فناوری اطلاعات در مسکن

مارکت پلیس در حوزه املاک و مستغلات چیست؟

حوزه املاک و مستغلات

 

یکی از داغ‌ترین مباحث حوزه املاک و مستغلات در مورد سرمایه گذاری در حوزه فناوری مسکن توسط سرمایه داران است. املاک و مستغلات به عنوان یکی از معدود گروه‌های باقیمانده دیده می‌شود که هنوز توسط انقلاب فناوری دیجیتال تغییر اساسی نکرده است. سرمایه گذاری در بازار مسکن آن ‌هم در بخش فناوری اطلاعات در سال‌های اخیر بیشتر شده است. آیا شما با مارکت پلیس آشنا هستید؟ مارکت پلیس آنلاین چیست؟مارکت پلیس در حوزه مسکن چه ساز و کاری دارد؟

در دنیای امروز تکنولوژی جای بسیاری از کسب و کارهای سنتی را گرفته است. گوشی‌های هوشمند در دستان اکثر افراد قرار دارد. در هر خانه‌ای یک لپ تاپ پیدا می‌شود. تغییراتی در رویه زندگی ما ایجاد شده است که به چشم خودمان نمی‌آید. دنیا روز به روز در حال تغییر است و ما به صورت ناخودآگاه به این پیشرفت‌ها عادت می‌کنیم.

در این متن توضیحاتی در مورد مارکت پلیس، مارکت پلیس در حوزه املاک و مستغلات و سرمایه گذاری در بازار مسکن ارائه شده است.

 

مارکت پلیس

 

مارکت پلیس چیست؟

این روزها اسم مارکت پلیس را باید زیاد شنیده باشید. مارکت پلیس بستری است که در آن یک شخص می‌تواند از چندین تامین کننده مختلف با مقایسه اجناسِ آن‌ها با یکدیگر، خرید خود را انجام دهد. بعضی افراد به مارکت پلیس بازار یا بازارچه نیز می‌گویند. در مارکت پلیس امکان دارد کالاهای موجود برای صاحب آن نباشد و این شخص واسطی بین تامین کنندگان و مصرف کنندگان باشد.

انواع مارکت پلیس کدام است؟

مارکت پلیس به دو شاخه آنلاین و آفلاین تقسیم بندی می‌شود. در مارکت پلیس آفلاین حضور به صورت فیزیکی است و خریدار می‌تواند از میان چند تامین کننده نیاز خود را مرتفع کند. امکان دارد در ذهنتان بیاید که مارکت پلیس آنلاین نیز همین کار را انجام می‌دهد. تنها تفاوت بین این دو مارکت پلیس همین موضوع است که در آفلاین مارکت پلیس، خرید به صورت فیزیکی است و زمان بیشتری از شما گرفته می‌شود.

ویژگی منحصر بفرد در مارکت پلیس آنلاین مقایسه کالاها با یکدیگر است. شما می‌توانید یک محصول از چند تامیین کننده را در یک لحظه با یکدیگر مقایسه کنید. مقاسیه‌ای که باعث می‌شود محصول خوب از محصول بد و محصول گران از محصول ارزان متمایز شود.

 

مارکت پلیس

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

مزایای مارک پلیس آنلاین

مارکت پلیس آنلاین بستری است که در آن خریدار می‌تواند یک کالا را با بسیاری از تأمین کنندگان دیگر مقایسه کرده و سپس خریداری نماید. مارکت پلیس آنلاین به عنوان واسطه‌ای بین مصرف کننده و فروشندگان محصولات یا خدمات عمل می‌کند. توضیح محبوبیت مارکت پلیس‌ها بسیار آسان است. آن‌ها می‌توانند محصولات بی‌شماری را در خود جای دهند و شرایط خرید مناسب و ضمانت‌های لازم را فراهم کنند. همه این ویژگی‌ها برای خریداران بسیار جذاب است و دیگر نیازی به چک کردن ده‌ها سایت یا مراجعه به بازار نیست.

فایده مارکت پلیس برای فروشندگان این است که آن‌ها به خریداران بسیار گسترده‌تری دسترسی پیدا می‌کنند. مارکت پلیس آنلاین به فروشگاه چند فروشنده تبدیل می‌شود و به رشد یک تجارت جدید یا حتی ایجاد موقعیت پیشرو در بازار کمک می‌کند.

همچنین همکاری تامین کنندگان با مارکت پلیس باعث می‌شود تامین کنندگان دیگر پولی برای نیروهای بازاریاب هزینه نکنند.

معایب مارک پلیس‌ آنلاین

چون قیمت محصولات در مارکت پلیس آنلاین کمتر از فروشگاه‌ها است در نتیجه باید تبلیغات بیشتری برای فروش محصولات خود داشته باشد. از طرف دیگر محصولاتی که تامیین کنندگان در مارکت پلیس عرضه می‌کنند باید بسیار متفاوت باشد تا تمامی سلیقه‌ها را پوشش دهد.

 

مارکت پلیس

 

 

ویژگی منحصر بفرد در مارکت پلیس آنلاین مقایسه کالاها با یکدیگر است. شما می‌توانید یک محصول از چند تامیین کننده را در یک لحظه با یکدیگر مقایسه کنید.

 

مارکت پلیس‌های معروف

amazon

اسم آمازون به گوش همه خورده است. این فروشگاه بزرگ خدمات بسیار متنوعی در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. این شرکت در سال 1994 توسط جف بیزوس در شهر سیاتل ایالات متحده تاسیس شد. این فروشگاه به جرات پربازدیدترین سایت مارکت پلیس در جهان است.

Walmart

مارکت پلیس والمارت یکی دیگر از پلتفورم‌های پر استفاده در جهان است. تامین کنندگان والمارت پس از بررسی‌های مرحله به مرحله مورد تایید قرار می‌گیرند.

eBay

یکی از منظم‌ترین پلتفورم‌های فروش آنلاین را شرکت eBay در اختیار دارد. این سایت گستره بسیار زیادی را برای خریداران فراهم کرده است. شاید برای شما جالب باشد گران‌ترین کالایی که در این سایت به فروش رفته است یک قایق تفریحی بزرگ بوده است.

 

مارکت پلیس

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

مارکت پلیس در حوزه املاک و مستغلات

در بالا توضیحات کاملی در مورد مارکت پلیس و ساز و کار آن ارائه شد. در دنیا توجه کمتری به مارکت پلیس در حوزه املاک و مستغلات شده است اما با این تفاسیر شرکت‌هایی نیز در حوزه فناوری اطلاعات در حوزه مسکن سرمایه گذاری کرده است و با توجه به اهداف تعیین شده شروع به فعالیت کرده‌اند.

اما چگونه مارکت پلیس در حوزه املاک و مستغلات روند کار در این بخش را در جهان تغییر داده است؟ مسلما فرآیند خرید خانه در حوزه مسکن با کمک از فناوری اطلاعات پیشرفت چشمگیری داشت. با حضور این برنامه‌ها خریدار و یا اجاره کننده به راحتی می‌تواند چند فایل را با یکدیگر مقایسه کرده و با توجه به بودجه‌ای که دارد اقدام به خرید یا اجاره نماید. یکی از ویژگی‌های مثبت فناوری اطلاعات در حوزه مسکن مشاهده عکس‌های خانه مورد نظر است.

هر شخص سلیقه و تفکر خود را نسبت به طراحی خانه دارد و برای انتخاب خانه همیشه با دقت این موضوع را بررسی می‌کند. پلتفورم‌های آنلاین توانسته‌اند این خواسته مراجعه کنندگان خود را بر طرف کنند. در سایت‌های این پلتفورم‌ها تمامی خانه‌ها با عکس و نقشه معماری آن خانه، برای بازدید کننده به نمایش در می‌آید. بازدید کننده می‌تواند تمامی خانه‌ها را براساس روحیات خود بسنجد و بین آن‌ها بهترین را انتخاب کند.

از دیگر ویژگی این پلتفورم‌ها بررسی قیمت‌ها در منطقه‌های مختلف است. با جابجایی محل مورد نظر برای خرید یا اجاره، امکان دارد قیمت مسکن تغییر پیدا کند و در شهرهای بزرگ منطقی نمی‌رسد شما قیمت تمامی مناطق را محله به محله بدانید. پلتفورم‌های آنلاین در حوزه املاک و مستغلات این دسترسی را برای بازدید کنندگان خود فراهم کرده است و شما می‌توانید به صورت آنلاین از قیمت محله‌های مختلف یک شهر در کم‌ترین زمان ممکن بدست بیاورید.

 

حوزه املاک و مستغلات و فناوری مسکن

 

 

فایده مارکت پلیس برای فروشندگان این است که آن‌ها به خریداران بسیار گسترده‌تری دسترسی پیدا می‌کنند. مارکت پلیس آنلاین به فروشگاه چند فروشنده تبدیل می‌شود و به رشد یک تجارت جدید یا حتی ایجاد موقعیت پیشرو در بازار کمک می‌کند.

 

مارکت پلیس آنلاین در حوزه املاک و مستغلات

Zillow

این شرکت آمریکایی در سال 2006 در امریکا تاسیس شد. شروع کار سایت Zillow با قرار داردن آگهی خرید و فروش و همچنین رهن و اجاره بود. با اشتراک گذاری تعداد زیادی آگهی در حوزه املاک این شرکت توانست جای خود را درمیان مردم باز کند و به تازگی این شرکت قرارداد همکاری برای خانه‌های کشور کانادا را نیز امضا کرده است. ویژگی‌هایی که این سایت در اختیار مراجعه کنندگان خود قرار می‌دهد عبارت است از: ارزش‌گذاری قیمت خانه با توجه به قدمت آن، تصاویر هوایی از سایت پلان خانه، مقایسه قیمت خانه با دیگر خانه‌های موجود در آن محدوده و ابعاد و مشخصات خانه.

برنامه موبایلی Zillow در سال 2009 برای گوشی‌های آیفون و در سال 2010 برای گوشی‌های آندرویدی عرضه شد. شرکت Zillow به صورت ماهیانه گزارشی از وضعیت بازار مسکن در کلانشهرهای آمریکا در اختیار مردم قرار می‌دهد. سایت این شرکت در سال 2011 حدود 24 میلیون بازدید کننده مجزا داشته است.

Redfin

این شرکت در سال 2004 در سیاتل ایالات متحده تاسیس شد. خیلی از استارت‌آپ‌هایی که در حوزه املاک و مستغلات با این شرکت شروع به فعالیت کردند نتوانستند به اندازه شرکت Redfin دوام بیاورند. از مهمترین ویژگی‌های این سایت دریافت کمیسیون فروش و اجاره از هر دو طرف معامله است. البته این شرکت بیشتر درآمد خود را از طریق فروش خانه بدست می‌اورد.

 

 حوزه املاک و مستغلات و فناوری مسکن

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

نمونه‌هایی از مارکت پلیس در حوزه مسکن مرور شد. سوالی که اینجا پیش می‌آید این است که آیا مشابه این پلتفورم در ایران نیز وجود دارد؟ جواب کوتاه به این سوال بله است. شرکت‌های مختلفی با روش‌های مختلف در حال کار در این زمینه هستند. اما متفاوت‌ترین مارکت پلیس در حوزه املاک و مستغلات در اختیار شرکت کیلید است.

شرکت کیلید مارکت پلیسی متفاوت در حوزه املاک و مستغلات

این شرکت در سال 96 فعالیت خود را در حوزه مسکن آغاز کرد. سامانه هوشمند املاک کیلید، برای اولین بار در ایران، شاخص قیمت مسکن را با کمک روش‌های آماری و ریاضیاتی پیشرفته محاسبه کرده و نتایج حاصل را تحت عنوان شاخص کیلید در اختیار کاربران خود قرار داده است. این شاخص بر مبنای جدیدترین آمارها و مطالعات اقتصاد مسکن محاسبه شده و تغییرات و رفتار بازار مسکن را به درستی تجزیه و تحلیل می‌کند؛ این شاخص مرجع قابل اعتمادی برای سنجش رفتار بازار و پیش‌بینی آینده است.

از آنجا که مسکن کالایی ناهمگن است و مسکن  به صورت مجموعه‌ای از ویژگی‌های منحصر بفرد نظیر متراژ، تعداد اتاق خواب، تعداد پارکینگ، انباری، نوع مصالح، سن بنا، موقعیت مکانی، طبقه، امکانات رفاهی و ده‌ها ویژگی دیگر به فروش می‌رسد بنابراین شاخص میانه و میانگین به خوبی تغییرات بازار مسکن را نشان نمی‌دهند.

در نتیجه شرکت کیلید با استفاده از علم آمار و اقتصادسنجی، شاخصی را ارائه کرده که بتواند ویژگی‌های منحصربفرد مسکن را نیز در نظر گرفته و تغییرات قیمت مسکن را با دقتی بالاتر از شاخص‌های میانه و میانگین، اندازه بگیرد.

 

حوزه املاک و مستغلات و فناوری مسکن

 

 

پلتفورم‌های آنلاین در حوزه املاک و مستغلات دسترسی سریع به قیمت محله‌های مختلف یک شهر در کم‌ترین زمان ممکن را داده‌اند.

 

یک اشکال بزرگ وارده بر شاخص میانگین این است که در برخی دوره‌های زمانی که تعداد زیادی از خانه‌های لوکس و گران قیمت شهر به فروش می‌رسد، میانگین قیمت افزایش می‌یابد در صورتی که ممکن است در آن دوره قیمت مسکن افزایش نیافته باشد ولی به دلیل اینکه تعداد زیادی خانه لوکس در آن دوره در بازار معامله شده شاخص میانگین افزایش قیمت مسکن را نشان دهد؛ برعکس این قضیه برای خانه‌های فرسوده و ارزان قیمت نیز صادق است یعنی با افزایش معاملات خانه‌های فرسوده و ارزان‌قیمت شاخص میانگین کاهش می‌یابد؛ اما شاخص کیلید فاقد اینگونه خطاها است.

از آنجا که رفتار بازار مسکن در تمام مناطق یکسان نبوده و روند تغییرات قیمت برای خانه‌ها به تناسب متراژ و سن بنا، متفاوت است، در شاخص کیلید امکان تفکیک بازارهای هدف به مناطق مختلف شهری و همچنین محدود کردن بازارهای هدف مشخصات متراژی و عمر بنای مختلف وجود دارد.

علاوه بر شاخص کیلید می‌توان اتفاقات بازار مسکن به صورت ماهانه در صفحه فرصت های بازار مسکن و به تفکیک مناطق مختلف شهری مشاهده و بررسی کرد. اطلاعاتی که از معاملات ماهانه در اختیار کاربران قرار می‌گیرد، آگاهی آنها از شرایط لحظه‌ای و فعلی بازار بر مبنای داده‌های واقعی را افزایش داده و به ابزار تعیین کننده‌ای برای رصد شرایط کلی و فعلی بازار مسکن تبدیل خواهد شد.

 

حوزه املاک و مستغلات

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

جمع بندی:

  • مارکت پلیس بستری است که در آن یک شخص می‌تواند از چندین تامین کننده مختلف با مقایسه اجناسِ آن‌ها با یکدیگر، خرید خود را انجام دهد.
  • ویژگی منحصر بفرد در مارکت پلیس آنلاین مقایسه کالاها با یکدیگر است.
  • مارکت پلیس آنلاین بستری است که در آن خریدار می‌تواند یک کالا را با بسیاری از تأمین کنندگان دیگر مقایسه کرده و سپس خریداری نماید.
  • فایده مارکت پلیس برای فروشندگان این است که آن‌ها به خریداران بسیار گسترده‌تری دسترسی پیدا می‌کنند.
  • فروشگاه آمازون به جرات پربازدیدترین سایت مارکت پلیس در جهان است.
  • یکی از ویژگی‌های مثبت فناوری اطلاعات در حوزه مسکن مشاهده عکس‌های خانه مورد نظر است.
  • شرکت کیلید با استفاده از علم آمار و اقتصادسنجی، شاخصی را ارائه کرده که بتواند ویژگی‌های منحصربفرد مسکن را نیز در نظر گرفته و تغییرات قیمت مسکن را با دقتی بالاتر از شاخص‌های میانه و میانگین، اندازه بگیرد.

 

مطالب مرتبط

آیا بازار مسکن وارد حباب شده است؟ (بررسی سال 1370 تا 1399)

  کلمه حباب برای بازارهای مختلف مالی به طور گسترده در بازه‌های زمانی مختلف استفاده می‌شود اما درباره این که حباب در یک بازار چیست و در چه شرایطی می‌توان […]

همه چیز درباره خرید خانه در منطقه 17 تهران

  منطقه 17  تهران یکی از مناطق جنوب غرب شهر تهران است. میانگین قیمت منطقه 17 در محله‌های مختلف نسبتا به یکدیگر نزدیک است و تفاوت قیمت به شرایط مختلفی […]

آژانس‌های املاک برتر در سامانه کیلید

  سامانه کیلید در حال حاضر با بیشتر از 3000 آژانس املاک در تهران کار می‌کند. همه آگهی‌های خرید و اجاره که توسط  سامانه کیلید نمایش داده می‌شوند مستقیم یا […]

جست و جو پیشرفته ملک در سامانه کیلید

  هنگامی که تصمیم به خرید و یا رهن و اجاره خانه‌ای را دارید با مسائل مختلفی رو به رو می‌شوید. اولین موردی که به ذهنتان می‌آید چگونگی پیدا کردن […]

اطلاعات بازار مسکن در سامانه کیلید

  سایت کیلید با جمع آوری و تحلیل داده‌های رسمی، اطلاعات دقیقی از شرایط واقعی بازار خرید و فروش مسکن در مناطق 22 گانه تهران را در اختیار کاربران خود […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *