گزارش

بازار مسکن کلانشهر کرج در هفت سال گذشته

کلانشهر کرج

قیمت مسکن در کلانشهر کرج در هفت سال گذشته مانند بیشتر مناطق کشور رشد داشته است. کلانشهر کرج به عنوان یکی از  مهاجرپذیرترین شهرهای کشور لقب ایران کوچک را یدک می‌کشد. وقتی به داده‌های سامانه هوشمند کیلید مراجعه کنید خواهید دید در هفت سال گذشته منطقه 6 کرج و منطقه 5 کرج دارای بیشترین تعداد معاملات و منطقه 11 کرج و منطقه 9 کرج دارای کمترین تعداد معاملات مسکن هستند.

در تابستان امسال که بسیاری از مناطق کشور با کاهش قیمت مسکن مواجه بودند، کلانشهر کرج  در بسیاری مناطق رشد قیمت را تجربه کرد و حرکتی خلاف جهت بازار مسکن داشت.

با توجه به داده‌های سامانه کیلید، می‌توان روند تغییرات قیمت کلانهشر کرج در هفت سال گذشته را مرور کرد.

  • نگاهی به بازار مسکن کلانشهر کرج در هفت سال گذشته
  • مناطق دارای بیشترین تعداد معاملات مسکن
  • مناطق دارای کمترین تعداد معاملات مسکن

 

 

وقتی به داده‌های سامانه هوشمند کیلید مراجعه کنید خواهید دید در هفت سال گذشته منطقه 6 کرج و منطقه 5 کرج دارای بیشترین تعداد معاملات و منطقه 11 کرج و منطقه 9 کرج دارای کمترین تعداد معاملات مسکن هستند.

 

کلانشهر کرج

 

مناطق دارای بیشترین معاملات مسکن

آمار ماهانه مسکن شهرهای تهران و کرج در سامانه هوشمند کیلید موجود است. وقتی به داده‌های هفت ساله بازار مسکن کلانشهر کرج نگاه می‌اندازیم خواهیم دید رتبه اول تعداد معاملات مسکن در اختیار منطقه 6 کرج است.

منطقه 6 کرج در ماه‌های گذشته نیز به عنوان پرتقاضاترین منطقه این شهر شناخته شده است. محله باغستان در این منطقه در چند ماه گذشته دومین محله کرج از نظر حجم معاملات مسکن است.

بر اساس داده‌های سامانه هوشمند کیلید منطقه 6 کرج در هفت سال گذشته 54 هزار و 736 معامله مسکن را به ثبت رسانده است. این منطقه در هفت سال گذشته 374 درصد رشد قیمت را تجربه کرده است.

در منطقه 6 کرج طی یک ماه گذشته 477 معامله مسکن به ثبت رسیده است.

در این بین خانه‌های کمتر از 100 متر در این معادلات 78 درصد و سهم خانه‌های بالای 100 متر 22 درصد بوده است.

ساخت‌وساز در سال‌های گذشته در منطقه 6 کرج اوج گرفته و سر و شکل این منطقه تغییر کرده است.

امروز در این محله آپارتمان‌های کوچک متراژ حرف اول بازار را می‌زنند. آپارتمان‌هایی که اکثر آن‌ها عمری بالای 5 سال دارند.

رتبه دوم بیشترین تعداد معاملات مسکن در هفت سال گذشته و کلانشهر کرج در اختیار منطقه 5 کرج است. این منطقه طی هفت سال گذشته 39 هزار و 812 معامله مسکن را به نام خود ثبت کرده است.

منطقه 5 کرج مانند دیگر مناطق این کلانشهر در سال‌های گذشته با جهش قیمت مسکن همراه بوده و این عدد رشد 309 درصدی را نشان می‌دهد.

منطقه 5 کرج در ماه گذشته 295 معامله مسکن را به ثبت رسانده که از این میزان سهم خانه‌های زیر 100 متر 65 درصد و سهم خانه‌های بالای 100 متر 35 درصد است.

اکثر خانه‌های معامله شده در منطقه 5 کرج سنی بالای 5 سال دارند. 63 درصد از خانه‌های معامله شده قدیمی‌ساز هستند و 37 درصد نوساز.

 

منطقه 6 کرج

 

رتبه سوم نیز در اختیار منطقه 10 است با تعداد 31 هزار و 751 معامله. این منطقه در هفت سال گذشته 283 درصد رشد قیمت داشته است.

این منطقه در آبان ماه 225 معامله مسکن را به ثبت رسانده. از این تعداد سهم خانه‌های زیر 100 متر 77 درصد و بالای 100 متر 23 درصد است.

سهم خانه‌های قدیمی ساز در معاملات یک ماهه گذشته منطقه 10 ، 76 و سهم خانه های نوساز 24 درصد است. منطقه 10 کرج ارزان‌ترین منطقه این کلانشهر در هفت سال گذشته نیز هست.

میانگین قیمت کل معاملات در این منطقه و طی سه ماه گذشته 235 میلیون و 810 هزار تومان بوده است.

این منطقه طی سه ماه گذشته در کنار بیشتر مناطق کشور رشد منفی 7 درصد را در حوزه مسکن تجربه کرده است.

 

منطقه 5 کرج

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

مناطق دارای کمترین معاملات مسکن در کلانشهر کرج 

عوامل مختلفی چون قیمت زمین و خانه، امکانات شهری، دسترسی به مناطق دیگر و ساخت‌وساز خانه‌های تازه، در تعداد معاملات مسکن تاثیر گذار است.

بر اساس داده‌های سامانه هوشمند کیلید منطقه 11 کرج طی هفت سال گذشته کم تقاضاترین منطقه این شهر بوده است. این منطقه تنها 5265 معامله مسکن را به ثبت رسانده است.

منطقه 11 کرج طی این مدت 219 درصد افزایش قیمت داشته و میانگین قیمت کل معاملات در منطقه 11 کرج 209 میلیون و 80 هزار تومان بوده است.

بر اساس داده‌های سامانه هوشمند کیلید منطقه 11 در ماه گذشته 24 معامله مسکن را ثبت کرده است. از این تعداد 75 درصد خانه‌ها متراژی زیر 100 متر داشته‌اند و 25 درصد متراژی بالای 100 متر.

از طرف دیگر در منطقه 11 کرج 96 درصد خانه‌های معامله شده در یک ماه گذشته قدیمی‌ساز بوده اند و تنها 4 درصد نوساز. این نشان دهنده رکود بازار ساخت‌وساز در این محله نیز هست.

بعد از منطقه 11 کرج، منطقه 9 کرج کمترین معاملات مسکن در هفت سال گذشته را به نام خود به ثبت رسانده است.

در منطقه 9 کرج طی هفت سال گذشته قیمت خانه 386 درصد رشد داشته و میانگین قیمت کل معاملات در این منطقه 246 میلیون و 90 هزار تومان بوده است.

در منطقه 9 کرج و یک ماه گذشته 51 معامله مسکن انجام گرفته است. از این میان سهم خانه‌های زیر 100 متر 24 درصد و خانه‌های بالای 100 متر 76 درصد است.

 

منطقه 11 کرج

 

رتبه بعدی کم تقاضاترین مناطق این شهر، در اختیار منطقه 2 کرج است. در منطقه 2 کرج طی هفت سال گذشته 13 هزار و 531 معامله مسکن به ثبت رسیده است.

منطقه 2 کرج در این مدت رشد 364 درصدی قیمت را تجربه کرده و میانگین ارزش کل معاملات در این منطقه 220 میلیون و 10 هزار تومان بوده است.

منطقه 2 کرج در آبان ماه گذشته، 66 معامله مسکن داشته و از این تعداد سهم خانه‌های زیر 100 متر، 55 و خانه‌های بالای 100 متر 45 درصد است.

منطقه 2 کرج در سن بنای خانه‌های خرید و فروش شده الگویی مانند دیگر مناطق کم تقاضای کلانشهر کرج دارد.

در این منطقه 67 درصد قراردادهای خرید و فروش خانه مربوط به قدیمی‌سازها و 33 درصد مربوط به خانه‌های نوساز بوده است.

 

منطقه 11 کرج

 

 

بر اساس داده‌های سامانه هوشمند کیلید منطقه 11 کرج طی هفت سال گذشته کم تقاضاترین منطقه این شهر بوده است. این منطقه تنها 5265 معامله مسکن را به ثبت رسانده است.

 

گران‌ترین منطقه کلانشهر کرج در بخش مسکن طی هفت سال گذشته

بر اساس داده‌های سامانه هوشمند کیلید منطقه 1 این شهر، طی هفت سال گذشته گران‌ترین منطقه از نظر قیمت مسکن بوده است.

منطقه 1 که شامل محله‌هایی چون عظیمیه می‌شود طی این مدت 15 هزار و 403 معامله مسکن را به ثبت رسانده است.

میانگین قیمت کل معاملات در منطقه 1 طی هفت سال گذشته  439 میلیون و 980 هزار تومان بوده است.

این منطقه در هفت سال گذشته با رشد 570 درصدی مواجه بوده و بیشتر از متوسط رشد قیمت خانه‌ها در کلانشهر کرج رفتار کرده است.

در آبان ماه، تعداد معاملات منطقه 1 کرج، 95 فقره بوده است. ارزش کل معاملات مسکن در ماه گذشته و این منطقه نیز عدد 107 میلیارد و 928 میلیون تومان را نشان می‌دهد.

32 درصد خانه‌های خرید و فروش شده در ماه گذشته و منطقه 1 کلانشهر کرج، زیر 100 متر بوده اند و 68 درصد بالای 100 متر.

43 درصد خانه‌های معامله شده در این منطقه نیز نوساز بوده‌اند و 57 درصد قدیمی‌ساز . میانگین ارزش کل معاملات در این منطقه و سه ماه گذشته نیز 1 میلیارد و 20 میلیون تومان بوده است.

 

کلانشهر کرج

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

 

مطالب مرتبط

مقایسه هزینه اجاره خانه تهران و دیگر کلان شهرها

  داشتن خانه و سرپناه، یکی از مهم ترین نیازهای انسان در طول دوره های مختلف زندگی بود و هست. اما در سال های اخیر برخلاف گذشته‌ها، خرید خانه، رهن […]

شاهین ویلا چهارمین محله پرتقاضای کرج

  بر اساس داده‌های سامانه هوشمند کیلید، شاهین ویلا چهارمین محله پرتقاضای کرج است. با توجه به متوسط قیمت خانه در این محله، خرید خانه در شاهین ویلا و همچنین […]

نگاهی به بازار مسکن کرج در آبان98

  آمارهای بازار مسکن کرج آبان98 نشان می‌دهد معاملات مسکن در این کلانشهر به نسبت سال گذشته با افت شدیدی همراه بوده‌است. رکود مسکن فقط مختص پایتخت نیست و تقریبا […]

مهرشهر محله خانه‌های ویلایی

  خانه‌هایی با سقف‌های بلند و پنجره‌های بزرگ. حیاطی پر دار و درخت و استخری به رنگ آسمان. خیابان‌های خلوت و عریض با درخت‌هایی که گوشه راه را هاشور زده‌اند. […]

محله باغستان دومین محله پرتقاضای کرج

  کلانشهر کرج در سال‌های گذشته به سرعت پیشرفت کرده است. افزایش قیمت خانه در تهران سبب شده بسیاری به این شهر که لقب ایران کوچک را دارد کوچ کنند. […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *