گزارش

تحولات تابستانی بازار مسکن کرج

 

بازار مسکن کرج در تابستان امسال روند ثابتی را طی نکرده است. برخی مناطق رشد قیمت 26 درصدی را تجربه کردند و برخی مناطق دیگر کاهش 10 درصدی قیمت را. مناطق گران کرج مانند مناطق 1 و 4 دچار رکورد معامله بودند و در عوض مناطق ارزان کرج مانند مناطق 5، 6 و 10 در تابستان امسال بازار شلوغی داشتند. مناطق پرطرفدار کرج در تابستان به رکورد 1400 معامله رسیدند و در عوض مناطق کم طرفدار 128 قرارداد را ثبت کردند. کرج نیز مانند تهران و باقی شهرهای دیگر ایران، در یک سال و نیم گذشته در بازار مسکن با جهش قیمت رو به رو بوده است. اگر به نمودار درصد تغییرات قیمت خانه کرج در سایت کیلید نگاهی بیندازید خواهید دید از شهریور سال گذشته تا آخر تابستان امسال، قیمت خانه در این کلانشهر 72 درصد رشد داشته است. رشدی بیشتر از متوسط تورم قیمت خانه در کل ایران. به همین خاطر است که گران‌ترین ملک کرج تفاوت قیمتی چندانی با خانه‌های گران تهران ندارد.

مناطق گران کرج

بر اساس داده‌های ثبت شده در سایت کیلید مناطق 1، 4 و 9 کرج گران‌ترین مناطق این کلانشهر هستند. رشد تغییرات قیمت این مناطق از سال گذشته بیانگر این تکته است که منطقه 9 بیشترین میزان افزایش قیمت خانه را در میان مناطق گران کرج تجربه کرده است. این منطقه از سال گذشته تا کنون 100 درصد افزایش قیمت داشته است! بعد از منطقه 9، منطقه 1 با 73 درصد افزایش و منطقه 4 با 63 درصد افزایش در رتبه‌های دوم و سوم تورم مسکن در مناطق گران کرج هستند.

 

بازار مسکن کرج

 

 

مناطق پرطرفدار کرج در تابستان به رکورد 1400 معامله رسیدند و در عوض مناطق کم طرفدار 128 قرارداد را ثبت کردند. کرج نیز مانند تهران و باقی شهرهای دیگر ایران، در یک سال و نیم گذشته در بازار مسکن با جهش قیمت رو به رو بوده است.

 

متراژ بنا در معاملات مناطق گران کرج

بازار مسکن کرج هنوز اشباع نشده و می‌تواند گزینه خوبی برای سرمایه‌گذاری و همچنین خرید و فروش خانه باشد. با نگاهی به وضعیت معاملات در مناطق گراج کرج خواهیم دید به غیر از منطقه 9 که معاملات خانه‌هایی با متراژ زیر 100 متر بیشتر از معاملات خانه‌هایی با متراژ بالای 100 متر است، دو منطقه دیگر الگویی متفاوت دارند. آن هم به خاطر شرایط خاص مناطق 1 و 4 کرج، مخصوصا پتانسیل محله عظیمیه برای ساخت خانه‌های ویلایی و آپارتمان‌هایی با متراژ بالا است.

از طرف دیگر بر اساس داده‌های سایت کیلید، خانه‌های معامله شده در مناطق گران کرج اغلب قدیمی ساز بوده اند. خانه‌هایی که عمر آن ها از  5 سال بیشتر است. از میان مناطق گران کرج منطقه 9 با 76 درصد معامله خانه قدیمی‌ساز در رتبه اول است.

 

مناطق گران کرج

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

مناطق ارزان کرج

سایت کیلید تا به امروز در زمینه تحلیل آمار بازار مسکن دو کلانشهر ورود کرده است. تهران و کرج. بر اساس داده‌های سایت کیلید مناطق ارزان کرج به ترتیب مناطق 10، 6 و 5 هستند. این مناطق در یک سال گذشته مانند دیگر مناطق این کلانشهر با رشد قیمت مواجه بوده اند. از میان این مناطق منطقه 10 با 94 درصد افزایش در صدر قرار دارد. بعد از آن منطقه 5 با 81 درصد و در آخر هم منطقه 6 با 63 درصد افزایش قیمت در رتبه های بعدی هستند. همانطور که انظتار می رود مناطق ارزان کرج دارای تعداد معاملات بیشتری نسبت به دیگر مناطق هستند. مناطقی که عرضه نیز به اندازه تقاضا بالا است.

 

مناطق ارزان کرج

 

متراژ بنا در معاملات مناطق ارزان کرج

در مناطق ارزان کرج خانه‌هایی که در سه ماه تابستان سال جاری معامله شده اند، در اکثر مواقع متراژی پایین تر از 100 متر دارند. مشخصا خانواده‌هایی به سمت مناطق ارزان کشیده می‌شوند که دنبال آپارتمان های نقلی می‌گردند.

 

بازار مسکن کرج

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

بازار مسکن کرج و مناطق رکورددار افزایش قیمت

همانطور که گفته شد تحولات تابستانی بازار مسکن کرج در مناطق مختلف این کلانشهر یکسان نبوده است. برخی مناطق کرج در تابستان امسال رشد قیمت را تجربه کردند و برخی مناطق دیگر افت قیمت را. الگوی کلی بازار مسکن کشور طبق آنچه مرکز آمار ایران اعلام کرده است در تابستان جاری دارای رشد منفی بوده است. اما در همین مدت برخی مناطق کرج مانند منطقه 4 رشدی 26 درصدی را پشت سر گذاشتند.

 

بازار مسکن کرج

 

قابل پیشبینی است که مناطقی که در تابستان امسال رشد قیمت را تجربه کردند، به لحاظ تعداد معاملات جایگاه پایین‌تری نسبت به دیگر محلات کرج داشته باشند

بازار مسکن کرج و مناطق رکورددار کاهش قیمت

بازار مسکن کرج در تابستان کمی متفاوت با بازار کشور حرکت کرده است. در میان مناطق دوازده گانه این کلانشهر، 7 منطقه رشد مثبت را تجربه کردند، 5 منطقه رشد

 

گرانترین ملک کرج

 

 

گران‌ترین ملک کرج در مرداد ماه، آپارتمانی در خیابان استقلال عظیمیه است. خانه‌ای 209 متری با قیمت هر متر مربع 80 میلیون تومان و قیمت کل 16 میلیارد تومان.

 

بازار مسکن کرج و ارزش معاملات 5 محله 

ارزش معاملات محلات مختلف ممکن است گاهی از الگوی ثابت بازار مسکن تبعیت نکند. هرچند در بیشتر مواقع این آمار متناسب با وضعیت کل منطقه و شهر جهت می‌گیرد. طبق آخرین داده‌های ثبت شده در سایت کیلید، 5 محله اول کرج با توجه به ارزش معاملات در آن‌ها عبارت اند از : محله عظیمیه با 67 میلیارد و 209 میلیون تومان، باغستان با 58 میلیارد و 806 میلیون تومان، شاهین ویلا با 40 میلیارد و 10 میلیون تومان، شهرک بنفشه با 35 میلیارد و 127 میلیون تومان و بلوار ارم با 29 میلیارد و 556 میلیون تومان.

گران‌ترین ملک کرج در مرداد ماه 

عظیمیه از گران‌ترین محله‌های کرج و مناطق پرطرفدار کرج است. محله‌ای که برخی تهرانی‌های متول برای گذران دوران بازنشستگی به آن‌جا کوچ می‌کنند و جز مناطق پرطرفدار کرج است. قیمت خانه‌های نوساز و دارای امکانات رفاهی بالا در عظیمیه، تفاوت چندانی با قیمت خانه‌های مناطق گران تهران ندارد. طبق اطلاعات به دست آمده از سایت کیلید، گران‌ترین ملک کرج در مرداد ماه، آپارتمانی در خیابان استقلال عظیمیه است. خانه‌ای 209 متری با قیمت هر متر مربع 80 میلیون تومان و قیمت کل 16 میلیارد تومان.

 

مطالب مرتبط

شاهین ویلا چهارمین محله پرتقاضای کرج

  بر اساس داده‌های سامانه هوشمند کیلید، شاهین ویلا چهارمین محله پرتقاضای کرج است. با توجه به متوسط قیمت خانه در این محله، خرید خانه در شاهین ویلا و همچنین […]

بازار مسکن کلانشهر کرج در هفت سال گذشته

قیمت مسکن در کلانشهر کرج در هفت سال گذشته مانند بیشتر مناطق کشور رشد داشته است. کلانشهر کرج به عنوان یکی از  مهاجرپذیرترین شهرهای کشور لقب ایران کوچک را یدک […]

مهرشهر محله خانه‌های ویلایی

  خانه‌هایی با سقف‌های بلند و پنجره‌های بزرگ. حیاطی پر دار و درخت و استخری به رنگ آسمان. خیابان‌های خلوت و عریض با درخت‌هایی که گوشه راه را هاشور زده‌اند. […]

محله باغستان دومین محله پرتقاضای کرج

  کلانشهر کرج در سال‌های گذشته به سرعت پیشرفت کرده است. افزایش قیمت خانه در تهران سبب شده بسیاری به این شهر که لقب ایران کوچک را دارد کوچ کنند. […]

محله عظیمیه و خانه‌های نوساز

  شما هم برای بازنشستگی برنامه‌ای خاص دارید؟ یکی از گزینه‌هایی که همواره به بازنشتگان پیشنهاد می‌شود کوچ به محله‌های آرام‌تر یا حتی شهرهای اطراف است. محله عظیمیه از آن […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *