آپارتمان‌نشینی

از سیر تا پیاز شکایت از همسایه

شکایت از همسایه

 

اگر با دوستان یا فامیل هم‌صحبت شوید حتما کسی را پیدا می‌کنید که از مزاحمت‌های همسایه‌اش عاصی شده و شاید تصمیم به شکایت از همسایه گرفته باشد. حالا این مزاحمت‌ می‌تواند سر و صدای بچه‌ها باشد، مشکلاتی باشد که حیوان خانگی همسایه ایجاد کرده یا هر چیز دیگری؛ مزاحمت‌هایی که گاهی می‌تواند طاقت انسان را طاق کنند و خانه را که باید محلی برای آرامش باشد تبدیل به میدان جنگ اعصاب کند. مزاحمت ، دعوا بر سر حق شارژ ، سر و صدا در راه پله و ده ها مشکل دیگر از عوارض آپارتمان‌نشینی هستند.

در این مطلب از راه های قانونی شکایت از همسایه و نقش مدیر ساختمان در حل آن ها نوشته ایم.
اما در برخورد با همسایه‌ مزاحم چه باید کرد؟ چطور باید پاسخ آزار و اذیت‌هایش را داد؟ آیا اگر کار به جاهای باریک کشید قانونی برای حمایت از حقوق شما و شکایت از همسایه وجود دارد؟ در این مطلب برای پاسخ به این سوالات مرحله به مرحله به شما می‌گوییم باید چه کار کنید.

 

شکایت از همسایه

 

سخت‌گیر نباشید

اولین نکته‌ای که در ماجرای درگیری و نارضایتی همسایه‌ها از همدیگر به چشم می‌خورد این است که افراد گاهی زیاد از حد سخت‌ می‌گیرند و با کوچک‌ترین چیزی از کوره در می‌روند. قبل از هر چیز سعی کنید موقعیت را بسنجید. ببیند آیا دلخوری شما به‌جاست؟ آیا مزاحمتی که همسایه‌تان برای شما ایجاد کرده ناشی از سهل‌انگاری‌ و بی‌توجهی‌اش است؟ شاید خود او نقش چندانی در آن مزاحمت نداشته باشد یا ممکن است مزاحمتش موقتی باشد.

مثلا درست است که صدای گریه‌ نوزاد طبقه‌ بالایی‌تان شما را اذیت می‌کند، اما حتما می‌دانید همسایه‌ شما هم دوست ندارد نوزادش در نیمه‌های شب بلند بلند گریه کند، خود او بیشتر از شما اذیت می‌شود. یا شاید همسایه‌تان ماهی یک بار مهمانی خانوادگی می‌گیرد که تا نیمه‌های شب ادامه دارد و سر و صدای مهمان‌ها امان شما را می‌بُرد.

باز هم حق دارید از مزاحمت همسایه ناراحت باشید، اما فراموش نکنید که ممکن است شما هم بخواهید روزی مهمانی بگیرید و عملا جای شما و همسایه‌تان عوض شود. بنابراین اگر می‌بینید همسایه‌تان در مزاحمت ایجاد شده تقصیر واضحی ندارد یا مزاحمتش موقتی است بهتر است با سعه‌ صدر با موضوع برخورد کنید.

 

شکایت از همسایه

 

 

همیشه قبل از اینکه به شکایت از همسایه فکر کنید ببینید آیا واقعا شکایت‌تان وارد است یا نکند زیادی حساس شده باشید.

 

با همسایه‌ها دوست شوید

این روزها مشکلات زندگی آدم‌ها آنقدر زیاد است که دیگر برای برقراری رابطه با همسایه‌ها وقتی باقی نمی‌ماند. اگر به دور و برتان نگاه کنید حتما خانواده‌های زیادی را می‌بینید که در واحدهای یک آپارتمان نه‌چندان بزرگ ساکن‌اند، اما از حال و روز هم خبر ندارند و حتی همدیگر را نمی‌شناسند! با این وجود بهتر است شما با همسایه‌هایتان روابط نزدیک‌تری داشته باشید.

انسان‌ معمولا بیشتر مراعات حال دوستانش را می‌کند. برای همین هم اگر با همسایه‌هایتان دوست شوید احتمال اینکه کاری بکنند که برایتان ایجاد مزاحمت کند کمتر می‌شود. البته فکر نکنید برای این کار لازم است رفیق فابریک همسایه‌تان شوید و با هم رفت و آمدهای خانوادگی داشته باشید. همین که هر روز یا هر چند روز یک بار که همدیگر را در محیط آپارتمان می‌بینید با هم گپی بزنید و از حال و روز هم خبر بگیرید کفایت می‌کند. همیشه گفته‌اند پیشگیری بهتر از درمان است.

 

مزاحمت

 

 

سعی کنید با همسایه‌هایتان دوست شوید تا هم جلوی مزاحمت‌ها و درگیری‌های احتمالی را بگیرید و هم شاید بعدا این دوستی جایی به کارتان بیاید.

 

از خودتان شروع کنید

از قدیم گفته‌اند یک سوزن به خودت بزن یک جوالدوز به دیگران. رفتار خودتان را بازبینی کنید. شاید رفتار همسایه‌تان برای شما مزاحمت ایجاد کرده باشد، اما ممکن است شما هم آن همسایه‌ خوب و همه‌چیز تمامی که فکر می‌کنید نبوده باشید. رفتارهایتان را مرور کنید و ببینید آیا شده شما هم به نحوی اسباب آزار و اذیت همسایه‌تان را فراهم کرده باشید؟ اگر پاسخ مثبت است سعی کنید قبل از فکر کردن به شکایت از همسایه رفتار خودتان را اصلاح کنید. به هر حال رطب خورده کی کُند منع رطب.

 

مزاحمت

 

کلمات را به خدمت بگیرید

اگر رفتار خودتان را اصلاح کردید اما مزاحمت همسایه‌تان مداومت پیدا کرد شاید بهتر باشد کم‌کم دست به عمل بزنید. قبل از اینکه بخواهید سراغ فرآیند شکایت از همسایه بروید و به قانون متوصل شوید، بهتر است که مشکل‌تان را با خودش در میان بگذارید. این احتمال وجود دارد که همسایه‌تان متوجه نیست رفتارش تا چه حد برای شما مزاحمت ایجاد کرده است.

در قدم اول اگر ترجیح می‌دهید با همسایه‌تان رودررو نشوید یا ساعات کاری‌تان جوری است که برای دیدن حضوری او وقت خالی پیدا نمی‌کنید بهتر است دست به دامن نامه‌نگاری شوید. سعی کنید در یک نامه با رعایت کامل ادب برای همسایه‌تان توضیح دهید که چطور رفتارش باعث مزاحمت‌تان شده است.

بهتر است بعد از مطرح کردن مشکل برای حل آن راهکار پیشنهاد دهید. مثلا اگر مهمانی‌های همسایه‌تان شما را عاصی کرده به او پیشنهاد دهید به جای وسط هفته، آخر هفته مهمانی بدهد. لازم نیست نامه‌تان لحنی کاملا رسمی داشته باشد. هر چقدر مودبانه‌تر و دوستانه‌تر بنویسید احتمال اثرگذاری نامه بیشتر می‌شود. نمی‌توانید حتی تصور کنید که کلمات چه قدرتی دارند.

 

مزاحمت

 

 

لحن نامه‌تان هرچقدر دوستانه‌تر و مودبانه‌تر باشد اثرگذاری بیشتری خواهد داشت.

 

شکایت از همسایه و رویارویی

اگر با نوشتن نامه هم مشکل حل نشد فرض را بر این بگذارید که نامه به دست همسایه‌تان نرسیده یا شاید منظورتان را واضح بیان نکرده‌اید. حالا بهتر است وقت بگذارید و حضوری به دیدن همسایه‌تان بروید.

بهتر است گفت‌و‌گویتان را با خوش و بش شروع کنید، کمی از احوالش بپرسید و بعد سراغ اصل مطلب بروید. سعی کنید لحنی دوستانه داشته باشید و لبخند نیز فراموشتان نشود. در بسیاری از موارد همسایه‌ خطاکار در این مرحله شرمنده شده و به شما قول می‌دهد که دیگر برایتان مزاحمت ایجاد نکند. یا ممکن است برایتان توضیح دهد که چرا چنین مزاحمتی شکل گرفته و اصلا موضوع آن طور که شما فکر می‌کنید نباشد. به هر حال در اکثر اوقات مشکل در همین مرحله حل و فصل می‌شود.

اما اگر همسایه با قلدری پاسخ شما را داد به هیچ وجه عصبانی نشوید. سعی کنید کنترل خودتان را حفظ کنید. هرگونه مشاجره می‌تواند همسایه‌‌تان را سر لج بیندازد و مزاحمت‌هایش را بیشتر کند.

 

مدیر ساختمان

 

 

هنگام رودررو شدن با همسایه از بالا گرفتن تنش و درگیری لفظی یا فیزیکی جدا خودداری کنید. چون ممکن است عواقبش بسیار بدتر از مزاحمت اولیه همسایه باشد.

 

شکایت از همسایه و یارکشی 

حالا که مطمئنید همسایه‌تان قرار نیست به این راحتی دست از سرتان بردارد بهتر است بگردید و ببینید که در ساختمان چه کس دیگری از رفتار همسایه‌تان شاکی است. مثلا اگر همسایه‌تان نیمه‌شب تمرین گیتار الکترونیک می‌کند حتما غیر از شما سایر ساکنین ساختمان نیز با این حرکتش مشکل دارند.

وقتی گروه همسایه‌های شاکی را شکل دادید نامه‌ دیگری برای همسایه‌ مزاحم بنویسید و همگی زیرش را امضا کنید. یا اصلا یک روز جمع شوید و حضوری خدمت مزاحم عزیز برسید. البته باز هم یادتان نرود که ادب را رعایت کنید و جدا از اینکه دیدارتان به زد و خورد ختم شود پرهیز کنید. اما اگر باز هم همسایه‌ خاطی زیر بار نرفت دیگر باید کم‌کم ساز و کار شکایت از همسایه را فراهم کنید.

 

حق شارژ

 

 

اگر بتوانید افراد دیگری را در ساختمان پیدا کنید که از دست همسایه‌ مزاحم عاصی شده باشند، احتمال پیروزی‌تان در این نبرد بیشتر است.

 

شکایت از همسایه و مستندسازی 

اگر قرار است اقدامی اساسی و قانونی انجام دهید لازم است که دستتان پر باشد. شما باید از آزار و اذیت‌های همسایه‌تان لیست تهیه کنید. سعی کنید لیستتان دقیق و بر اساس مفاد قانون باشد. مثلا زمان وقوع مزاحمت، نوع آن و حتی اگر امکانش هست ویدیویی از مزاحمت مذکور ضبط کنید. مثلا اگر سگ همسایه‌تان ساعت 3 صبح شروع به واق‌واق می‌کند و امانتان را بریده می‌توانید از خودتان فیلمی ضبط کنید که در آن ساعت مشخص باشد و صدای سگ هم به وضوح شنیده شود.

نیازی نیست که همسایه‌تان را از این مستندسازی‌ها مطلع کنید. اما اگر احساس می‌کنید مطلع کردنش ممکن است او را بترساند و وادارش کند از مزاحمت‌هایش دست بردارد می‌توانید این کار را بکنید.

 

حق شارژ

 

 

مستندسازی برای مراحل قانونی بعدی شکایت از همسایه بسیار اهمیت دارد.

 

پای صاحب‌خانه را وسط بکشید

اگر همسایه شما مستأجر است طبیعتا از صاحب‌خانه‌اش حرف‌شنوی بیشتری دارد. بهتر است پس از جمع‌آوری مستندات با صاحب‌خانه تماس بگیرید و مشکلتان را با او در میان بگذارید. ممکن است صاحب‌خانه‌ به شکایتتان محل ندهد، در این صورت برای شکایت از همسایه پیش مدیر ساختمان بروید. قانون تملک آپارتمان‌ها برای مدیر ساختمان اختیاراتی تعیین کرده که می‌تواند گره از کارتان باز کند (در این مطلب بیشتر درباره‌ اختیارات مدیر ساختمان توضیح داده‌ایم).

 

شکایت از همسایه

 

 

مستأجرها معمولا بیشتر به حرف صاحب‌خانه گوشی می‌دهند. پس یادتان نرود سراغ صاحب‌خانه هم بروید.

 

شکایت از همسایه و مراجع قضایی 

آخرین راه برای احقاق حق همیشه مراجعه به مراجع قضایی است. شما و سایر همسایه‌ها می‌توانید برای شکایت از همسایه خود با تنظیم یک شکایت‌نامه‌ به دادسرا یا شورای حل اختلاف محل مراجعه کنید. البته فقط زمانی خودتان را درگیر روند پیچیده‌ رسیدگی به پرونده‌های قضایی کنید که مزاحمت همسایه‌تان جدی باشد.

مثلا همسایه خسارت قابل‌توجهی به اموالتان وارد کرده باشد. شما حتی می‌توانید با پلیس 110 تماس بگیرید و از آن‌ها کمک بخواهید. فقط فراموش نکنید که معمولا شکایت‌های جزئی مثل شکایت از سر و صدای حیوان خانگی در مراجع قضایی راه به جایی نمی‌برد.

 

 مزاحمت حق شارژ

 

 

سعی کنید تنها در موارد اساسی برای شکایت از همسایه سراغ مراجع قضایی بروید.

 

پرچم سفید را بالا ببرید

گاهی اوقات به هر دری که می‌زنید جواب نمی‌گیرید. همسایه‌ شما از خر شیطان پیاده نمی‌شود و شکایت از همسایه به صاحب‌خانه، مدیر ساختمان و مراجع قضایی و پیروی از قانون هم به جایی نمی‌رسد. این‌جاست که دیگر باید پرچم سفید را بالا ببرید. اگر مزاحمت‌ها خیلی اذیتتان می‌کند به شکلی جدی به عوض کردن خانه فکر کنید. بالاخره قرار است یک عمر در خانه‌تان زندگی کنید و نمی‌شود تمام عمر بی‌شعوری همسایه را تحمل کرد.

 

همسایه‌هایی که حق شارژ نمی‌دهند!

مزاحمت همسایه‌ها فقط به سر و صدا و ریخت و پاش ختم نمی‌شود. ممکن است همسایه‌ای حاضر به پرداخت حق شارژ ماهانه‌اش نباشد قانون را زیر پا بگذارد. طبق قانون تمامی ساکنین ساختمان موظف‌اند هزینه‌های عمومی ساختمان را ماهانه تحت عنوان حق شارژ به مدیر ساختمان پرداخت کنند. اما برای مقابله با عدم پرداخت حق شارژ قانون سفت و سخت‌تری نسبت به سایر مزاحمت‌ها وجود دارد.

طبق قانون اگر مالک یا استفاده‌کننده ساختمان حق شارژ خود را به هر دلیلی پرداخت نکند مدیر ساختمان وظیفه دارد بدهی او را از طریق اظهارنامه به اطلاعش برساند. اطلاع دادن با نامه معمولی یا چسباندن آگهی به تابلوی اعلانات ساختمان وجهه قانونی ندارد و بعدا نمی‌توان در مراجع قضایی به آن استناد کرد.

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

برای این کار مدیر ساختمان بر اساس قانون آپارتمان‌نشینی اظهارنامه را روی فرم‌های مخصوصی که از دادگاه تهیه می‍‌شود ثبت کرده، در سه نسخه تنظیم و امضا می‌کند. بعد آن را در دفتر دادگاه به ثبت می‌رساند و مبلغ بدهکاری توسط مامور ابلاغ دادگاه به اطلاع مالک می‌رسد.

بعد از ابلاغ اظهارنامه به مالک بدهکار او ده روز وقت دارد تا سهم بدهی‌اش را بپردازد. اگر این کار را نکند مدیر می‌تواند به تشخیص خود ارائه خدمات به آن واحد را قطع کند. مثلا شوفاژ، تهویه آب گرم، برق، گاز و… را قطع کند تا بدهکار مجبور به پرداخت بدهی‌اش شود.

اگر مدیر اظهارنامه را به مالک بدهکار ارسال کند اما او همچنان از پرداخت بدهی‌اش سر باز بزند، حق شکایت از همسایه برای مدیر وجود دارد. برای این کار مدیر ساختمان با شکایت از همسایه از دفتر اسناد رسمی تقاضای صدور اجرائیه می‌کند. پس از صدور اجرائیه معادل بدهی بدهکار اموالش ضبط شده و پس از ارزیابی قیمت به حراج گذاشته می‌شود. درآمد کسب شده از طریق حراج صرف وصول طلب ساختمان می‌شود.

 

حق شارژ

 

 

برای وصول حق شارژ از همسایه‌ها قانون مدون‌تری نسبت به سایر مزاحمت‌های همسایگی وجود دارد. در نهایت حتی به قیمت حراج وسایل خانه هم که شده قانون حق شارژ را از همسایه متخلف وصول می‌کند.

 

جمع‌بندی

  • در ماجرای شکایت از مزاحمت همسایه‌ها قبل از هر چیز شرایط خود، همسایه و نوع مزاحمتش را بسنجید.
  • رفتارتان را بازبینی کنید و اگر شما هم متعاقبا مزاحمت خواسته یا ناخواسته‌ای برای همسایه‌تان ایجاد کرده‌اید درصدد اصلاحش بر بیایید.
  • سعی کنید با همسایه‌ها دوست شوید.
  • از طریق نامه یا ملاقات حضوری به شکلی دوستانه همسایه‌تان را از مزاحمتی که ایجاد می‌کند مطلع کنید.
  • اگر همسایه زیر بار نرفت سعی کنید سایر همسایه‌های ناراضی را دور خودتان جمع کنید.
  • از مزاحمت‌های همسایه‌تان سند تهیه کنید تا هنگام شکایت دستتان پر باشد.
  • از صاحب‌خانه یا مدیر ساختمان بخواهید به همسایه‌ خطاکار تذکر دهد.
  • اگر ماجرا جدی است سراغ مراجع قضایی یا پلیس 110 بروید.
  • اگر همسایه‌ای حق شارژش را پرداخت نمی‌کند می‌توانید به عنوان مدیر ساختمان با مراجعه به دادگاه به زور هم که شده حق شارژ را وصول کنید.

مطالب مرتبط

اختلافات رایج در آپارتمان میان ساکنان ساختمان

اگر افراد از قوانین آپارتمان نشینی آگاه نباشند اختلاف میان ساکنان ساختمان ، هر بار به شکایت و دادسرا کشیده خواهد شد. رایج‌ترین اختلاف بین همسایه‌ها درگیری بر سر مشاعات […]

ورزش در خانه با تمرین‌های مختصر و مفید

  این روزها آنقدر برنامه‌ زندگی‌‌مان فشرده شده است که کمتر برای سلامتی‌مان وقت می‌گذاریم. زندگی ماشینی تحرکمان را به حداقل ممکن رسانده و به همین دلیل است که روز […]

تجربه متفاوت زندگی در پنت هاوس و مزایا و معایب آن

  احتمالا همه ما با نام پنت هاوس آشنا هستیم و این روزها به خصوص با رشد و پیشرفت آپارتمان‌سازی و برج‌سازی با این پدیده بیشتر هم روبرو می‌شویم. ویژگی […]

طراحی باشگاه ورزشی خانگی بهداشتی و سالم

  این روزها استفاده از باشگاه‌های ورزشی طرفداران زیادی دارد اما در کنار مزایایی که این باشگاه‌ها دارند معایبی هم دارند که استفاده از آنها برای هر فردی با شرایط […]

همه آنچه می خواستید درباره روف گاردن بدانید

  معماری سبز یا معماری پایدار روشی بسیار حرفه‌ای ومناسب برای زندگی انسان معاصر است که کیفیت زندگی را ارتقا می‌دهد. گیاهان نقش پر رنگی در کاهش میزان آلودگی‌ها دارند، […]

113 نظر در مورد : “از سیر تا پیاز شکایت از همسایه

  1. منم همسایم خیلی اذیت میکنه پسرشون دیوونس مشکل مغزی داره پلیس اومده شکایت نوشتیم استشهادیه جمع کردم نمیدونم به جایی میرسه یا نه …. ولی ب این نتیجه رسیدم که باید مثل خودشون رفتار کرد و عاصیشون کرد

  2. سلام
    ما در آپارتمان ۹ واحدی زندگی مسکنیم متاسفانه از شانس و اقبال بد من ، همسایه دیوار به دیوار من در طبقه ما هر دوسه روز در میان با یه نفر ناشناخته میان خونه و تا مدتی که باهم هستن صداهای روابط سکسی شان در منزل ما به گوش میرسد هر بار هم که بهش تذکر دادم گفته به من ناراحتی پاشو برو و یا بزرگان ساختمان بهش گفتن به همه گفته زندگی شخصیه خودمه دوست دارم لطفا راهنمایی کنید با این خانم چکار کنیم ؟

  3. سلام ،ما در آپارتمان زندگی میکنیم و همسایه ی طبقه ی بالا به شدت آزارمون میده بچه هاش که البته بچم نمیشه گفت ۱۴ سالشونه دائما میدون و اصلا رعایت نمیکنن یه جوری که قلب آدم به تپش میفته تذکر زیاد دادیم الان جری ترم شده و میگه چاردیواری اختیاری
    حتی اخیرا توی پاریکنگ یادداشت گذاشته بود روی ماشینمون و بی احترامی های فراوان کرده بود
    میخوام برم شکایت کنم به نظرتون چطوری میتونم به نتیجه برسم چون الان کار از حرف گذشته و شرایط با دعواهم جلو نمیره چون هرکاری ما میکنیم این آدم از یه کار جدید سر در میاره

    3
    3
  4. سلام ما در یک ساختمان 4طبقه 4واحدی کوچیک زندگی میکنیم طبقه 4رم تو پاگرد، دستشویی و توالت ساخته میکرب و بو بد همرو عاصی کرده تو این کرونا ما بیمار قلبی داریم و درضمن هرکس میره پشت بام دعوا را میندازه که ناموسه من میره دستشویی خواهش میکنم راهنماییم کنین

    4
    2
  5. سلام.
    همسایه ای دارم که
    *جا کفشی شون رو تو راهرو گذاشتن
    *دخترش وقت و بی وقت داد و بیداد می کنه و درب خونه یا اتاقشون رو محکم می کوبه
    *جلو پنجره رو به حیاط واحدشون نون خشک و ته دیگ و ماکارونی و برنج می ریزه که اونها میریزه داخل حیاط و جلو و رو ماشین من
    *چند بار به مدیر و همسایه ها گفتم و تذکر دوستانه دادم و تهدید به شکایت هم کردم اما فایده ای نداره.
    *تو این وضع و اوضاع هم که نمیشه خونه رو عوض کرد.
    *پارکینگ ندارن ولی تو حیاط جلو ماشینم پارک می گذاشتن می گفتم نکنین می گفتن سازنده به ما گفته تو حیاط پارک کن. تو چه کاره ای.
    می گم اشغال نریزین می گن برو به بقیه هم بگو تا ما هم نریزیم‌.
    اچی کار کنم؟

    6
    2
  6. سلام خسته نباشید
    من تو خیاط مرغ و خروس نگه میدارم
    همسایه هم تو خونشون مریض مشکل عصبی دارن هیچکدوم از همسایه ها شکایتی واسه صدای مرغ و خروس ندارن اینا که ۲ قطعه با ما فاصله دارن شکایت دارن
    تو خونه هم نمیشه با دریل یا جارو برقی ‌کار کرد چون باز هم هشدار میدن چیکار کنم؟

    16
    1. شما داری مردم آزاری میکنی = شهر جای نگه داشتن مرغ و خروس نیست اگه مرغ دوست داری برو دهات زندگی بکن
      اگه کسی هم از صدای خروس بدش بیاد روانی نیست
      تو روان** هستی نه اون همسایه ات

      12
      2
    2. سلام
      امان از دست همسایه زبون نفهم بیشعور
      ما یه مثلا همسایه گرگ صفتش رو داریم
      چنان خون دل شدیم که دیگه شب و روزمون زهر مار شده
      سه تا بچه داره دو تا پسر ۲۸ و ۲۵ ساله
      یه دختر ۱۸ ساله
      از صبح ضرب و تیمپو و آهنگ با صدای بلند
      و لات گری تا شب و شب روز ما همین طور و دعوا تو خونشون تمامی نداره و مهمانی شلوغ و دختر و مادر زبون صد متر
      وای وای خدا همچی همسایه هایی نصیب کافر نکنه
      نمیشه بهشون بگی بالای چشمت ابرو

  7. سلام ، ما تو آپارتمانی هستیم که کلا ۵ واحد داره ، اما سایر همسایه ها دست به یکی کردن و انواع اقسام وسیله هاشون رو برای اذیت کردن ما در مشاعات قرار دادن و فکر میکنن حق هم دارن ، به هر نحوی مثل تغییر در نمای ساختمان با نصب حفاظ و… شروع به آزار و اذیت کردن ، دیشب هم ماشینشون رو گذاشتن پشت ماشین ما که نتونیم ماشین رو جابه جا کنیم و تهدید کردن که ماشین رو آتیش میزنن و درب پارکینگ رو قفل میکنن و کلیدش رو هم به ما نمیدن…راه حل چیه؟ اصلا شکایت ما به دادسرا میره؟ هزینه شکایت ها در چه حده و آیا نتیجه داره؟

    1
    4
  8. پنجره شمالی ما با پنجره جنوبی همسایه با یه خیابان جدا شده است. موقع کشیدن سیگار یا دریافت اکسیژن جلوی پنجره می ایستم. همسایه روبرو که حاظر نیست برچسب بزنه یا پرده بکشه خودش پنجره رو باز میزاره و بهش بر میخوره کسی از همسایه ها از پنجره بیرون رو نگاه کنه و شروع به فحاشی و تحدید میکنه. تکلیف من چیه؟

    1
    6
    1. مشکل از شماست دوست عزیز. دود کثیف سیگار رو وارد خونه مردم میکنید و طلبکار هم هستید؟!

      15
      2
  9. سحا جان باید رضایت اون طبقه رو جلب کنید تا اون راضی نباشه نمیشه کاری کرد همسایه ما هم همچین مشکلی داشت ولی ازهیچ طریقی نمیشه کاری کرد بهتر هست که سقف خونه خودتون رو درست کنید و باز سازی کنید کاری که همون همسایه ما کرد طرف اصلا راضی نمیشد و آخر گفت مثلا متری ۴۰ میلیون میفروشم تا راضی بشم تقریبا ۵ سال پیش این اتفاق افتاد ، الان همسایه ما طبقه خودش رو باز سازی کرده و لوله ها رو عوض کرده و داره زندگی میکنه و میگه خوبه نفروختم والا الان تو لونه موش بودم متراژ خونه ۱۶۰ متره بگذریم تا اون طبقه راضی نشه نمیتونی کاری بکنی

  10. سلام وقت بخیر خانه مادرم قدیمی ساخت است ودر طبقه سوم هستش میخواهن خانه را بکوبن وبسازن همسایه طبقه اول اصلا راه نمیاد میگه برای من جنازم باید از اینجا بیاد بیرون خیلی اذیت میده سقف خانه مادرم در طبقه سوم ریخت بارون امده بود اصلا همواری نمیکنه مادرم خیلی اذیت میشه هونه هم عمر خودشو کرده اصلا داره میترکه از نم ولی زیر بار نمیره از هیچ راهی ماباید چه کار کنیم

    2
    1
  11. سلام
    همسایه بغلیمون مستاجر هستن و حدود سه ماهه اومدن
    از همون روزای اول صدای دعوا و جیغ تا سه نصفه شب میومد، بعد از یک ماه سگ هم اضافه شد، تا چهار صبح یه ضرب واق واق میکرد، بعد از اون کم کم صدای جابه جایی اثاثیه هم اضافه شد به همین ترتیب تا چهار صبح
    امشب برای بار دوم تذکر دادیم سر سوزنی از سرو صدا کم نشد و میتونم بگم حتی بیشتر هم شد
    واقعا عاصی شدم و خواستم به پلیس زنگ بزنم مادرم گفت فایده نداره بدتر میکنن
    آهان اینم اضافه کنم که صاحبخونه هم از دستشون راضی نیس دوماه یه قرون هم اجاره ندادن
    یک ماهه که یه شب خواب راحت نداشتم، باید چیکار کنم؟ لطفا اگه راهی که جواب بده سراغ دارین راهنماییم کنین

    5
    1
  12. با سلام مادر یک ساختمون 8 واحده زندگی می کنیم دقیقا طبقه زیری ما هر وقت که دلش خواست بیرون می یاد و تو راهرو هرچی فش دلش می خواد *اونم رکیک* می ده روز اولی هم ما به این جا اسباب کشی کردیم باما دعواگرفت و به پلیس زنگ زد که خداروشکر همسایه های دیگه بهش توپیدن و بعش گفتن که از دستش راضی نیستن ما خانواده خیلی ارومی هستیم ولی فقط با ما مشکل داره اصلا مهمونامون که شرایط مونو می دونن ترجیح می دن خونمون نیان حتی اینقدر نانجیب هستند که مدام به مدیر ساختمونمون زنگ می زنن در صورتی که ما بااینکه از دستشون عاصی شدیم هیچ وقت این کارو نکردیم ولی بعد به این نتیجه رسیدیم اینا لیاقت هیچی رو ندارن به نظرتون می تونم کار اساسی از طریق مراجع قانونی کنم که بشینن سر جاشون

    1. اگر امکانش رو دارید با یک آدم گردن کلفت که همسایه فکر کنه مثلا برادر یا دوست صمیمی تون هست روبروست کنید

      1
      1
  13. سلام
    همسایه بالایی ما دو بچه شش ساله و سه ساله دارند که خیلی با هم دعوا و بدو بدو می کنند.ارامش ما را گرفته اند و من نمی توانم با تمرکز درس بخوانم.به پدر و مادرشان هم گفتیم ولی می گویند بچه ان و نمی توانیم پاهایشان را ببندیم.به مدیر ساختمان هم گفتیم حتی چند بار هم به شکایت تهدیدشان کردیم اما باز هم بدو بدو می کنند.متاسفانه صاحب خانه هم هستند.مادر و پدرم هم شکایت نمی کنند چون می گویند جلوی بقیه همسایه ها بد است که بخاطر دو بچه مامور بیاوریم.میشه لطفا بگویید چی کار باید بکنم.

    5
    10
  14. با سلام خدمت شما.
    همسایه بالایی ما خانواده بسیار بی انضباط، زبان نفهم، پر رفت آمد و پر سروصدایی هستند، بچشون از ساعت ۱۰ صبح تا ۱ بامداد روی سقف ما میدوه و محکم بالا و پایین میپره، زنش محکم پا میکوبه و مرتب در حال راه رفتنه، اول صبح یا سر ظهر تشت میذاره کف حمام و بچش رو میشوره، یک ساعت پبوسته آب میخوره تو تشت و صداش اکو میشه. زنش صدای زمختی داره و مرتب سر شوهر و پسر بچش که ظاهر بیش فعال هم هست جیغ و داد میکنه، یا ۲۰ نفر مهمان دعوت میکنند و سر و صدا میکنند یا مهمانی میرن و ۲ شب برمیگردن و مجددا سر و صدا میکنند تا بخوابند، تا حالا هزار بار بهش تذکر دادم، در جلسه ساختمان جلو همه دو مرتبه، هزارتا پیام بهش دادم، حتی به شکایت تهدیدش کردم اما دست بردار نیست‌.
    لطف میکنید راهنمایی بفرمایید باید باهاش چکار کنم؟ متاسفانه صاحب خانه هم هست

    22
    6
    1. سلام در کوچه دو سر باز بدون ایجاد کوچکترین مزاحمت و تجاوز به حریم کسی من ماشینمو زیر سایه درخت پارک میکنم چون پارکینگ ندارم بعد همسایه نفهم هر سری از پنجره چایی شربت یا زباله میریزه با پلیس ۱۱۰تماس گرفتم آیا بنظرتون دنباله شکایتم برم یا نه وقت هدر دادنه؟؟؟؟؟

      6
      2
  15. سلام، درهمسایگی ما یه ساختمون6طبقه است با18واحد که راه آب بالکن شون رو گذاشتن تو کوچه متاسفانه کل آب جمع میشه جلو خونه بنده به طوری که وقتی می خوایم ماشینو بیاریم تو خونه باکلی لجن وگل وارد میشیم هرچند بار تذکر دادیم فایده ای نداره، به نظرتون باید کجا مراجعه کنم که موثر باشه

  16. آپارتمانی دارم که همسایه های کثیفی داره طبقه بالایی هر روز بچش بدو بدو میکنه خونش رو هم فرش نکرده یعنی سرامیک خالیه دیگه خودتون حساب کنید!!طبقه پایینی هم سگ بازه ، مواد مصرف میکنه و سیگار میکشه و‌شوهرشو کتک میزنه سر و صدا میکنن..خوب بگذریم که ۱۰۰ بار بهشون‌گفتم نفهمیدن به مدیر ساختمون هم میگم بهم میگه که قوانین آپارتمان نشینی همینه بهش میگم قوانین آپارتمان نشینی یعنی مراعات همسایه ها تو دیگه چجور مدیری هستی!!خلاصه هفته پیش با بدبختی یه ماشین خریدم پژو 405 صفره صفر پارکش کردم تو پارکینگ فردا صبحش رفتم سراغش دیدم کلی خط انداختن رو ماشینم!!!دنیا دور سرم چرخید دیگه چشمام سیاهی رفتن زنگ زدم پلیس ۲ تا همسایه رو کشوندم پایین چون‌۱۰۰ درصد کار یکیشون بود( اینو مطمعنم آخه) خلاصه پلیس گفت شاهد بیار و از اونجایی که شاهد نداشتم پلیس رفت
    فقط خواستم بگم اگه همسایه کثیف دارید بفروشید برید تا به اموالتون ضرر وارد نکردن منم میخوام بفروشم ایشالا آزار و اذیت نبینید مثل من
    یا علی

    20
  17. سلام ما مستأجر طبقه دوم يك آپارتمان ٤ طبقه هستيم علاوه بر اينكه بدليل سقف و زمين غيراستاندارد صداى حرف زدنهاى مكرر همسايه بالايى و پايينى كاملا ب خانه ما منتقل ميشه همسايه طبقه سوم ب هيچ عنوان با وجود تذكرهاى مكرر قبول نميكنه ك سر و صداهاى ديگرش اعم از كوبيدن دائمى صندلى و مبلمان ب زمين و تغيير دائمى دكوراسيون و كوبيدن اشياء سنگين مختلف در طول ٢٤ ساعت شبانه روز…رو كم بكنه و حتى روز ب روز اين سر و صداهارو بيشتر از قبل ميكنه و حتى فحاشى هم ميكنه در مقابل اعتراض مؤدبانه ما!با توجه ب اينكه بنده دانشجوى پزشكى هستم و فوق العاده دچار كمبود خواب و اختلالات خواب هستم زندگى در خانه بعد از كشيكهاى طولانى مدت و خسته كننده واقعا برام مثل جهنم شده و همسايه محترم ب هيچ عنوان اين شرايط رو درك نميكنه حتى با صاحبخانه شون هم صحبت كرديم ايشون با صاحبخانه هم طلبكارانه برخورد كرده و صاحبخانه گفته من نميتونم كارى كنم!لطفا راهنمايى بفرماييد

    16
    2
  18. سلام, من ساکن یه اپارتمان سه طبقه هستم, یکی از همسایه ها مشاعات رو رعایت نمیکنه و بالا پشت بام فرش میشورن متاسفانه وسواس هم دارن یه مهمون یه میاد خونش بعدش کلی شستشو میکنه, کنتور اب مشاعه وقتی قبض اب میاد هزینه رو نمیده میگه به من چه, با صحبت کردن, با نامه دادن و هر کاری لازم بوده انجام دادیم ولی خیلی گستاخانه فحاشی میکنه, چه باید بکنم
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

    12
    4
  19. باسلام در محله ما یک کارگاه صافکاری هست قبلا فقط ماشین تعمیر میکردند مدت دوسالی هست صافکاری میکنند نه استراحت داریم نه خواب همیشه سروصدای وحشتناکی از کارگاه شنیده میشه من یک شکایت تنظیم کردم وهمسایها امضا،کردند اگر پیگری کنم نتیجه میگیرم خواهشن راهنمایی کنید با تشکر.

    5
    4
  20. ضمن عرض سلام وخسته نباشیدهمسایه طبقه سوم نسبت به برداشتن شومینه خوداقدام وبدون اطلاع دادن به طبقه اول ودوم خودسرانه لوله خروجی گازشومینه های واحد2و4رابریده وعازم کاناداشدندوماراازحق قانونی خودمحروم ودرصورتیکه مطلع نمیشدیم وازشومینه استفاده میشدنتیجه اش قتل 7نفربیگناه میشدندودرحال حاضردرتهران هستندوجهت احیای شومینه هاازطریق مدیریت وچندهمسایه نشستی برگزارگردیدولی تاکنون هیچگونه اقدامی ازطرف همسایه متخلف صورت نگرفته لطفاراهنمایی فرمایید چگونه ازطریق قانونی به حقوق خودبرسیم.باسپاس فراوان عباس نیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *