دکوراسیون داخلی

تمام راه حل‌هایی که به بزرگتر نشان دادن فضای خانه شما کمک می‌کنند

بزرگتر نشان دادن فضای خانه

 

همه ما دوست داریم که در خانه‌های بزرگ زندگی کنیم و اگر این امکان را نداشته باشیم سعی می‌کنیم با پیاده‌ کردن ایده‌هایی برای بزرگتر نشان دادن فضای خانه خود تلاش کنیم. افزایش قیمت مسکن و از سوی دیگر افزایش جمعیت از عواملی هستند که مانع داشتن خانه بزرگ برای همه افراد می‌شوند. برای بزرگتر نشان دادن فضای خانه نقلی و کوچک باید تعدادی کار و طراحی را انجام داد. برای چیدمان و دکوراسیون منزل راهکارهای زیر را انجام دهید

البته داشتن خانه کوچک نیز نیاز به کمی سلیقه دارد و شما نباید با قرار دادن وسایل در کنار یکدیگر فضایی را که در اختیار دارید کوچک‌تر نشان دهید. طراحی فضای کوچک باید به صورتی باشد که احساس امنیت و صمیمیت را به شما القا کرده و در کنار آن نیز نور و هوا به خوبی در آن جریان پیدا کند. این عوامل باعث می‌شوند تا فکر کردن به خانه‌ هم برای شما جذابیت داشته باشد.

دکوراسیون فضای کوچک نیاز به پیاده کردن چند ایده ساده و کم هزینه دارد که ما در این مطلب از کیلید قصد داریم تا آنها را به شما معرفی کنیم.

استفاده از رنگ روشن دیوار برای بزرگتر نشان دادن فضای خانه

همه ما می‌دانیم که رنگ‌ها در چیدمان منزل کوچک نقش به سزایی دارند. زمانی که در دکوراسیون دیوارهای یک خانه از رنگ‌های تیره استفاده شود، فضا کوچک‌تر به نظر خواهد رسید. اما استفاده از رنگ‌های روشن وخنثی مانند استخوانی، کرم، سفید و طوسی برای دیوارها فضای خانه کوچک شما را دلبازتر خواهد کرد.

 

بزرگتر نشان دادن فضای خانه

 

 

 طراحی فضای کوچک باید به صورتی باشد که احساس امنیت و صمیمیت را به شما القا کرده و در کنار آن نیز نور و هوا به خوبی در آن جریان پیدا کند.

 

استفاده از شیشه و آینه برای بزرگتر نشان دادن فضای خانه

در چیدمان منزل کوچک شیشه و آینه کمک می‌کند تا انعکاس نور در داخل خانه شما بیشتر شود. پس اگر خانه شما پنجره دارد سعی کنید در طول روز آنها را کنار بزنید یا اگر پنجره ندارید، از آینه و شیشه در دکوراسیون خانه خود استفاده کنید تا روشنایی چراغ‌ها را چند برابر کنند. از شیشه در تزئین و دکوراسیون خانه نیز می‌توانید استفاده کنید.

آینه‌ها راحت‌ترین و سریع‌ترین روش‌هایی هستند که به کمک چیدمان خانه نقلی می‌آیند. شما می‌توانید با استفاده از روش‌های مختلفی از آینه استفاده کنید.

برای مثال یک آینه تمام قد بر روی یکی از دیوارهای اصلی نصب کنید یا آنکه روی دیوار اتاق‌ها چند قاب آینه بزنید و آن را روی کمد قرار دهید.

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

یک رنگ بودن برای بزرگتر نشان دادن فضای خانه

اگر اتاق یا خانه شما کوچک است برای بزرگ‌تر جلوه دادن آن بهتر است به سراغ الگوی تک رنگی بروید. الگوی تک رنگی در دکوراسیون فضای کوچک به معنای آن است که شما فقط از یک رنگ یک دست و ثابت برای رنگ فرش، پرده‌ها، دیوار و حتی کفپوش و فرش‌ها استفاده کنید. برای این کار از یک رنگ ثابت روشن در تم خانه خود بهره ببرید.

استفاده از مبلمان با چند کاربرد

زمانی که شما فضای کافی برای قرار دادن وسایلتان نداشته باشید، بهتر است از لوازمی استفاده کنید که فضای خالی زیادی را در خانه شما ایجاد کنند. یکی از این لوازم، مبلمان و لوازم چند کاره است که کمک می‌کند در عین حال که نیاز شما به تخت و مبل و غیره رفع شود، فضای خالی بیشتری نیز در اختیارتان قرار دهد.

برای مثال شما می‌توانید از یک صندوق یا کمد به عنوان میز پذیرایی خود استفاده کنید تا در عین حال لوازم اضافی یا پذیرایی را نیز در آن نگهداری کنید. یا آنکه می‌توانید از مبل‌های تخت شو یا تخت‌هایی استفاده کنید که در اتاق تبدیل به مبل و میز تحریر می‌شوند. همچنین در قسمت آشپزخانه بهتر است از جزیره استفاده کنید که برای شما کارکرد میز پذیرایی و ناهار خوری را نیز دارد.

ایجاد فضای خالی برای بزرگتر نشان دادن فضای خانه

همیشه در خانه‌های کوچک باید به دنبال ایجاد فضاهای خالی باشیم تا دلبازتر شوند. برای دکوراسیون فضای کوچک، بهتر است برخی از وسایل مانند تلویزیون را بر روی دیوار نصب کنید تا فضای کمتری اشغال شود و هزینه اضافی نیز بابت خرید میز تلویزیون پرداخت نکنید.

استفاده از مبلمان‌هایی با شکل L  کمک می‌کند تا از حداکثر فضایی که در اختیار دارید، استفاده کنید. همچنین شما می‌توانید در اتاق، راهروها و غیره کمد و یا قفسه‌های دیواری درست کنید تا از فضای بی استفاده‌ای که در اختیار شما است حداکثر استفاده را کرده و وسایلتان مانند کتاب، کفش و غیره را در آنها ساماندهی کنید.

 

دکوراسیون فضای کوچک

 

 

الگوی تک رنگی در دکوراسیون فضای کوچک به معنای آن است که شما فقط از یک رنگ یک دست و ثابت برای رنگ فرش، پرده‌ها، دیوار و حتی کفپوش و فرش‌ها استفاده کنید.

 

استفاده از طرح‌های عمودی برای بزرگتر نشان دادن فضای خانه

در زمینه طراحی فضای کوچک، استفاده از کاغذهای دیواری یا رنگ‌هایی با طرح‌های عمودی و راه راه کمک می‌کنند تا سقف خانه شما بلندتر به نظر برسند و خانه شما بزرگ‌تر جلوه کند.

همچنین در این زمینه استفاده از پرده‌های بلند نیز که از بالاترین قسمت سقف تا کف را پوشش می‌دهند به بزرگ نشان دادن فضای شما کمک قابل توجهی می‌کنند.

ایجاد فضای مرتب برای بزرگتر نشان دادن فضای خانه

زمانی که فضای خانه و یا اتاق کوچک شما شلوغ و به هم ریخته باشد، این فضا کوچک و دلگیر به نظر خواهد رسید، پس بهتر است چیدمان منزل کوچک شما به صورتی باشد که مرتب و سازماندهی شده به نظر برسد.

در همین زمینه بهتر است از تعداد کمی قاب عکس بر روی دیوار و یا لوازم تزئینی محدودی بر روی کمدها استفاده کنید چرا که در یک فضای محدود استفاده از تعداد تابلو زیاد، کوچکی خانه شما را بیشتر به چشم آورده و شلوغ به نظر خواهد رسید.

 

دکوراسیون فضای کوچک

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

استفاده از طرح‌های منحنی

طراحان دکوراسیون برای طراحی فضای کوچک استفاده از طرح‌های منحنی و گرد را پیشنهاد می‌دهند چرا که این طرح‌ها کمک می‌کنند تا با ایجاد فضایی بدون زاویه خانه بزرگ‌تر به نظر برسد.

در واقع زاویه‌های بسته محیط شما را کوچک‌تر نشان خواهند داد. در فضاهای کوچک اگر دقت کرده باشید، خط‌های مستقیم زیادی وجود دارد و اگر این خط‌ها با استفاده از پنجره‌ها و میز و قفسه‌های زاویه دار بیشتر شوند، زوایای تند زیادی را به وجود می‌آورند که این محدودیت‌ها را می‌توان با کمک گرفتن از خطوط منحنی رفع کرد.

برای این منظور استفاده از پارچه برای پوشش دادن زاوییه‌ها، گزینه مناسبی خواهد بود. شما می‌توانید یک پارچه را به شکل والان هلالی دور پنجره‌ها آویزان کنید تا چارچوب‌ها کمتر به چشم بیایند.

یا آنکه از یک رومبلی برای پوشش صندلی و میزهای مستطیلی و مربعی استفاده کنید. برای تزریق انحنای بیشتر به خانه می‌توانید به سراغ بالش یا فرش‌های گرد و بیضی بروید. همچنین مبلمان و میزهای منحنی نیز به بزرگتر شدن فضای خانه‌های کوچک کمک قابل توجهی می‌کند.

 

 

طراحان دکوراسیون برای طراحی فضای کوچک استفاده از طرح‌های منحنی و گرد را پیشنهاد می‌دهند چرا که این طرح‌ها کمک می‌کنند تا با ایجاد فضایی بدون زاویه خانه بزرگ‌تر به نظر برسد.

 

رنگ سقف برای بزرگتر نشان دادن فضای خانه

دیوارهای روشن و سفید در دکوراسیون فضای کوچک، همانطور که اشاره کردیم کمک می‌کنند تا خانه بزرگ‌تر جلوه کند اما رنگ سقف را نیز نباید فراموش کنید چرا که سقف تیره و رنگی نیز ارتفاع خانه شما را بیشتر نشان داده و دیوارها را بلندتر نمایش می‌دهد.

در واقع رنگ تیره این تصور را در ذهن بیننده ایجاد می‌کند که سقف خانه مورد نظر بسیار بلند و عمیق است. البته در انتخاب رنگ نیز باید دقت کنید تا این رنگ برای شما دلزدگی ایجاد نکند.  در این زمینه بهتر است از متخصصان دکوراسیون داخلی کمک بگیرید.

استفاده از کفپوش یک دست

همیشه همرنگی و هماهنگی به کمک جلوه بهتر خانه‌های کوچک می‌آید. بهتر است برای پوشاندن کف تمامی اتاق‌ها و فضایی که در اختیار دارید، از یک کفپوش یک رنگ یا یک دست استفاده کنید تا فضای شما بزرگ‌تر جلوه کند.

برای مثال تمامی اتاق‌ها را با کفپوش چوبی، سرامیک یا پارکت پوشش دهید و این کفپوش را به فضای بزرگترتان نیز ادامه دهید.

نقش فرش برای بزرگتر نشان دادن فضای خانه

استفاده از قالیچه و فرش در عین اینکه به بزرگ شدن فضای شما کمک می‌کند، مانند یک اثر هنری به زیبایی خانه شما نیز کمک می‌کنند. بهتر است در این زمینه در هر فضای مجزا، یک فرش استفاده کنید و با این کار فضاهای مختلف را از هم تفکیک کنید.

 

چیدمان منزل و خانه کوچک

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

رنگ مبلمان برای بزرگتر نشان دادن فضای خانه

رنگ مبلمان نیز در چیدمان خانه نقلی نقش مهمی دارد، استفاده از یک دست مبلمان نرم و راحت با رنگی صورتی و روشن احساس آرامش بیشتری در لوازم خانه شما ایجاد کرده و نور بیشتری را در فضای شما منعکس می‌کند.

استفاده از اکسسوری

همانطور که گفتیم برای آنکه فضای شما بزرگتر به نظر برسد بهتر است آن را منظم و مرتب نگهداری کنید. برای این منظور می‌توانید از اکسسوری‌های نظم دهنده خانه استفاده کنید.

برای مثال استفاده از قفسه‌های دیوارکوب کمک می‌کنند تا از فضای کوچک استفاده بهینه‌ای داشته باشید. برای این منظور می‌توانید یک دیوار را از بالا تا پایین مانند طاقچه‌های قدیمی به این کار اختصاص دهید.

افزایش روشنایی برای بزرگتر نشان دادن فضای خانه

به منظور روشن‌تر کردن خانه‌هایی با فضاهای کوچک بهتر است به سراغ لامپ‌های LED  بروید و به جای چراغ‌هایی با رنگ زرد و نارنجی از رنگ‌های روشن و مهتابی استفاده کنید.

همچنین استفاده از نورهای مختلف در قسمت‌های مختلف خانه مانند زیر کابینت و سقف نیز به روشنایی بیشتر و بزرگتر نشان دادن فضا کمک می‌کند. استفاده از لامپ‌های جدولی و ایستاده در کنار اتاق نیز نور بیشتری را به خانه شما می‌دهد.

حذف درب‌های اضافی

بسیاری از درب‌ها در فضای داخلی تنها به کوچکتر نشان دادن فضا منجر می‌شوند. پس بهتر است درب‌های غیر ضروری مانند درب اتاق نشیمن، ناهار خوری و غیره را که موجب می‌شوند تا دید یکدستی به وجود نیاید را حذف کنید. تنها درب‌های مورد نیاز در خانه‌های کوچک درب سرویس‌ها و اتاق‌ها خواب است.

 

چیدمان منزل و خانه کوچک

 

 

رنگ مبلمان نیز در چیدمان خانه نقلی نقش مهمی دارد، استفاده از یک دست مبلمان نرم و راحت با رنگی صورتی و روشن احساس آرامش بیشتری در لوازم خانه شما ایجاد کرده و نور بیشتری را در فضای شما منعکس می‌کند.


جمع بندی

  • طراحی فضای کوچک باید به صورتی باشد که احساس امنیت و صمیمیت را به شما القا کرده و در کنار آن نیز نور و هوا به خوبی در آن جریان پیدا کند.
  • زمانی که در دکوراسیون دیوارهای یک خانه از رنگ‌های تیره استفاده شود، فضا کوچک‌تر به نظر خواهد رسید.
  • در چیدمان منزل کوچک شیشه و آینه کمک می‌کند تا انعکاس نور در داخل خانه شما بیشتر شود.
  • اگر اتاق یا خانه شما کوچک است برای بزرگ‌تر جلوه دادن آن بهتر است به سراغ الگوی تک رنگی بروید.
  • زمانی که شما فضای کافی برای قرار دادن وسایلتان نداشته باشید، بهتر است از لوازمی استفاده کنید که فضای خالی زیادی را در خانه شما ایجاد کنند.
  • همیشه در چیدمان منزل کوچک باید به دنبال ایجاد فضاهای خالی باشیم تا دلبازتر شوند.
  • در زمینه طراحی فضای کوچک، استفاده از کاغذهای دیواری یا رنگ‌هایی با طرح‌های عمودی و راه راه کمک می‌کنند تا سقف خانه شما بلندتر به نظر برسند و خانه شما بزرگ‌تر جلوه کند.
  • زمانی که فضای خانه و یا اتاق کوچک شما شلوغ و به هم ریخته باشد، این فضا کوچک و دلگیر به نظر خواهد رسید، پس بهتر است چیدمان منزل کوچک شما به صورتی باشد که مرتب و سازماندهی شده به نظر برسد.
  • طراحان دکوراسیون برای طراحی فضای کوچک استفاده از طرح‌های منحنی و گرد را پیشنهاد می‌دهند چرا که این طرح‌ها کمک می‌کنند تا با ایجاد فضایی بدون زاویه خانه بزرگ‌تر به نظر برسد.
  • در چیدمان خانه نقلی توجه داشته باشید رنگ تیره سقف این تصور را در ذهن بیننده ایجاد می‌کند که سقف خانه مورد نظر بسیار بلند و عمیق است.
  • رنگ مبلمان نیز در چیدمان خانه نقلی نقش مهمی دارد، استفاده از یک دست مبلمان نرم و راحت با رنگی صورتی و روشن احساس آرامش بیشتری در لوازم خانه شما ایجاد کرده و نور بیشتری را در فضای شما منعکس می‌کند.
  • استفاده از قفسه‌های دیوارکوب کمک می‌کنند تا از فضای کوچک استفاده بهینه‌ای داشته باشید و چیدمان خوبی برای خانه نقلی خود داشته باشید.
  • بهتر است درب‌های غیر ضروری مانند درب اتاق نشیمن، ناهار خوری و غیره را که موجب می‌شوند تا دید یکدستی به وجود نیاید را حذف کنید.

 

مطالب مرتبط

یک نظر در مورد “تمام راه حل‌هایی که به بزرگتر نشان دادن فضای خانه شما کمک می‌کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *