اخبار بازار مسکن

سهمیه تهران در طرح اقدام ملی مسکن

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به سهمیه استان تهران در طرح اقدام ملی مسکن گفت: بازشماری سریع املاک و تک برگی شدن اسناد، پیش زمینه و اساس معرفی زمین در طرح اقدام ملی تولید مسکن است.

رضا نگهبان اظهارکرد: در جلسه‌ای که با مدیران حوزه مسکن و بازآفرینی و شش منطقه شهرستانی استان تهران برگزار شد، سهمیه استان تهران در این طرح مشخص شد. برنامه طرح اقدام ملی تولید مسکن در شهرهای بالای 100 هزار نفر جمعیت در اداره کل راه و شهرسازی استان تهران  61 هزار و 937 واحد مسکونی مشخص و تعیین شد.

وی افزود: بازشماری سریع املاک و تک برگی شدن اسناد در اولویت وظایف حوزه املاک و حقوقی و ادارات 6 منطقه شهرستانی استان تهران است و این پیش زمینه اساس معرفی زمین در طرح اقدام ملی تولید مسکن است.

مدیر کل راه و شهرسازی تهران با بیان اینکه 25 درصد برنامه اقدام ملی مسکن در کشور مرتبط با استان تهران است، افزود: تمام مناطق استان تهران موظف به ارائه پیشنهادات در حوزه زمین برای پروژه‌های اقدام ملی هستند و بررسی مغایرتها و سایر امور پیگیری جزء وظایف شهرستانها است که جزء اصلی ترین تکالیف اصلی روسای حوزه مسکن و ادارات شهرستانی است.

نگهبان تصریح کرد: وظیفه استان تهران تولید مسکن مشارکتی به میزان 2950 واحد مسکونی، تامین زمین برای اقشار ویژه به میزان 1000 واحد، تکمیل واحدهای نیمه تمام خریداری شده و نیمه تمام در قالب مشارکت به میزان 1987 واحد، واگذاری در قالب سایر تفاهم نامه ها به تعداد 5000 واحد است.

وی افزود: استفاده از ظرفیت های بانکی به میزان 47 هزار واحد تسهیلات و سایر موارد پیشنهادی این اداره کل 4000 واحد است که در مجموع 61 هزار و 937 واحد مسکونی در طرح اقدام ملی مسکن در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران خاطرنشان کرد: شهروندان استان تهران که مشمول 4 مورد شرایط احراز متقاضیان جهت بهره مندی از تسهیلات طرح اقدام ملی تولید مسکن هستند، می توانند از زمان باز شدن سایت ثبت نام ملی مسکن نسبت به بارگذاری مدارک اقدام کنند.

طرح اقدام ملی مسکن

 

برخی از استان ها به حدنصاب ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن رسیدند

سرپرست دفتر اقتصاد مسکن آخرین آمار ثبت‌نام‌شدگان در برنامه اقدام ملی مسکن را که از امروز ۲۱ آبانماه در چهار استانِ سیستان‌و‌بلوچستان، قم، خراسان‌شمالی و خراسان‌جنوبی آغاز شده است، اعلا کرد.

به گفته پروانه اصلانی، تاکنون در استان‌های سیستان‌و‌بلوچستان ۴۰۸۵ نفر، خراسان‌جنوبی ۲۰۵۹ نفر، خراسان‌شمالی ۶۰۹ نفر و قم ۴۳۹۹ نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

سرپرست دفتر اقتصاد مسکن با اشاره به اینکه ثبت نام در دو شهر قم و کهک به حد نصاب رسیده است، گفت: در مجموع در استان‌های قم ۵ شهر، در سیستان و بلوچستان ۱۸ شهر، در خراسان‌جنوبی ۲۳ شهر و در خراسان‌شمالی نیز ۵ شهر در برنامه اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند.

وی در ادامه افزود: رصد و پایش در حد امکان در هنگام ثبت نام انجام و سایر مواردی که نیاز به استعلام و بررسی بیشتر دارد در مراحل دیگر تکمیل خواهد شد.

سرپرست دفتر اقتصاد مسکن همچنین گفت: در خصوص رصد و پایش چنانچه افرادی حذف شوند به تعداد حذف‌شدگان، سامانه برای افراد دیگر باز می‌شود.  همچنین در صورت تامین مجدد زمین، سامانه مجددا برای شهرهایی که ثبت نام آنها به اتمام رسیده، باز خواهد شد.

وی تاکید کرد: تمام تلاش ما این است که تمامی ۴۰۰ هزار خانوار طرح اقدام ملی مسکن تعیین تکلیف شوند و ۴۰۰ هزار واحد طبق برنامه در شهرهای موردنظر احداث و در اختیار متقاضیان واجد شرایط قرار گیرد.

 

مطالب مرتبط

گزارش مرکز آمار ایران از تغییرات قیمت آپارتمان های شهر تهران (1402) 

بازار مسکن به عنوان یک بازار مطمئن برای سرمایه گذاری در همه جای دنیا شناخته می‌شود و بعد از بازار طلا و ارز از اولین بازارهایی است که تغییرات قیمت […]

گزارش سامانه کیلید از بازار مسکن در سال 1400

  تیم دیتای کیلید با بررسی و آنالیز داده‌های مختلف بازار مسکن، گزارشی جامع در این حوزه برای سال 1400 ارائه کرده است. به تفسیر در مورد چند اسلاید مهم […]

لایحه بودجه 1401 چه تاثیری بر بازار مسکن خواهد گذاشت؟

  مدتی است که از انتشار متن لایحه بودجه 1401 می‌گذرد و اخبار متعددی در ارتباط با آن منتشر شده است اما اعلام بودجه 1401 به تنهایی بر بازارهای مختلف […]

گرانترین و ارزانترین محله‌های تهران در دی ماه 1400

  بر اساس جدیدترین برآوردها در دی‌ماه ۱۴۰۰ قیمت مسکن در زعفرانیه به عنوان گرانترین محله شهر تهران ۹۱.۷ میلیون تومان در هر متر مربع و در خاورشهر به عنوان […]

فروشندگان مسکن باز هم کوتاه آمدند

  پس از کاهش ۰.۲ درصدی قیمت‌های قطعی مسکن در مهرماه، بررسی آخرین وضعیت بازار مسکن شهر تهران در آبان ماه از کاهش ۱.۳ درصدی قیمت‌های پیشنهادی، افت ۳.۲ درصدی […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *