نکات خانه‌داری

وسایل جدید و چگونگی خلاص شدن از شر وسایل قدیمی

وسایل جدید

خرید وسایل جدید برای خانه و بیرون انداختن وسایل قدیمی به نظر ایده‌ای کارآمد برای باز کردن فضای خانه است. این ایده زمانی به ذهن شما می‌رسد که می‌خواهید فضای بهم ریخته‌ی اطراف خود را خلوت کنید. هر وسیله‌ای جدیدی که می‌خرید، وسیله‌ای را بیرون می‌اندازید. گرچه شکی نیست که این کار موثر واقع می‌شود، اما مشکل زمانی به وجود می‌آید که این فرآیند به فراموشی سپرده می‌شود. شما وسایل اضافه خود را می‌توانید اهداء کنید و یا حتی به مراکز بازیافت تحویل دهید. بهترین مکان برای اهداء وسایل اضافی موسسه‌ خیریه است که هرکدام از آن‌ها در زمینه مشخصی در حال فعالیت هستند. 10 دسته بندی در این لیست نقطه شروع مناسبی برای این کار است.

دکوراسیون

وقتی شما گلدان، شمعدان، پتوی سفری و چیزهایی جدیدی از این دست خریداری می‌کنید، تمام این وسایل جدید با وسایل قدیمی روی هم تلمبار می شوند. اما خرید وسایل دکوری جدید بدون اینکه بدانید در حال حاضر چه چیزی دارید شرایط را برای بهم ریختگی فراهم می‌کند. با وسایل قدیمی خود می‌خواهید چی کاری انجام دهید؟ آیا فضای خانه شما ظرفیت تمام وسایل جدید و قدیمی را دارد؟

بهترین کار این است که بعضی از وسایل قدیمی که احتیاج ندارید را به گونه‌ای از فضای خانه خود خارج کنید. برای رد کردن وسایل دکوری چه کاری می‌توان انجام داد؟ اهداء وسایل اضافی به موسسه‌ خیریه یکی از راهکارهای مناسب است. شما می‌توانید دکورهای اضافی خورا نیز نزد سمساری‌ها به فروش برسانید.

 

وسایل قدیمی

 

  با رد کردن وسایل قدیمی خانه، فضای بیشتری در اختیار شما قرار می‌گیرد و به راحتی می‌توانید از وسایل جدید خود استفاده کنید.

 

وسایل ورزشی

اگر برای سال جدید برنامه ورزشی برای خود تنظیم کرده‌اید، به وسایل ورزشی که هم اکنون در اختیار دارید نگاهی بیاندازید.  ببینید آیا نیاز به خرید وسیله‌ جدیدی در محل زندگی خود دارید یا خیر. اگر جواب مثبت است آیا می‌توانید وسیله‌ جدید را جایگزین وسیله‌ی قدیمی کرد؟ به این موضوع فکر کنید آیا از وسیله‌ ورزشی کنونی خود نهایت استفاده را کرده‌اید یا آن در گوشه‌ای از اتاق خانه بدون استفاده افتاده است؟ اگر چنین است وسایل قدیمی را رد کرده و جا را برای وسایل جدید باز کنید

. برای رد کردن وسایل ورزشی چه کاری می‌توان انجام داد؟ وسایل ورزشی بسیار گران هستند. اگر از آن‌ها استفاده نمی کنید لیستی تهیه کرده و به ترتیب الویت آن‌ها را به اشخاصی که خریدار این وسایل هستند بفروشید. با فروش این وسایل مقداری از بودجه وسایل جدید تامین می‌شود. اگر به پول فروش آن احتیاجی ندارید می‌توانید وسیله را به موسسه خیریه اهداء کنید.

 

موسسه خیریه

 

ملحفه و حوله

اگر به تازگی تعداد جدیدی حوله و ملحفه خریداری کرده اید به کمد آن‌ها رفته و ببینید آیا چیزی قدیمی برای رد کردن پیدا می‌شود یا خیر. داشتن یک ست کامل از وسایل خواب برای هر تختخواب به نظر ایده‌ی خوبی است و با توجه به تغییر فصل، سرمای زمستان و گرمای تابستان شاید وزن ملحفه و وسایل جانبی آن برایتان اهمیت داشته باشد. اما شاید یک ست کامل برای هر تخت مورد نیاز نباشد. برای رد کردن ملحفه و حوله قدیمی چه کاری می‌توان انجام داد؟

موسسه‌ خیریه گزینه‌ مناسبی برای واگذاری این وسایل اضافی است. حتی می‌توان آن‌ها را به افراد بی‌خانمان در خیابان داد. در نظر داشته باشید حوله و ملحفه‌های پاره و بلاء استفاده را می‌توان در بخش های دیگری به افرادی خاص اهداء کرد. قبل از اینکه بخواهید این وسایل را اهداء نمایید با آن مراکز تماس بگیرید تا ببینید وسايل را قبول می‌کنند یا خیر. سعی کنید این وسایل اهداء شده قایل استفاده برای این مراکز باشند.

 

مراکز بازیافت

 

  با توجه به شرایط و اتفاق‌های اطرافتان شما می‌توانید بعضی از وسایل قابل استفاده خارج نیازتان را به افراد بی‌خانمان‌ اهداء کنید.

 

کفش‌‌ها

به خرید کفش رفته‌اید؟ قفسه‌های کفش خود را به دقت نگاه کنید و ببینید کدام یک از آن‌ها در زمان کنونی برای استفاده بهتر است. کفش‌های فرزندان خود را نیز بررسی کنید. با توجه به رشد سریع پای کودکان باید ببینید کفش‌های قدیمی هنوز برای پایشان مناسب است. برای رد کردن کفش‌های قدیمی چه کاری می‌توان انجام داد؟ کفش‌هایی با ظاهر مناسب را می‌توان به موسسه‌ خیریه اهداء کرد.

همچنین شما می توانید این کفش‌ها را به افراد بی خانمان نیز بدهید. اگر کفش‌هایتان نسبتا نو است آن‌ها را می‌توانید بفروشید. بعضی از کفش‌ها قابلیت بازیافت دارند و شما می‌تونید آن‌ها را به مراکز بازیافت تحویل دهید. راه دیگر اهداء وسایل به موسسه خیریه است.

 

وسایل جدید

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

لباس‌ها

اگر لباس‌های کنونی خود را مرتب نکنید آن‌ها به سرعت روی هم تلمبار می‌شوند و این موضوع هنگامی مسئله ساز می‌شود که بخواهید از آن وسط لباسی که مد نظرتان است را در بیاورید. هنگامی که لباس جدید خریداری می‌کنید به سراغ کمد لباس خود رفته و لباس‌هایی که دیگر به کارتان نمی‌آید را جدا کنید. برای رد کردن لباس‌ها چه کاری می‌توان انجام داد؟

به طور کلی لباس‌ها را می‌توان به افراد بی خانمان، موسسه خیریه اهداء کرد. اگر به فکر فروش این لباس‌ها هستید، بعضی از مغازه‌ها لباس‌های دسته دوم شما را خریداری می‌کنند.

 

مراکز بازیافت

 

وسایل تمیز کننده

پایین زیر سینک ظرفشویی آشپزخانه محیطی همیشه پر از بهم ریختگی است. وقتی که وسایل تمیز کننده‌ی جدیدی را خریداری می‌کنید سعی بر جایگزینی آن با وسایل تمیز کننده قدیمی کنید تا آشفتگی از آنچه که به نظر می‌رسد بیشتر نشود.

برای وسایل تمییز کننده چه می‌توان کرد؟ ظروف پلاستیکی خالی بازیافت می‌شوند؛ پس بهتر است آن‌ها را به نزدیک ترین مراکز بازیافت پلاستیک تحویل دهید. اما وسایل تمیز کنند‌ه بدون استفاده‌ای که از آن‌ها خوشتان نمی‌آید چه می شود؟ بجای اینکه این وسایل در کابینت آشپزخانه تان رو به انقضاء برود آن‌ها را اهداء کنید.

 

اهداء وسایل

 

  بعد از خرید وسایل جدید شما می‌توانید وسایل قدیمی و اضافه خانه خود را اهداء کنید. اگر این وسایل قابل بازیافت بود به مراکز بازیافت شهرداری تحویل دهید.

 

وسایل بازی

تا کنون احساس کرده‌اید خانه‌ی شما مملو از وسیله بازی کودکانتان است. این حس بعد از جشن تولد فرزنداتان که هدیه‌های مختلفی از اقوام و دوستان دریافت می‌کند بیش از بیش تشدید می‌شود. اگر فرزندان به حدی بزرگ شده است که می‌تواند در جمع آوری وسایل اضافی شریک شود، آن‌ها را تشویق به این کار کنید. با کودکانتان در مورد اهداء وسایل بازی خود به کودکانی که با توجه به شرایط وسایل بازی ندارند صحبت کنید.

شما حتی می‌توانید به آن‌ها بگویید با فروش وسایل بازی قدیمی می‌توانند وسایل جدیدی را خریداری کنند. برای رد کردن وسایل بازی قدیمی چه کاری می‌توان انجام داد؟ اهداء وسایل به مراکز خیریه و افرادی که کودکانشان اسباب بازی ندارند بهترین گزینه‌ پیش روی شما است. بعضی از اسباب بازی فروشی‌ها نیز وسایل شما را نیز خریداری می‌نمایند.

 

وسایل قدیمی

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

دستگاه‌های دیجیتال

وقتی شما تلفن همراه، لپ تاپ و یا تبلت جدیدی را خریداری می‌کنید به راحتی می‌توانید از شر وسایل قدیمی خود خلاص شوید. همانگونه که مشخص است با خرید وسایل جدید، وسایل قدیمی جا گیر می‌شوند. زمانی که تمام وسایل جدیدتان راه اندازی شد موقع تصمیم گیری برای وسایل قدیمی است.

برای رد کردن دستگاه‌های دیجیتال قدیمی چه کاری می‌توان انجام داد؟ اگر وسیله دیجیتال شما به روز باشد به راحتی می‌توانید آن را به فروش برسانید. اگر وسایل دیجیتال شما بسیار قدیمی است می‌توانید با شهرداری محل زندگی خود تماس گرفته و آن را به مراکز بازیافت تحویل دهید.

 

موسسه خیریه

 

لوازم التحریر

خودکار و مداد وسیله کوچکی هستند اما اگر به آن‌ها توجه نکنید به مرور زمان به تعداد آن‌ها اضافه می‌شود. از خشک شدن خودکارها و ماژیک‌های خود جلوگیری کنید. وقتی لوازم التحریر جدیدی را خریداری می‌کنید راه حلی برای لوازم التحریر قدیمی خود پیدا کنید.

برای رد کردن لوازم التحریر قدیمی چه کاری می‌توان انجام داد؟ بازیافت مداد و خودکار بسیار سخت تر از دیگر بازیافت‌ها است. بهترین کار اهداء آن به موسسه‌ خیریه و افرارد نیازمند است.

 

وسایل جدید

 

  وسایل الکترونیک از آن دسته وسایلی هستند که با فروش آن‌ها می‌توانید بخشی از بودجه خرید وسایل جدید خود را تامین کنید.

 

کتاب‌ها

خوانندگان کتاب از آن دست افرادی هستند که تمام کتاب‌هایی که دارند را دوست دارند و علاقه ای به کم کردن آن ندارند. اما هنگامی که کتاب‌های جدیدی می‌خرید نگاهی به قفسه‌های کتابخانه خود کنید و ببینید آیا کتابی که کمتر به موضوع آن علاقه دارید پیدا می‌کنید. اگر کتاب‌هایی که به موضوع آن علاقه ندارید به چشمتان برخورد کرد، آن وقت می‌توانید برای آن فکری بکنید. ب

رای رد کردن کتاب‌ها چه کاری می‌توان انجام داد؟ اهداء کتاب به کتابخانه‌ها بهترین گزینه‌ی ممکن است. شما می‌توانید کتاب‌های خود را نزد کتاب فروشی برده و آن‌ها را بفروشید.  

 

مراکز بازیافت

 

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

جمع بندی

  • بعد از خرید وسایل جدید شما می توانید وسایل قدیمی و اضافه خود را اهداء کنید و یا حتی اگر قابل بازیافت بود به مراکز بازیافت شهرداری تحویل دهید.
  • اهداء وسایل اضافه، کاری پسندیده و نیکو است و شما می‌توانید با این کار دیگران را نیز از داشتن وسایل مورد نیازشان خوشحال کنید.
  • بهترین مکان برای اهداء وسایل اضافی، موسسه‌ خیریه است. موسسات زیادی در زمینه‌های مختلف فرهنگی اجتماعی در حال فعالیت و کمک رسانی به نیازمندان هستند که به این اهداء وسایل احتیاج دارند.
  • موسسه‌ خیریه گزینه‌ مناسبی برای واگذاری وسایل اضافی است.  شما با توجه به وسایل می‌توانید بهترین موسسه‌ خیریه را انتخاب کرده و وسایل را به آن‌ها تحویل دهید.
  • اگر وسایل دیجیتال شما بسیار قدیمی است می‌توانید با شهرداری محل زندگی خود تماس گرفته و آن را به مراکز بازیافت تحویل دهید.
  • اگر کتاب اضافی در خانه دارید اهداء آن به کتابخانه‌ها بهترین گزینه‌ی ممکن است.
  • هر وسیله‌ای که از نظرتان قابل بازیافت است را به مراکز بازیافت تحویل دهید تا دوباره به نحوی از آن‌ها استفاده شود.

 

مطالب مرتبط

اصول و مراحل طراحی و چیدمان دکوراسیون منزل

  اگر بخواهیم محیطی که در آن زندگی می‌کنیم و لوازمی که در آن قرار دارند را جاگذاری و چیدمان کنیم، شاید حداقل به 10 روش ممکن بتوان این چیدمان […]

با انواع سبک‌های دکوراسیون داخلی برای منزل بیشتر آشنا شوید

  خانه محلی برای آرامش است. همه افراد دوست دارند تا بعد از گذراندن یک روز پرمشغله به خانه‌ای پر از آرامش و دل‌نشین برگردند و بتوانند در خانه به […]

کاربرد آینه در دکوراسیون داخلی خانه

  طراحی دکوراسیون در هر دوره‌ای از تاریخ، سبک‌ها و روش‌های خاصی داشته است. در هر سبک از وسایل و المان‌های ویژه‌ای استفاده می‌شود اما استفاده از برخی عناصر در […]

قبل از خرید و انتخاب کاغذ دیواری برای خانه، این مطلب را بخوانید

  بسیاری از افراد به دلیل فرآیند سخت و پیچیده رنگ کردن دیوارها، کاغذ دیواری را به عنوان یک جایگزین مناسب برای پوشش دیوارها انتخاب می‌کنند. انتخاب کاغذ دیواری با […]

روش‌های خلاقانه استفاده از کاغذ دیواری در دکوراسیون منزل

  استفاده از کاغذ دیواری در دکوراسیون منزل، سال‌ها است که یک روش متداول برای زیباتر کردن فضای داخلی خانه است که این روزها هم طرفداران بیشتری دارد چرا که […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *