‌اند. این محله در زمره بهترین محله شیراز برای خرید خانه قرار دارد.

محله ملاصدرا

محله ملاصدرا شیراز در منطقه یک شهرداری این شهر واقع شده است و مراکز خرید زیادی نیز در این محله وجود دارد که تنوع بسیاری دارد. با توجه به همین موضوع و وجود انواع مراکز آموزشی و مراکز خرید متنوع، ترافیک بسیاری در این منطقه وجود دارد. به همین دلیل هم سکونت در این منطقه برای افرادی مناسب است که می‌خواهند به محل کار خود نزدیک باشند.

محله بالاکفت

این محله به باغ‌های بزرگ و باصفای خود معروف است که البته در بخش جنوبی شهر شیراز واقع است و دارای قدمتی بسیار طولانی است. معنای لغوی این محله به معنای مکانی است که باغات زیاد و بزرگی دارد.

محله بالاکفت شامل دو محله باغ نو و بالاکفت قدیمی است. با توجه به قرار گرفتن محله بالاکفت در قسمت جنوبی شهر این منطقه در زمره ارزانترین محله شیراز به حساب می‌آید.

خرید خانه در شیراز: محله پودنک

محله پودنک نیز در لیست محله‌های قدیمی و شرقی شهر شیراز قرار دارد که رشد بسیار خوبی را تجربه کرده است. این محله پیش از این در زمره محلات اطراف شیراز قرار داشت که بافت خانه‌های آن اغلب روستایی و قدیمی بود. اما این روزها در لیست گزینه‌های خوب داخل شیراز قرار می‌گیرد.  پودنک درواقع بخشی از منطقه هفت شیراز به حساب می‌آید و با محله‌های دشت چنار همسایه است.

 

بهترین محله شیراز

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

جمع بندی خرید خانه در شیراز

  • ما در این مقاله از کیلید مگ می‌خواهم به سراغ بهترین محله شیراز برای سکونت و خرید خانه برویم و موضوعاتی همچون گرانترین محله شیراز، ارزانترین محله شیراز و قیمت خانه در شیراز را ارزیابی کنیم.
  • خرید خانه در شیراز یک انتخاب عالی برای افراد بومی و غیربومی است زیرا شهری با فرهنگ و تمدن چندین ساله است که مرکز استان فارس است.
  • محلات قدیمی عمدتا در بخش جنوبی شهر شیراز واقع شده‌اند که  این قسمت‌ها را می‌توان در زمره ارزانترین محله شیراز به حساب آورد.
  • معالی آباد درواقع در قسمت غربی شهر شیراز قرار گرفته است و در زمره محلات شلوغ و پررفت و آمد آن به حساب می‌آید.
  • محله قصر دشت یکی از بهترین محله شیراز برای سکونت و سرمایه گذاری است که در قسمت شمال غربی شهر واقع شده است که در زمان‌های قدیم به مسجد بردی معروف بوده است.
  • دروازه اصفهان یکی دیگر از گزینه‌هایی است که به عنوان بهترین محله شیراز شناخته می‌شود.
  • از دیگر انتخاب‌هایی که برای بهترین محله شیراز می‌توان داشت، محله گلستان است. این محله در سالهای گذشته با توجه به آنکه مسافت زیادی از مرکز شهر داشت، اهمیت کمتری داشت اما این روزها با تراکم جمعیت و گسترش شهرها اهمیت بیشتری پیدا کرده است.
  • محله فرهنگ شهر در کنار محله معالی آباد قرار گرفته است که یکی دیگر از انتخاب‌ها برای بهترین محله شیراز و برای سکونت است.
  • یکی از قدیمی‌ترین محلات شیراز محله ارمنی‌ها است که در زمان قدیم تمام عیسویان شیراز در این منطقه زندگی می‌کردند و در دوران شاه عباس دوم ارامنه در شهرهای شیراز و اصفهان ساکن شدند.
  • محله بالاکفت شامل دو محله باغ نو و بالاکفت قدیمی است. با توجه به قرار گرفتن محله بالاکفت در قسمت جنوبی شهر این منطقه در زمره ارزانترین محله شیراز به حساب می‌آید.
  • محله گودعربان شیراز قدمت بسیار زیادی دارد و در قسمت مرکزی شهر شیراز قرار گرفته است. این محله در دوران قاجار و قبل از آن به عنوان دارالحکومه شیراز شناخته می‌شد که دارای مسجدهای قدیمی زیادی بود.
  • محله ملاصدرا شیراز در منطقه یک شهرداری این شهر واقع شده است و مراکز خرید زیادی نیز در این محله وجود دارد که تنوع بسیاری دارد.

 

4 نظر در مورد : “معروفترین و بهترین محله‌ها در شهر شیراز برای خرید خانه کدامند؟

  1. خداوکیلی یکم اطلاعاتتونو بیشتر کنید بعد مطلب بزارید
    آخه دروازه اصفهان کجاش جزو بهترین محلهای شیرازه؟
    سنگ سیاه؟؟🤥 اینارو نگید تورو خدا

  2. گرانترین منطقه شیراز
    اول:ارم و چنچنه و خاکشناسی در شمال شیراز
    و چهارراه زرگری تا فلکه قصرالدشت در غرب
    دوم:خیابان زرگری
    سوم:نیایش و شاهد
    این سه محله گرانترین محل شیراز هستند

    10
    3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *