خرید و فروش خانه

همه چیز درباره خرید خانه در منطقه 21 تهران

منطقه 21

 

منطقه 21 در غرب تهران از مناطق جدید شهر به حساب می‌آید. قیمت خانه هر محله با محله‌ای دیگر در این منطقه تفاوت دارد. از محله‌های گران منطقه 21 می‌‌توان به شهرک‌ آزادی و باشگاه نفت اشاره کرد و محله‌های ارزان منطقه 21 استقلال دانشگاه و وردآورد است. منطقه 21 دارای دو بافت مسکونی و صنعتی است. حضور بافت صنعتی در این منطقه به سال‌های دور باز می‌گردد. پس از گذشت چند سال کاربری مسکونی روند افزایشی به خود می‌گیرد و زندگی جریان تازه‌ای به خود در این منطقه می‌بیند. میانگین قیمت خانه در این منطقه با توجه به وضعیت این منطقه متفاوت است. در ادامه توضیحات کامل‌تری در این مورد ارائه شده است.

معرفی منطقه 21 تهران

  • در بین مناطق مختلف شهرداری تهران، این منطقه نو پا به حساب می‌آید.
  • این منطقه در غرب شهر تهران قرار دارد.
  • مساحت این منطقه معادل با 5156 هکتار است که 7/8 درصد مساحت کل شهر تهران است.
  • منطقه 21 از جنوب به جاده قدیم تهران – کرج، از شمال به اتوبان تهران – کرج، از غرب به امتداد شمالی – جنوبی طول جغرافیایی 51 درجه حد فاصل اتوبان و جاده قدیم کرج و از شرق به مسیل کن محدود است .
  • این محدوده از شمال با منطقه 22 ، از شرق با مناطق 5 و 9 و 18، از غرب به شهرستان کرج و از جنوب با کمربند سبز جنوب تهران و شهرستان شهریار همسایه است.
  • سابقه فعالیت در این منطقه به دهه‌ی 1340 خورشیدی باز می‌گردد. هنگامی که به علت گسترش شهر تهران کارخانه‌ها و صنایع به سمت حاشیه آن زمان شهر تهران انتقال داده شدند.
  • در سال‌های دهه 1350 محلات مسکونی در این منطقه شکل گرفتند.
  • گسترش کاربری مسکونی در این منطقه بیشتر مربوط به ده‌های 1360 و سال‌های پس از آن است.
  • طبق آمار سر شماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395 جمعیت این منطقه 186.319 نفر است.

 

 

 

 

از محله‌های گران منطقه 21 می‌‌توان به شهرک‌ آزادی و باشگاه نفت اشاره کرد.

 

مسیر های دسترسی به این منطقه

دسترسی تاثیر بسزایی در خرید آپارتمان و یا اجاره آن دارد. هر چقدر امکانات حمل و نقل عمومی بهتر باشد افراد بیشتری به خرید خانه در آن محله و منطقه ترغیب می‌شوند. اما حمل و نقل عمومی در این منطقه شهرداری تهران چگونه است؟

از آنجایی که این منطقه کمی دور از مرکز شهر قرار دارد و از طرفی منطقه‌ای مسکونی – صنعتی با جمعیتی پایین است، حمل و نقل عمومی آن کمی با دیگر مناطق متفاوت است. در این منطقه خبری از اتوبوس تندرو شهری نیست و تمامی اتوبوس‌های این منطقه خدمات درون منطقه‌‌ای به مسافران خود ارائه می‌دهند.

ایستگاه مترو به طور خاص در این منطقه وجود ندارد ولی در مرز این منطقه با منطقه 22 در شمال آن چهار ایستگاه مترو وجود دارد. این چهار ایستگاه مربوط به خط متروی تهران – کرج می‌شوند. ایستگاه‌های مترو عبارت است از ایستگاه مترو ورزشگاه آزادی، ایستگاه مترو چیتگر، ایستگاه مترو ایران خودرو و ایستگاه مترو وردآورد.

خطوط تاکسی نیز در این منطقه برای دسترسی بهتر شهروندان وجود دارد و از طرف دیگر پراکنش ایستگاه‌های اتوبوس در این منطقه برای جابجایی مسافران مناسب است.

 

خرید خانه در منطقه 21

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

امکانات منطقه بیست و یک تهران

در این منطقه بوستان‌های زیادی وجود دارد که مهمترین آن نرگس، لاله، گلریز، بانوان، سرو ناز، نیلوفر، رئیسعلی دلواری، استقلال، دستواره، شهید کارور، انرژی و طبیعت نام برد. در این منطقه فقط یک شهربازی است که آن هم در محله تهرانسر و در بوستان نرگس است.

افرادی که اهل هنر و سینما هستند تنها یک سینما در این منطقه می‌تواند نیاز آن‌ها را بر طرف کند و آن هم سینما ققنوس در تهرانسر است. شهرک سینمایی غزالی نیز در این منطقه قرار دارد.

یک موزه در این منطقه وجود دارد. موزه‌ خودروهای تاریخی ایران که در محله شهرک استقلال است. همانگونه که از اسم این موزه مشخص است، خودروهای مختلف برای بازدید عموم در این موزه قرار گرفته است.

در این منطقه حدود چهارده کتابخانه برای مطالعه قابل دسترسی است که حدودا در هر یک از محلات یکی پیدا می‌شود. برای خدمات پزشکی دو بیمارستان وجود دارد. بیمارستان ایران و بیمارستان قوامین خدمات پزشکی را به شهروندان این منطقه ارائه می‌دهند. تعداد زیادی درمانگاه نیز در سطح این منطقه در مباحث درمانی در حال فعالیت هستند.

 

 

 

ایستگاه مترو به طور خاص در این منطقه وجود ندارد ولی در مرز این منطقه با منطقه 22 در شمال آن چهار ایستگاه مترو وجود دارد.

 

محله‌های مسکونی منطقه بیست و یک تهران

منطقه 21 شهرداری تهران دارای 13 محله است. با توجه به موقعیت دسترسی و موقعیت مکانی میانگین قیمت خانه در این منطقه متفاوت است. محله‌های گران منطقه 21 در شمال شرق و محله‌های ارزان منطقه 21  در جنوب این منطقه قرار دارند. 13 محله این منطقه در سه ناحیه قرار دارند که عبارت است از:

  1. پاسداران، باشگاه نفت، تهرانسر غربی و شهرک دریا در ناحیه یک؛
  2. شهرک آزادی – فرهنگیان، شهرک استقلال و شهرک دانشگاه تهران در ناحیه دو؛
  3. چیتگر شمالی، شهرک شهرداری، ویلاشهر، شهرک غزالی، وردآورد و چیتگر جنوبی در ناحیه سه.

 

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

شاخص قیمت در منطقه 21 تهران (مرداد 1398)

با توجه به نوسانات خرید و فروش و اجاره مسکن در ماه‌های اخیر، بازار مسکن نیز دچار تغییر و تحول در رشد قیمت شده است. اما با این حال میانگین قیمت خانه با توجه به معاملات انجام شده در خرداد سال 1398 قیمت 9.7 میلیون تومان است و این عدد باعث شده خرید خانه در منطقه 21 یکی از گزینه‌های مناسب برای خریداران باشد.

طبق بررسی ها و آنالیز سایت کیلید میانگین قیمت خانه از مرداد سال 1397 تا مرداد سال 1398 حدود 78 درصد افزایش داشته و اگر تصمیم خرید خانه در منطقه 21 را دارید باید بدانید قیمت‌ها روند افزایشی داشته است. این افزایش قیمت هم در محله‌های گران منطقه 21 اتفاق افتاده و هم محله‌های ارزان منطقه 21 از این افزایش قیمت بی‌نصیب نبوده است.

میانگین قیمت خانه در مرداد ماه 1397 عدد 5.4  میلیون تومان بوده که این عدد در مرداد ماه سال 1398 به 9.7 میلیون تومان رسیده است. این موضوع نشان می‌دهد که در یک سال اخیر نیز میانگین قیمت خانه روند افزایشی داشته و اشخاصی که قصد خرید خانه در منطقه 21 را دارند باید با دقت بیشتری تصمیم گیری نمایند.

 

 

 

در این منطقه حدود چهارده کتابخانه برای مطالعه قابل دسترسی است که حدودا در هر یک از محلات یکی پیدا می‌شود.

 

شاخص قیمت خانه در منطقه 21 برای خانه‌های زیر 85 متر (مرداد 1398)

با مشاهده شاخص‌های سایت کیلید برای خانه‌های زیر 85 متر مربع، میانگین قیمت خانه در منطقه 21 در 7 سال اخیر 407 درصد روند افزایشی داشته که بیشترین درصد تغییر برای یک سال گذشته است. اما در سال‌های 1391 تا 1395 تغییرات زیادی را به خود ندیده است.

از مرداد ماه سال 1397 تا مرداد ماه سال 1398 میانگین قیمت خانه برای بناهای زیر 85 متر مربع 95 درصد افزایش داشته است. قیمت خانه در منطقه 21 در همین بازه از متری 5.3 میلیون تومان به 10.4 میلیون تومان تغییر کرده و تفاوت قیمت ملک‌های چند سال ساخت با نوساز حدود متری تا یک و نیم میلیون تومان است.

میانگین قیمت خانه در منطقه 21 برای بنا های زیر 85 متر مربع حدود 701 میلیون تومان در مرداد 1398 است که بین خانه‌های نوساز و قدیمی ساز تفاوت چشمگیری وجود دارد. میانگین خانه‌های نوساز حدود صد میلیون تومان بیشتر است. در مرداد ماه 1398 حدود 70 درصد معاملات در منطقه 21 برای خانه‌های کمتر از 85 متر مربع بوده که این موضوع نشان می‌دهد بیشترین تقاضای خانه برای متراژهای پایین است.

 

 

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

شاخص قیمت خانه در منطقه 21 برای خانه‌های 85 تا 150 متر (مرداد 1398)

با آنالیز شاخص‌ها توسط سایت کیلید برای خانه‌های بین 85 تا 150 متر مربع میانگین قیمت این خانه‌ها در منطقه 21 در 7 سال اخیر 329 درصد روند افزایشی داشته که عمده تغییر در یک سال گذشته اتفاق افتاده است. در سال های 1390 تا 1395 تغییرات اندکی در قیمت این متراژ خانه رخ داده است.

از مرداد ماه سال 1397 تا مرداد ماه سال 1398 میانگین قیمت خانه برای بناهای بین 85 تا 150 متر مربع 61 درصد افزایش داشته است. قیمت خانه در منطقه 21 در همین بازه از متری 5.5 میلیون تومان به 9.4 میلیون تومان تغییر کرده است. تفاوت قیمت ملک‌های چند سال ساخت با نوساز بین متری 500 هزار تومان تا یک میلیون است.

میانگین قیمت خانه در این منطقه برای بناهای بین 85 تا 150 متر مربع حدود یک میلیارد و سیصد و شصت و نه میلون تومان در مرداد 1398 است و میان خانه‌های نوساز و قدیمی‌ساز تفاوت چشمگیر قیمتی دیده نمی‌شود. در مرداد ماه 1398 حدود 27 درصد معاملات در منطقه 21 برای خانه‌های بین 85 تا 150 متر مربع بوده است و نشان می‌دهد با افزایش قیمت‌ها مردم تمایل بیشتری به خرید آپارتمان‌های کوچک و جمع و جور دارند.

 

 

قیمت خرید خانه در منطقه 22

 

 

افرادی که اهل هنر و سینما هستند تنها یک سینما در این منطقه می‌تواند نیاز آن‌ها را بر طرف کند و آن هم سینما ققنوس در تهرانسر است. شهرک سینمایی غزالی نیز در این منطقه قرار دارد.


شاخص قیمت خانه در منطقه 21 برای خانه های بالای 150 متر (مرداد 1398)

با بررسی شاخص‌های سایت کیلید برای خانه‌های بالای 150 متر مربع میانگین قیمت خانه در منطقه 21 در 7 سال اخیر 346 درصد روند افزایشی داشته که بیشترین درصد تغییر برای یک سال گذشته است.

از مرداد ماه سال 1397 تا مرداد ماه سال 1398 میانگین قیمت خانه برای بناهای بالای 150 متر مربع 59 درصد افزایش داشته است. قیمت خانه در این منطقه در همین بازه از متری 5.1 میلیون تومان به 8.1 میلیون تومان تغییر داشته است.

میانگین قیمت خانه منطقه 21 برای بنا‌های بالای 150 متر مربع حدود یک میلیارد و چهارصد و سه میلیون تومان در مرداد 1398 است که عدد قابل توجهی برای شما هزینه خواهد داشت. در مرداد ماه 1398 حدود 3 درصد معاملات در منطقه 21 برای خانه های بالای 150 متر مربع بوده است.

 

خرید خانه در منطقه 21

 

 

 در همین رابطه بخوانید:


محله‌های گران منطقه 21 (مرداد 1398)

بدیهی است محله‌های هر منطقه با توجه به امکانات و دسترسی و قدمت خانه و چند مورد دیگر دارای قیمت‌های متفاوتی نسبت به یکدیگر هستند. میانگین قیمت خانه در محله شهرک آزادی و باشگاه نفت از دیگر محله‌های این منطقه 21 بیشتر است. قیمت هر متر مربع در مرداد ماه سال 1398 در محله شهرک آزادی 11 میلیون تومان و در محله باشگاه نفت به 10.4 میلیون تومان رسیده است و در زمره محله‌های گران منطقه 21 محسوب می‌شوند.

محله چیتگر جنوبی با قیمت متری 10.1 میلیون تومان و محله پاسداران – تهرانسر با 10.۱ میلیون تومان در رتبه‌های بعدی محله‌های گران منطقه 21 دیده می‌شوند. محله‌های گران منطقه 21 با محله‌های ارزان منطقه 21 تفاوت قیمتی 4 میلیون تومانی دارند.

 

 

محله‌های ارزان منطقه 21 (مرداد 1398)

میانگین قیمت خانه در محله استقلال دانشگاه و وردآورد از دیگر محله‌های این منطقه کمتر است. قیمت هر متر مربع در مرداد ماه سال 1398  در محله استقلال دانشگاه به 5.9 میلیون تومان و در محله وردآورد 7.9 میلیون تومان رسیده است و جزو محله‌های ارزان منطقه 21 محسوب می‌شوند. محله شهرک غزالی با 9.1 میلیون تومان و شهرک دریا با 10 میلیون تومان در رتبه های بعدی محله‌های ارزان منطقه 21 دیده می شوند.
حضور در بافت صنعتی و دسترسی نامناسب یکی از دلایل پایین بودن قیمت‌ها بین محلات منطقه 21 تهران است.

 

مطالب مرتبط

همه چیز درباره منطقه 3 تهران و خرید خانه در این منطقه

  منطقه 3 تهران که در بخش شمال شرقی تهران واقع شده است یکی از مناطق خوب برای خرید خانه و سرمایه‌گذاری در زمینه ملک است. قیمت خرید خانه در […]

محله نارمک، محله‌ی 100 میدان شرق تهران

محله نارمک محله‌ای خوش آب و هوا و سرسبز در شمال شرق تهران و منطقه 8 شهرداری است که به صد میدان نیز مشهور است. بافت نارمک منظم است و […]

معرفی منطقه 2 تهران

منطقه 2 تهران یکی از بهترین مناطق این شهر از لحاظ سکونت است. این منطقه از 9 ناحیه تشکیل شده که آریاشهر، گیشا، سعادت آباد، طرشت، شهرآرا، شهرک ژاندارمری، فرحزاد […]

معرفی منطقه 5 تهران و خرید خانه در این منطقه

خرید خانه و صاحب‌خانه شدن اگر بزرگترین آرزوی هر خانواده‌ای نباشد، بی‌شک از مهم‌ترین دغدغه‌های آن‌ها به شمار می‌آید. این امر در سال‌های اخیر و خصوصا در کلان‌شهرها بسیار سخت […]

محله یوسف‌آباد محله‌ای اصیل در تهران

محله یوسف‌آباد از محله‌های قدیمی و معروف تهران است که در گذشته باغ های زیادی داشته. این محله در مرکز تهران و منطقه ۶ شهرداری واقع شده. تاریخچه یوسف‌آباد گواه قدمت این محله است […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *