بازار مسکن تهران

معرفی محله آسمان محله دنج، امن و آرام

محله آسمان

 

آسمان محله‌ای در محدوده شمال غرب تهران است. برای معرفی بهتر محله آسمان باید اشاره کرد که موقعیت و دسترسی محله آسمان بسیار مناسب است. این محله در منطقه 2  شهرداری واقع شده و بافت مسکونی‌تری نسبت به محله‌های دیگر سعادت‌آباد دارد.

گرچه به سرسبزی دیگر مناطق سعادت‌آباد نیست ولی به دلیل آرامشی که دارد، طرفدار‌های زیادی دارد.

در این محله اکثریت مردم از وسیله نقلیه شخصی استفاده می‌کنند، زیرا در این محله تردد با وسیله نقلیه عمومی به نسبت مرکز شهر سخت‌تر است. در ابتدا شکل‌گیری این محله، ملک‌ها اغلب به صورت ساختمان‌های 2 طبقه ساخته می‌شدند ولی با گذشت زمان برج‌های ساختمانی جایگزین آن‌ طبقه شدند.

 

محله آسمان

 

آسمان از غرب با  محله پونک، از شمال غربی با فرحزاد، از شمال با پرواز، از شرق با سعادت‌آباد و از جنوب با محله  دریا محدود شده است. مجتمع تجاری اپال، یکی از بزرگترین و محبوبترین مراکز خرید ناحیه غرب و شمال غربی تهران است که در این محله واقف شده است.

در این مطلب به بررسی سرفصل‌های زیر می‌پردازیم.

  • معرفی محله آسمان
  • دسترسی به محله آسمان
  • مراکز حمل و نقل
  • موقعیت مراکز خرید در محله آسمان
  • مراکز مذهبی در آسمان
  • قیمت آپارتمان در محله

معرفی محله آسمان

قدمت آسمان نسبت به محله‌های قدیمی شهر تهران کمتر است چرا که این محله تازه تاسیس کمتر از 30 سال است که سکونت در آن شکل گرفته است.

اولین بار یک تعاونی مسکن به اسم آسمان وابسته به شرکت هواپیمایی در سال 1363 در این محله ساخته شد. جالب است که بدانید اسم این محله ازهمین شرکت گرفته شده است.

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

دسترسی به محله آسمان

یکی از مزیت‌های این محله این است که دسترسی به آن و از آن به محله‌های دیگر از چند طریق ممکن است. شمال، غرب و جنوب این محله به اتوبان‌های یادگار امام و هاشمی رفسنجانی ختم می‌شوند.

از خیابان‌‌های اصلی این محل می‌توان به بلوار پاکنژاد، خیابان فراحزادی که از وسط این محله می‌گذرد و خیابان کوهستان که در امتداد آن میدان کتاب و در امتداد میدان، خیابان سرو غربی است، اشاره کرد.

مراکز حمل و نقل آسمان

مردم برای حمل و نقل از تاکسی‌های بین مسیر و اتوبوس استفاده می‌کنند. دو ایستگاه مترو، یکی در میدان کتاب و دیگری ایستگاه یادگار امام که در انتهای خیابان کوهستان است، در این محله وجود دارد که هر دو این ایستگاه‌ها در مرحله اجرا هستند و در حال حاضر امکان استفاده از آن‌ها وجود ندارد.

 

محله آسمان

 

مراکز خرید آسمان

همان‌طور که از قبل در بالا‌تر ذکر شد، در محدوده محله آسمان مرکز تجاری اپال در قسمت خیابان شرقی فرحزادی واقف شده و جزو معروف‌ترین مراکز تجاری تهران به شمار می‌آید.

این مرکز خرید 23 طبقه داشته و از لحاظ تعداد طبقات یکی از بلندترین مراکز خرید ایران است. 14 طبقه از این 23 طبقه را مغازه‌ها، فودکورت و سینما تشکیل داده و 9 طبقه دیگر پارکینگ هستند و زیر زمین ساخته شده‌اند.

علاوه بر همه این‌ها، اپال دارای یک هایپر‌استار یا اپال‌ مارکت است، که در طبقه H قرار دارد. مغازه های واقف در این مرکز تجاری، علاوه بر کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌ها، اغلب برند‌های معتبر لباس( کوتون، سرژه، ادور،…) ، کیف و کفش ( درسا، مارال چرم،…) ، آرایشی‌( روژا) و طلا‌فروشی( گالری طلا سها، گالری طلا زرآرا،…) هستند.

 

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

مراکز مذهبی آسمان

مسجد صاحب‌ الزمان، باقر العلوم و الزهرا سه مرکز مذهبی محدوده محله آسمان هستند که، در سه نقطه شمال، شرق و غربی جای دارند.

قیمت آپارتمان محله آسمان

قیمت املاک سعادت‌آباد با قیمت املاک در موقعیت محله آسمان آن‌چنان تفاوتی ندارد و به مرور اختلاف جزِئی پیدا کرده‌است. طبق بررسی‌های سامانه هوشمند کلید، نرخ تخمینی یک واحد مسکونی متوسط در این محله خوش آب‌ و هوا در اردیبهشت ،1401 برابر با 5 میلیارد و 850 میلیون تومان است.

قیمت رهن کامل یک واحد مسکونی (بر اساس آگهی‌ها) در همین تاریخ، برابر است با 908 میلیون تومان. با توجه با مکان جغرافیایی و ارقام بدست آمده نرخ مسکن در این محل، می‌توان متوجه شد که آسمان جزو مناطق مرفه‌نشین تهران است. این محله نسبت به محله‌های دیگر سعادت‌آباد می‌تواند بیشتر مناسب خانواده‌هایی که دنبال مکانی دنج و آرام برای خود و خانواده خود هستند، باشد.

 

محله آسمان

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

مختصر و مفید از معرفی محله آسمان

  • منطقه: منطقه 2 شهرداری
  • محل استقرار: شمال غربی تهران
  • همسایه‌های این محله تهران: از غرب با محله پونک، از شمال غربی با فرحزاد، از شمال با پرواز، از شرق با سعادت‌آباد و از جنوب با محله  دریا
  • دسترسی: از طریق اتوبان هاشمی رفسنجانی، یادگار امام، خیابان‌های سرو و فرحزادی
  • ایستگاه مترو: کتاب و یادگار امام (در مرحله اجرا)
  • بافت محله سعادت‌آباد: تازه تاسیس و مسکونی
  • سطح قیمت: بالا

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *