تکنولوژی و فناوری در خانه

پایش و تصفیه هوا با استفاده از گجت هوشمند

 

کیفیت هوا یکی از موضوعات مهم حساس در شهرهای بزرگ و صنعتی مانند تهران است. همه می‌دانیم که آلودگی هوا یکی از دلایل بروز و یا تشدید بیماری‌های مزمنی مانند سرطان، بیماری‌های قلبی و تنفسی می‌شود. بنابراین کنترل کیفیت هوا یکی از موضاعات مهم این روزها است.  در روزهایی که آلودگی هوا به اوج می‌رسد و گروه‌های حساس جامعه مانند سالمندان، کودکان، بیماران باید در خانه بمانند تا از اثرات سو آلودگی هوا در امان بمانند، باز هم به طور کامل از آلودگی هوا در امان نیستند و لازم است هوای داخل خانه نیز پایش و تصفیه شود. در قدیم راهکارهای ساده و خانگی مانند جوشاندن سرکه در آب برای تصفیه هوا به کار می‌بردند، اما این روزها میزان آلاینده‌های هوا به سطحی رسیده که دیگر این راه‌حل‌های خانگی پاسخگو نیست. این روزها با استفاده از اینترنت اشیا و گجت هوشمند و دستگاه تصفیه هوا کنترل هوا ممکن شده است. تصفیه‌کننده هوا یک راه‌حل مناسب برای مقابله با آلودگی در محیط‌های بسته مانند خانه و محل کار است.

در این مقاله قصد داریم چند گجت هوشمند که برای پایش و کنترل هوای منزل مورد استفاده قرار می‌گیرند، معرفی کنیم.

 

پایش و تصفیه هوا با گجت Clairy

یکی از راه‌حل‌های هوشمندانه برای مشکل آلودگی هوای داخل خانه استفاده از گجت هوشمند Clairy است. این گجت هوشمند هوای داخل خانه را پایش و تصفیه می‌کند. Clairy یک گلدان دو تایی با یک فیلتر است. این گلدان بر اساس اصل گیاه‌پالایی عمل می‌کند. گیاه‌پالایی تکنیک پالایشی است که شامل جذب، تغییر شکل، تجمع یا تصعید آلاینده‌ها با کمک گیاهان برای زدودن آلودگی‌های آب، خاک و هوا است. از این روش برای زدودن آلودگی‌های نفتی نیز به کار برده می‌شود. این گجت هوشمند به وای‌فای متصل می‌شود و از طریق اپلیکیشن‌های نصب شده در تلفن همراه هوشمند، هوای داخل خانه را آنالیز کنید. گلدان هوشمند Clairy در دکوراسیون داخلی نیز جلوه زیبایی دارد.

 

دستگاه تصفیه هوا

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

تصفیه هوا با استفاده از گجت هوشمند Dyson Pure Cool Me

یکی از گجت‌های هوشمند برای پایش و تصفیه هوای داخل خانه استفاده از گجت هوشمند Dyson Pure Cool Me است، این گجت هوشمند با استفاده از به جریان انداختن هوای سرد و تمیز، کیفیت هوا را ارتقا می‌دهد. این گجت هوشمند با استفاده از  فیلتر هپا 99% از  آلاینده‌ها و آلرژن‌های 0.3 میکرونی را جذب می‌کند. این فن تصفیه هوا با مکانیزم منحصربفر گنبدی شکل خود جریان هوا را به طور دقیق کنترل می‌کند، این مکانیزم منحصر بفرد به شما امکان می‌دهد که جریان هوای تمیز را به هر قسمتی از خانه که بخواهید انتقال دهید. فن تصفیه کننده Dyson Pure Cool Me به اطراف می‌چرخد و جریان هوای یکنواختی ایجاد می‌کند، این فن تصفیه کننده هوا تا 70 درجه می‌چرخد.

 

تصفیه هوا

 

 

یکی از گجت‌های هوشمند برای پایش و تصفیه هوای داخل خانه استفاده از گجت هوشمند Dyson Pure Cool Me است، این دستگاه تصفیه‌کننده هوا با استفاده از به جریان انداختن هوای سرد و تمیز، کیفیت هوا را ارتقا می‌دهد.

 

تصفیه هوا با گجت هوشمند IQAir Atem Desk

تصفیه کننده هوای IQAir Atem Desk با طراحی پیشرفته و منحصربفردش یک انقلاب در تولید گجت‌های هوشمند به پا کرد. با گجت هوشمند IQAir Atem Desk می‌توانید هوای محل زندگی خود را کنترل کنید. سنسورهای این دستگاه لمسی است و یک لمس کنترل دستگاه تصفیه کننده هوا IQAir Atem Desk در دست شما است. این گجت تصفیه کننده هوا از فناوری HyperHEPA در فیلتر‌هایش بهره برده که ذرات تا 0.003 میکرونی را جذب می‌کند که از اکثر آلاینده‌ها اندازه‌ای بزرگ‌تر دارند.

 

تصفیه‌کننده هوا

 

تصفیه‌کننده هوا و رطوبت‌ساز اولتراسونیک PUREFY PurefyAir

PUREFY PurefyAir گجت هوشمند دوکاره است، هم هوای اطراف شما را تصفیه می‌کند و هم رطوبت مناسبی به محیط می‌بخشد. این تصفیه کننده هوا و رطوبت ساز شبیه به یک گلدان است و طراحی زیبا و اندازه مناسبی دارد و در هر جای منزل یا محیط کارتان مانند روی میز، زمین و… قرار دهید. تصفیه کننده هوا PUREFY PurefyAir یک مخزن دو لیتری دارد برای نگهداری آب برای رطوبت‌سازی دارد. این گجت هوشمند می‌تواند هوای محیطی با مساحت 55 متر مربع تصفیه و مرطوب کند.

 

تصفیه هوا

 

 

PUREFY PurefyAir تصفیه کننده هوا و رطوبت ساز است و فرمی شبیه به یک گلدان دارد.

 

تصفیه هوا با گجت هوشمند AIRY Box

یکی از مورادی که می‌توان برای تصفیه هوای محیط اطراف استفاده کرد، گیاهان هستند. گجت هوشمند AIRY Box از گیاهان برای تصفیه هوای محیط بهره می‌برد. تصفیه‌کننده هوای AIRY Box از ریشه گیاهان برای تهویه هوا استفاده می‌کند. گیاهان به طور طبیعی آلاینده‌ها را از بین می‌برند و هوای محیط توسط گیاهان تصفیه می‌شود، در واقع گیاهان نوعی تصفیه کننده طبیعی هستند. اما AIRY Box چه کار ویژه‌ای انجام می‌دهد؟ زمانی که گیاه درون گجت یا گلدان هوشمند AIRY Box قرار می‌گیرد، 8 برابر بیشتر از یک گیاه که در گلدان معمولی قرار دارد، آلاینده‌های هوا را جذب می‌کند.

 

تصفیه‌کننده هوا

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

گجت هوشمند تصفیه‌کننده هوای Rabbit Air BioGS 2.0 Ultra Quiet

قدرت گجت تصفیه هوای Rabbit Air BioGS 2.0 Ultra Quiet باور نکردنی است، این گجت هوشمند می‌تواند محیطی با مساحت 56 متر مربع را  هر یک ساعت دو بار  تصفیه کند. این گجت هوشمند تصفیه هوا با استفاده از فیلتر هپا و فناوری زیست‌گاز بهره می‌‎برد. با استفاده از این فناوری هوا چهار مرحله را برای تصفیه طی می‌کند. زیست‌گاز در یک فرآیند تجزیه بی‌هوازی توسط باکتری‌های بی‌هوازی یا در یک فرآیند تخمیر مواد قابل تجزیه مانند کود کشاورزی، فاضلاب، زباله‌های سبز، مواد گیاهی و کشاورزی به دست می‌آید. به این ترتیب هوای اطراف شما تصفیه و پاکیزه می‌شود.

 

 

دستگاه تصفیه‌کننده هوای Rabbit Air BioGS 2.0 Ultra Quiet با استفاده از فیلتر هپا و فناوری زیست‌گاز هوا را تصفیه و پاک می‌کند.

 

تصفیه هوا با استفاده از گجت هوشمند Sprimo

گجت هوشمند تصفیه کننده هوای Sprimo طراحی ساده و کاربرپسندی دارد. این دستگاه مانند دیگر گجت‌های هوشمند تصفیه هوا سعی می‌کند که ذرات و آلاینده‌ها را از هوایی که تنفس می‌کنید، جذب کند. گجت هوشمند تصفیه هوای Sprimo اطلاعاتی در مورد دما، رطوبت و کیفیت هوای اطرافتان در اختیار شما قرار می‌دهد. تصفیه‌کننده هوای Sprimo بی صدا است و آلودگی صوتی در محیط ایجاد نمی‌کند و هوای اطراف را تصفیه می‌کند.

 

گجت هوشمند تصفیه هوا

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

گجت هوشمند تصفیه هوای Airicide

دستگاه تصفیه هوای Airicide با فیلتر قدرتمند خود هوای محیط اطراف شما را تصفیه و پاک می‌کند. فیلتر این دستگاه یکبار در سال نیاز به تعویض دارد. این دستگاه طراحی زیبایی دارد و متناسب  با هر دکوراسیونی است. تصفیه‌کننده هوای Airicide یک محفظه از جنس آلومینیوم که آنادایزینگ شده است، دارد. با استفاده از دستگاه تصفیه‌کننده هوای Airicide هوای محیط اطراف خود را پاک و تصفیه کنید تا هوای تمیز و بدون آلاینده و ذرات مضر تنفس کنید.

 

گجت هوشمند

 

 

دستگاه تصفیه هوای Airicide با فیلتر قدرتمند خود هوای محیط اطراف شما را تصفیه و پاک می‌کند. فیلتر این دستگاه یکبار در سال نیاز به تعویض دارد. این دستگاه طراحی زیبایی دارد و با هر دکوراسیونی همخوانی دارد.

 

تصفیه هوا با استفاده از گجت هوشمند LG Signature

این دستگاه طراحی زیبا و بی‌نظیری دارد و هوای اطراف شما راتمیز و مرطوب می‌کند. گجت هوشمند LG Signature علاوه‌بر تصفیه، هوا را نیز مرطوب می‌کند تا شما هر آن چیزی را که برای یک تنفس سالم نیاز دارید، فراهم کند. این دستگاه تصفیه هوا از آب برای رطوبت و تصفیه استفاده می‌کند. گجت هوشمند LG Signature نسبت به دستگاه‌های قدیمی کارآمدتر است و در زمان کمتری رطوبت مطلوب را به محیط می‌بخشد.

 

گجت هوشمند

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

تصفیه هوا با استفاده از گجت هوشمند Levoit Compact HEPA

گجت هوشمند تصفیه هوا Levoit Compact HEPA تا 99.97% از ذرات و آلاینده‌ها را جذب می‌کند، این دستگاه تصفیه‌کننده هوا، هوای اطراف شما را در سه مرحله تصفیه می‌کند. فیلترهای این دستگاه به ترتیب شامل: فیلتر اولیه خوب، فیلتر هپا و فیلترهای کربن فعال است. فیلترهای کربن فعال برای از بین بردن لکه‌‌های حیوانات خانگی، گرده‌‌ها، کنه‌های گرد و غبار و بوها است. در طراحی این دستگاه از چراغ نیز استفاده شده که برای میز کنار تخت نیز مناسب و کارآمد است.

 

دستگاه تصفیه هوا

 

پرده تصفیه‌کننده هوای IKEA GUNRID

گروه IKEA برای تصفیه هوای داخل خانه پرده‌ای را طراحی کرده است که از ورود آلودگی‌هایی مانند فرمالدئید، و بو جلوگیری می‌کند. پرده GUNRID مانند یک پرده معمولی است و فضای مضاعفی را اشغال نمی‌کند و در هر مکانی قابل استفاده است. پرده هوشمند تصفیه هوای IKEA GUNRID پوشش فوتوکاتالیستی دارد که از مواد معدنی تشکیل شده است. این پرده هوشمند با نور فعال می‌شود و با پوشش مواد معدنی که دارد، آلاینده‌های هوا را جذب می‌کند.

 

 

گروه IKEA برای تصفیه هوای داخل خانه پرده‌ای را طراحی کرده است که از ورود آلودگی‌هایی مانند فرمالدئید، و بو جلوگیری می‌کند.

تصفیه هوا با استفاده از گجت هوشمند EVASMART

گجت هوشمند تصفیه هوای EVASMART هوای محیط اطراف شما را تصفیه و مرطوب کرده و هوای دلپذیری را برای تنفس شما فراهم می‌کند. این گجت هوشمند هوا از طریق USB شارژ می‌شود. اندازه این دستگاه کوچک و در هر مکانی قابل استفاده است.  گجت هوشمند EVASMART ذرات گرد و غبار را جذب می‌کند و هوای مطبوعی برای تنفس به محیط می‌بخشد.

 

گجت هوشمند

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

جمع بندی

  • یکی از دغدغه‌های امروز آلودگی هوا و مصون ماندن از مضرات آن است.
  • زمانی که آلودگی هوا به خصوص در زمستان به اوج می‌رسد، باید به فکر راهکار مناسبی برای از بین بردن آلاینده‌ها و ذرات گرد و غبار از هوا شد.
  • روش‌های سنتی مانند جوشاندن سرکه در آب علاوه بر اثرات مضری آن جوابگوی حجم آلودگی‌های حال حاضر نیست.
  • استفاده از گجت‌های هوشمند راهکار مناسبی برای تصفیه هوا است.
  • گجت‌های هوشمند تصفیه هوا می‌توانند محیطی به مساحت 55 متر مربع را تصفیه کنند.

 

مطالب مرتبط

آلودگی هوا در تهران و قیمت مسکن در مناطق آلوده‌ و پاک

  موضوعی که سال‌ها است در فصل‌های سرد سال به طور مداوم در حال تکرار شدن است چیزی به جز آلودگی هوا نیست. در این میان آلودگی هوای تهران به […]

نگهداری از گیاهان آپارتمانی

  وجود گیاهان آپارتمانی سبز در خانه به شادابی محیط و سلامت هوای فضای داخل خانه کمک می‌کند. شما برای نگهداری از گیاهان آپارتمانی نیازی به وسایل زیادی ندارید. اما […]

آلوده‌ترین مناطق تهران و شاخص آلودگی هوای تهران

  آلودگی هوای تهران در سال‌های اخیر معضلات سلامتی جدی را برای ساکنین خود در پی داشته است. در محله‌هایی با تراکم بالای جمعیت و ترافیکی تهران جزو آلوده‌ترین مناطق […]

آلوده‌ترین مناطق تهران

  این روزها آلودگی هوا تبدیل به یکی از دغدغه‌های مهم ساکنین کلان‌شهرها، به خصوص تهران، شده است. روزهای آلوده و ناسالم سال به سال در حال افزایش است و […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *