بازار جهانی مسکن بازار مسکن

آیا سرمایه‌گذاری در کشور اسپانیا مناسب شماست؟

اقامت اسپانیا

اسپانیا که به نام پادشاهی اسپانیا نیز معروف است، کشوری واقع در شبه جزیره ایبری، در اروپای غربی است. اسپانیا نیز از اعضای اتحادیه اروپا است. اسپانیا از غرب و بخش‌های شمال غربی با پرتقال، از جنوب و شرق با دریای مدیترانه و جبل الطارق و از شمال تا شمال شرقی نیز با فرانسه، آندورا و خلیج بیسکای همسایه است. اسپانیا دارای طولانی‌ترین مرز مشترک، بین تمامی کشورهای اتحادیه اروپا است؛ مرز این کشور با پرتغال برابر با 1.214 کیلومتر است. یکی از روش های موجود برای متقاضیان اخذ اقامت از طریق خرید ملک در اسپانیا-Property Purchase in Spain، اخذ گلدن ویزا اسپانیا می باشد، که برای ایرانیان نیز قابل انجام است.

اخذ ویزای طلایی اسپانیا به چه صورت است؟

برای اخذ این ویزا متقاضیان باید مبلغ بیش از 500 هزار یورو را مختص خرید ملک و مستغلات در کشور اسپانیا جمع‌آوری کنند و از این طریق برای خود و خانواده خود اجازه اقامت را کسب نمایند. این ویزا باید هر دو سال تمدید شود و متقاضیانی که با این روش به مدت 5 سال در اسپانیا حضور داشته باشند می توانند اقامت دائم کشور اسپانیا را به دست آورند.

با وجود قوانین مشخص دریافت گلدن ویزای اسپانیا از طریق خرید ملک، موسسه MIE با ارائه شرایطی ویژه این مسیر را برای شما آسان‌تر کرده است. در این روش شما می توانید تنها با 350 هزار یورو، صاحب ملک در اسپانیا و جزو واجدین شرایط اخذ ویزای طلایی اسپانیا شوید.

 

در همین رابطه بخوانید:

 

اقامت اسپانیا با خرید ملک چگونه امکان‌پذیر است؟ بازار املاک اسپانیا

بر اساس قوانین اسپانیا، هر تبعه خارجی می‌تواند با خرید ملک، اقامت این کشور را اخذ کند. اسپانیا کشوری پیچیده از لحاظ بوروکراسی است. بازار املاک و مستغلات اسپانیا در گذشته نوسان داشته است، پس تحقیق قبل از خرید ملک همیشه ایده خوبی است. عامل دیگری که باید در نظر داشت این است که اسپانیا مالیات بر عایدی سرمایه نسبتا بالایی دارد. اسپانیا دارای 17 منطقه خودمختار است. هر منطقه می تواند قوانین خاص خود را برای خارجی هایی که در آنجا ملک خریداری می کنند تعیین کند.

 

سرمایه‌گذاری املاک در اسپانیا

مراحل خرید خانه در اسپانیا

اول متقاضی باید برای دریافت ویزای توریستی کشور اسپانیا اقدام نماید و بعد از اخذ این ویزا به اسپانیا سفر کند. بعد از ورود به اسپانیا و انتخاب ملک مورد نظر در این کشور متقاضی باید به کشور خود بازگشته و اقدام به خرید ملک نماید. سپس بعد از خرید ملک و دریافت اقامت این کشور متقاضی می تواند اقدام به مهاجرت به اسپانیا نماید. توجه داشته باشید که مراحل اولیه خرید ملک در اسپانیا توسط وکیل انجام می شود و وکیل متقاضی باید استعلام های مورد نیاز را از اداره برق و گاز و آب دریافت نموده و به دفتر اسناد رسمی در کشور اسپانیا تحویل نماید. بعد از پرداخت تمامی هزینه‌ها و تکمیل قرارداد سند ملک به اسم متقاضی ثبت رسمی می گردد. توجه داشته باشید که سند ملک باید به نام متقاضی باشد. از جمله مدارک مورد نیازی که باید برای خرید ملک در اسپانیا به شکل ترجمه شده به زبان اسپانیایی به مقامات مربوطه ارائه شوند، به شرح زیر می باشد.

  • تکمیل فرم برای درخواست ویزا
  • ارائه فرم عدم سوء پیشینه متقاضی
  • اثبات تمکن مالی با ارائه نامه از بانک
  • داشتن بیمه پزشکی و درمانی
  • عکس مناسب از متقاضی
  • ارائه پاسپورت با داشتن اعتبار زمانی
 

در همین رابطه بخوانید:

ویزای طلایی اسپانیا

ولت اسپانیا برای تقویت اقتصاد کشور، برنامه ویزای طلایی-Golden Visa Plan خود را در سال 2013 آغاز کرد. سرمایه گذاران خارجی می‌توانند با سرمایه گذاری 500,000 یورو در بخش املاک و مستغلات که قابلیت کسب درامد از طریق اجاره دادن نیز دارد، اقامت خود و خانواده خود را دریافت کنند. اجازه اقامت اسپانیا به مدت دو سال صادر می شود و سپس می‌تواند برای پنج سال تمدید شود. دارندگان ویزای طلایی نیاز به زندگی در اسپانیا نداشته و همه اعضای خانواده حق دارند بدون هیچ گونه درخواست ویزای دیگری به سراسر منطقه شینگن سفر کنند. تمدید اجازه اقامت می تواند به صورت آنلاین از هر نقطه از جهان انجام شود. کسانی که ویزای طلایی دارند، می‌توانند پس از پنج سال تقاضای اقامت دائم کنند، البته برای این منظور لازم است که حداقل شش ماه از هر سال را در اسپانیا زندگی کنند. پس از 10 سال می توان درخواست تابعیت داد.

ویزای طلایی اسپانیا

واجدین شرایط برای ویزای طلایی اسپانیا

  • سرمایه گذاران برای درخواست باید حداقل 18 سال داشته باشند.
  • سرمایه گذاران باید مدارک بانکی که نشان دهنده منابع مالی کافی برای تأمین اقامت در اسپانیا باشد را ارائه دهند.
  • متقاضیان نباید سابقه کیفری در اسپانیا یا هر کشوری که قبلاً در آن اقامت داشته اند، داشته باشند.
  • متقاضیان نباید سابقه هیچگونه رد ویزا یا ممنوعیت ورودی به هیچ یک از کشورهای اتحادیه اروپا داشته باشند.
  • کلیه اعضای خانواده، طی مدت اقامت خود در این کشور باید از جانب یک شرکت مجاز بیمه در اسپانیا بیمه درمانی داشته باشند.

 

جمع‌بندی

  • اسپانیا که به نام پادشاهی اسپانیا نیز معروف است، کشوری واقع در شبه جزیره ایبری، در اروپای غربی است.
  • برای اخذ این ویزا متقاضیان باید مبلغ بیش از 500 هزار یورو را مختص خرید ملک و مستغلات در کشور اسپانیا جمع‌آوری کنند
  • بر اساس قوانین اسپانیا، هر تبعه خارجی می‌تواند با خرید ملک، اقامت این کشور را اخذ کند.
  • اول متقاضی باید برای دریافت ویزای توریستی کشور اسپانیا اقدام نماید و بعد از اخذ این ویزا به اسپانیا سفر کند.
  • کسانی که ویزای طلایی دارند، می‌توانند پس از پنج سال تقاضای اقامت دائم کنند، البته برای این منظور لازم است که حداقل شش ماه از هر سال را در اسپانیا زندگی کنند. پس از 10 سال می توان درخواست تابعیت داد.

اقامت اسپانیا اروپا خرید ملک

مطالب مرتبط

یک نظر در مورد “آیا سرمایه‌گذاری در کشور اسپانیا مناسب شماست؟

  1. باید اضافه کنم خرید ملک در اسپانیا فکر خوبی نیست چرا که اگر تصمیم به فروش آن داشته باشید، مشتری پیدا نخواهید کرد.
    علاوه بر آن زندگی در سرزمین زیبا مساوی است با درد بی درمان غربت. لطفاً امید نداشته باشین که در آن دیار فارسی زبان پیدا کنین.
    یک معنی فراموش نشه: لطفاً دوستانی که مطلب مینویسند توجه کنند که در پایان حملات حتما نقطه بگذارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *