نکات خانه‌داری

راهکارهایی برای اسباب کشی در روزهای کرونا

اسباب کشی

 

اسباب کشی در بهترین شرایط هم کار آسانی نیست. حالا در این روزها معضلی جهانی به نام کرونا هم به آن اضافه شده و کارها را سخت‌تر کرده است. بهترین راه حل پیشگیری از کرونا در این دوران، عقب انداختن زمان اسباب کشی است اما ممکن است هیچ راهی به جز اسباب کشی نداشته باشید. بنابراین در ادامه این نوشته نکاتی را درمورد اسباب کشی و چگونگی ضدعفونی لوازم و بسته بندی لوازم و ضدعفونی کردن خانه برای پیشگیری از کرونا بخوانید. با کلیک روی هر کدام از عناوین مستقیما به قسمت مربوطه می‌روید:

اسباب کشی در دوران کرونا

پیش از هرچیز توصیه ما این است که در صورت امکان اسباب کشی را برای پیشگیری از کرونا به تعویق بیندازید. هیچ چیز مهم‌تر از سلامتی شما و خانواده‌تان نیست و چند ماه به عقب انداختن اسباب کشی بهتر از تحمل کردن بیماری است.

اما اگر واقعا تنها راه اسباب کشی است با انجام درست و اصولی بسته بندی لوازم و ضدعفونی لوازم و ضدعفونی کردن خانه می توان گام‌های مهمی در راستای پیشگیری از کرونا برداشت. در ادامه نکاتی را درمورد اسباب کشی امن بخوانید:

 

اسباب کشی

 

فهرست اسباب کشی: قبل از جابه‌جایی

ضدعفونی کردن لوازم و بسته بندی لوازم را به طور کامل قبل از رفتن انجام دهید

اسباب کشی همیشه به معنای نظافت تمام وسایل و شستشوی زیاد بود. برای پیشگیری از کرونا این بار این فرآیند جدی‌تر از همیشه است.

کار بسته بندی لوازم را زود شروع کنید تا بتوانید سر فرصت کارها را پیش ببرید. وسایلی که کمتر استفاده می‌شوند را بسته بندی کنید و کنار بگذارید تا خیال‌تان راحت شود.

همچنین برای پیشگیری از کرونا بهتر است برای بسته بندی لوازم حتما همه چیز را در پوشش قرار دهید. این پوشش می‌تواند کارتن یا مشمای پلاستیکی باشد.

در صورت داشتن پوشش، با وجود تماس دست هم می‌توان به راحتی پوشش را جدا کرد. همچنین وسایل حین جابه‌جایی آسیب کمتری می‌بینند.

 

 

اسباب کشی همیشه به معنای نظافت تمام وسایل و شستشوی زیاد بود. برای پیشگیری از کرونا این بار این فرآیند جدی‌تر از همیشه است.

 

مطمئن شوید جابه‌جایی در آپارتمان، محله و شهرتان امکان‌پذیر است

اسباب کشی جزو کارهایی است که در دسته‌ی ضروری طبقه‌بندی می‌شود و انجام آن امکان‌پذیر است. همچنین در حال حاضر مقرراتی برای منع عبور و مرور وجود ندارد.

با این حال بهتر است حتما پیش از اسباب کشی درمورد مقررات عبور و مرور اطمینان حاصل کنید. مخصوصا اگر قصد جابه‌جایی بین دو شهر را دارید. در روزهای نخست فروردین ماه امسال مقرراتی برای جابه‌جایی وجود داشت و افرادی که ساکن شهر نبودند نمی‌توانستند وارد شوند، بنابراین با وجود اینکه حالا رفت و آمد آزاد است حتما پیش از اسباب کشی از ساعات مجاز عبور و مرور مطمئن شوید.

از ماشین به جای هواپیما استفاده کنید

این نکته برای افرادی است که قصد جابه‌جایی بین دو شهر را دارند. اگر قصد دارید وسایل را با کامیون بفرستید و خودتان با هواپیما به شهر جدید سفر کنید، بهتر است بدانید برای پیشگیری از کرونا سفر با ماشین امنیت بیشتری دارد.

اگرچه سفر با ماشین طولانی‌تر و خسته‌کننده است اما برای پیشگیری از کرونا بهتر است فعلا از سفرهای هوایی پرهیز کنید.

 

بسته بندی لوازم

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

پیش از اسباب کشی درمورد شرکت‌های باربری تحقیق کنید

تحقیق درمورد شرکت‌های باربری همیشه لازم و ضروری بوده و امروز بیشتر از هر وقت دیگری مهم است. کار با افراد حرفه‌ای با تجهیزات کافی نسبت به استفاده از خدمات شرکتی ارزان‌تر اما بدون تجهیزات و بی‌توجه به بهداشت امنیت بیشتری دارد.

این روزها بسیاری از شرکت‌های باربری راه‌حل‌های متعددی برای پیشگیری از کرونا به مشتریان خود ارائه می‌دهند. یکی از این روش‌ها اسباب کشی بدون حضور صاحب خانه است که باعث تماس هرچه کمتر با افراد دیگر می‌شود.

همچنین بعضی شرکت‌ها کار بسته بندی لوازم را هم انجام می‌دهند که می‌توان بسته بندی لوازم بزرگ‌تر را به آن‌ها سپرد.

به جز این‌ها بهتر است برای اینکه مطمئن شوید این سوالات را از شرکت باربری موردنظرتان بپرسید:

  • آیا کارکنان شما از مواد ضدعفونی‌کننده، ماسک و دستکش استفاده می‌کنند؟
  • آیا کامیون پیش از بار زدن وسایل شما ضدعفونی می‌شود؟
  • آیا همه تجهیزات باربری قبل از جابه‌جا کردن وسایل شما ضدعفونی می‌شود؟
  • سطوح کامیون که در معرض تماس هستند چند وقت یک بار ضدعفونی می‌شوند؟
  • سیاست‌های شما درمورد تغییر زمان یا کنسل کردن اسباب کشی چیست؟
  • چگونه می‌توان از سلامت کارکنان باربری اطمینان حاصل کرد؟ آیا از دستگاه تب‌سنج استفاده می‌شود؟ آیا درمورد نزدیکان کارکنان اطلاعات و بیمار نبودن‌شان اطلاعات کافی وجود دارد؟

برای خلوت کردن و بخشیدن وسایل برنامه‌ریزی کنید

معمولا فرآیند اسباب کشی و بسته بندی لوازم فرصت مناسبی برای مرتب کردن کمد لباس و کنار گذاشتن لباس‌هایی است که دیگر نمی‌پوشید.

در این روزها هم همچنان می‌توان لباس‌ها را کنار گذاشت و بخشید. کافی است حین بسته‌بندی  لوازم بهداشت را رعایت کنید و حین تحویل لباس‌ها به مسئولان موسسه‌ای که لباس‌ها را آن‌جا می‌بخشید، درمورد ضدعفونی بودن لباس‌ها اطمینان دهید.

 

بسته بندی لوازم

 

 

تحقیق درمورد شرکت‌های باربری همیشه لازم و ضروری بوده و امروز بیشتر از هر وقت دیگری مهم است. کار با افراد حرفه‌ای با تجهیزات کافی نسبت به استفاده از خدمات شرکتی ارزان‌تر اما بدون تجهیزات و بی‌توجه به بهداشت امنیت بیشتری دارد.

 

قبل از اسباب کشی برای راه‌اندازی سیستم جدید اینترنت برنامه ریزی کنید

اگر قصد دارید در خانه جدید سرویس جدید اینترنت را راه‌اندازی کنید، هرچه زودتر شرکت ارائه‌دهنده را انتخاب کنید و با متخصص برای نصب وسایل هماهنگ کنید.

بهتر است قبل از اسباب کشی یا ورود خودتان به خانه، سرویس جدید راه‌اندازی شده باشد. همچنین با برنامه‌ریزی و تماس از قبل در صورت تاخیر، وقت کافی برای جبران خواهید داشت.

از کارتن‌های نو برای بسته بندی لوازم استفاده کنید

معمولا برای اسباب کشی توصیه می‌شد از کارتن‌های همسایه‌ها و دوستان و آشنایان استفاده کنید و هم از نظر مالی کمتر هزینه کنید و هم آسیب کمتری به محیط زیست برسانید. اما این روزها قاعده متفاوت است: بهتر است از کارتن‌های جدید برای بسته بندی لوازم استفاده کنید و خودتان کارتن بخرید.

درمورد کیسه‌های پلاستیکی هم همین قضیه صادق است. بهتر است از کیسه‌های پلاستیکی نو استفاده کنید و فراموش نکنید که ویروس کرونا تا چند روز روی پلاستیک زنده می‌ماند.

همچنین بهتر است بسته بندی لوازم مثل ظروف، کتاب‌ها و لباس‌ها را خودتان انجام دهید و این کار را به شرکت‌های باربری نسپرید. اگرچه ضدعفونی لوازم و سپس بسته بندی لوازم ممکن است زمان‌بر و خسته‌کننده باشد اما برای پیشگیری از کرونا لازم است آن را خودتان انجام دهید.

 

ضدعفونی کردن خانه و پیشگیری از کرونا

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

برای پیشگیری از کرونا وسایل ضدعفونی کافی برای خودتان و کارکنان باربری تهیه کنید

حین اسباب کشی وسایل ضدعفونی‌کننده را در دسترس بگذارید و اگر تعداد کافی وسیله ضدعفونی‌کننده ندارید حتما تهیه کنید. اگرچه کارکنان باربری باید خودشان وسایل ضدعفونی داشته باشند اما بهتر است شما به اندازه‌ی کافی مواد ضدعفونی‌کننده تهیه کنید تا در صورت نیاز بتوانید دراختیارشان بگذارید. از کارکنان بخواهید پیش از تماس با هر سطحی دست‌های‌شان را بشویند یا ضدعفونی کنند و خودتان هم مرتب دست‌های‌تان را بشویید یا ضدعفونی کنید.

فهرست اسباب کشی: روز جابه‌جایی

تعداد زیادی از افراد را درگیر نکنید

بسیاری از شرکت‌های باربری برای جلوگیری از تجمع، تعداد کارکنان سرویس‌های‌شان را کاهش داده‌اند. بنابراین شما هم تا حد امکان با تعداد کمتر کارکنان کنار بیایید و خودتان هم در فرآیند اسباب کشی، ضدعفونی لوازم و بسته بندی لوازم عده‌ی زیادی را درگیر نکنید. مخصوصا از افرادی که خطر بالایی برای ابتلا به کرونا دارند، کمک نگیرید.

 

 

اگرچه کارکنان باربری باید خودشان وسایل ضدعفونی داشته باشند اما بهتر است شما به اندازه‌ی کافی مواد ضدعفونی‌کننده تهیه کنید تا در صورت نیاز بتوانید دراختیارشان بگذارید.

 

زمان اسباب کشی را به دقت انتخاب کنید

اگر برای‌تان مقدور است برای پیشگیری از کرونا زمان اسباب کشی را طوری تعیین کنید که ابتدا وسایل به خانه برده شود، سپس 72 ساعت بعد خود و خانواده‌تان به خانه‌ی جدید بروید. با این راهکار زمان لازم برای نابودی ویروس کرونا طی می‌شود.

اگر حتما مجبور هستید هم‌زمان با وسایل وارد خانه جدید شوید، برای پیشگیری از کرونا محوطه‌ای را به عنوان محوطه قرمز انتخاب کنید و تمام وسایل را آنجا قرار دهید.

سپس یکی‌یکی وسایل را با رعایت نکات ضدعفونی باز کنید و به جای اصلی منتقل کنید. همچنین می‌توانید وسایلی که کمتر ضروری هستند را دیرتر باز کنید تا مدت زمان لازم سپری شود.

برای پیشگیری از کرونا تمام سطوح را ضدعفونی کنید

همین‌طور که بین دو خانه در رفت‌وآمد هستید، برای پیشگیری از کرونا ضدعفونی کردن خانه را فراموش نکنید. سطوحی مثل دستگیره درها و کشوها را مرتب ضدعفونی کنید. ماسک و دستکش را هم فراموش نکنید. همچنین برای جریان داشتن هوا در خانه پنجره‌ها را باز نگه دارید.

به جز ضدعفونی کردن خانه حواستان به فضاهای مشاع ساختمان هم باشد. سطوح لابی، دستگیره در کوچه و دکمه‌های آسانسور را هم مرتب ضدعفونی کنید. همچنین برای داشتن کمترین برخورد با همسایه‌ها و جلوگیری از ازدحام ساعت‌های اولیه صبح یا آخر شب را برای اسباب کشی انتخاب کنید.

 

ضدعفونی کردن خانه و پیشگیری از کرونا

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

فهرست اسباب کشی: بعد از جابه‌جایی

ضدعفونی لوازم را فراموش نکنید

حتی اگر کارکنان شرکت باربری تمام نکات بهداشتی را رعایت کرده‌اند و خودتان هم تمام مدت بر روند انجام کار نظارت کرده‌اید، لازم است ضدعفونی لوازم به‌خصوص سطوح بیرونی مثل روی جعبه‌ها را جدی بگیرید و تمام جعبه‌ها را ضدعفونی کنید.

به جز جعبه‌ها هم هرچیز دیگری که بدون روکش منتقل شده را ضدعفونی کنید و سپس دست‌های‌تان را بشویید.

ضدعفونی کردن خانه را در اولویت قرار دهید

بالاتر درمورد اختصاص دادن قسمتی از خانه به اسباب‌ها گفتیم. علاوه بر رعایت این نکته برای ضدعفونی کردن خانه تمام سطوحی که کارکنان باربری یا اشخاص دیگر با آن در تماس بوده‌اند را با وسایل شوینده ضدعفونی کنید.

دستگیره‌ها، پیشخوان و مواردی از این دست جزو مهم‌ترین سطوح هستند که تماس زیادی با آن‌ها وجود دارد.

اسباب مورد نیاز برای خانه‌ی جدید را آنلاین تهیه کنید

این روزها بهتر است برای پیشگیری از کرونا تا حد امکان از خانه خارج نشویم. خوشبختانه خرید آنلاین بین افراد فراگیر شده و سایت‌های متعددی خدمات آنلاین ارائه می‌کنند.

بنابراین می‌توانید وسایل مورد نیاز برای خانه‌ی جدید را آنلاین سفارش دهید و پس از ضدعفونی کردن خانه و سر فرصت آن را تحویل بگیرید.

توصیه‌هایی درمورد اسباب کشی در روزهای کرونا

  • حین بسته بندی لوازم ضدعفونی لوازم را فراموش نکنید و از پوششی پلاستیکی، کاغذی یا پارچه‌ای استفاده کنید تا در صورت تماس بتوانید آن را دور بیندازید.
  • درمورد شرکت باربری تحقیق کنید و مطمئن شوید کارکنان با رعایت نکات بهداشتی جابه‌جایی را انجام می‌دهند.
  • از درگیر کردن افراد بیش از حد نیاز خودداری کنید و سعی کنید کمترین تماس را حین اسباب کشی داشته باشید.
  • از کارتن‌ها و مشماهای نو برای بسته بندی لوازم استفاده کنید.
  • برای پیشگیری از کرونا ضدعفونی کردن خانه را فراموش نکنید و مدام سطوحی که در تماس با افراد هستند را ضدعفونی کنید.

 

مطالب مرتبط

روش‌های صحیح ضدعفونی کردن سبزیجات

  استفاده از انواع سبزیجات و میوه‌ها باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. مقدار زیادی از ویتامین‌های مورد نیاز بدن از طریق میوه و سبزیجات تامین می‌شود ولی نکته مهم […]

زمان‌بندی اثاث‌کشی را ساده‌تر کنید

  نقل مکان از جایی به جای دیگر یک فرآیند بسیار دشوار و زمان‌بر است به خصوص اگر سال‌ها در آن خانه یا محله زندگی کرده باشید. رفتن به یک […]

اسباب‌کشی راحت با ترفند‌های مختلف

  رفتن به یک خانه جدید همان‌قدر که هیجان‌انگیز است، می‌تواند آزاردهنده هم باشد. بسته‌بندی وسایل متعدد و حمل اثاث منزل یک فرایند طولانی و سنگین است. اگر از خدمات […]

دلایل عجیب و حتی ترسناک برای جابجایی و اثاث کشی!

  بشر از بدو آفرینش در حرکت بوده و در طول تاریخ از محلی به محل دیگر کوچ کرده تا شرایط بهتری را برای زندگی تجربه کند. این جابجایی شاید […]

کدام فصل برای اسباب‌کشی بهتر است؟

  اسباب‌کشی خانه و جابه‌جایی یکی از سخت‌ترین فعالیت‌های خانوادگی است؛ که همیشه با خستگی، دردسرهای فراوان و برنامه‌ریزی‌های طولانی همراه است. هرچه اطلاعات ما از چگونگی انجام صحیح این […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *