گزارش

منطقه 18 تهران ارزان‌ترین منطقه در حوزه مسکن (مهر 98)

 

ارزان‌ترین منطقه تهران کجا است؟ برای پیدا کردن پاسخ این سوال باید سری به سایت کیلید و قسمت اطلاعات بازار مسکن بزنید. بر اساس داده‌های سایت کیلید و میانگین قیمت کل و همچنین میانگین متوسط قیمت هر متر مربع، منطقه 18 ارزان‌ترین منطقه تهران است. منطقه‌ای مسکونی محصور میان سه اتوبان فتح، سعیدی و آزادگان. منطقه 18 دارای 18 محله و همچنین 444 هزار نفر جمعیت است. اجاره خانه در منطقه 18 و همچنین خرید خانه در منطقه 18 با توجه به میانگین قیمت مسکن در این منطقه انتخاب مناسبی برای خانواده های کم درآمد است.

محله‌ای که به واسطه بازارهای تجاری‌اش از جمله مجتمع مبل یافت آباد بین تهرانی‌ها نام آشنایی دارد. بر اساس آنچه در سایت کیلید آمده در منطقه18 طی 3 ماه  تابستان 349 معامله صورت گرفته است. معاملاتی که اکثرا حول خرید و فروش آپارتمان‌های نقلی بوده است.

خانواده‌های تهرانی بعد از افزایش قیمت مسکن طی دو سال گذشته به سمت محله‌های ارزان سرازیر شده‌اند. محله‌هایی که هنوز می‌شود با حقوق‌های عرف اجاره یا با استفاده از وام‌های مسکن، خانه‌ای خرید.

معرفی منطقه 18

منطقه 18 که به عنوان ارزان‌ترین منطقه تهران لقب گرفته است اولین بار در سال 1359 به بافت شهری پایتخت اضافه شد. تا قبل از آن زمان روستای یافت‌آباد در حومه غربی شهر وجود داشت و با پیشروی تهران تبدیل به یکی از مناطق پایتخت شد.

اگر بخواهیم به نسبت امکانات، این منطقه را با دیگر مناطق مقایسه کنیم، نمره قبولی می‌گیرد( داده ها استخراج شده از سایت شهرداری منطقه است).

 

خرید خانه در منطقه18

 

 اما از مهمترین مشکلات خانه‌های منطقه 18، بافت فرسوده آن‌ است. در برخی ناحیه‌های منطقه 18، تا 33 درصد ساختمان‌ها جز بافت فرسوده به حساب می‌آیند. وزارت راه و شهرسازی در زمان عباس آخوندی وزیر سابق، خبر از طرحی داده بود که بر مبنای آن اماکنی که جز بافت فرسوده به حساب می‌آیند با کمک دولت بازسازی شده و به شهروندان تحویل داده خواهند شد. هرچند پس از اتمام دوران مسئولیت آخوندی این طرح به فراموشی سپرده شد.

 

محله‌های ارزان

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

منطقه 18 برای دسترسی به دیگر مناطق تهران نیز با توجه به وجود دو ایستگاه مترو آزادگان و متروی نعمت آباد مشکل چندانی ندارد. اتوبوس های درون شهری نیز از ایستگاه یافت آباد به سمت میدان آزادی و مرکز شهر در رفت و آمد هستند. همچنان که تاکسی‌ها در این مناطق عبور و مرور می‌کنند.

خرید خانه در منطقه 18

داده‌های سایت کیلید نشان می‌دهد در سه ماه تابستان متوسط قیمت خانه در منطقه 18 ، 6 میلیون و 290 هزار تومان بوده است.

رقمی که لقب ارزان‌ترین منطقه تهران را نصیب این منطقه می‌کند. در سه ماه گذشته 349 معامله در این منطقه صورت پذیرفته و قیمت میانگین کل در این منطقه 425 میلیون و 760 هزار تومان به ثبت رسیده است.

درست است که منطقه 18 به عنوان ارزان‌ترین منطقه تهران لقب گرفته است اما طبق نمودار درصد تغییرات قیمت کل در سایت کیلید، این منطقه ازشهریور سال گذشته تا آخر مرداد امسال رشد قیمت 79 درصدی را تجربه کرده است.

این رشد برای خانه‌های نوساز 65 درصد و برای خانه های قدیمی ساز 85 درصد است. همچنین این درصد رشد برای خانه های زیر 85 متر 83 درصد و خانه های 85 تا 150 متر، 107 درصد بوده است.

همانطور که گفته شد، در سه ماه تابستان349 معامله مسکن در منطقه 18 به ثبت رسیده است. خانه‌هایی که در اکثر موارد متراژی پایین‌تر از 85 متر داشته اند.

خانوارهایی که برای خرید خانه یا حتی اجاره به مناطق غربی و جنوب غربی پایتخت روی می‌آوردند در بیشتر اوقات به دنبال آپارتمان‌های نقلی می‌گردند.

 

ارزان‌ترین منطقه تهران

 

همچنین بر اساس داده های سایت کیلید در این منطقه و یک ماه گذشته حجم کل معاملات 33.38 میلیارد تومان بوده است.

اجاره خانه در منطقه 18

این منطقه به لحاظ تجاری منطقه‌ای زنده است. وجود کسب و کارهایی مرتبط با صنعت چوب باعث شده این منطقه جنوبی تهران رونق داشته باشد.

از طرف دیگر با توجه به ترافیک تهران و دشواری استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، بسیاری از بازاری‌ها و کارگران کارگاه‌های آن اطراف ترجیح می‌دهند در همان منطقه خانه اجاره کنند.

به همین دلیل بازار اجاره خانه در منطقه 18 شلوغ است. در سایت کیلید آگهی هیا متنوعی از خانه های اجاره ای در منطقه 18 موجود است.

 

خرید خانه در منطقه18

محله‌های ارزان

در سایت کیلید قیمت متوسط هر متر مربع و همچنین قیمت کل معاملات در 16 محله منطقه 18 به ثبت رسیده است. از بین محله‌های ارزان در این منطقه،  ارزان ترین محله در منطقه 18 ، یافت آباد جنوبی است با قیمت متوسط هر متر مبع 4 میلیون و 82 هزار تومان و گران ترین محله هم ولیعصر شمالی با قیمت متوسط هر متر مربع 7 میلیون و 859 هزار تومان.

 

منطقه 18

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *