پروژه‌ها

ایران مال کجاست و چه امکاناتی دارد؟

ایران مال

 

ایران مال یا بازار بزرگ ایران این روزها یکی از مناطق تفریحی و نوظهور ایرانیان است که در تهران ساخته شده و مورد بهره‌ برداری قرار گرفته است. این مرکز خرید بسیار بزرگ در غرب تهران و  ما بین دو کلان شهر تهران و کرج قرار گرفته است. در حال حاضر ایران مال یکی از گزینه‌های تفریحی بسیاری از خانواده‌ها و حتی توریست‌هایی است که به ایران سفر می‌کنند.

به لحاظ موقعیت جغرافیایی، ایران مال در نزدیکی محله دریاچه‌ چیتگر قرار دارد و جزو منطقه‌ی 22 تهران به شمار می‌رود. ایران مال در زمینی به مساحت 27 هکتار ساخته شده است که مالک آن نیز شرکت توسعه ساختمانی البرز تات است.

صاحب و ایده پرداز ایران مال، مهندس «علی انصاری» است که مالک بانک آینده، بازار مبل ایران، بازار کامپیوتر ایران و ده‌‌ها شرکت صنعتی، موسسه فرهنگی و هنری و خیریه است. در ادامه با این پروژه عظیم بیشتر آشنا می‌شویم. پس اگر قصد خرید واحد تجاری و اداری در محدوده چیتگر را دارید با کیلید مگ همراه شوید.

 

 

ایران مال

 

مساحت مرکز خرید ایران مال

احتمالا شنیده‌اید که برای بازدید از ایرانمال باید 3 روز زمان اختصاص دهید. دلیل این موضوع بزرگ بودن این مرکز تجاری است. مساحت این مرکز خرید یک میلیون و ۶۶۹ هزار و ۵۰۴ مترمربع و هم‌ردیف مال‌های بزرگ دنیا است. این مساحت هم اندازه پیاده‌روی خیابان ولیعصر از میدان منیریه تا تجریش است.

این مرکز بزرگ تجاری در سال 2017 به عنوان بهترین مجتمع تجاری چند منظوره خاورمیانه در یکی از نمایشگاه‌های معتبر شاپینگ مال‌های جهان به نام MAPIC شناخته شد.

این جایزه به دلیل ابعاد و فضاهای خدماتی، فرهنگی و تفریحی از موسسه‌ی ارزیابی کننده مجموعه‌های تجاری جهان (RLI) دریافت شده است. از ویژگی‌های خاص ایران مال آن است که ۷۰ درصد فضای آن کاربری تفریحی، فرهنگی، گردشگری، دینی، ورزشی، خدماتی و رفاهی دارند.

 

بازار بزرگ ایران

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

مرکز خرید ایران مال

یکی از گزینه‌هایی که پیش روی افرادی است که به دنبال اجاره واحد تجاری و اداری در محدوده دریاچه چیتگر هستند؛ مرکز خرید ایران مال است.  یکی از اصلی‌ترین اهداف ساخت مرکز برای مراجعان، ایجاد یک مرکز خرید با مساحت بسیار زیاد بوده است. در ایران مال در حدود 700 واحد تجاری وجود دارد که زیربنای آنها مجموعا 300 هزار مترمربع است.

در این صورت ایران مال یکی از بزرگترین مراکز خرید تهران به شمار می‌رود. در بخش تجاری این مرکز، بر اساس نوع کالا یک دسته ‌بندی صورت گرفته است. به این صورت که در هر طبقه از این مجموعه نوع خاصی از کالاها برای فروش قرار گرفته‌اند.

برای مثال فروش مبل و لوازم چوبی همگی در یک طبقه قرار دارند یا هایپرماکت در طبقه‌ای مجزا واقع شده است. در بخش تجاری محصولات زیبایی و آرایشی، پوشاک و مد، جواهرات، ساعت و زیورآلات، لوازم و دکوراسیون منزل، محصولات فرهنگی و لوازم التحریر، فرش و غیره حضور دارند. در هایپر مارکت نیز امکان خرید لوازم و وسایل روزمره فراهم شده است.

 

ایران مال

 

رستوران‌های ایران مال

همانند مراکز خرید دیگر در ایران و جهان، رستوران و فودکورت‌های متعددی ساخته شده است. این فودکورت‌ها برای سهولت دسترسی مراجعه کنندگان در بخش‌های مختلف این مجموعه قرار دارند و گردشگران به راحتی می‌توانند به آنها دسترسی پیدا کنند.

در واقع مجموعه تجاری – تفریحی ایران مال دارای 4 فودکورت و بیش از 200 رستوران و کافی شاپ است که اغلب آنها در یکی از بهترین نقاط این مجموعه واقع شده اند تا در فضایی لوکس و زیبا، به ارائه خدمات به مراجعه کنندگان اقدام کنند. این رستوران‌ها و فودکورت ها همه روزه از ساعت 9:00 تا 23:00 آماده پذیرایی از مراجعین هستند.

 

بازار بزرگ ایران

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

پردیس سینمایی ایران مال

ایران مال همچنین مجهز به یک پردیس سینمایی مجلل با 12 سالن است. ظرفیت پذیرایی این مجموعه 1800 نفر است. در سالن‌های سینمایی ایران مال، از برترین امکانات روز دنیا استفاده شده است و فیلم‌های برگزیده متناسب با گروه‌های سنی مختلف در آنها پخش می‌شود.

از جمله خدمات این پردیس به موارد زیر می‌توان اشاره کرد: بزرگترین پرده سینما در ایران، بزرگترین پرده سینمای سیلور برای پخش فیلم‌های سه بعدی، مجهز به فناوری پخش فیلم‌های 4K، سه سالن وی آی پی با ظرفیت 17 نفر برای هرکدام، مجهز به صندلی‌های وی آی پی با داشتن تنظیمات زیرپایی و زاویه تکیه‌گاه، سالن ویژه کودکان با طراحی خاص، دارای کامل‌ترین سیستم ایمنی حریق و غیره.

دیگر دیدنی‌های بازار بزرگ ایران

  • مسجد جامع ایران مال
  • کتابخانه جندی شاپور بازار بزرگ ایران
  • هتل ایران مال
  • باغ ایرانی
  • باغ دیدار
  • بازار سنتی
  • تالار آیینه
  • شربت خانه
  • نمایشگاه آثار هنری
  • ایوان شرقی
  • نمایشگاه تخصصی خودرو

 

بازار بزرگ ایران

 

دسترسی به بازار بزرگ ایران

اگر بخواهیم از تهران به این مرکز برویم؛ باید از بزرگراه شهید خرازی خروجی بازار بزرگ را انتخاب کنیم. اما مسیری که از کرج به این بازار می‌رسد از بزرگراه کرج و آزادگان است.

برای استفاده از اتومبیل شخصی باید بدانید که پارکینگ بزرگی در این مجوعه قرار دارد. مجموعه بازار بزرگ ایران دارای چندین پارکینگ طبقاتی بزرگ است که دسترسی به تمام طبقات را آسان کرده است.

علاوه بر خودرو شخصی برای رسیدن به این مرکز شما می‌توانید از تاکسی‌های مخصوص مجموعه و یا مترو هم  استفاده کنید. اگر از مترو استفاده می‌کنید شما باید بعد  از پیاده شدن در ایستگاه چیتگر یا ایران خودرو (خط 5 مترو) با خط اتوبوس شهرک شهید باقری یا تاکسی در مسیر کوتاهی خود را به بازار بزرگ ایران برسانید.

آدرس: تهران، انتهای بزرگراه شهید همت (غرب)، بزرگراه شهید خرازی، بازار بزرگ ایران (ایران مال)

شماره دفتر مرکزی : ۲۹۲۹ – ۰۲۱

 

ایران مال

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

جمع بندی

بازار بزرگ ایران این روزها یکی از مناطق تفریحی و نوظهور ایرانیان است که در تهران ساخته شده و مورد بهره‌ برداری قرار گرفته است. این مرکز خرید بسیار بزرگ در غرب تهران و  ما بین دو کلان شهر تهران و کرج قرار گرفته است.

به لحاظ موقعیت جغرافیایی، ایران مال در نزدیکی دریاچه‌ چیتگر قرار دارد و جزو منطقه‌ی 22 تهران به شمار می‌رود. ایران مال در زمینی به مساحت 27 هکتار ساخته شده است که مالک آن نیز شرکت توسعه ساختمانی البرز تات است.

بازار بزرگ ایران یکی از بزرگترین مراکز خرید تهران به شمار می‌رود. در بخش تجاری ایران مال، بر اساس نوع کالا یک دسته ‌بندی صورت گرفته است. به این صورت که در هر طبقه از این مجموعه نوع خاصی از کالاها برای فروش قرار گرفته‌اند.

درواقع مجموعه تجاری- تفریحی ایران مال دارای 4 فودکورت و بیش از 200 رستوران و کافی شاپ است که اغلب آنها در یکی از بهترین نقاط این مجموعه واقع شده اند تا در فضایی لوکس و زیبا، به ارائه خدمات به مراجعه کنندگان اقدام کنند.

بازار بزرگ ایران همچنین مجهز به یک پردیس سینمایی مجلل با 12 سالن است. ظرفیت پذیرایی این مجموعه 1800 نفر است. در سالن‌های سینمایی ایران مال، از برترین امکانات روز دنیا استفاده شده است و فیلم‌های برگزیده متناسب با گروه‌های سنی مختلف در آنها پخش می‌شود.

ایران مال
« از 7 »

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *