بازار جهانی مسکن بازار مسکن

اخذ اقامت کشور پرتغال از طریق خرید ملک چگونه است؟

اخذ اقامت کشور پرتغال

افرادی که قصد مهاجرت از طریق خرید ملک در پرتغال را دارند، نیازمند آگاهی از شرایط عمومی این کشور هستند. جمهوری پرتغال، کشوری در جنوب غربی اروپا است. پایتخت آن، شهر لیسبون و زبان رسمی آن پرتغالی می باشد. جمعیت این کشور ۱۰٫۵ میلیون نفر است و دارای واحد پولی یورو می باشد.

پرتغال یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و ناتو است. امروز این کشور به عنوان یکی از کشورهای توسعه‌یافته اروپا به حساب می‌آید. این کشور غربی‌ترین کشور اروپاست و به همراه اسپانیا، شبه‌جزیره ایبری را تشکیل می‌دهد. از سوی غرب، به اقیانوس اطلس محدود شده‌ و دو جزیره مادیرا و ازورا که در این اقیانوس قراردارند، جزوی از خاک پرتغال محسوب می شوند. صنایع بزرگ و عمده این کشور، شامل شراب سازی، ماهیگیری، مصنوعات چوب‌پنبه‌ای، صنایع غذایی و ماهی ساردین است.

 

اخذ ویزای طلایی کشور پرتغال

برنامه اخذ اقامت اقامت با خرید ملک یا همان ویزای طلایی  کشور پرتغال (Portugal Golden Visa) یکی از موفق‌ترین برنامه‌های اخذ اقامت اروپا از طریق سرمایه‌گذاری است که مزایای بسیاری برای سرمایه‌گذاران و خانواده‌هایشان دارد. این برنامه از سال ۲۰۱۲ شروع به جذب سرمایه‌گذار کرد و قوانینش سالانه توسط دولت این کشور به‌روزرسانی شد تا پروسه درخواست برای متقاضیان آسان‌تر شود. متقاضیان ویزای طلایی با سرمایه‌گذاری به ارزش حداقل ۲۸۰,۰۰۰ یورو در بخش املاک پرتغال می‌توانند همراه با همسر و فرزندان برای اقامت این کشور درخواست دهند که برای ۵ سال اول موقت است یعنی نیاز به تمدید دارد و بعد از آن شخص مجاز است تا برای اقامت دائم درخواست دهد.

 

اقامت طلایی پرتغال

 

چه مدارکی برای خرید ملک در پرتغال لازم است؟

  • گذرنامه/ کارت شهروندی: برای انجام کلیه معاملات قانونی و بانکی مانند امضای قراردادها، به‌نوعی مدرک شناسایی نیاز دارید. گذرنامه یا کارت شهروندی، مدارک هویتی معتبری است که می‌توانید از طریق آن‌ها، فرایند قانونی خرید ملک در کشور پرتغال را انجام دهید.
  • شماره مالیاتی (NIF): برای انجام هرگونه معامله و پرداخت مالیات، به شماره مالیاتی نیاز خواهید داشت. همچنین برای افتتاح حساب بانکی، درخواست رهن یا حتی نصب امکانات آب و برق در خانه، داشتن شماره مالیاتی الزامی است. برای دریافت آن باید با گذرنامه و مدارک خود به اداره دارایی محلی مراجعه کنید.
  • حساب بانکی: افتتاح حساب بانکی در کشور برای فراهم آوردن امکان خرید خانه ضروری نیست، اما به چند دلیل توصیه می‌شود. یکی از این دلایل این است که، بسیاری از بانک‌های بین‌المللی در کشور پرتغال فعالیت می‌کنند و درصورت تمایل می‌توانند به شما در نقل و انتقالات، پرداخت قبوض و حتی همکاری با شرکت‌هایی کمک کنند که درصورت عدم حضور، خانه شما را برایتان اجاره می‌دهند.

 

در همین رابطه بخوانید:

 

مزایای خرید ملک در پرتغال 2023

همانطور که در بخش های قبل بیان نمودیم، خرید ملک در این کشور برای اتباع خارجی برخلاف برخی از کشورها با محدودیتی همراه نیست. علاوه بر این سرمایه گذاران با خرید ملک از امتیازات زیر نیز برخوردار خواهند شد:

  • عدم شرط حضور
  • اخذ مجوز کار در پرتغال
  • دریافت اقامت دائم برای اعضاء خانواده و دیگر بستگان
  • اخذ اقامت دائم و تابعیت این کشور
  • افتتاح حساب بانکی در بانک های معتبر جهانی
  • پرداخت مالیات های بسیار پایین به دولت این کشور
  • سرمایه گذاری مطمئن برای آینده
  • سفر به تمامی کشورهای عضو شنگن بدون اخذ ویزا
  • اخذ اقامت کشور پرتغال در کوتاهترین زمان ممکن (پس از 6 ماه)
  • امکان فروش ملک پس از 5 سال
  • اخذ پاسپورت این کشور پس از 6 سال و سفر به 115 کشور دنیا بدون ویزا

 

سرمایه گذاری در پرتغال

 

هزینه خرید آپارتمان در پرتغال

هزینه خرید آپارتمان در کشور پرتغال در سراسر اروپا به دلیل پایین بودن، یکی از جذاب ترین ها می باشد. بر طبق نتایج اعلام شده توسط موسسه ملی آمار متوسط هزینه خرید آپارتمان در کشور پرتغال برای هر متر مربع تنها 1,187 یورو می باشد که تقریبا هر متر مربع از آپارتمان ها 1,243 یورو و هر متر مربع از خانه ها 1,090 یورو هزینه دارد و این میزان هزینه خرید آپارتمان در این کشور در مقایسه با بریتانیا که مبلغ 2,649 یورو و فرانسه با 2,300 یورو بسیار مقرون به صرفه می باشد. در زیر هزینه خرید آپارتمان در پرتغال برای برخی مناطق آورده شده است:

قیمت خانه در پرتغال

 

خرید ملک یکی از روش‌های سریع اخذ اقامت  کشور پرتغال و مهاجرت به این کشور است اما سرمایه لازم برای خرید ملک حداقل 280 هزار یورویی دار پرتغال را دارید می‌توانید اقامت پرتغال با خرید ملک را جز برنامه مهاجرتی خود قرار دهید. با خرید ملک در پرتغال و اخذ اقامت دائم آن به راحتی می‌توانید گلدن ویزای کشور پرتغال را به خود اختصاص دهید.

 

روش‌های ساده‌تری برای مهاجرت به پرتغال وجود دارد مثلا می‌توانید یا اقامت تمکن مالی پرتغال (یا ویزای D7) بدون شرط زبان همراه خانواده به این کشور مهاجرت کنید. مهاجرت تحصیلی هم گزینه ساده دیگری است که نه شرط سنی نیاز دارد و نه مدرک زبان!

 

خرید ملک در پرتغال و اخذ ویزای طلائی

از زمان آغاز به کار برنامه خرید ملک در در کشور پرتغال و اخذ ویزای طلائی در سال 2012، بیش از 20000 ویزای طلایی به خانواده ها از سراسر جهان اعطا شده است و بیش از 4 میلیارد € (یورو) سرمایه جمع آوری شده است که آن را به یکی از محبوب ترین پاسپورت های برنامه های سرمایه گذاری در جهان تبدیل کرده است. طرح ویزای طلایی به سرمایه گذاران واجد شرایط و اعضای خانواده آنها حق کار، تحصیل و زندگی در پرتغال را می دهد و اجازه جابجایی آزاد در منطقه شنگن اروپا را می دهد. فرصت هایی برای به دست آوردن اقامت دائم یا و شهروندی امکان پذیر است. برای به دست آوردن اقامت دائم یا شهروندی باید اطمینان حاصل کنید که سرمایه گذاری واجد شرایط حداقل به مدت 5 سال حفظ می شود.

 

برنامه خرید ملک در پرتغال و اخذ ویزای طلائی فرصتی فوق العاده برای سرمایه گذاران خارجی است تا سبدهای خود را گسترش دهند، کیفیت زندگی بالایی داشته باشند و اقامت اتحادیه اروپا را در یک بازه زمانی کوتاه دریافت کنند و در عین حال همان مزایا را برای اعضای خانواده خود فراهم کنند.

 

خرید ملک در پرتغال لیسبون

 

در همین رابطه بخوانید:

 

جمع‌بندی

  • جمهوری پرتغال، کشوری در جنوب غربی اروپا است. پایتخت آن، شهر لیسبون و زبان رسمی آن پرتغالی می باشد.
  • برنامه اخذ اقامت کشور پرتغال با خرید ملک یا همان ویزای طلایی این کشور (Portugal Golden Visa) یکی از موفق‌ترین برنامه‌های اخذ اقامت اروپا از طریق سرمایه‌گذاری است که مزایای بسیاری برای سرمایه‌گذاران و خانواده‌هایشان دارد.
  • متقاضیان ویزای طلایی با سرمایه‌گذاری به ارزش حداقل ۲۸۰,۰۰۰ یورو در بخش املاک این کشور می‌توانند همراه با همسر و فرزندان برای اقامت این کشور درخواست دهند.
  • مدارک لازم برای خرید ملک در این کشور گذرنامه/ کارت شهروندی، شماره مالیاتی (NIF) و یک حساب بانکی است.
  • بر طبق نتایج اعلام شده توسط موسسه ملی آمار متوسط هزینه خرید آپارتمان در پرتغال برای هر متر مربع تنها 1,187 یورو می باشد که تقریبا هر متر مربع از آپارتمان ها 1,243 یورو و هر متر مربع از خانه ها 1,090 یورو هزینه دارد.
  • خرید ملک یکی از روش‌های سریع اخذ اقامت این کشور و مهاجرت به این کشور است اما سرمایه لازم برای خرید ملک حداقل 280 هزار یورویی دار پرتغال را دارید می‌توانید اقامت این کشور با خرید ملک را جز برنامه مهاجرتی خود قرار دهید.
  • روش‌های ساده‌تری برای مهاجرت به این کشور وجود دارد مثلا می‌توانید یا اقامت تمکن مالی پرتغال (یا ویزای D7) بدون شرط زبان همراه خانواده به این کشور مهاجرت کنید. مهاجرت تحصیلی هم گزینه ساده دیگری است که نه شرط سنی نیاز دارد و نه مدرک زبان!
  • برای به دست آوردن اقامت دائم یا شهروندی باید اطمینان حاصل کنید که سرمایه گذاری واجد شرایط حداقل به مدت 5 سال حفظ می شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *