بازار جهانی مسکن

برای خرید خانه در خارج از کشور این نکات را فراموش نکنید

خرید خانه در خارج

 

این روزها برخی افراد برای انجام سرمایه گذاری، خرید خانه در خارج از کشور را انتخاب می‌کنند؛ این سرمایه گذاری گاهی اوقات برای سکونت خود افراد است و در برخی مواقع نیز برای انجام معاملات ملکی در بلند مدت صورت می‌گیرد. اگر تصمیم خرید خانه در خارج مثل اروپا و یا همین کشورهای اطراف همانند امارات و ترکیه و حتی استانبول را دارید ما را در این مقاله همراهی کنید.

خرید خانه در خارج از کشور عمدتا با دو هدف صورت می‌گیرد: اخذ اقامت از طریق خرید ملک و یا کسب سود از این روش. بنابراین یک فرد به عنوان سرمایه گذار در خارج از کشور، باید ابتدا هدف خود را از انجام این کار مشخص کند. آیا می‌خواهد در این کشور زندگی کند و اقامت بگیرد یا آنکه به دنبال کسب سود و خرید و فروش از این راه است؟ البته این دو می‌توانند همزمان با یکدیگر نیز صورت بگیرند.

در واقع خرید خانه در خارج از کشور یکی از راه‌هایی است که فرد می‌تواند از طریق آن، اقدام به گرفتن اقامت در آن کشور کند. البته فراموش نکنید که علاوه بر خرید ملک شما باید دارای شرایط دیگری نیز باشید که این موضوع در کشورهای مختلف، متفاوت است.

بنابراین خرید خانه در خارج از کشور، یک سرمایه گذاری بلند مدت است که با هدف سفر، سرمایه گذاری و غیره انجام می‌شود اما باید همه جوانب را پیش از اقدام به آن، در نظر بگیرید.

برای مثال شما به هیچ عنوان نباید در ایام تعطیلات آن کشور، اقدام به خرید خانه کنید؛ زیرا قیمت‌ها در این دوران واقعی نیستند. نکته دیگر آن است که غیر از هزینه خرید خانه، توجه کنید که آن خانه چه هزینه‌های دیگری دارد. برای مثال هزینه  نگهداری از استخر خانه‌های استخردار، شارژ باشگاه، نگهداری از باغ و یا قسمت‌های دیگر می‌تواند برای شما گران تمام شود.

کشورهایی نیز وجود دارند که صرفا با خرید ملک در آنجا، به شما اقامت می‌دهند که عبارتند از: قبرس، پرتغال، اسپانیا، یونان، ترکیه و کشورهای دریای کارائیب.

با این وجود برای خرید خانه در خارج از کشور و زندگی در کشوری دیگر باید هزینه‌های موجود در آن را نیز مد نظر داشته باشید؛ برخی از کشورها مانند ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، استرالیا و فرانسه دارای هزینه‌های زندگی بسیار بالایی هستند. ما در این مقاله از کیلید به بررسی خرید خانه در کشورهای ترکیه، امارات و اروپا می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

خرید خانه در خارج – ترکیه

خرید خانه در ترکیه، گزینه خوبی برای افرادی است که به دنبال اقامت دائم در این کشور هستند. این کار در سال‌های اخیر بسیار پررونق بوده زیرا کشور ترکیه برای خرید ملک در این کشور، تسهیلات و امکانات متعددی را در نظر گرفته است که البته قوانین مخصوص به خود را دارا است.

 

خرید خانه در ترکیه

 

 

 خرید خانه در خارج از کشور عمدتا با دو هدف صورت می‌گیرد: اخذ اقامت از طریق خرید ملک و یا کسب سود از این روش.

 

شما می‌توانید با خرید ملک تابعیت و پاسپورت این کشور را بگیرید. تعداد بسیاری از ایرانی‌ها به دلیل نزدیک بودن کشور ترکیه به ایران و آب و هوای مطبوعی که این کشور دارد خواستار خرید خانه در این کشور و در برخی اوقات اخذ اقامت دائم ترکی هستند. افراد مختلف با اخذ اقامت در این کشور می‌توانند برای گرفتن اقامت خانواده خود نیز اقدام کنند.

این نکته را در ارتباط با خرید خانه در ترکیه فراموش نکنید که اتباع خارجی در این کشور نمی‌توانند در مناطق روستایی نشین، دهکده‌ها و خصوصا در حوالی و اطراف مناطق نظامی ترکیه، اقدام به خرید ملک کنند. به همین منظور نیز دولت ترکیه، مناطق مشخصی را برای خرید خانه توسط اتباع خارجی، مشخص کرده است.

اگر هدف شما اخذ اقامت در کشور ترکیه باشد؛ این کار با استفاده از اجاره خانه نیز میسر خواهد شد اما با این شرط  که این دسته از اتباع خارجی نمی‌توانند در این مدت کار یا تحصیل کنند و برای همین منظور باید مجوز اقامت خود را تغییر دهند.

خریداران ملک در ترکیه باید این نکته را مد نظر داشته باشند که علاوه بر هزینه اصلی خرید خانه در ترکیه، باید هزینه‌های جانبی دیگری مانند وکیل، دفتر اسناد رسمی، مالیات و غیره را نیز بپردازند. این هزینه‌ها با توجه به نوع فرد یا موسسه‌ای که انتخاب می‌کنید، می‌تواند متفاوت باشد.

 

خرید خانه در ترکیه

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

افرادی که در ترکیه برای اجاره ملک اقدام می‌کنند، به آنها اقامت توریستی یک ساله داده می‌شود. در گذشته اتباع خارجی می‌توانستند با تمدید اقامت توریستی خود به مدت 5 سال، اقدام به اخذ اقامت ترکیه کنند؛ اما در قوانین جدید خرید خانه در ترکیه، این امکان وجود ندارد و اقامت توریستی قابل تمدید نیست. مگر آنکه از آخرین روز اقامت توریستی شما، یک سال گذشته باشد.

هزینه‌های نگهداری یک خانه، از جمله نگرانی‌هایی است که خریداران به خصوص برای خرید خانه در خارج از کشور دارند. اما هزینه‌های نگهداری خانه در شهرهای کشور ترکیه بسیار کم است.

برای مثال هزینه‌های مشاوره مسکن بسیار پایین است، شبکه‌های تلویزیونی رایگان است و خدماتی مانند آب و تلفن و اینترنت بسیار ارزان هستند. از طرف دیگر شارژ ماهانه مجتمع‌های مسکونی نیز قیمت بالایی نداشته و تحت پوشش قوانین تسهیلات مسکن است.

خرید خانه در استانبول یکی از گزینه‌های مناسب به خصوص برای ایرانیان است که البته آنکارا و ازمیز نیز گزینه‌های مناسب دیگری هستند.

این شهرها توریستی بوده و دارای آب و هوایی فوق العاده است. شما با خرید خانه در استانبول به ارزش 250 هزار دلار می‌توانید برای 3 نفر اقدام به اخذ اقامت دائم کنید. که اغلب این کار برای 3 سرپرست خانواده انجام می‌شود و سپس سرپرست خانواده برای گرفتن اقامت خانواده خود اقدام می‌کند.

قوانین کشور ترکیه به این صورت است که در صورتی که فردی بخواهد با خرید خانه در این کشور اقامت بگیرد؛ نباید سالانه بیش از 30 روز از این کشور خارج شود.

توجه داشته باشید که در هنگام خرید خانه در ترکیه، ملک مورد نظر مشکل شهرداری نداشته باشد و دارای مجوزهای لازم باشد.

برخی از ملک‌های ساخته شده پایان کار ندارند یا اصول ایمنی در آنها رعایت نشده است، به همین دلیل شما باید با یک کارشناس اقدام به بازدید و خرید ملک کنید.

کشور ترکیه به تمام سرمایه گذاران خارجی بر اساس اصل تقابل، اجازه می‌دهد که در این کشور برای خرید ملک اقدام کنند. این به این معنا است که شهروندان کشورهایی که به شهروندان ترکیه اجازه خرید ملک را می‌دهند بر اساس اصل تقابل می‌توانند در این کشور اقدام به خرید خانه کنند.

این کشورها برای کشور ترکیه عبارتند از: تمام شهروندان اتحادیه اروپا به جز (بلژیک، قبرس، کشور چک و اسلواکی)، ایالات متحده، کانادا، کشورهای آسیایی و آمریکای لاتین.

 

خرید خانه در ترکیه

 

 

خرید خانه در استانبول یکی از گزینه‌های مناسب به خصوص برای ایرانیان است که البته آنکارا و ازمیز نیز گزینه‌های مناسب دیگری هستند.


خرید خانه در استانبول همانطور که اشاره کردیم، مورد نظر بسیاری از افراد برای انجام سرمایه گذاری در این کشور و خرید خانه در خارج است. اما نباید فراموش کرد که این شهر گران‌ترین و در عین حال بزرگترین شهر ترکیه است و در میان 94 شهر دنیا رتبه 39 را دارد.

استانبول درواقع پرجمعیت‌ترین شهر ترکیه نیز به حساب می‌آید و مرکز فرهنگی و اقتصادی این کشور است. استانبول تنها شهری است که در دو قاره جهان یعنی آسیا و اروپا قرار گرفته و مساحت این شهر تقریبا دو برابر پایتخت ایران، یعنی تهران است. پس خرید خانه در این شهر طرفداران زیادی دارد.

خرید خانه در استانبول با توجه به توان بالای این شهر که این روزها، یکی از شهرهای جذاب دنیا به شمار می‌رود، گزینه بسیار خوبی است.

در میان کشورها مختلف، بیشترین میزان مربوط به اتباع کشورهای عراق، ایران و کویت است که برای اخذ اقامت در کشور ترکیه و خرید خانه مخصوصا در استانبول اقدام می‌کنند.

پیش از این، بیشترین سرمایه گذاری مربوط به کشورهای روسیه، آلمان و لهستان بوده است که بیشترین سرمایه گذاری را در این کشور انجام می‌دادند اما این روزها با توجه به افت قیمت واحد پولی کشورهای خاورمیانه مانند ریال، بسیاری از کشورهای این حوزه برای خرید خانه در ترکیه و سرمایه گذاری در این کشور اقدام کرده‌اند.

 

خرید خانه در امارات

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

برای خرید خانه در ترکیه، محدودیت‌هایی نیز وجود دارد که به شرح زیر است:

  • هر یک از اتباع خارجی در ترکیه می توانند تنها تا مرز ۳۰ هکتار از اراضی جمهوری ترکیه را خریداری نمایند.
  • هیچ کدام از اتباع خارجی نمی توانند اراضی که در مناطق نظامی و امنیتی در جمهوری ترکیه واقع شده است را خریداری نمایند.
  • اتباع خارجی فقط می توانند تا ۱۰٪ از ارضی و املاک هر ناحیه و یا شهر را خریداری کنند.
  • اتباع خارجی نیز می توانند برای خرید ملک در ترکیه درخواست خرید اعتباری از موسسات مالی و یا بانک ها را داشته باشند و هیچ گونه محدودیتی در این زمینه وجود ندارند.
  • در صورتی که این موارد رخ بدهد معامله شما ابطال می‌شود:
  • در صورتی که با خرید ملک موجب نقض قوانین جمهوری ترکیه شده باشید.
  • در صورتی که ملک خریداری شده توسط مراجع و ارگان های مربوطه تایید نگردد.
  • در صورتی که اتمام پرژه مورد نظر و یا ساخت ملک را در زمان مشخص شده به وزارت خانه اعلام نکنید.
  • در صورتی که نتوانید پایان کار را بر اساس برنامه های قبلی تایید شده به وزارت خانه اعلام نمایید.

خرید خانه در خارج – امارات

در کشور امارات متوسط قیمت خرید مسکن حدود 5 تا 6 برابر درآمد سالانه افراد است؛ این در حالی است که این آمار در برخی از کشورهای به میزان 30 برابر نیز می‌رسد.

امارات و به خصوص دبی مقصد مناسبی برای سرمایه گذاران خارجی است که می‌خواهند در این کشور اقدام به خرید خانه کنند. قیمت خانه در دبی در مقایسه با دیگر شهرها ارزان‌تر است و دلیل این امر نیز جذب سرمایه مهاجران و سرمایه گذاران در این شهر است. در واقع هدف نهایی این کار دولت امارات رشد اقتصادی بیشتر کشور است.

به عبارت دیگر برای خرید خانه در امارات، دبی با توجه به جذابیتی که از نظر تجاری و تفریحی دارد، بهترین گزینه است. برخی از افراد با خرید ملک در دبی به دنبال اخذ ویزای بلند مدت و سکونت در این شهر هستند و برخی دیگر نیز با توجه به منابع اقتصادی مختلفی که در این شهر وجود دارد به دنبال سودهای کلان‌تری هستند.

 

خرید خانه در امارات

 

 

 در کشور امارات متوسط قیمت خرید مسکن حدود 5 تا 6 برابر درآمد سالانه افراد است؛ این در حالی است که این آمار در برخی از کشورهای به میزان 30 برابر نیز می‌رسد.


خرید خانه در امارات با توجه به قرار گرفتن این کشور در منطقه جغرافیایی ویژه، ثبات اقتصادی و غیره گزینه بسیار مناسبی به خصوص برای آن دسته از افرادی است که می‌خواهند برای همیشه در این کشور بمانند.

امارات کشوری است که دارای قوی‌ترین پاسپورت دنیا است و هر فردی با داشتن پاسپورت اماراتی بدون آنکه نیاز به گرفتن ویزا داشته باشد؛ قادر به سفر به 196 کشور دنیا است.

میزان سرمایه گذاری که در کشور امارات انجام می‌شود، طی دهه‌های اخیر بیشتر از کشورهای انگلیس و ژاپن است و این کشور مانند بسیاری از کشورهای دیگر به ارائه ویزای سرمایه گذاری به میزان زیاد اقدام کرده است که با هدف جذب سرمایه نیروهای خارجی صورت می‌گیرد.

با توجه این موضوع، خرید خانه در امارات برای اتباع خارجی بسیار پرسود خواهد بود چرا که امارات و به خصوص شهر دبی به دنبال انجام فعالیت‌های بازرگانی گسترده، منطقه‌ای پررونق است.

دولتمردان اماراتی به سرمایه گذاران خارجی مجوز سرمایه گذاری همزمان در چند نقطه را داده‌اند و این موضوع موجب شده تا خرید و فروش ملک در این کشور بیشتر شود و سرمایه گذاران به سرمایه گذاری بیشتر در این منطقه تشویق شوند.

کشور امارات همچنین کارت طلایی اقامت طولانی مدت به مدت 5 تا 10 سال به سرمایه گذاران می‌دهد که خرید ملک نیز در این بخش قرار می‌گیرد.

برخی اوقات با خرید خانه در امارات، افراد به دنبال شروع یک کسب و کار جدید هستند و در برخی از مواقع، قصد سکونت یا اجاره آن را دارند. فراموش نکنید که قوانین کشور امارات برای خرید و یا اجاره ملک، توسط اتباع خارجی، کمی سختگیرانه است و گاهی اوقات افراد موفق به انجام آن نمی‌شوند.

 

خرید خانه در امارات

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

پیش از این، شما با خرید ملک در دبی می‌توانستید برای اخد اقامت اقدام کنید، اما این روزها سختگیری‌های بیشتری در این زمینه انجام می‌شود. از محدودیت‌هایی که برای خرید ملک در امارات به خصوص دبی، با آن روبرو می‌شوید؛ آن است که ارزش ملک مورد نظر باید حداقل یک میلیون درهم باشد و در ملکی که چند مالک دارد، سهم هر کدام از مالکان، به این میزان است.

خرید خانه در امارات همچنین شرایط دیگری نیز دارد و این شرایط بدین صورت است که ملک نباید در رهن یا وثیقه بانک باشد یا همانطور که اشاره کردیم خرید ملک به تنهایی به دریافت کارت اقامت برای اتباع خارجی منجر نمی‌شود.

با خرید خانه در امارات، مالکیت خانه به شما منتقل می‌شود، اما هزینه این خانه‌ها برای اتباع خارجی دو تا سه برابر قیمت واقعی آنها است. به همین دلایل نیز سرمایه گذاری در امارات متحده عربی بسیار هزینه بر است.

پس از خرید خانه در امارات، باید بدانید که ویزای توریستی اقامت امارات برای مدت 3 سال صادر می‌شود و پس از اتمام مدت زمان آن می‌توانید برای مدت زمان نامحدودی آن را تمدید کنید.

شما با اقامت در امارات می‌توانید برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود نیز اقامت دریافت کنید. در دوبی نیز دو نوع ویزا برای مالکان وجود دارد که به دو صورت 6 ماهه و چند بار ورود و دو ساله موجود است.

شهرهای دبی، شارجه، ابوظبی، عجمان، فجیره و راس الخیمه در کشور امارات، بیشترین آمار مربوط به خرید خانه و سرمایه گذاری در این زمینه را دارند. علاوه بر هزینه خرید خانه در امارات، شما باید هزینه‌های دولتی و اداری زیر را نیز در جریان این معامله انجام دهید:

  • مالیات خرید
  • مالیات بر ارزش افزوده
  • هزینه خریدار
  • حق وکالت
  • هزینه دفتر خانه
  • هزینه به نام زدن برق و گاز

 

 

 

 پس از خرید خانه در امارات، باید بدانید که ویزای توریستی اقامت امارات برای مدت 3 سال صادر می‌شود و پس از اتمام مدت زمان آن می‌توانید برای مدت زمان نامحدودی آن را تمدید کنید.

 

خرید خانه در اروپا

یکی از بهترین راه‌هایی که پیش روی شهروندان خارجی برای اخذ اقامت در کشورهای اروپایی وجود دارد؛ خرید ملک در اروپا است. در زمینه خرید خانه در اروپا، کشورهای اسپانیا و پرتغال در رتبه‌های اول کشورهای پرتقاضا قرار دارند.

در واقع شما می‌توانید با خرید خانه در این کشورها بدون دردسر اقدام به اخذ اقامت دائم در آنها کنید. از سوی دیگر کشورهای اروپایی به دلیل نزدیک بودن مسافت و بالا بودن کیفیت زندگی و به صرفه بودن اقتصادی گزینه‌های خوبی برای سرمایه گذاری و خرید ملک هستند.

کشورهایی مانند پرتغال و اسپانیا، که کشورهای مدیترانه‌ای هستند؛ دارای یک ویزا موسوم به ویزای طلایی یا گلدن ویزا هستند. این کشورها به خصوص پرتغال، دارای بهترین شرایط برای خرید ملک و سرمایه گذاری بلند مدت هستند.

شما با خرید خانه در اروپا، یک راه سریع و کم خطر را برای مهاجرت به کشورهای این منطقه انتخاب می‌کنید. برای اقدام به این کار باید در ابتدا شرایط مهاجرت از طریق خرید خانه در آن کشور را بررسی کنید و اینکه به چه میزان سرمایه برای خرید ملک در آن منطقه نیاز دارید.

همچنین باید بدانید که تبعه ایرانی مجوز خرید خانه در کدامیک از کشورهای اروپایی را دارد تا از این طریق اقدام به اخذ اقامت دائم کنید.

خرید خانه در اروپا نیازمند ارائه گواهی تمکن مالی است؛ به این صورت که فرد خریدار باید در مدت 90 روز مبلغ مورد نظر را در حساب بانکی خود پس انداز داشته باشد. فراموش نکنید که خرید خانه در اروپا دارای شرایط سنی است؛ به این صورت که حداقل سن برای خرید خانه در اروپا 18 سال است.

یک گزینه مثبت برای خرید خانه در اروپا آن است که افرادی که می‌خواهند در کشورهای اروپایی خانه بخرند، نیاز به ارائه مدرک زبان ندارند، اما اگر این مدرک را داشته باشید، برای شما یک امتیاز به حساب آمده و شانس شما را برای گرفتن ویزای سرمایه گذاری افزایش می‌دهد. برای خرید خانه در اروپا شما باید مبالغی را پرداخت کنید که این مبالغ شامل موارد زیر است:

  • پرداخت مالیات بر ارث (در صورت نیاز)
  • پرداخت مالیات محلی
  • پرداخت سود سرمایه (در صورتی که فرد مشمول پرداخت باشد).

 

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

زمانی که شما موفق به خرید خانه در اروپا شوید و در آنجا اقامت کنید؛ می‌توانید حق سفر بدون ویزا به تمام کشورهای حوزه شنگن را به دست آورید.

اما با این حال تنها می‌توانید در کشوری که اقامت دارید برای زندگی، کار و تحصیل اقدام کنید. در صورت خرید خانه می‌توانید آن را اجاره دهید یا به عنوان ملک دوم خود در تعطیلات از آن استفاده کنید.

یکی دیگر از مزایای خرید خانه در اروپا و اقامت در این کشورها، آن است که این کشورها عدم شرط حضور را دارند. به این صورت که افرادی که می‌خواهند در کشور خودشان زندگی کنند و نمی‌توانند به طور کامل کشورشان را ترک کنند؛ به راحتی می‌توانند برای مدت طولانی کشور میزبان را ترک کرده و از فرصت‌های آن استفاده کنند.

در میان کشورهای اروپایی اسپانیا، دارای شرایط بسیار مناسبی برای جذب سرمایه گذاران است و برنامه اعطای شهروندی آن از طریق خرید املاک، بسیار دقیق و مدون است.

این برنامه تحت عنوان ویزای طلایی یا Golden Visa صورت می‌گیرد. با این حال در کنار آسان بودن اخذ اقامت از طریق خرید خانه، در این کشور، اسپانیا گران‌ترین کشور اروپا به حساب می‌آید و  شما باید مجوز ویزای خود را نیز هر دو سال یک بار تمدید کنید. این در حالی است که این موضوع برای کشورهای دیگر، هر پنج سال یک بار است.

در یونان نیز مانند اسپانیا، ویژگی‌های خاصی وجود دارد که موجب جذب سرمایه‌های بسیاری در زمینه خرید خانه در اروپا شده است. شما با خرید خانه در یونان می‌توانید از جاذبه‌های گردشگری آن در جهت افزایش سرمایه خود استفاده کنید.

برخلاف اسپانیا، شما با داشتن ویزای طلایی می‌توانید به مدت 5 سال در این کشور بمانید و در طول این مدت می‌توانید از خاک این کشور خارج شوید.

مزیت دیگری که یونان در مقایسه با کشورهای دیگر اروپایی دارد، آن است که پس از گذشت 7 سال از اقامت، شما می‌توانید تابعیت این کشور را نیز بگیرید که این گزینه، مزایای بسیاری را برای شما به همراه دارد.

همچنین هر فردی می‌تواند برای خانواده خود نیز اقامت یونان بگیرد و بر اساس قوانین این کشور، شما علاوه بر اینکه می‌توانید برای خانواده خودتان درخواست اقامت کنید، برای خانواده همسرتان نیز می‌توانید این کار را انجام دهید.

کشور اروپایی دیگری که جزو مقاصد خرید خانه در اروپا قرار می‌گیرد، آلمان است. این کشور دارای قوی‌ترین اقتصاد دنیا است و سالانه مهاجران بسیاری از کشورهای مختلف به این کشور برای اخذ اقامت می‌روند.

راه‌های بسیاری برای اخذ اقامت آلمانی وجود دارد که از جمله آنها به مهاجرت تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری و غیره می‌توان اشاره کرد. هامبورگ و برلین شهرهایی هستند که بیشترین موارد خرید خانه در آنها به چشم می‌خورد.

هزینه خرید خانه در کشور آلمان نیز از شهری به شهر دیگر متفاوت است. برای مثال قیمت خرید خانه در در شهرهای بزرگ و مهمی مانند مونیخ، فرانکفورت، برلین و غیره بسیار بیشتر از شهرهای کم جمعیت و کوچک است. در حالت کلی قیمت خرید خانه در آلمان به کشورهای فرانسه، انگلستان و آمریکا شباهت دارد.

 

 

 

 خرید خانه در اروپا نیازمند ارائه گواهی تمکن مالی است؛ به این صورت که فرد خریدار باید در مدت 90 روز مبلغ مورد نظر را در حساب بانکی خود پس انداز داشته باشد.


جمع بندی

  • خرید خانه در خارج از کشور عمدتا با دو هدف صورت می‌گیرد: اخذ اقامت از طریق خرید ملک و یا کسب سود از این روش.
  • برای خرید خانه در خارج از کشور و زندگی در کشوری دیگر باید هزینه‌های موجود در آن را نیز مد نظر داشته باشید.
  • خرید خانه در ترکیه، گزینه خوبی برای افرادی است که به دنبال اقامت دائم در این کشور هستند.
  • اگر هدف شما اخذ اقامت در کشور ترکیه باشد؛ این کار با استفاده از اجاره خانه نیز میسر خواهد شد اما با این شرط که این دسته از اتباع خارجی نمی‌توانند در این مدت کار یا تحصیل کنند و برای همین منظور باید مجوز اقامت خود را تغییر دهند.
  • قوانین کشور ترکیه به این صورت است که در صورتی که فردی بخواهد با خرید خانه در این کشور اقامت بگیرد؛ نباید سالانه بیش از 30 روز از این کشور خارج شود.
  • کشور ترکیه به تمام سرمایه گذاران خارجی بر اساس اصل تقابل، اجازه می‌دهد که در این کشور برای خرید ملک اقدام کنند.
  • خرید خانه در استانبول طرفداران بسیاری در کشور ترکیه دارد.
  • در کشور امارات متوسط قیمت خرید مسکن حدود 5 تا 6 برابر درآمد سالانه افراد است؛ این در حالی است که این آمار در برخی از کشورهای به میزان 30 برابر نیز می‌رسد.
  • دولتمردان اماراتی به سرمایه گذاران خارجی مجوز سرمایه گذاری همزمان در چند نقطه را داده‌اند و این موضوع موجب شده تا خرید و فروش ملک در این کشور بیشتر شود و سرمایه گذاران به سرمایه گذاری بیشتر در این منطقه تشویق شوند.
  • پس از خرید خانه در امارات، باید بدانید که ویزای توریستی اقامت امارات برای مدت 3 سال صادر می‌شود و پس از اتمام مدت زمان آن می‌توانید برای مدت زمان نامحدودی آن را تمدید کنید.
  • خرید خانه در اروپا نیازمند ارائه گواهی تمکن مالی است؛ به این صورت که فرد خریدار باید در مدت 90 روز مبلغ مورد نظر را در حساب بانکی خود پس انداز داشته باشد.
  • در میان کشورهای اروپایی اسپانیا، دارای شرایط بسیار مناسبی برای جذب سرمایه گذاران است و برنامه اعطای شهروندی آن از طریق خرید املاک، بسیار دقیق و مدون است.
  • یکی دیگر از مزایای خرید خانه در اروپا و اقامت در این کشورها، آن است که این کشورها عدم شرط حضور را دارند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *