گزارش

نگاهی به بازار مسکن تهران در آبان98

بازار مسکن تهران آبان98

 

بازار مسکن تهران آبان98 گرچه نسبت به ماه قبل با افزایش معاملات همراه بود اما همچنان در آماری سالانه درگیر رکود است. وضعیتی که کارشناسان مسکن از آن به عنوان «ابر رکود» یاد می‌کنند و پیشبینی می‌شود تا سال آینده ادامه داشته باشد. سامانه هوشمند کیلید با رصد بازار، آمار ماهیانه معاملات مسکن در کلانشهر تهران را منتشر می‌کند. آماری شامل تعداد معاملات مسکن در آبان98 ، مناطق دارای بیشترین رشد قیمت در آبان98 ، گران‌ترین منطقه تهران در آبان98 و گران‌ترین ملک تهران در آبان98.

با نگاهی گذرا به آمار بازار مسکن تهران در آبان98 می‌توان روند ثابتی را دید که از اواخر مهر ماه آغاز شده است. شیب ملایم در افزایش معاملات و همینطور کاهش قیمت خانه.

دولت سعی دارد با آغاز طرح اقدام ملی مسکن شوکی به بازار خواب رفته مسکن وارد کند. بازاری که به دلیل افزایش سرسام آور قیمت در دو سال گذشته از سبد هزینه خانوار ایرانی خارج شده است.

  • بازار مسکن تهران در آبان98
  • مناطق دارای بیشترین و کمترین رشد قیمت
  • گران‌ترین ملک تهران در آبان98

 

بیشترین رشد قیمت آبان98

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

تعداد معاملات مسکن تهران در آبان98

با افزایش قیمت خانه در دو سال گذشته بازار مسکن با شیبی تند وارد رکود شد. خانواده‌های ایرانی نتوانستند خودشان را با قیمت تازه بازار تطبیق دهند و دولت هم مشوقی برای خریداران مسکن ارائه نداد.

بارها دست اندرکاران حوزه مسکن از انبوه‌سازان گرفته تا مشاورین املاک و کارشناسان حوزه تاکید کردند با شرایط تازه بازار، ایرانی‌ها توان خریدن خانه را ندارند و دولت باید دست به کار شود.

اما به دلیل مشکلات مالی و کمبود بودجه هنوز افزایش وام مسکن یا دیگر مشوق‌های لازم در دستور کار دولتی‌ها نیست.

بر اساس داده‌های سامانه هوشمند کیلید، بازار مسکن تهران در آبان98 با افزایش تعداد معاملات همراه بوده اما همچنان دچار رکود است.

تعداد معاملات مسکن تهران در آبان98، 4100 معامله بوده است. این عدد در مهر 98 ، 3512 فقره بوده است.

اگر به آمار تعداد معاملات مسکن در سال گذشته مراجعه کنیم، خواهیم دید در آبان97 تعداد معاملات مسکن، 7030 فقره بوده است.

یعنی امسال نسبت به سال گذشته با کاهش 41 درصدی تعداد معاملات مسکن مواجه بوده‌ایم.

 

بازار مسکن تهران آبان98

 

5 محله اول تهران بر اساس ارزش معاملات   

درست است که قیمت‌ها در بازار مسکن روزانه تغییر می‌کنند اما برخی آمارها در طی ماه‌ها نوسان زیادی ندارند.

یکی از شاخص‌های تقریبا ثابت بازار مسکن در کلانشهر تهران، ارزش معاملات مناطق پرتقاضا است. 5 محله اول تهران بر اساس ارزش معاملات در چند ماه گذشته تقریبا نام‌های ثابتی بوده‌اند.

بر این اساس در رتبه اول محله‌های با ارزش شهر تهران، محله سعادت‌آباد قرار دارد. این محله در آبان ماه 37 معامله مسکن را با ارزش 168 میلیارد و 134 میلیون تومان به ثبت رسانده است.

سعادت‌آباد در مدت مشابه سال گذشته 53 معامله مسکن را به ثبت رسانده بود و ارزش کل این معاملات طبق داده‌های سامانه هوشمند کیلید 192 میلیارد و 404 میلیون تومان بوده است.

دومین محله در جدول با ارزش‌ترین ها، جنت‌آباد جنوبی است. این محله در ماه گذشته 71 معامله مسکن را با ارزش 106 میلیارد و 924 میلیون تومان به ثبت رسانده است.

این محله در مدت مشابه سال گذشته 78 فقره معامله مسکن داشته‌است با ارزش 85 میلیارد و 430 میلیون تومان.

 

گران‌ترین ملک تهران آبان98

 

محله دریا سومین محله پرارزش تهران است. در محله دریان و آبان ماه 28 معامله مسکن به ثبت رسیده که ارزش کل معاملات رقم 91 میلیارد و 525 میلیون تومان بوده است.

محله دریا در مدت مشابه سال گذشته 46 معامله مسکن داشته است با ارزش کل 107 میلیارد و 229 میلیون تومان.

حسین‌آباد چهارمین محله با ارزش شهر تهران است. این محله در آبان ماه 38 معامله مسکن داشته با ارزش عددی 91 میلیارد و 345 میلیون تومان.

مرزداران غربی پنجمین محله با ارزش پایتخت است. در این محله و ماه گذشته 39 معامله مسکن به ثبت رسیده و ارزش کل معاملات هم 81 میلیارد و 491 میلیون تومان بوده‌است.

نگاهی گذرا به وضعیت 5 محله با ارزش تهران و مقایسه آمار آن‌ها با سال گذشته بر تئوری رکود در بازار مسکن تهران صحه می‌گذارد.

 

گران‌ترین منطقه تهران آبان98

 

مناطق دارای بیشترین رشد قیمت در آبان98

درست است که روند کلی بازار رکود غیر تورمی است و در بسیاری مناطق کاهش قیمت خانه چشمگیر است. اما همچنان هستند مناطقی که در آن رشد قیمت به چشم می‌خورد.

بر اساس داده‌های سامانه هوشمند کیلید بیشترین رشد قیمت در آبان98 مربوط به منطقه 21 بوده است. در این منطقه و ماه گذشته قیمت خانه 12/1 رشد داشته است.

منطقه 21 در حالی بیشترین رشد قیمت در آبان98 را ثبت کرده که چند ماه پیش بانک مرکزی در آماری اشتباه رشد قیمت در این منطقه را  مغایر را عدد اصلی اعلام کرد.

بیشترین رشد قیمت در آبان98 و محلات تهران نیز متعلق به شهرک آزادی است. این محله در ماه گذشته 13/9 درصد رشد قیمت داشته است.

اما در مقابل برخی محله‌ها نیز رشد منفی را به ثبت رسانده اند. در محله‌های شمالی تهران کاهش قیمت مسکن چشمگیر تر است. منطقه 1 با رشد منفی 6/9 درصد در  صدر مناطقی است که قیمت خانه در آن‌ها کاهش داشته است.

 

بیشترین رشد قیمت آبان98

 

 پرتقاضاترین محله در بازار مسکن تهران در آبان98

بر اساس آمار سامانه هوشمند کیلید مانند ماه قبل و ماه‌های گذشته منطقه 5 بیشترین تعداد معاملات را داشته است.

این منطقه در آبان98 تعداد 671 معامله مسکن را به ثبت رسانده است.  ارزش کل معاملات در این منطقه نیز 842 میلیارد تومان بوده است.

سهم خانه‌های زیر 80 متر در معاملات مسکن منطقه 5، 60 درصد، خانه‌های 80 تا 150 متر 37 درصد و خانه‌های بالای 150 متر 3 درصد بوده است.

منطقه 5 در هفت سال گذشته در حوزه مسکن 329 درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است.

در  منطقه 5 نیز محله جنت آباد جنوبی با ثبت 71 معامله مسکن در صدر محله‌های پرتقاضا بوده‌است. ارزش کل معاملات در این محله در ماه گذشته 10 میلیارد تومان بوده‌است.

 

معاملات مسکن در آبان98

 

 

در  منطقه 5 نیز محله جنت آباد جنوبی با ثبت 701 معامله مسکن در صدر محله‌های پرتقاضا بوده‌است. ارزش کل معاملات در این محله در ماه گذشته 10 میلیارد تومان بوده‌است.

 

گران‌ترین منطقه تهران در آبان98

قابل پیشبینی است که گران‌ترین منطقه تهران در آبان98 مانند دیگر ماه‌های سال، منطقه 1 شهرداری تهران باشد. محدوده‌ای که به شمیران معروف است و سال‌ها است قیمت مسکن در آن‌جا قیمتی بالاتر از متوسط شهر تهران دارد.

قیمت هر متر مربع خانه در گران‌ترین منطقه تهران در آبان98، 26 میلیون و 950 هزار تومان بوده است. در مدت مشابه سال گذشته این عدد 19 میلیون و 710 هزار تومان ثبت شده است.

 

بیشترین رشد قیمت آبان98

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

گران‌ترین ملک تهران در آبان98

سامانه هوشمند کیلید گران‌ترین ملک تهران در آبان98 را بر اساس ارزش کل و قیمت هر متر مربع خانه مشخص کرده است.

بر این اساس گران‌ترین ملک تهران در آبان98 بر اساس ارزش کل خانه‌ای است 368 متری در منطقه ولنجک. عمر این بنا 1 سال است و قیمت هر متر مربع آن 50 میلیون و 520 هزار تومان.

ارزش کل گران‌ترین ملک تهران در آبان98 ، 18 میلیارد و 600 میلیون تومان است.

گران‌ترین ملک تهران در آبان98 و بر اساس قیمت هر متر مربع نیز خانه‌ای است 253 متری در محله شهرک غرب با عمر 36 سال. این خانه متری 64 میلیون تومان قیمت دارد.

 

گران‌ترین ملک تهران آبان98

 

 

بر این اساس گران‌ترین ملک تهران در آبان98 بر اساس ارزش کل خانه‌ای است 368 متری در منطقه ولنجک. عمر این بنا 1 سال است و قیمت هر متر مربع آن 50 میلیون و 520 هزار تومان.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *